FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 KrAZ w 1:43 SSM/ AIST vs Nash Avtoprom - kilka pytań Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pon 13:05, 06 Cze 2016 Powrót do góry

Czy możecie podzieliś się Waszą opinią o modelach KrAZów tych producentów?

Zwłaszcza w kwestii proporcji i wymiarów kabiny - mam na myśli starszą kabinę (216, 257, 255 itp.)

I jeszcze jedno pytanie - niektóre serie modlei mają już zaznaczone gwoździe od mocowania psozycia na drzwiach (te "kropki") - czy te kabiny W MODELACH są nowsze, nazwijmy to, poprawione?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Pon 14:13, 06 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
wojtek_
User



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 203
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:34, 06 Cze 2016 Powrót do góry

Nie znam się, dlatego zabiorę głos Wink Kiedyś znalazłem w necie takie porównanie:
[link widoczny dla zalogowanych] i wybrałem NAP.
jeśli będzie dostępna naczepa to kupię sobie ciągnik siodłowy AIST;
[link widoczny dla zalogowanych]
właśnie dla tych gwożdzi na drzwiach i kozackiej łopaty na tylnej ściance...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Wto 19:19, 07 Cze 2016 Powrót do góry

Dopiero kilka dni temu dostałem w swoje ręce modele obu producentów... I przez dobre 2 dni nie mogłem zalapać, co mi w nich nie pasuje - ale "coś" było absolutnie "nie tak"... Na zdjeciach te modele są OK, dobre, ładne, na żywo coś irytująco "nie trybiło" Kwasny Kwadratowy

Porównanie, które podlinkowaleś, znam - tam autor nie zostawił suchej nitki na obu producentach... Cool

Na najbardziej nurtujace mnie pytanie odpowiedziłał (poza forum) Xiędzu (dzięki! Smile ) - chciałem wiedzieć, czy kabiny, które mają zanaczone imitacje gwoździ, różnią się tylko tym, czy mają coś jeszcze zmienione względem wcześniejszych kabin w modelach. Okazuje się, że tylko dodano "kropki".

Teraz pytanie - czy pisać i "marudzić" dalej, czy zamilczeć? Smile Jeden kumpel już mi napisał, że "zniszczyłem mu dzieciństwo" Piwo wspominajac o zbyt szerokich oponach w SSMie / AIST... a te opony to pikuś Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Wto 21:46, 07 Cze 2016 Powrót do góry

Pisać pisać jak najwięcej Smile Kraza pamiętam z dzieciństwa i pięknej młodości... dosyć często go wtedy widywałem i po latach był to jeden z "must have". Jak zawsze w moim przypadku jednym z kryteriów była cena, na szczęście większość modeli KrAZa w 1:43 SSM, AIST, Nash Avtoprom nie jest koszmarnie drogich to wybrałem ten który mi się najbardziej widział na zdjęciach. Przyjechał, były zachwyty, radości łzy wzruszenia itd... Ale cały czas coś mi w nim nie grało, szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nad tym mocno składając wrażenia na karb tego, że większość Krazów pamiętam na balonowych wojskowych kołach, a ten "mój jedyny" miał zwykłe szosowe. Stwierdziłem, że trzeba będzie w takim razie uzupełnić kiedyś zbiór o Kraza na balonówkach i będzie git.
Aż tu nagle przychodzi do człowieka taki jeden z krainy ozz i sypie piasek w tryby samozadowolenia... zniszczył mi dzieciństwo.... no ale po wypłakaniu się w poduszkę i ciśnięciu modelem w najgłębsze kąty kolekcji (to akurat nie prawda, tak tylko napisałem w ramach dodania dramaturgii Wink ) zakupiłem popcorn i piwo i zasiadam w pierwszym rzędzie i słucham Cię ty draniu w kółko golony jeden.... ty
Cóż lata płyną, ten Niemiec od ukrywania zaczyna działać i sam jestem ciekaw cóż tam takiego wypatrzyłeś, tym bardziej , że w sumie w dzieciństwie mało kiedy była okazja obejrzeć Kraza inaczej jak z dystansu. O zaglądaniu do kabiny już w ogóle szkoda gadać nie zawsze człowiek miał ze sobą drabinę Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cochise dnia Wto 21:52, 07 Cze 2016, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
wojtek_
User



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 203
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:40, 08 Cze 2016 Powrót do góry

Magu! Jedziesz!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Śro 19:26, 08 Cze 2016 Powrót do góry

Dziwny Magu...
Proszę pisać Smile
bez wątpliwości to pisanina jakiej się słucha (czyta)....
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1122
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 12:01, 10 Cze 2016 Powrót do góry

Ten to potrafi budować napięcie Very Happy Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pią 12:28, 10 Cze 2016 Powrót do góry

Dobra, mialo być ze zdjęciami, ale nie wiem, kiedy je dam radę zrobić.

Koła, o których już wspomniałem. W wersjach szosowych "gablotkowy" SSM / "kartonikowy" AIST mają dużo za szerokie koła, "na oko" z 1/3. Do tego piasty w tylnych mostach są o wiele za głeboko schowane. Nash Avtoprom te wszystkie elementy ma poprawne Smile

To zaś, co mnie najbardziej poniekąd irytuje, to... kabiny. A konkretnie - zrobienie WYOBLENIA na odcinku pomiędzy podszybiem a tyłem kabiny. W oryginale kabina KrAZa to są, w rzucie z góry, dwie linie proste... Linia maski, i linia od podsyzbia do tylnego narożnika kabiny. Drzwi sa płaskie. W modelach i SSM (AIST) i Nash Avtoprom drzwi są łukowate, krawędź dachu jest łukowata. Oczywiście nie widać tego pod niektórymi kątami - dlatego tak świetnie te modele wychodzą na zdjęciach.

(Przy okazji: ZiŁ 130 z SSM/AIST też ma bok dachu kabiny zaoblony zamiast prosty; błotniki takze ma zbyt "napompowane" - choć tam troszkę mniej to się rzuca w oczy).

Pozostajac przy KrAZach - czy mierzył ktoś moze kabiny względem oryginału - zwłaszcza roziar / proporcję okien - szyb czołowych? Tu tylko "na oko" w sposobie wykonania dużo lepszy jest SSM, ale w kwestii rozmiarów nie mam jednoznaczej opinii Wink
Detale - napis, sztandar - rzecz gustu. Nash Avtoprom ma je "przerysowane", sa same w sobie ładniejsze, ale jednak nieco za duże. W SSM są ok - choć nie tak atrakcyjne na modelu.

Zabudowy - zalezy od typu; przy skrzyniowych dużo więcej detali mają SSM / AIST; przy wywrotkach jest, można powiedzieć, remis - zwalszcza, że każda z firm wybrala nieco inną wersję kipra (z innego okresu produkcji?) - pozostaje najwyzej do sprawdzenia zestawienie danej wersji kipra z typem kabiny i kołami.

To takie luźne spostzreżenia - przy czym najbardzije wkurzyłem się na wyoblenie kabiny Snakeman
Czy może przesadzam?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 2:39, 11 Cze 2016 Powrót do góry

Ja to już taki wiekowy, ze wzruszenia oczy też mi lekko zaparowały. ... co do kół racja są za szerokie, wyoblenia na modelu też, ale ciężko mi to porównać do zdjęć z neta, na jednych wydaje się, że masz rację na innych niekoniecznie, może się kabiny czymś różniły w latach produkcji. Co zaś się tyczy oryginału to od dawien dawna żadnego nie widziałem. Także tu mam mieszane uczucia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Nie 17:06, 12 Cze 2016 Powrót do góry

Kabiny w latach produkcji różniły się kratka osłony chłodnicy z "wypustkami" do oslony reflektorów lub ich brakiem, umiejscowieniem reflektorów i kształtem wsporników lusterek. Kabina jako taka - ściany, drzwi, dach, maska, błotniki była przez cały okres produkcji w Krzemieńczuku (KrAZ) identyczna.

O tym mówimy Smile

Image

Image

Image

Image

I jeszcze kilka linków do podobnych zdjęć:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


A tak to wygląda na modelach. Żółty, mimo całej swej toporności, ma w pełni poprawne rozmiary i proporcje oraz kształt elementów. Mierzyłem go kiedyś i porównywałem z oryginalnym "autkiem" Mr. Green - może więc stanowić ilustrację i punkt odniesienia dla "nowych" modeli.

[link widoczny dla zalogowanych]

Maska:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Boki kabiny:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu drobna uwaga - zielonemu bardzo "pomaga" kolor i obecność kanistrów na stopniach. Przy jasnych kolorach wszystkie linie i kształt krawędzi są dużo bardziej widoczne.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Nie 17:11, 12 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin