FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Śladami wąskotorówek Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
szombierek
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 360
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 22:39, 03 Maj 2012 Powrót do góry

No widzisz Jarku, Ty lubisz te szeeerokie, ja te wąskie, tym bardziej, że mam je pod oknem, a dziadek i babcia pracowali kilka ladnych lat na wąskim Wink A obok Twoich stron jestem ostatnio dośc często-co roku obowiązkowa runda po rybnickich grubach Very Happy ( i obowiązkowa wizyta w models4u Wink ) Parowóz jeżdzi, fajnie zrobiony, http://www.youtube.com/watch?v=6DQNsPMkhQ4&feature=related tylko, co z tego, skoro moglem go jedynie obejrzeć na filmiku Confused Nie rozumiem, jak można zamknąc lokomotywownie (nie mówiąc już o uruchomieniu parowoziku ) w dzień, kiedy było tam pelno ludzi. A jechałem tam min własnie z zamiarem poczucia tego klimatu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szombierek dnia Czw 22:42, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 11:34, 06 Maj 2012 Powrót do góry

szombierek, dopiero teraz obejrzałem filmik. Fajnie, że jeżdżą pod parą, ale po cichu liczyłem, że będą ciągali te wagony Pw53. Ciekaw jestem, czy ona jest "na chodzie". Zdjęcie sprzed dwóch lat:

Image

Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 0:21, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
szombierek
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 360
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 22:05, 06 Maj 2012
PRZENIESIONY
Nie 22:49, 06 Maj 2012
Powrót do góry

Jarku już tłumacze. Ten Las to ich nowy nabytek, z tego co wyczytałem z Huty Pokój. Ten Pw53 to hybryda. Połączenie Tw i Px-a . Od dwoch lat stoi i rdzewieje, bo nie mają papierów ( atestu ) na kocioł . Jest tam jescze zółty Tw uratowany z pseudo skansenu ze Stanicy . Pozdrawiam Wink


EDIT : Las nie jest z Huty Pokój. Tam był wyremontowany i przywrócony do życia Razz pochodzi ze Skansenu Maszyn Parowych w Tarnowskich Górach Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szombierek dnia Pon 21:02, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 601
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 22:25, 06 Maj 2012
PRZENIESIONY
Nie 22:50, 06 Maj 2012
Powrót do góry

Ostatnio wiele lokomotyw jest remontowanych. Na zdjęciu opisywany parowóz pod parą:
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak wygląda parowóz Pw 53 na stan obecny:
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak na marginesie, to planują odbudowę tej linii do Gliwic, ale znając realia i fundusze unijne - które są jak UFO: wiele się o nich gada a nikt ich nie widział, to raczej budowa nie dojdzie do skutku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 22:29, 06 Maj 2012
PRZENIESIONY
Nie 22:51, 06 Maj 2012
Powrót do góry

szombierek napisał:
Od dwoch lat stoi i rdzewieje, bo nie mają papierów ( atestu ) na kocioł .

Szkoda, bo to całkiem sympatyczny parowozik:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



szombierek napisał:
Jest tam jescze zółty Tw uratowany z pseudo skansenu ze Stanicy .

Ten?

[link widoczny dla zalogowanych]



A tutaj akcja, jak "padł" im Wls180 w drodze powrotnej ze stacji Paproć i na ratunek wysłali Wls75, żeby ściągnął skład:

[link widoczny dla zalogowanych]



A w ogóle, to nie myślałeś nad założeniem osobnego wątku, jak mój o LHSie, ale o wąskotorówkach? Bo to też ciekawy temat. Np. "Śladami dawnych wąskotorówek". Miałbym nawet kilka zdjęć, np. z dawnej stacyjki koło Nędzy:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Wojciech1500, odbudowa linii do Gliwic, to utopia. Wiele obiektów inżynieryjnych jest rozebranych, w wielu miejscach, gdzie przebiegał tor, powstały inne obiekty (droga, stacja benzynowa). Ta linia musiałaby zostać zbudowana od nowa. Biorąc pod uwagę, że linia miałaby być głównie atrakcją turystyczną (nie wierzę, że spełniałaby rolę komunikacji w dojazdach do pracy/szkoły), nikt nie wyłoży grubych milionów na taką "odbudowę", bo się to nigdy nie zwróci. A szkoda, bo sam pamiętam jeszcze resztki stacji i tory w okolicy ulicy Pszczyńskiej w Gliwicach...

Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 22:54, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
szombierek
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 360
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 22:30, 06 Maj 2012
PRZENIESIONY
Nie 22:51, 06 Maj 2012
Powrót do góry

W Gliwice bym nie wierzył. Ogrome fundusze by musieli pozyskać na odbudowę torów. Słyszałem bardziej realną i myśle równie ciekawą wersje, a mianowicie budowę linii nad Zalew Rybnicki. To mogło by być naprawde ciekawe i jednocześnie dochodowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 601
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 22:31, 06 Maj 2012
PRZENIESIONY
Nie 22:52, 06 Maj 2012
Powrót do góry

No tak, bo kilometr torów kosztuje milion złotych, ale jeśli użyło by się torów z odzysku od PKP to koszty by zmalały.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojciech1500 dnia Nie 22:31, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
szombierek
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 360
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 22:39, 06 Maj 2012
PRZENIESIONY
Nie 22:53, 06 Maj 2012
Powrót do góry

Tak ten. Ze skansenem w Stanicy, to była jakaś nieczysta sytuacja, mieli tam dużo taboru, drezyny, Lidki, i wszystko zezłomowali/ sprzedali do Czech, potem ratowali dopiero. Co do tematu, to nie wiem czy bym go pociągnął, chyba takiego zainteresowania tutaj nie ma.

Co do torów nad Zalew, to wlasnie od stacji w Paproci jest kilometr, i ten milion myśle że udało by sie pozyskać, tabor mają ( razem z Lasem 3 rumuny [Lxd2] dostali z Huty ) , więc fajna atrakcja by była.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 23:23, 06 Maj 2012 Powrót do góry

No to wydzieliłem.
Temat wcale nie musi być często aktualizowany, podobnie jak mój o LHSie. Wystarczy, że czasem coś się do niego wrzuci, a gwarantuję, że ludzie będą zaglądać.

Ode mnie jeszcze kilka zdjęć z Rud, sprzed 2 lat:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Poniżej jeszcze kilka zdjęć z okolic Nędzy, czyli ze szlaku od Rud do Raciborza, gdzie dawniej była ostatnia stacja wąskotorówki. Niestety, szlak w większości jest rozebrany. Widać jedynie pozostałości podkładów, przepusty są zarośnięte, wszystko opanowuje dzika roślinność.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Tylko w nielicznych miejscach zachowały się resztki toru, który i tak się do niczego nie nadaje.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Przez lata skutecznie likwidowano wszystko, co związane z wąskotorówką. Przy remoncie drogi Rybnik-Gliwice, w Nieborowicach "wycięto" całkowicie wiadukt nad rzeczką, po którym jeździła wąskotorówka. W Gliwicach na Pszczyńskiej usunięto szyny i zaasfaltowano dawny przejazd. Już jakiś czas tam nie byłem, ciekawe jak teraz wygląda teren dawnej stacji...
Może nazbierają pieniądze na odcinek nad zalew... Ale to też nie jest pewne, bo nie wiadomo, co będzie z samym ośrodkiem nad zalewem - Elektrownia chce się go pozbyć, nie wiadomo jaki będzie kształt tego ośrodka, gdy trafi w ręce nowego właściciela. Ale atrakcja z pewnością przyciągnie wielu nowych gości nad zalew i do kolejki, jeśli ziszczą się plany (a może raczej marzenia) samorządowców z Rybnika.
Pzodrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szombierek
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 360
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 21:38, 07 Maj 2012 Powrót do góry

Parę zdjęć ode mnie.
Image

Image

Image

Image

Moja uwaga odnośnie zdjęcia 4. Jak widać, taboru tam całkiem dużo. Dla dzieci i tych " nie w temacie" to jest ciekawe-dużo i kolorowo. Ale wystarczy mieć niewielkie pojecie o kolei, żeby zobaczyć że coś jest nie tak... Cóż, trzeba przyznać, że zdemolowane wagony stojące na podkładach z wąskotorowek z całej Polski troszkę nie " pasują " Dla miłośnika to wręcz znieważenie. Tym bardziej,że bawiąc się w kolorowe wagoniki niszczeje oryginalny tabor, którego jest coraz mniej. Wystarczy powiedzieć, że z calej ogromnej kilkuset kilometrowej sieci została tylko 1 cysterna !

Ciekawostka:
W Rudach stoi jeden z dwóch ocalałych wąskotorowych elektrowozów Siemens Bo ( [link widoczny dla zalogowanych] ) Plany były wielkie. Odremontować i jeździć... No tak, tylko jak jeździć Very Happy Przecież to elektrowóz. Planowano wybudować fragment trakcji w celach demonstracyjnych, czy ostatecznie zamontować agregat. Co z tego wyszło... Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szombierek dnia Pon 21:41, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:58, 07 Maj 2012 Powrót do góry

Kilka zdjęć ode mnie, zrobione chyba w 2009 roku:). Też słyszałem, że chcą wąskotorówkę w Gliwicach odbudować. Jutro postaram się podjechać na Pszczyńską i zobaczyć czy coś jeszcze zostało ze stacji, wiem że jakiś czas temu jeszcze stała.

Image

Image

Image

Image

Stacja jeszcze stoi:)

Image

Image

Image

Image


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 20:08, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
szombierek
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 360
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 21:48, 09 Maj 2012 Powrót do góry

Widze, że magazyn już zniknął w ogóle. I pomyśleć, że jest to zabytek... Dzięki, za zdjęcia, dawno tam nie byłem. Orientujesz sie może, czy tor na stacji benzynowej jeszcze jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 21:55, 09 Maj 2012 Powrót do góry

Kurcze jakiś czas temu jeszcze był, ale dawno nie jechałem już tamtędy, jak będę miał czas to jutro podjadę i zrobię foto:)
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 22:34, 09 Maj 2012 Powrót do góry

Dzięki za fotki, dawno tam nie byłem... Pamiętam jeszcze przejazd kolejowy na Pszczyńskiej, jak zaczynałem studia w 1995 na Polibudzie. Potem przejazd zlikwidowali, ale chyba na stacji benzynowej (na początku to była DEA, później Aral ??) były zachowane fragmenty szyn. A jak jest teraz?
Pozdrowienia

EDIT:
Na satelicie (wykorzystywanej przez Google) te szyny jeszcze widać na stacji benzynowej oraz zaasfaltowany przejazd (inny odcień asfaltu):
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 22:44, 09 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
tracker
User



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria

PostWysłany: Śro 23:59, 09 Maj 2012 Powrót do góry

Troszkę ode mnie. Temat mi nie obcy, gdyż wiele lat wąskotorówka "spłaszczała" moje monety Smile
Mieszkałem miedzy Piasecznem a Gołkowem i w latach 80tych jeszcze kursowała.
Troche historii tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

I ostatnia AFERA z parowozem tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

I tu:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu garść filmów:
http://www.youtube.com/results?hl=pl&q=parow%C3%B3z+piaseczno&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&biw=1024&bih=649&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=w1&gl=PL&authuser=0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin