FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:13, 04 Mar 2024 Powrót do góry

JarekS napisał:
(...) Prawidłowy siłownik powinien być krótki, wielosekcyjny i umieszony bardziej pionowo. (...)

Zrobić taki krótki działający w tej skali jest praktycznie `niewykonalne. Próbowałem taki przerobić z antenki teleskopowej do Jelcz 640.
Zrobienie długiego - nawet pięciosekcyjnego (kiedy kipa podparta jest pod daszkiem ochronnym nad szoferką) nie stwarza większych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2080
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Pon 22:20, 04 Mar 2024 Powrót do góry

jedyny model trójstronnego kipra, który znam z prawidłowym siłownikiem jest Tatra 815 s3 z SSM
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:00, 04 Mar 2024 Powrót do góry

xiedzu napisał:
jedyny model trójstronnego kipra, który znam z prawidłowym siłownikiem jest Tatra 815 s3 z SSM

Niby tak - ale też nie do końca.
Ile członów ma ten siłownik w oryginale - a ile na modelu?
Wiem - czepiam się Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5548
Przeczytał: 89 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 7:04, 05 Mar 2024 Powrót do góry

W IFI-e z SSM też jest taki siłownik.
To, że siłownik w modelu będzie miał 3 sekcje zamiast 4 czy 5 jest i tak o wiele mniejszym uproszczeniem, niż całkowicie nieprawidłowo umiejscowiony i o niewłaściwych wymiarach. Po prostu takie uproszczenie, jakie mamy w wielu modelach, powoduje całkowicie nierealne odwzorowanie tego elementu.
Siłownik wielosekcyjny można zrobić (w sensie fabrycznie w modelu) bez specjalnych technologi podnodszących koszt produkcji.
Oprócz Tatry i IFY, taki siłownik występuje jako akcesorium AVD i to w różnych wersjach, np:
[link widoczny dla zalogowanych]
No ale zaraz podniosą się głosy, że model gazetowy, to musi być tanio...
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:32, 05 Mar 2024 Powrót do góry

JarekS napisał:
(...) taki siłownik występuje jako akcesorium AVD (...)

Taki siłownik WYSTĘPOWAŁ w ofercie AVD-dodatki ładnych parę lat (jak nie dziesięć) temu. Wtedy myślałem - po co mi? Kiedy się w końcu zdecydowałem kupić, żeby zobaczyć jak jest zrobiony - został wycofany z oferty. I teraz pluję sobie w brodę Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 822
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Nie 20:09, 10 Mar 2024 Powrót do góry

Dzisiaj spóźniona prezentacja Raby F26. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SE 2647
User



Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 216
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Nie 20:48, 10 Mar 2024 Powrót do góry

I zaślepki na światła w karoserii kabiny były z pewnością zabronione, tak samo jak ich montaż w zderzaku. Szanujące się firmy obwarowywuja umowy takimi punktami i nie godzą się w ingerencję zmian swojego produktu. Tym samym nie obdzierają je finansowo z ceny i dodatkowo z estetyki.

Model przepiękny albo wręcz zachwycający szczególnie na fotografiach @Bartka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SE 2647 dnia Nie 20:50, 10 Mar 2024, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:04, 10 Mar 2024 Powrót do góry

Zdjęcia Bartka dobrze oddają model, jest ładny i dobrze wykonany. Ale niestety zupełnie nie pasuje do profilu mojej kolekcji..., szkoda.
A co do tych reflektorów w zderzaku, zaślepek itd, czy to nie była po prostu kwestia ówczesnych przepisów? Reflektory w kabinach Jelcz typu 113 w pierwszych latach produkcji były osadzone wysoko, wg przepisów większości europejskich krajów - zbyt wysoko. Czy to nie dlatego Węgrzy przenieśli je niżej bo JZS nie był zainteresowany zmianą?
Na marginesie, w Polsce przepisy wymusiły opuszczenie reflektorów w kabinie typu 113 dopiero kilka lat później, aczkolwiek do końca produkcji tej kabiny znajdowały się powyżej zderzaka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Nie 23:07, 10 Mar 2024, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
SE 2647
User



Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 216
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pon 8:20, 11 Mar 2024 Powrót do góry

Myślę, że Węgrzy tylko ze względów ekonomicznych stosowali swoje reflektory. Twierdzę tak dlatego, że w serii 400, kabiny posiadały już reflektory w zderzaku a pomimo tego oni nie byli nimi zainteresowani.

Ja mam takie pytanie: czy ktoś wie w jakich latach powstawały wywrotki F 26? Jakie tam montowano silniki? 260 KM?

Montowano silniki na licencji MAN D21 o mocy 256 KM, a ciężarówki z kabinami DAF montowano w WRL od 1981 roku do 1996. Od 1987 DAF miał już nową kabinę (model 95), dlatego mógł przekazać (albo raczej odsprzedać) licencję kabiny z modeli 2800/3300 Węgrom. Kabiną w naszym przepięknym modelu zadebiutowała w 1973 roku. Była to nowoczesna odchylana kabina, której pierwowzorem była kabina z jeszcze wcześniejszego modelu 2600 opracowanego w 1962 roku (lecz wtedy jeszcze bez odchylania; montowana na sztywno z inną aranżacja przodu).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SE 2647 dnia Pon 14:52, 11 Mar 2024, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:37, 11 Mar 2024 Powrót do góry

W gospodarce planowego niedoboru estetyka samochodów użytkowych nie była najważniejsza. Stosowanie własnych, zwykle tańszych od importowanych elementów wyposażenia było jak najbardziej zrozumiałe.
W kabinach typu 113 węgierskie były nie tylko elementy oświetlenia zewnętrznego ale też większość wyposażenia wewnętrznego.
Robiliśmy to również w Polsce od wczesnych lat 60 tych stosując proste reflektory Zelmot w wystających dystansowych tubach autobusów Jelcz i psując w ten sposób łagodną stylistykę nadwozi Karosa. A później w PR 110 gdzie francuskie prostokątne reflektory zastąpiono zespołami podwójnych okrągłych reflektorów z PF 125p. Obydwaj licencjodawcy, czechosłowacki i francuski jakoś to przeżyli... 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pan_Samochodzik
User



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 539
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:26, 12 Mar 2024 Powrót do góry

W internecie pojawiły się już zdjęcia najbliższego wydania - Skody 706 RT Podnośnik.

[link widoczny dla zalogowanych]

#niesponsorowane Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DzioWu
User



Dołączył: 04 Mar 2021
Posty: 204
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDA

PostWysłany: Śro 8:51, 13 Mar 2024 Powrót do góry

Ukazała się też zapowiedź kolejnego numeru

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1693
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 8:57, 13 Mar 2024 Powrót do góry

piękny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2500
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Śro 8:58, 13 Mar 2024 Powrót do góry

Pan_Samochodzik napisał:
W internecie pojawiły się już zdjęcia najbliższego wydania - Skody 706 RT Podnośnik.

[link widoczny dla zalogowanych]

#niesponsorowane Very Happy


Strasznie wygląda. Sprawia wrażenie mocno zabawkowe. Za to Star z zapowiedzi jest świetny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sprzewo dnia Śro 8:59, 13 Mar 2024, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:26, 13 Mar 2024 Powrót do góry

Škoda podnośnik wygląda świetnie - chodzi mi o wykonanie, a nie o urodę 😉. Jak na gazetowy model, jest precyzyjnie i czysto wykonany, z dużą ilością detali. Moją uwagę szczególnie zwróciły finezyjne wycieraczki szyb👍
W mojej ocenie, bardzo fajny model, niestety nie pasujący do profilu mojej kolekcji...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 10:27, 13 Mar 2024, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin