FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Śro 12:05, 24 Sie 2011 Powrót do góry

Mnie najbardziej rozwaliła tablica rejestracyjna wielkości atrapy chłodnicy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2578
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:42, 24 Sie 2011 Powrót do góry

Cochise napisał:
Hehehe nie wiem czy akurat w tym wypadku jest się z czego cieszyć jakoś nie pamietam (o ile mnie nie dopadł ten niemiec co wszystko chowa) by koła nysek w PRLu ociekały chromem Kwadratowy


Lepiej za dużo niż za mało-nadmiar możesz zeskrobać/zamalować etc a jakbyś miał za mało to byś musiał badziewną srebrną farbą malować, byłoby jeszze gorzej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MS
User



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:59, 24 Sie 2011 Powrót do góry

digital222 napisał:
No i otrzymaliśmy od dea Nysę 521 z drzwiami przesuwnymi ...


A co jest nie tak w tym, że towos ma przesuwane drzwi?
Gorzej z kierunkowskazami i deską rozdzielczą, ale walnie się zderzaczki na srebrno albo na biało i nie będzie źle. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Czw 7:50, 25 Sie 2011 Powrót do góry

No też właśnie nie wiem o co biega z tymi drzwiami?
Image
źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
edit nie ta fotka nie ma to jak być nieprzytomnym z rana


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cochise dnia Czw 8:05, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:55, 25 Sie 2011 Powrót do góry

Dołożę swoje uwagi do celnych ocen Kolegów.

1. Cierpię z powodu za małych opon. Felgi mają wymiar idealny i chyba ich odwzorowanie (łącznie z kołpakiem) jest najlepsze z dotychczasowych. Ale oponki są "wyścigowe", niskoprofilowe i całe koło jest przez to za małe o 1,5 mm. To dużo. Nysa N59 ma koło za duże o 0,5 mm. Dlatego obie Nysy obok siebie wyglądają karykaturalnie.
Z powodu pięknych felg nie chcę zmieniać kół w N 521, ale będę szukać lepszych oponek. Wymagana średnica wewnętrzna 10 mm, a zewnętrzna 17.

2. Są świetne tylne lampy. Marzą mi się takie same do Warszawy 223 (sedan). Mam opanowaną technikę robienia srebrnej ramki z aluminiowej samoprzylepnej folii wentylacyjnej. To sam metal z klejem. Pokażę później efekty w odpowiednim dziale, ale efekt techniki możecie zobaczyć w mojej Warszawie 223 – lampa cofania została „owinięta” folią.
[link widoczny dla zalogowanych]

(Przy okazji wyjaśnienie do krzywych lamp tylnych w mojej Warszawie – na razie nie udało mi się ich wyjąć, są przymocowane „na dębowo”. Nie pomogło nawet rozwiercanie od środka.)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Czw 8:56, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
speedwayer
User



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CzęstochowaKatowice

PostWysłany: Czw 11:09, 25 Sie 2011 Powrót do góry

Kolejne rozczarowanie od DeA. Tyle czekalem na Nyske i znow klops. Eh, dlaczego nei dali dekli z milicyjnej? To byl taki problem? za to mamy swiecace jak psu jaja cos... Listwa wow to dopiero cos... Tablice rejestracyjne to tez kpina. Znow sie zawiadlem i znow nie kupie kolejnego kiepskiego modelu, na ktory tak dlugo czkalem. Pozostaje mi zapolowac na alledrogo na Nyske Milicyjna. Mam glupia i pewnie zludna nadzieje ze Lada w kolejnym numerze bedzie dobra, bo tez na nia czekam... Juz nie bede powielal tematow o spadku wartosci podsumuje tylko jednym slowem - znow sie zawiodlem Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
viki2000
User



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 642
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 11:13, 25 Sie 2011 Powrót do góry

speedwayer napisał:
Pozostaje mi zapolowac na alledrogo na Nyske Milicyjna. (


Nie lepiej bezposrednio od Dea ?, ja zamawialem 2 tygodnie temu 2 sztuki i przyszly po 8 dniach, a na allegro chyba ciezko bedzie wyrwac za 32 zl z przesylka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
digital222
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 962
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 13:09, 25 Sie 2011 Powrót do góry

Cochise napisał:
No też właśnie nie wiem o co biega z tymi drzwiami?


Oto, że niektórzy liczyli jednak na Nysę z drzwiami uchylnymi
takimi, jak na tej fotce.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez digital222 dnia Czw 13:10, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Czw 14:27, 25 Sie 2011 Powrót do góry

Digita222 fakt ja też na taką liczyłem, ale myslałem, że ci chodzi o jakiś błąd w modelu sorka za nadinterpretację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zeppelin
User



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:21, 25 Sie 2011 Powrót do góry

Co się uczepiliście tych drzwi w Nysie .
Towos i Furgon miały prawe tylne drzwi suwane , a karetki ,mikrobusy , kinówki i nadwozia specjalne otwierane . To co pokazujecie na fotkach to są albo nietypowe Towosy lub nadwozia przerobione na Towos .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1122
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Czw 21:17, 25 Sie 2011 Powrót do góry

Nie chodzi o poprawność modelu ,tylko o to że milicyjna była już z przesuwanymi drzwiami i teraz pasowała by z takimi jak ma mikrobus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Czw 23:31, 25 Sie 2011 Powrót do góry

Zeppelin napisał:
Co się uczepiliście tych drzwi w Nysie .
Towos i Furgon miały prawe tylne drzwi suwane , a karetki ,mikrobusy , kinówki i nadwozia specjalne otwierane . To co pokazujecie na fotkach to są albo nietypowe Towosy lub nadwozia przerobione na Towos .


PRAWIE się zgadza. Smile
Furgony (tzw blaszaki) i towosy w okresie do końca lat 70. NAJCZĘŚCIEJ miały drzwi przesuwne (towosy prawie wszystkie) - ale drzwi uchylne (jak w mikrobusie i jego pochodnych) były w produkcji (dziś bysmy powiedzieli "w ofercie"). Fakt, że w towosach w tamtym czasie w praktyce prawieże się nie zdarzały (raczej wyjątkowo) - więc merytorycznie lepiej, że w tym modeliku są drzwi przesuwne.
Zdarzały się też towosy (w sensie konfiguracji siedzisk) w pełni przeszklone, jak mikrobus, z drzwiami do częsci ładunkowej tylko z tyłu (!) - konfiguracja jak w Nysie 501 towos czy furgon (cały samochód miał łącznie tylko 3 drzwi). Nawet ta wersja nadwozia - mimo, ze "niszowa" - była wtedy częstsza, niż towos z drzwiami uchylnymi.
Ale wraz z początkiem lat 80. pojawia się coraz więcej towosów z drzwiami uchylnymi - jak najbardziej seryjna produkcja; równolegle z drzwiami przesuwnymi - tyle, że zauwazalna ich ilośc zaczyna sie pojawiać dopiero od lat 80. W międzyczasie zaprzestano produkcji nadwozia z niskim dachem, co skutkuje tym, że jeśli mówimy o produkcji seryjnej i powszechnym występowaniu, to Nysa towos z drzwiami uchylnymi jak mikrobus, powinna mieć wysoki dach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 258
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 0:19, 26 Sie 2011 Powrót do góry

Dziwny Mag napisał:
Zeppelin napisał:
Co się uczepiliście tych drzwi w Nysie .
Towos i Furgon miały prawe tylne drzwi suwane , a karetki ,mikrobusy , kinówki i nadwozia specjalne otwierane . To co pokazujecie na fotkach to są albo nietypowe Towosy lub nadwozia przerobione na Towos .


PRAWIE się zgadza. Smile
Furgony (tzw blaszaki) i towosy w okresie do końca lat 70. NAJCZĘŚCIEJ miały drzwi przesuwne (towosy prawie wszystkie) - ale drzwi uchylne (jak w mikrobusie i jego pochodnych) były w produkcji (dziś bysmy powiedzieli "w ofercie"). Fakt, że w towosach w tamtym czasie w praktyce prawieże się nie zdarzały (raczej wyjątkowo) - więc merytorycznie lepiej, że w tym modeliku są drzwi przesuwne.
Zdarzały się też towosy (w sensie konfiguracji siedzisk) w pełni przeszklone, jak mikrobus, z drzwiami do częsci ładunkowej tylko z tyłu (!) - konfiguracja jak w Nysie 501 towos czy furgon (cały samochód miał łącznie tylko 3 drzwi). Nawet ta wersja nadwozia - mimo, ze "niszowa" - była wtedy częstsza, niż towos z drzwiami uchylnymi.
Ale wraz z początkiem lat 80. pojawia się coraz więcej towosów z drzwiami uchylnymi - jak najbardziej seryjna produkcja; równolegle z drzwiami przesuwnymi - tyle, że zauwazalna ich ilośc zaczyna sie pojawiać dopiero od lat 80. W międzyczasie zaprzestano produkcji nadwozia z niskim dachem, co skutkuje tym, że jeśli mówimy o produkcji seryjnej i powszechnym występowaniu, to Nysa towos z drzwiami uchylnymi jak mikrobus, powinna mieć wysoki dach.


No to teraz przydała by się jeszcze "erka" (o jakiej spiewała Hanna Banaszak) z wysokim dachem, drziwmi uchylnymi, dwuskrzydłowymi z tyłu i dużym kogutem, a wtedy wszyscy już będą chyba w pełni szczęśliwi.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pią 0:21, 26 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zeppelin
User



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:34, 27 Sie 2011 Powrót do góry

No i prowokacja się udała . Liczyłem na wcześniejszą odpowiedź Dziwnego Maga lub Simona Templara , w obronie drzwi suwanych w Nysie. Dzięki za odpowiedź .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zeppelin dnia Sob 12:35, 27 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Sob 13:19, 27 Sie 2011 Powrót do góry

Hehehehehe Laughing :roll: Cool Wink No i mam teraz tak zwane mieszane uczucia Wink
Na zdrowie TAKIM prowokatorom Piwo Super

P.S. To jeszcze na poczet ewentualnych przyszłych konwersji małe info o snaitarkach. Do końca lat 70 (78 co najmniej) wszytskie sanitarki miały z tyłu "zwykłe", duże drzwi jednoskrzydłowe (a dach zarówno niski, jak i wysoki). Późniejsze otrzymały drzwi dwuskrzydłowe z jednej z wersji milicyjnych (a dach produkowano już tylko wysoki).
"Erka" z późnego okresu produkcji jest planowana przez DeA (albo inaczej: firma zbierała dokumentację dla takiej wersji).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Sob 13:29, 27 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin