FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
cysior
User



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:32, 27 Sie 2011 Powrót do góry

Dziwny Mag napisał:
"Erka" z późnego okresu produkcji jest planowana przez DeA (albo inaczej: firma zbierała dokumentację dla takiej wersji).


no i tu mnie uszczęśliwiłeś Little thongue man


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zeppelin
User



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:29, 27 Sie 2011 Powrót do góry

Cytat:
Hehehehehe No i mam teraz tak zwane mieszane uczucia
Na zdrowie TAKIM prowokatorom

P.S. To jeszcze na poczet ewentualnych przyszłych konwersji małe info o snaitarkach. Do końca lat 70 (78 co najmniej) wszytskie sanitarki miały z tyłu "zwykłe", duże drzwi jednoskrzydłowe (a dach zarówno niski, jak i wysoki). Późniejsze otrzymały drzwi dwuskrzydłowe z jednej z wersji milicyjnych (a dach produkowano już tylko wysoki).
"Erka" z późnego okresu produkcji jest planowana przez DeA (albo inaczej: firma zbierała dokumentację dla takiej wersji).




Co prawda to już może OT ale dyskusja tak ciekawie się rozwija ,że jak to jest z oznaczeniem typu :
ta z niskim dachem to 521 a ta z wysokim to 522 ,czy może to też nie tak całkiem proste ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 258
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:34, 27 Sie 2011 Powrót do góry

Pomalowałem koła w nysce. Operacja jest dość upierdliwa, ale myślę ,że wrto ją zrobić. Zajeła jakieś 45 minut.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
digital222
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 958
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 19:20, 27 Sie 2011 Powrót do góry

ja swoją nieco przemalowałem. Tak jak pisze artemis warto pomęczyć się trochę przy tych felgach, efekt jest od razu zauważalny. W mojej felgi machnąłem na jasny popiel.
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Sob 21:49, 27 Sie 2011 Powrót do góry

Zeppelin napisał:
Co prawda to już może OT ale dyskusja tak ciekawie się rozwija ,że jak to jest z oznaczeniem typu :
ta z niskim dachem to 521 a ta z wysokim to 522 ,czy może to też nie tak całkiem proste ?

Jest całkiem proste - ale dach nie ma (w zasadzie) nic do rzeczy Mr. Green
W skrócie: 521 a 522 to różnice w mechanice, a dach to jakby "opcja". ALE najpierw istniały tylko Nysy 521, z czasem po dość istotnych modernizacjach fabryka próbowała wprowadzić dwa typy samochodu, "stary" jako 521 i "nowy" (zmodernizowany) jako 522 / wszystkie modernizacje w tych niewidocznych na wierzchu elementach auta. Dość szybko najistotnijeszy element modernizacji stał się obowiązujacym standardem dla wsyztskich Nys, i ich rozróżnianie starciło sens.
Na rozwój Nysy najlepiej jest patrzeć chronologicznie, liniowo, a bardzo krótki epizod z różnicowaniem oznaczeń modelu potraktować jako ciekawostkę. Przy czym okres takiego numerowania przypadł na najintensywniejszy okres rozwoju konstrukcji, i nie wszytskie wprowadzane nowinki były zależne od typu.
Po więcej informacji o tym, co to takiego ta Nysa 521 a co za jedna to 522, zapraszam tu Arrow [link widoczny dla zalogowanych]

==========================================================
Artemis, Digital - bardzo dobry pomysł z pomalowanime felg - zaraz Nyska wygląda o wiele lepiej Very Happy
Czarne pokrywy wywietrzników to też dobre posunięcie Ok! Oryginalnie pierwsze Nysy miały je robione z grubego, półprzeźroczystego pleksiglasu, właśnie czarnego.
Jeszcze z prostych "tricków" na poprawienie wyglądu modelika, mozna pomalować zderzaki i łącznik przedniej szyby - fabrycznie szare; ewentualnie na eksport zderzaki chromowane.
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2732
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 21:50, 27 Sie 2011 Powrót do góry

A te "włazy" na dachu w kolorze czarnym, to Twoja inwencja, czy coś takiego występowało?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Komor
User



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 44
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dęblin

PostWysłany: Sob 22:24, 27 Sie 2011 Powrót do góry

1313, DziwnyMag napisał że występowały czarne włazy:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
digital222
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 958
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 22:37, 27 Sie 2011 Powrót do góry

Dziwny Mag napisał:

Jeszcze z prostych "tricków" na poprawienie wyglądu modelika, mozna pomalować zderzaki i łącznik przedniej szyby - fabrycznie szare; ewentualnie na eksport zderzaki chromowane.
Smile


No i właśnie tutaj popełniłem błąd. Wprawdzie na fotkach tego aż tak nie widać ale łącznik przedniej szyby pomalowałem tyle tylko, że na kolor czarny. Zaczernienie atrapy będę musiał jeszcze poprawić, nie wyszła mi za dobrze.

Image

Fotki Nys z czarnymi włazami zamieszczone na:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cysior
User



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:50, 27 Sie 2011 Powrót do góry

Taka dwukolorowa od razu prezentuje się lepiej.. chyba jeszcze tylko uszczelki by się zdały


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cysior dnia Sob 22:50, 27 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 258
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:07, 28 Sie 2011 Powrót do góry

digital222 napisał:
Dziwny Mag napisał:

Jeszcze z prostych "tricków" na poprawienie wyglądu modelika, mozna pomalować zderzaki i łącznik przedniej szyby - fabrycznie szare; ewentualnie na eksport zderzaki chromowane.
Smile


No i właśnie tutaj popełniłem błąd. Wprawdzie na fotkach tego aż tak nie widać ale łącznik przedniej szyby pomalowałem tyle tylko, że na kolor czarny. Zaczernienie atrapy będę musiał jeszcze poprawić, nie wyszła mi za dobrze.

Image

Fotki Nys z czarnymi włazami zamieszczone na:
[link widoczny dla zalogowanych]


Rzeczywiście ta dwukolorowa nysa wygląda świetnie. Ale chyba operacja malowania budy jestjeszcze bardziej upierdliwa niż malowanie felg. Ja np. nie lubię malować modeli.
Myślę, że jeszcze jedną rzecz warto zdecydowanie polecić: tak jak zrobiłeś - napuścić czarnej farbki w szparki atrapy. Efekt świetny, a roboty nie za wiele i model od razu inaczej wygląda.
Co do uszczelek to chyba aby je dobrze zrobić trzeba by wymontować szyby, a przynajmniej przednią i wycieraczki.
Tak swoją drogą bardzo dobrze , że zamieściłeś zdjęcia a nie liniki. Moim zdaniem forum bez zdjęć nie ma sensu, bo nie zawsze wiadomo o co chodzi i oczym piszemy.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Komor
User



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 44
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dęblin

PostWysłany: Pon 1:18, 29 Sie 2011 Powrót do góry

Aaa właśnie przypomniało mi się.
Jeszcze jeden trik to pomalowanie świateł od spodu tam gdzie są bolce w karoserii na biało. Od razu widać różnicęSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1586
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:36, 29 Sie 2011 Powrót do góry

Dziwny Mag napisał:
Hehehehehe Laughing :roll: Cool Wink No i mam teraz tak zwane mieszane uczucia Wink
Na zdrowie TAKIM prowokatorom Piwo Super

P.S. To jeszcze na poczet ewentualnych przyszłych konwersji małe info o snaitarkach. Do końca lat 70 (78 co najmniej) wszytskie sanitarki miały z tyłu "zwykłe", duże drzwi jednoskrzydłowe (a dach zarówno niski, jak i wysoki). Późniejsze otrzymały drzwi dwuskrzydłowe z jednej z wersji milicyjnych (a dach produkowano już tylko wysoki).
"Erka" z późnego okresu produkcji jest planowana przez DeA (albo inaczej: firma zbierała dokumentację dla takiej wersji).


A co z bocznymi drzwiami przesuwnymi? Czy byly montowane również w sanitarkach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5548
Przeczytał: 84 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 17:08, 29 Sie 2011 Powrót do góry

Komor napisał:
Jeszcze jeden trik to pomalowanie świateł od spodu tam gdzie są bolce w karoserii na biało. Od razu widać różnicęSmile

Na biało Question Question
Raczej na srebrno, lub podkleić folią samoprzylepną typu chrom...
Widziałeś kiedyś białe odbłyśniki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1122
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 18:55, 29 Sie 2011 Powrót do góry

JarekS napisał:
Komor napisał:
Jeszcze jeden trik to pomalowanie świateł od spodu tam gdzie są bolce w karoserii na biało. Od razu widać różnicęSmile

Na biało Question Question
Raczej na srebrno, lub podkleić folią samoprzylepną typu chrom...
Widziałeś kiedyś białe odbłyśniki?


Komorowi chodzi o bolce od spodu (kiedyś to opisywałem i biały tylko zdaje egzamin) Zeby zgubić te czarne kropki wewnątrz reflektorów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5548
Przeczytał: 84 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 19:13, 29 Sie 2011 Powrót do góry

metall napisał:
JarekS napisał:
Komor napisał:
Jeszcze jeden trik to pomalowanie świateł od spodu tam gdzie są bolce w karoserii na biało. Od razu widać różnicęSmile

Na biało Question Question
Raczej na srebrno, lub podkleić folią samoprzylepną typu chrom...
Widziałeś kiedyś białe odbłyśniki?


Komorowi chodzi o bolce od spodu (kiedyś to opisywałem i biały tylko zdaje egzamin) Zeby zgubić te czarne kropki wewnątrz reflektorów.

To nie lepiej obciąć bolce i na całość nakleić folię lub pomalować na srebrno?
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin