Autor |
Wiadomość |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2527 Przeczytał: 53 tematy
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 12:38, 12 Paź 2023 |
 |
Jakby ktoś potrzebował, to tu są pokazane rysunki tej koparki z kartonowego wydania GPM.
[link widoczny dla zalogowanych]
Można sobie zobaczyć o ile krótsza powinna być rama.
Ktoś się już brał za jej skracanie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 619 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 12:50, 12 Paź 2023 |
 |
Rama - wymiary do prostego przeliczenia
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2527 Przeczytał: 53 tematy
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:17, 12 Paź 2023 |
 |
Na Twoich rysunkach jest rzecz jasna ta dłuższa. Warto też wspomnieć, że jest jeszcze jedna różnica względem standardowej ramy. Z tyłu w koparkach i żurawiach na Starze 660 nie ma resorów piórowych. Są sztywne belki. To po to, żeby koparka nie bujała się podczas pracy. Stabilność była ważniejsza, niż komfort jazdy. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2850 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 16:12, 12 Paź 2023 |
 |
Towi napisał: |
Nikt z was nie widzi że ramą z tylu jest za długa - nie chciało im się jej skrócić !!! |
No właśnie ten sam komentarz dałem dwa posty nad zdjęciami Bartka. Ja w swoim będę skracał ramę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 114 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 18:53, 12 Paź 2023 |
 |
Pytanie w której części rama została skrócona, przed, za osiami?
Przy okazji, zauważyłem, że znaczna część Starów z koparkami ma zdjęty blaszany dach,
jedynie brezent jest zaciągnięty - to chyba będzie dobry temat na konwersję z żywicy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
olokolo
User
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 156 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany:
Czw 19:01, 12 Paź 2023 |
 |
Witam. Tak się zachwycamy nową koparką, a niektórzy chcą ją już poprawiać.
Zdjęcia które zobaczycie to koparka z pewnej firmy polskiej robiąca modele do samodzielnego złożenia - skala 1/43.
Instrukcja - ile skrócić ramę :
[link widoczny dla zalogowanych]
Rama modelu - długość ramy 149 mm
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieje, że to coś pomoże. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 619 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 19:50, 12 Paź 2023 |
 |
Wiem, że to inna koparka (linowa KS-251). Rama ta sama. Widać balansjery zamiast tylnych resorów
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3770 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Czw 21:00, 12 Paź 2023 |
 |
Nemo 1 - Drugą stronę możesz zobaczyć w moim temacie o ciężarówkach PRL w dziale Nasze kolekcje. Co prawda ja nie umiem robić takich fotek jak Bartek, ale może kiedyś dorównam Bartkowi. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mafo dnia Czw 21:00, 12 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:35, 12 Paź 2023 |
 |
RDK napisał: |
Przy okazji, zauważyłem, że znaczna część Starów z koparkami ma zdjęty blaszany dach,
jedynie brezent jest zaciągnięty - to chyba będzie dobry temat na konwersję z żywicy. |
Może oglądałeś różne wersje samochodu?
Dach o konstrukcji blaszano-brezentowej wprowadzono dopiero w wersji 660M2 w 1968 roku. Poprzednie wersje Stara 66/660 miały dach brezentowy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 114 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 22:24, 13 Paź 2023 |
 |
max, czy oprócz dachu istniały jakieś inne różnice?
Zastanawiam się jak go przerobić na wcześniejszego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:13, 14 Paź 2023 |
 |
Najbardziej widoczne z zewnątrz to kierunkowskazy. W 660 M2 były duże szczelne kierunkowskazy, przystosowane do pracy po zalaniu wodą. Takie jak odwzorowano w modelu.
We wcześniejszych Starach 66/660 były małe kierunkowskazy, takie jak w pierwszych Starach 28/29. Montowane były w innych miejscach niż te w wersji M2. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 12:13, 14 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Arek
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 519 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Nie 0:25, 15 Paź 2023 |
 |
Jakby ktoś miał ochotę zobaczyć porównanie ostatniego modelu z wyrobem MK-projekt i płynące z tego spostrzeżenia, to zapraszam tu: [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1488 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 7:40, 15 Paź 2023 |
 |
Michał z MK-projekt zanim wykona model zbiera jak najwięcej merytorycznej dokumentacji, skala 1/87 w śród modelarzy/kolekcjonerów jest bardzo wymagająca, modele te osiągają nie raz dość wysokie ceny, ale nie ma się co dziwić skoro są bardzo szczegółowe, główny również nacisk kładzie się w tej skali na zgodność z wymiarami, oczywiście zdarzają się odstępstwa, czasami trzeba coś "oszukać" bo po prostu brakuje na dany element miejsca . Tak czy siak ta mała koparka od Michała jest bardziej zgodna z oryginałem niż model z DeA . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3770 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 20:14, 15 Paź 2023 |
 |
Porównanie jest bardzo dobre, tylko kolega porównujący te modele zapomniał napisać ile modeli DeA można kupić za cenę modelu z MK-projekt...  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1445 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 11:28, 17 Paź 2023 |
 |
Czy kabina Tatry 148 strażackiej jest taka sama i wymienna z kabiną Tatry 148 wywrotki z czeskiej serii? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|