FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 72 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:01, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

mto napisał:
(.....) zgodność z oryginałem, jakość montażu modelu itd., a nie gorzkie żale, czy komuś do kolekcji model pasuje czy nie - DeA nie wycofa modelu z serii, bo się jednemu Kowalskiemu nie podoba 🤷🏻‍♂️

Nie przesadzaj, dyskusja nt modelu nie musi być ograniczona do jakości montażu konkretnego modelu i jego zgodności z oryginałem. Temat dotyczy całej serii i różnych jej aspektów.
I nie sądzę żeby ktoś oczekiwał, że celem dyskusji jest "wycofanie przez DeA modelu bo nie podoba się jednemu Kowalskiemu".
Stary, mniej napinki, więcej dystansu 😉

mto napisał:
Zdecydowanie wiekszym problemem na tą chwilę co do kolekcji, jest mieć prenumeratę i być 8 modeli w plecy 🤷🏻‍♂️

Wiem coś o tym, mam prenumeratę 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:37, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Napinka? Bez przesady, poprostu lubię czytać tutaj o modelach w serii, a nie kolejne gorzkie żale, thats all 🤷🏻‍♂️


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 16:49, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Czy ktoś z forumowiczów ma wiedzę na temat zabudowy holownika Raby ? Czy była ona montowana np. na 3-osiowym Jelczu ?.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 72 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:22, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

mto napisał:
Napinka? Bez przesady, poprostu lubię czytać tutaj o modelach w serii, a nie kolejne gorzkie żale, thats all 🤷🏻‍♂️

Stary, bez urazy ale świat nie kręci się tylko wokół Ciebie i tego co lubisz. Jeśli ktoś chce wyrazić swoją opinię nt zawartości serii a ktoś inny lubi o tym czytać to nie odmawiaj im prawa do tego i nie krytykuj ich.
Czytaj to co lubisz a pomijaj to co Cię nie interesuje. Nie wszyscy muszą mieć takie same preferencje jak Ty. Szanuj to bo mają do tego prawo.
Dla mnie koniec. Pozdrawiam, max.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SE 2647
User



Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 216
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Śro 18:16, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Wojciech1500 napisał:
Czy kolor zabudowy (pomarańczowy) jest prawidłowy?

Pod koniec lat 60' czyli w końcu produkcji tych żurawi, zapamiętałem następujący schemat malowania: kabina niebieska, taka sama jak w Ził wywrotka, żuraw żółty jak żuraw Stara 28, zderzak, podwozie i felgi kół czarne. Co może nawet dziwić, to po kapitalkach wykonywanych jeszcze w połowie lat 70' wozy te wracały niemal identycznie malowane.
Jeszcze tak z mojej pamięci: oprócz budowlanki Stary 25 (zabudowa żuraw), występowały w licznych bazach PKS, gdzie obsługiwały rozładunek przy bocznicach kolejowych. Suwnice zaczęły pojawiać się dopiero na początku lat 70' dlatego każda baza posiadała najczęściej 2-3 pojazdy tego typu. (może konwersja w tym kierunku?)
Moim zdaniem, kolor pomarańczowy jest do zaakceptowania, ale bardziej w końcu produkcji, bo wcześniej czyli do lat 66 -67 żurawie montowane na samochodach ciężarowych były najczęściej popielate lub szare. Dopiero potem najprawdopodobniej wszedł wymóg stosowania barw ostrzegawczych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:38, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

max napisał:
mto napisał:
Napinka? Bez przesady, poprostu lubię czytać tutaj o modelach w serii, a nie kolejne gorzkie żale, thats all 🤷🏻‍♂️

Stary, bez urazy ale świat nie kręci się tylko wokół Ciebie i tego co lubisz. Jeśli ktoś chce wyrazić swoją opinię nt zawartości serii a ktoś inny lubi o tym czytać to nie odmawiaj im prawa do tego i nie krytykuj ich.
Czytaj to co lubisz a pomijaj to co Cię nie interesuje. Nie wszyscy muszą mieć takie same preferencje jak Ty. Szanuj to bo mają do tego prawo.
Dla mnie koniec. Pozdrawiam, max.


Polecam temat - "luźne gadki na temat gazetówek" i może hmm gryza snickersa?
Pozdrawiam również ☺️


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez mto dnia Śro 18:42, 26 Kwi 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3148
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 19:25, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Kolor zabudowy powinien być żółty, takie pamiętam, ale tak jak SE 2647 napisał można go zaakceptować, natomiast dla mnie nie do zaakceptowania są pasy czarno-żółte na wysięgnikach podpór, bo takich to w latach 60 ubiegłego wieku nie stosowano. No chyba, że się mylę. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
razamanaz
User



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 493
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:43, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Zdecydowanie potwierdzam zupełny brak pasów na podporach dźwigu. Znalazłem w swoich archiwach jedno dość ciekawe zdjęcie. Jest na nim dźwig w kolorze pomarańczowym z kabinami (kierowcy i dźwigu) w kolorze szarym.
Edit na życzenie:

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez razamanaz dnia Śro 20:27, 26 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1693
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:02, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Da rade zamieścić to zdjęcie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1586
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:22, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Czyja jest konstrukcja tego dźwigu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 72 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:31, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Niejakiego Bleicherta 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3148
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 20:32, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Żuraw był produkowany w Bielskich Zakładach Urządzeń Technicznych w Bielsku-Białej, a konstrukcja była oparta na dokumentacji niemieckiej firmy Bleichert - tak podaje Andrzej Zieliński w książce pt. "Polskie Konstrukcje Motoryzacyjne 1947-1960.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2080
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Śro 20:32, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Pierwowzór to Bleichert ADK montowany na wielu samochodach i kopiowany (nie wiem czy licencyjnie czy nielegalnie) w wielu krajach m.in. w ZSRR, Polsce, Rumunii...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1586
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:44, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Dziękuję bardzo za informacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 72 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:08, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

xiedzu napisał:
Pierwowzór to Bleichert ADK montowany na wielu samochodach i kopiowany (nie wiem czy licencyjnie czy nielegalnie) w wielu krajach m.in. w ZSRR, Polsce, Rumunii...

Niezupełnie. Firma Bleichert została po wojnie przejęta przez okupacyjne władze sowieckie i w przeciwieństwie do wielu innych nie została wywieziona do ZSRR ale produkowała na miejscu sprzęt dla sowietów w ramach reparacji wojennych. Formalnie stała się własnością sowiecką. W 1948 roku w biurze projektowym Bleichert zaprojektowano nowoczesny żuraw o napędzie elektrycznym, który produkowano pod nazwą ADK3 i w większości wysyłano do ZSRR gdzie montowany był na podwoziach Studebaker i ZIS-150 i 151. W NRD montowano go na podwoziach IFA H3 i H6. Na podstawie tej samej dokumentacji sprzedanej przez ZSRR Polsce, produkowano u nas takie same żurawie pod nazwą HP3. Podobnie rzecz wyglądała w Czechosłowacji gdzie żurawie te montowano na podwoziach TATRA 111.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 21:41, 26 Kwi 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin