FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3163
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 20:21, 05 Lut 2023 Powrót do góry

Bardzo ciekawa historia i fajny model. Pierwszy raz widzę to Ferrari.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3503
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:26, 12 Lut 2023 Powrót do góry

And1 - dziękuję, właśnie ze względu na to że nie jest urodziwy jest PIĘKNY i ciekawy Very Happy Very Happy

Marku, Wiesiu - pojazdy z tego okresu, i to nie tylko włoskie, miały zarówno piękny design jak i po prostu
zwyczajnie były brzydki. To dotyczy nie tylko lat 50-60 tych ale całego okresu motoryzacji. Dochodzi do tego
jeszcze gust odbiorcy Very Happy

Maćku -dziękuję, to już nie pierwsze i nie ostatnie którego nie Widziałeś Very Happy



Dzisiejsze Maserati jest kolejnym uzupełnieniem kolekcji 3500 GT jak również zamyka mikro kolekcję prototypów
i modelu finalnego 3500 GT Spider przełomu lat 50 i 60-tych.

Przybliżając tylko: Maserati zleciło opracowanie kabrioletu dwóm studio projektowym: Frua i Vignale.
Mini kolekcja pokazuje oba prototypy i pojazd finalny, jaki trafił do klientów.
Ogólnie historię tych modeli opisałem na stronach 77 i 85 więc nie dubluję Smile


MASERATI 3500 GT SPIDER FRUA 1957

Prototyp na podwoziu #AM 101.263

MATRIX nr 295 z 408



Image

Image

Image

Image


Poniżej zdjęcia z wszystkimi trzema modelami: powyższym prototypem, 3500 GT Prototipo Vignale 1959 (ciemny granat)
3500 GT Special Spyder Vignale 1960 (srebrny, model finalny).


Image

Image

Image

Image



cdn......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3236
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 10:04, 12 Lut 2023 Powrót do góry

Ale zestaw... Bella!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 943
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:46, 12 Lut 2023 Powrót do góry

Uwielbiam takie mini "kolekcyjki", niesamowicie się razem prezentują. Tylko ciągle się zastanawiam co się stało, że finalnie wyszło najgorzej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3236
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:53, 12 Lut 2023 Powrót do góry

Reszta modeli to też Matrix?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 943
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:48, 12 Lut 2023 Powrót do góry

Srebrny to AVENUE43, dwa pozostałe Matrix.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3163
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 15:43, 12 Lut 2023 Powrót do góry

Kolejna świetna prezentacja. Piękne modele posiadasz. Miło się ogląda takie miniaturki. Ciężko wzrok oderwać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2350
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:35, 13 Lut 2023 Powrót do góry

And1 napisał:
Uwielbiam takie mini "kolekcyjki", niesamowicie się razem prezentują.

Nic dodać.
MASERATI 3500 GT SPIDER FRUA 1957 z profilu jakoś bardzo mi przypomina Renault Floride. Nie wiem, jaka firma opracowała to nadwozie. Może właśnie Frua?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1383
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Czw 22:18, 16 Lut 2023 Powrót do góry

ŁaŁ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3503
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 11:25, 19 Lut 2023 Powrót do góry

Lucanero, And1 - dziękuję Smile And dobrze podał marki producentów, a co do finalnego modelu
to gdyby z tych dwóch prototypów wybrać najlepsze rzeczy, powstałby chyba dużo ładniejszy
"produkt finalny" Smile

mafo, zetorski - dziękuję Very Happy

emer - Dzięki Smile miałem sprawdzić kto jest autorem Floride ale do tej pory nie zdążyłem. Sam jestem ciekaw.



Model Ferrari 330 GT zadebiutował w 1962 roku. Pomiędzy 62 a 64 rokiem wykonano 4 prototypy zanim ruszyła
produkcja seryjna: 62 rok - dwa prototypy 330 GT 2+2, 63 rok - prototyp 330 America, 64 rok - 330 GT 2+2.
Dwa pierwsze z 62-go pozostały w fabryce do 1964 roku jako auta firmowe i były w większości wykorzystywane
przez samego Enzo Ferrari:
„Enzo był znany z tego, że jeździł tymi między swoim domem a fabryką, i to jest całkiem fajne, ponieważ
zazwyczaj Enzo nie jeździł wieloma Ferrari. Miał Mini Coopera, kilka Alf Romeo i trochę starszych rzeczy, ale
najwyraźniej lubił 330”.
(kolory pojazdów: jasna kość słoniowa i zielony)
330-stki napędzane były 4-litrowymi V12 Colombo o mocy 300 KM. Zastosowano całkowicie nowe zawieszenie
przód i nowatorskie elementy tyłu tak aby samochód jak najlepiej zachowywał się przy dużych prędkościach.
W sumie od 1964 do 67 roku zbudowano 1087 sztuk 330 GT 2+2 z których pierwsze 627 sztuk miało
unikalny układ 4 reflektorów.


FERRARI 330 GT 2+2 COUPE PININFARINA prototyp 1962

"Osobiste" auto Enzo Ferrari.

MASTERPIECE nr 168 z 333 sztuk


Jak większość żywic modelik wykonany starannie z dużą ilością detali zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz.
Ferrari w kolorze kości słoniowej istnieje do dziś, nie do końca wiadomo jak potoczyły się losy zielonego egzemplarza.


Image

Image

Image

Image

Image

Image




Poniżej zielony egzemplarz i jego pierwszy użytkownik: Enzo Ferrari

Image




Drugi z prototypów (a raczej pierwszy w kolejności powstania).
Lewy dolny róg: 330GT 2+2 II i I seria. Po prawej komora silnika 330-stki.


Image


cdn.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2350
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:09, 19 Lut 2023 Powrót do góry

Wnętrze tego zielonego na Twoich zdjęciach wygląda jak 1:1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 294
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:32, 19 Lut 2023 Powrót do góry

Przepiękne auta... Moim zdaniem przełom lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych to okres najpiękniejszych nadwozi i konstruktorów, którzy byli prawdziwymi pasjonatami a nie księgowymi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3163
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 21:30, 19 Lut 2023 Powrót do góry

Ciekawa historia i piękny model. Świetnie wygląda w zieleni. Wnętrze zrobione jest rewelacyjnie i to jest właśnie ten "smaczek", który powoduje, że w pewnym momencie człowiek dojrzewa do chęci posiadania właśnie tych dokładniej wykonanych miniaturek i zaczyna wymieniać poprzednio kupione modeliki... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2350
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:16, 19 Lut 2023 Powrót do góry

toner7 napisał:
Przepiękne auta... Moim zdaniem przełom lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych to okres najpiękniejszych nadwozi i konstruktorów, którzy byli prawdziwymi pasjonatami a nie księgowymi...


Wg mnie lata najpiękniejszych samochodów, to lata 20. - 30. ubiegłego wieku. Tylko, że wtedy powstawało o wiele mniej konstrukcji. Samochody były wtedy towarem o wiele bardziej ekskluzywnym, niż w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Natomiast trzeba mieć w pamięci, że większość modeli zapadających w pamięć była przeznaczona dla mocno zamożnej klienteli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 943
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:24, 24 Lut 2023 Powrót do góry

Bardzo ciekawy samochód. Wersja z pojedynczymi światłami o wiele zgrabniejsza się wydaję.
Czemu akurat wybrał ten model na swój osobisty samochód, jak miał takie rarytasy to ja nie wiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin