FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Samochody na starych pocztówkach PRL. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 430
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:51, 01 Lut 2017 Powrót do góry

Witam.
Angielski Ford Consul 61-64.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:09, 01 Lut 2017 Powrót do góry

Wiedziałem, że za łatwo, ale ta zagadka to przez dzisiejszy post Wiesia:
Towi napisał:

Nº 234 - Ford Consul Classic 315
Produkowany od lipca 1961 do 1965 roku.
Skala - 1: 46
Kolory: Beżowo - czerwony.
Wydano: 789.000 szt.

[link widoczny dla zalogowanych]


Za to teraz "skilluję" (mam nadzieję) temat Wink .

Co stoi za Warszawą:

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
daro84
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 759
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Śro 15:11, 01 Lut 2017 Powrót do góry

Plymouth Valiant


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:12, 01 Lut 2017 Powrót do góry

Brawo, Darek.
Jak tak dalej pójdzie, to "trudne pocztówki" mi się skończą.

A to?

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 430
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:02, 01 Lut 2017 Powrót do góry

SAM , Rekord/olimpia , Moskiwcz , Skarpeta.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:05, 20 Paź 2017 Powrót do góry

Dawno nic nie wklejałem, a zbiór pocztówek rośnie. Może w takim razie kilka reklamówek Polskiego Fiata 125p.

P.S.
POSZUKUJĘ INNYCH!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

[img]http://zsm.16mb.com/foto4/ pf125p44stawowiak.jpg[/img]

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 10:15, 20 Paź 2017 Powrót do góry

ciekawostka , albo zdjęcia zamieszane , albo Fiat anglik przejściówka ma deskę rozdzielczą jak w MR-ach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:41, 25 Paź 2017 Powrót do góry

Fajne zdjęcia - historia PF 125p.
Szczególnie ciekawe 6 zdjecie od góry. Przedstawia przedprodukcyjny egzemplarz przywieziony z Włoch, widoczne kołpaki z włoskiego Fiata 125, brak wywietrzników w tylnych słupkach i białe klosze przednich kierunkowskazów. Przed wprowadzeniem do produkcji PF 125p te elementy zostały zmienione.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 11:43, 25 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:35, 25 Paź 2017 Powrót do góry

Zgadza się, ten egzemplarz "wystąpił" w pierwszych prospektach 125p.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Śro 20:32, 25 Paź 2017 Powrót do góry

Piekne zdjęcia na pocztówkach,
znakomita kolekcja,
sedan i kombi z szyberdachami !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przemek77
Gość






PostWysłany: Śro 18:36, 24 Sty 2018 Powrót do góry

jat02 napisał:
ciekawostka , albo zdjęcia zamieszane , albo Fiat anglik przejściówka ma deskę rozdzielczą jak w MR-ach



Dokładnie tak było. Jako pierwsze deskę rozdzielczą MR75 otrzymały Fiaty 125p kierowane na Wyspy jeszcze w nadwoziu przejściówki (wcześniejsze wersje nie były sprzedawane w GB) Kiedyś gdzieś znalazłem taką reklamę (niestety mam tylko taki maleńki skan)
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez przemek77 dnia Śro 18:48, 24 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:13, 24 Sty 2018 Powrót do góry

Nie było czegoś takiego jak "przejściówka". Nowa deska, stosowana seryjnie od marca 1975r (MR 75) po raz pierwszy publicznie zaprezentowana została kilka miesięcy wcześniej, na targach poznańskich w czerwcu 1974r w kabriolecie na bazie PF 125p MR 73.
Tzw. "wersja angielska" PF 125p produkowana była od 1972 roku. Sprzedawana była m.in. na Cyprze i w Irlandii.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 20:24, 24 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
przemek77
Gość






PostWysłany: Śro 20:29, 24 Sty 2018 Powrót do góry

W oficjalnych materiałach oczywiście nigdy nie było mowy o modelu przejściowym ale w mowie obiegowej (zwłaszcza współczesnej) dość często właśnie w ten sposób określa się MR73 (nawiasem mówiąc to mi najbardziej podoba się właśnie ta odmiana) To coś takiego jak Mercedes W123 określany powszechnie jako "beczka"
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:56, 24 Sty 2018 Powrót do góry

Z określeniem "przejściówka" dla MR 73 nie spotkałem się wcześniej. Pierwszy pakiet zmian w PF 125p wprowadzono w MR 71, kolejny w MR 72, potem wspomniany MR 73 i największy pakiet zmian w MR 75. W kolejnych latach oznaczenia MR (model roku) nie eksponowano. Natomiast co do kabrioletu na bazie MR 73 z nową deską, gwoli ścisłości są dwie wersje. Jedna, że pokazano go po raz pierwszy w czerwcu 1974 na targach poznańskich i druga wg której zaprezentowano go dopiero wrześniu 1974 na wystawie "Warszawa XXX".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Wto 16:20, 24 Kwi 2018 Powrót do góry

O ile dobrze pamiętam, to deska rozdzielcza typu MR 75 została po raz pierwszy zaprezentowana na XLII Międzynarodowych Targach Poznańskich w czerwcu 1973 roku w angielskiej wersji samochodu PF 125p.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin