FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Samoloty restauracje Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4419
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 181 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:39, 14 Gru 2012 Powrót do góry

Rewelacja!!! A jakby się w archiwum jakieś zdjęcie znalazło to w ogóle byłby pełny szał Very Happy No i przyczyny i data demontażu Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2886
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 21:09, 14 Gru 2012 Powrót do góry

był na 100% w krakowskim ZOO , pamiętam go


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pią 21:09, 14 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4419
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 181 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:14, 14 Gru 2012 Powrót do góry

No to już ustaliliśmy, teraz czas na jakieś foto lub informacje, który to był egzemplarz i kiedy go zdjęli Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
renault4
User



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 382
Przeczytał: 48 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:50, 14 Gru 2012 Powrót do góry

Piotrek_EPKK napisał:
Rewelacja!!! A jakby się w archiwum jakieś zdjęcie znalazło to w ogóle byłby pełny szał Very Happy No i przyczyny i data demontażu Sad

Piotruś postaram się Wink ale pamiętaj że "robię tylko w zwierzątkach" Wink
A samoloty? taki efekt uboczny Wink Przepisy IATA a dokładnie transport zwierząt Smile
Postaram się dowiedzieć coś na temat tego samolotu u samego.......... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4419
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 181 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 23:35, 14 Gru 2012 Powrót do góry

Ha! Mam to samo Very Happy Robię w "samolotach", a modele samochodów to tylko efekt uboczny Twisted Evil No jak uderzasz do "Wielkiego Szu" to ja mogę tylko zacierać ręce Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czapajew
User



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 239
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:52, 15 Gru 2012 Powrót do góry

Ale smaczny temat. Very Happy Postaram się więc coś dołożyć do tego dania. Kiedyś pisałem dla Angoli artykuł o polskich, cywilnych Li-2 na pocztówkach. Z tego wykazy wynika, że kawiarnie Li-2 były w następujących miastach:
- Wieruszów SP-LKI (1974)
- Sobieszewo SP-LKC? (1979)
- Lublin SP-LAL (1968)
- Czerwionka SP-LAG (1965)
W nawiasie podaje rok najwcześniej wydanej pocztówki z tym samolotem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4419
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 181 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:25, 15 Gru 2012 Powrót do góry

W Sobieszowie stał SP-LAS (obecnie Drzonów), w Straszynie SP-LAM, w właścwie "63", który to samolot z LOTu trafił do WOP Wink

EDIT: Li-2 restauracja był również w Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie. Na 100% ex LOT i obok stał Jak-23. Nie mam niestety foto tego egzemplarza, w galerii Tomka Spólnickiego są fotki ogółu parku i tam widać jego kontury Rolling Eyes

EDIT2: Samolot z Lublina nie mógł być SP-LAL, dlatego, że ten rozbił się w 1960 roku! Był to SP-LAN i są jego zdjęcia Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Sob 23:25, 15 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
ArturS
User



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB

PostWysłany: Wto 11:03, 18 Gru 2012 Powrót do góry

Pamiętam takiego Turboleta koło Bydgoszczy Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
później wywieziony został na pomorze do miejsc. Charzykowy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

O i jeszcze taki na fotkach Piotrka Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Piotrek, a zapłaciłeś 2 zeta za fotografowanie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4419
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 181 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:26, 18 Gru 2012 Powrót do góry

Turbolety już mam rozpracowane Wink Wszystkie to egzemplarze ex radzieckie użytkowane przez Exin, pierwszego PL operatora cargo po 1989 roku. W połowie lat '90 wycofane (zastąpione An-26) i sprzedane po cenie złomu na takie "minikawiarnie". Prócz Okuninki i Charzykowy (ex Białe Błota) kojarze jeszcze dwa samoloty, pod Chełmem i przy jeziorku na północ od Lublina, ale nie jestem pewien czy ten drugi nie pojechał już na złom...

Ciekawe foto odgrzebałeś z Okuninki, otóż wyobraź sobie, że nic nie płaciłem, po prostu tam wszedłem (nikogo nie było) popatrzyłem (ciężko było o coś sensownego, bo był pozastawiany parasolkami) zrobiłem fotki i tyle Wink Dopiero potem, przeglądając materiał zwróciłem uwagę na ten "szczegół" Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Wto 14:27, 18 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ArturS
User



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB

PostWysłany: Wto 14:42, 18 Gru 2012 Powrót do góry

A mam jakieś foto Li-2 pomnik/restauracja z Lublina, wyszperane w starej Skrzydlatej Polsce. Wieczorem postaram się wrzucić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4419
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 181 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:47, 18 Gru 2012 Powrót do góry

A wrzucaj, wrzucaj, ale akurat z Lublinem jest najmniejsza tajemnica, bo pocztówki wyraźnie wskazują na SP-LAL Wink Jak masz czas to przeszukuj te stare Skrzydlate (sprzed 1980) w poszukiwaniu może jakichś info czy foto o takich samolotach, ja niestety dysponuje rocznikami tylko od 1991 roku (ale i tam ciekawe rzeczy można znaleźć!).

Wczoraj odgrzebałem w starym "Lotnictwie" artykuł o Spitfire z MWP, które złomowano w 1950 roku. Są też dokładne zdjęcia, a tych muszę przyznać nie znałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 15:12, 18 Gru 2012 Powrót do góry

Warszawa, 1986-88 jakoś tak, na Ursynowie stał IŁ-18 po-lotowski (pamiętam zamalowane tylko żurawie, a i to dość niedbale). Knajpa, którą odwiedzałem przynajmniej 2 razy w miesiącu - standard i menu porównywalne do ówczesnego Warsu na PKP Kraków Główny - czyli przyzwoity (zbyt wielu tu Krakusów Smile )
Potem jakoś w roku 88 przeniesiony na błonia Stadionu, gdzie stał obok TU-134, też po-lotowskiego.
W jednym była knajpa, w drugim były kelnerki Smile
Jakoś w 1990 oba samoloty straciły skrzydła, potem stateczniki poziome - ot zagęszczanie miejsca.
Lata traktuj orientacyjnie, +/- jeden rok.
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4419
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 181 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 16:14, 18 Gru 2012 Powrót do góry

Nie wiem czy chodzi o ten sam samolot, ale Ił-18 stał jako restauracja w okolicach Mostu Poniatowskiego, od końca lat 80 do 1995 roku kiedy to został zdemolowany przez wandali i wywieziony na złom...

Co do Tu134 to sprawa jest bardziej skomplikowana, z tego co wiem Tu-134 (starsza wersja) zostały wycofane początkeim lat 80 i w całości sprzedane do Aerofłotu. Natomiast Tu-134A (nowsza wersja) zostały wycofane w latach 1991-1993 i generalnie losy wszystkich egzemplarzy są mi znane. Dwa zostały do dzisiej w Warszawie. Jeden stoii na (uwaga, mogę mylić nazwę) Szczęśliwicach i służy jako trenzażer dla Policji, a drugi robi za to samo w GROMie. Jedyny T134, którego ewentualnie mogłeś widzieć jako restaurację to LGB, który w 1980 roku został poważnie uszodzony na Okęciu (lądował bez podwozia), ale wszystkie źródła podają jego status jako złomowany zaraz po wypadku. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 18:33, 18 Gru 2012 Powrót do góry

Zatem możliwe, że to ten sam IŁ-18, ale lata wtedy się nie zgadzają (nawet z moim błędem). Jaki był jego koniec i kiedy - nie wiem. Ale 1995 byłby prawdopodobną datą (porządkowanie błoni stadionowych, zarząd terenu Damisu, to możliwe, że je wtedy uprzątnięto).
Tak więc koniec samolotu względnie się zgadza. Natomiast początek zupełnie.
Jeszcze w socjaliźmie samolot stał na Ursynowie, w rejonie pętli Ursynów Płn. Potem, jak przez mgłę, na Pl. Defilad przez moment kojarzę, a dalej właśnie rejon Stadionu (Most Poniatowskiego jest obok, ale akurat samoloty stały od strony dworca PKS/PKP Warszawa Stadion, różnica jednego przystanku).

Tu-134 - Na pewno ten model, to zbyt charakterystyczny samolot by go z czym pomylić. Jako ciekawostka to w środku miał układ zabudowy jak wagony kolejowe - przedziały, a ścianki właśnie były ze starych wagonów wyjęte, klasyczne drzwi przesuwne - ot, przedsiębiorcza improwizacja na szybko. Choć przyznać trzeba schludnie i ładnie było to wykonane. Przód natomiast był zrobiony jako fotele kanapy pod ścianami, stolik jakiś taki okrągły w środku. Fajne były kelnerki Smile
Muzeum Ratownictwa
User



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:28, 18 Gru 2012 Powrót do góry

Piotrek a gdzie w Pułtusku stoi Tu-134? ;p Lim jakiś tam jest ale Tutuki nie widziałem. Takowa stoi za Warszawą ale w stronę Gdańska, nieopodal OKRĘTU! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin