Autor |
Wiadomość |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2879 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Śro 13:51, 09 Paź 2024 |
 |
A ta kabina nie jest węższa od Atlasa? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2818 Przeczytał: 37 tematów
Pomógł: 302 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:20, 09 Paź 2024 |
 |
Rzeczywiście, masz rację, kabina z naszej serii jest nieco węższa i bardziej obła. Która z nich jest bliższa prawdy - nie wiem. Są też inne, drobne różnice. Ta z naszej serii ma "szklane" migacze, trochę zmieniony wykrój błotników i lusterko martwego pola. W Atlasie migacze są z nadlanego metalu ale porządnie pomalowane i z czarnymi ramkami. Nie wyglądają źle. Ifa z Atlasa ma też stopnie na przednim zderzaku i świetne wnętrze, którym bije "na głowę" DeA. Ma częściowo brązową tapicerkę, pomalowane zegary z obwódkami w kolorze metalu (!) i dwie kierownice dla kierowcy - operatora, tak jak bylo w oryginale. Zabudowy są 100/100 takie same, przy czym Atlas ma dodatkowo bloczki w kolorze metalu.
Jakość lakieru, wykończenie i drobne precyzyjne szczegóły na korzyść Atlasa. A migacze i być może kształt kabiny (nie wiem, która lepsza) może lepsze w DeA. U mnie na półce zostanie Atlas. Na razie...😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 925 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 160 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Śro 15:35, 09 Paź 2024 |
 |
Ja osobiście nie będę nawet porównywać kabin Atlasu i DeA bo to jest bez sensu. Ta z atlasa nie ma żadnego podejścia, jest kanciasta a jej ogólny kształt nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2818 Przeczytał: 37 tematów
Pomógł: 302 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:06, 09 Paź 2024 |
 |
Super, że tak to widzisz na pierwszy rzut oka. Ja mam z tym większy problem. Ale prawdopodobnie masz rację i kabina DeA ma lepsze proporcje. Trochę mi szkoda tych szczegółów wnętrza kabiny z Atlasa ale w gablocie tego nie widać więc pewnie skończy się podmianką... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2571 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 192 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:16, 09 Paź 2024 |
 |
Sprawdź, czy nie da się przełożyć wnętrza z Atlasa, do DeA, skoro tak Ci na nim zależy. Może te kabiny nie są aż tak różne wymiarami i jakimś cudem będzie pasować. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2879 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Śro 18:24, 09 Paź 2024 |
 |
Albo można pomalować wnętrze. Samo pomalowanie siedzeń robi różnicę, a w zasadzie z zewnątrz tylko te ewentualnie widać. Ja miałem Atlasa i po jakimś czasie sprzedałem. IST też odpuściłem, bo forma ta sama co Atlas, a kolory jak w zabawce. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 114 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 18:35, 09 Paź 2024 |
 |
Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie wnętrza naszej IFY dźwigu? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6436 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 290 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 1:26, 21 Paź 2024 |
 |
Tak jeszcze wrócę do tematu przedłużenia (tak też bym go chciał!) i nie mam chyba dobrych wieści. W ubiegłym roku plotka o przedłużeniu pojawiła się w kwietniu, a cyferkę w gazetce zamienili w sierpniu. Teraz mamy już prawie listopad i nic takiego nie nastąpiło, a szczerze wątpię, żeby wydawnictwo zamierzało to zrobić w ostatniej chwili. Akurat w przypadku tej serii chciałbym się mylić! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2879 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Pon 5:58, 21 Paź 2024 |
 |
A ja w tym przypadku wierzę w prezent na święta  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sprzewo dnia Pon 5:58, 21 Paź 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 925 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 160 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Śro 11:05, 23 Paź 2024 |
 |
Dzisiejszy Star 266 K-407C.
Starów nigdy za dużo.
W moim egzemplarzu wymieniłem klosze reflektorów oraz zmyłem chrom z klamek.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3831 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 11:09, 23 Paź 2024 |
 |
Bardzo fajny model. Mnie się podoba. Oby więcej takich jakie pamiętamy z tamtych czasów z polskich dróg. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6436 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 290 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 11:58, 23 Paź 2024 |
 |
Przede wszystkim cieszy, że wreszcie po długiej przerwie coś wojskowego! Dla takich modeli warto trwać przy tej serii  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2571 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 192 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 13:03, 23 Paź 2024 |
 |
No fajny model, też mi się podoba. Tak teraz patrzę na żółtą koparkę i dopiero na fotce porównawczej zauważyłem jedną rzecz. Tyle miesięcy od kupna modelu. Czy ona nie ma przypadkiem odwrotnie namalowanych pasów ostrzegawczych z tyłu samochodu? Czy "spadek" tych pasów nie powinien iść na zewnątrz samochodu, a nie do środka? Tak jak jest, to sugeruje, że przeszkodę należy omijać wjeżdżając pomiędzy te znaki, czyli centralnie w kuper koparki Nie wiem, czy dawne przepisy mówiły cokolwiek na ten temat i jak te koparki faktycznie oznaczano.
PS. Za tydzień Tatra 138 z czeskiego wojska znana już z czeskiej kolekcji? Jest na okładce z tyłu? Nie widziałem jeszcze okładki na własne oczy i nie mam jak sprawdzić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
RICA
User
Dołączył: 10 Lut 2021
Posty: 284 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 13:13, 23 Paź 2024 |
 |
Tak, w zapowiedzi jest Tatra, a co do przedłużenia kolekcji to nie mam żadnych wątpliwości gdyż za dużo pojazdów jest w czeskiej i węgierskiej edycji a których nie było u nas a nie widzę powodu żeby miało ich u nas nie być. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2818 Przeczytał: 37 tematów
Pomógł: 302 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 14:50, 23 Paź 2024 |
 |
W126 napisał: |
(.....) Czy ona nie ma przypadkiem odwrotnie namalowanych pasów ostrzegawczych z tyłu samochodu? Czy "spadek" tych pasów nie powinien iść na zewnątrz samochodu, a nie do środka? Tak jak jest, to sugeruje, że przeszkodę należy omijać wjeżdżając pomiędzy te znaki, czyli centralnie w kuper koparki Nie wiem, czy dawne przepisy mówiły cokolwiek na ten temat i jak te koparki faktycznie oznaczano. (.....) |
Przepisy nie mówiły nic nt kierunku "spadku" ostrzegawczych pasków. Określały natomiast zestawy kolorów, szerokość pasków (taka sama dla każdego z kolorów zestawu) i kąt nachylenia (45%).
Kierunek spadku pasków nie ma sugerować kierunku omijania czegokolwiek 😀. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi na miejsce potencjalnie niebezpieczne dla człowieka - dziury, ostrej krawędzi, ruchomego elementu maszyny, itp, itd.
W latach 60/70 paski ostrzegawcze nanoszone były z reguły w pozycji "górą na zewnątrz", później upowszechnił się schemat odwrotny.
Pod tym względem obydwa modele są poprawne. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 14:53, 23 Paź 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|