Autor |
Wiadomość |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2526 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:42, 07 Kwi 2021 |
 |
Czyli dobrze czułem, że ktoś sobie chałupniczy tuning zrobił. Nie widziałem tego na żadnych zdjęciach Starów. Dzięki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 20:21, 07 Kwi 2021 |
 |
Nie kupiłem dzisiejszego Stara 25 z "gruszką". Mam jednak pytanie do posiadaczy tego modelu: w jakiej technologii wykonano tę "gruszkę" dla modelu? Metodą wielkoseryjną, na wysokociśnieniowych wtryskarkach? Materiał polipropylen lub polietylen, polistyren. Nieważne. Czy wykonano tę zabudowę z żywic? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1488 Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:26, 07 Kwi 2021 |
 |
Żaden producent tego typu nie robi modeli/elementów modeli z żywic, wszystko robione jest metodą wtrysku, skąd taki pomysł u Ciebie ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 20:37, 07 Kwi 2021 |
 |
OK. Dzięki za informację. Pomyślałem o technologii wykonywania elementów z żywic - tak jak robią to firmy produkujące modele małoseryjnie. Błędna uliczka - widocznie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2016 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 21:39, 07 Kwi 2021 |
 |
Tak, błędna z uwagi na koszty. Dla produktu masowego typu np. "zabawka" produkowanego w ilościach co najmniej kilku tysięcy egzemplarzy różnica będzie nawet kilkudziesięciokrotna na 1 sztuce. Dlatego żywice to np. modele wytwarzane w małych seriach, gdzie liczy się precyzja, a nie opłaca się wydawać grubych $ na formy wtryskowe. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5719 Przeczytał: 76 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 22:14, 07 Kwi 2021 |
 |
autobusy_prl napisał: |
Żaden producent tego typu nie robi modeli/elementów modeli z żywic |
I tu Cię zaskoczę, bo np. IST robi niektóre modele lub części z żywicy. Przykład - Trabant kamper jest z żywicy, pług i piaskarka dla Multikara M25 też są z żywicy. Może nakład mniejszy, niż gazetówka, ale w zasadzie ten sam producent
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 22:15, 07 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Śro 22:45, 07 Kwi 2021 |
 |
Nie mniej - modeli z żywic, to się raczej w tej serii nie doczekamy,
i ani to źle ani dobrze. To w zasadzie jedynie ciekawostka.
Zresztą odkąd te partacze z Neo wzięli się za żywice - mój entuzjazm do nich znacząco osłabł... A ściślej - do ich wykończenia.
Stop/wróć - to nie o tym
Dwa - zdjęcie porównawcze, które skompilowałem powyżej, Stara 200 "polift" i Stara 1142
nie miało na celu pokazać, że kabiny są takie same, bo oczywiście NIE SĄ,
ale miało pokazać, że są bardzo do siebie podobne.
Pewno 1142 będzie w innych kolorach, a może i wersji - nie ma tematu.
To będzie inny model.
Trzy - kabina Stara 200 - roboczo go dalej nazywam "przedliftem"
- różni się od tych dwóch (200 "polift"/1142) diametralnie. To zupełnie inaczej wyglądający pojazd.
Tyle i tylko tyle
Seria jest super - to może być nawet najlepsza seria ze wszystkich dotąd wydanych,
a że wzbudza emocje - JEDNAK w większości raczej pozytywne - to tym bardziej extra.
Naprawdę w tym całym DeA wzięli i uzupełnili swoje zasoby kadrowe...
...bo CZUĆ różnicę... mimo drobnych (sic!) wypaczeń  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Czw 11:17, 08 Kwi 2021 |
 |
To teraz do kompletu z budowy mogli by wydać cuś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Baza z długim rozstawem już jest. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2779 Przeczytał: 97 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 12:53, 08 Kwi 2021 |
 |
Raf napisał: |
(.....) zdjęcie porównawcze, które skompilowałem powyżej, Stara 200 "polift" i Stara 1142 nie miało na celu pokazać, że kabiny są takie same, bo oczywiście NIE Są, ale miało pokazać, że są bardzo do siebie podobne.
Pewno 1142 będzie w innych kolorach, a może i wersji - nie ma tematu. To będzie inny model. |
No, będzie inny ale bardzo podobny. Bo kabiny 678 i 671 są inne ale wyglądają tak samo 😉.
Raf napisał: |
(.....) kabina Stara 200 - roboczo go dalej nazywam "przedliftem" - różni się od tych dwóch (200 "polift"/1142) diametralnie. To zupełnie inaczej wyglądający pojazd. |
No właśnie... Star 200 z kabiną 642 ("przedliftową") produkowany był w dużych ilościach przez 11 lat i to jest najbardziej charakterystyczna wersja tego pojazdu. Potem miało go już nie być bo miał zostać zastąpiony przez Stara 1142 ale jak to w tamtych czasach bywało, pozostal jeszcze w produkcji równoległej przez 7 lat. Jego kabina z powodów ekonomicznych została zunifikowaną z kabiną 671 modelu 1142 i z zewnątrz wyglądała tak samo. Ale tych samochodów wyprodukowano już znacznie mniej i trudno je uznać za najbardziej typowe Stary 200. Szkoda, że model odzwierciedla tę późną wersję chociaż dobrze, że w ogóle jest  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Czw 15:30, 08 Kwi 2021 |
 |
artemis napisał: |
Co do "szambiarki"
Kojarzę te samochody z dzieciństwa i wydaje mi się, że były też , a właściwie pierwsze miały kabinę N20 (tę najstarszą). Pewien jednak nie jestem bo było to może w roku 62, może w 63, kiedy te samochody się pojawiły w mieście w którym mieszkałem. Wszyscy od razu mówili na to wóz asenizacyjny. |
Dokładnie, tak jak piszesz, pierwsze samochody asenizacyjne STAR 20 SK-1 miały kabinę typu N20 (z SHL Kielce). Zabudowa była wykonywana w WUKO Łódź. Tak to wyglądało.
(fot. z archiwum WUKO Łódź)
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1488 Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:51, 08 Kwi 2021 |
 |
No to do 200-ty trzeba będzie zrobić kabinę żywiczną . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1445 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:59, 08 Kwi 2021 |
 |
Ja bym się wstrzymał z takimi odlewami, bo znając życie prędzej czy później i taka szoferka (wcześniejsza) ukaże się w ramach kolekcji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1488 Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:22, 08 Kwi 2021 |
 |
Chyba że wyjdzie 244 w starej budzie . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 18:29, 08 Kwi 2021 |
 |
... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Wto 21:15, 13 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
meteor1983
User
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 192 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:05, 08 Kwi 2021 |
 |
autobusy_prl napisał: |
meteor1983 to nie ten !!! Jak by to był ten to miał by favoritkę na pace Z niego wzięli tylko tablice
Sorry, ale już nie mogę - ze śmiechu |
Właśnie na tym Starze zrobiono model Stara 200. Ciężarówka była w składzie PSP Kielce. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez meteor1983 dnia Czw 19:07, 08 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|