Autor |
Wiadomość |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3772 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 20:21, 05 Lut 2023 |
 |
Bardzo ciekawa historia i fajny model. Pierwszy raz widzę to Ferrari. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3740 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:26, 12 Lut 2023 |
 |
And1 - dziękuję, właśnie ze względu na to że nie jest urodziwy jest PIĘKNY i ciekawy
Marku, Wiesiu - pojazdy z tego okresu, i to nie tylko włoskie, miały zarówno piękny design jak i po prostu
zwyczajnie były brzydki. To dotyczy nie tylko lat 50-60 tych ale całego okresu motoryzacji. Dochodzi do tego
jeszcze gust odbiorcy
Maćku -dziękuję, to już nie pierwsze i nie ostatnie którego nie Widziałeś
Dzisiejsze Maserati jest kolejnym uzupełnieniem kolekcji 3500 GT jak również zamyka mikro kolekcję prototypów
i modelu finalnego 3500 GT Spider przełomu lat 50 i 60-tych.
Przybliżając tylko: Maserati zleciło opracowanie kabrioletu dwóm studio projektowym: Frua i Vignale.
Mini kolekcja pokazuje oba prototypy i pojazd finalny, jaki trafił do klientów.
Ogólnie historię tych modeli opisałem na stronach 77 i 85 więc nie dubluję
MASERATI 3500 GT SPIDER FRUA 1957
Prototyp na podwoziu #AM 101.263
MATRIX nr 295 z 408
Poniżej zdjęcia z wszystkimi trzema modelami: powyższym prototypem, 3500 GT Prototipo Vignale 1959 (ciemny granat)
3500 GT Special Spyder Vignale 1960 (srebrny, model finalny).
cdn...... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3352 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 10:04, 12 Lut 2023 |
 |
Ale zestaw... Bella! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 13:46, 12 Lut 2023 |
 |
Uwielbiam takie mini "kolekcyjki", niesamowicie się razem prezentują. Tylko ciągle się zastanawiam co się stało, że finalnie wyszło najgorzej  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3352 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 13:53, 12 Lut 2023 |
 |
Reszta modeli to też Matrix? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 14:48, 12 Lut 2023 |
 |
Srebrny to AVENUE43, dwa pozostałe Matrix. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3772 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 15:43, 12 Lut 2023 |
 |
Kolejna świetna prezentacja. Piękne modele posiadasz. Miło się ogląda takie miniaturki. Ciężko wzrok oderwać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2386 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 21:35, 13 Lut 2023 |
 |
And1 napisał: |
Uwielbiam takie mini "kolekcyjki", niesamowicie się razem prezentują. |
Nic dodać.
MASERATI 3500 GT SPIDER FRUA 1957 z profilu jakoś bardzo mi przypomina Renault Floride. Nie wiem, jaka firma opracowała to nadwozie. Może właśnie Frua? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1525 Przeczytał: 103 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Czw 22:18, 16 Lut 2023 |
 |
ŁaŁ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3740 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 11:25, 19 Lut 2023 |
 |
Lucanero, And1 - dziękuję And dobrze podał marki producentów, a co do finalnego modelu
to gdyby z tych dwóch prototypów wybrać najlepsze rzeczy, powstałby chyba dużo ładniejszy
"produkt finalny"
mafo, zetorski - dziękuję
emer - Dzięki miałem sprawdzić kto jest autorem Floride ale do tej pory nie zdążyłem. Sam jestem ciekaw.
Model Ferrari 330 GT zadebiutował w 1962 roku. Pomiędzy 62 a 64 rokiem wykonano 4 prototypy zanim ruszyła
produkcja seryjna: 62 rok - dwa prototypy 330 GT 2+2, 63 rok - prototyp 330 America, 64 rok - 330 GT 2+2.
Dwa pierwsze z 62-go pozostały w fabryce do 1964 roku jako auta firmowe i były w większości wykorzystywane
przez samego Enzo Ferrari:
„Enzo był znany z tego, że jeździł tymi między swoim domem a fabryką, i to jest całkiem fajne, ponieważ
zazwyczaj Enzo nie jeździł wieloma Ferrari. Miał Mini Coopera, kilka Alf Romeo i trochę starszych rzeczy, ale
najwyraźniej lubił 330”. (kolory pojazdów: jasna kość słoniowa i zielony)
330-stki napędzane były 4-litrowymi V12 Colombo o mocy 300 KM. Zastosowano całkowicie nowe zawieszenie
przód i nowatorskie elementy tyłu tak aby samochód jak najlepiej zachowywał się przy dużych prędkościach.
W sumie od 1964 do 67 roku zbudowano 1087 sztuk 330 GT 2+2 z których pierwsze 627 sztuk miało
unikalny układ 4 reflektorów.
FERRARI 330 GT 2+2 COUPE PININFARINA prototyp 1962
"Osobiste" auto Enzo Ferrari.
MASTERPIECE nr 168 z 333 sztuk
Jak większość żywic modelik wykonany starannie z dużą ilością detali zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz.
Ferrari w kolorze kości słoniowej istnieje do dziś, nie do końca wiadomo jak potoczyły się losy zielonego egzemplarza.
Poniżej zielony egzemplarz i jego pierwszy użytkownik: Enzo Ferrari
Drugi z prototypów (a raczej pierwszy w kolejności powstania).
Lewy dolny róg: 330GT 2+2 II i I seria. Po prawej komora silnika 330-stki.
cdn..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2386 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 12:09, 19 Lut 2023 |
 |
Wnętrze tego zielonego na Twoich zdjęciach wygląda jak 1:1. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
toner7
User
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 12:32, 19 Lut 2023 |
 |
Przepiękne auta... Moim zdaniem przełom lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych to okres najpiękniejszych nadwozi i konstruktorów, którzy byli prawdziwymi pasjonatami a nie księgowymi... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3772 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 21:30, 19 Lut 2023 |
 |
Ciekawa historia i piękny model. Świetnie wygląda w zieleni. Wnętrze zrobione jest rewelacyjnie i to jest właśnie ten "smaczek", który powoduje, że w pewnym momencie człowiek dojrzewa do chęci posiadania właśnie tych dokładniej wykonanych miniaturek i zaczyna wymieniać poprzednio kupione modeliki...  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2386 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 22:16, 19 Lut 2023 |
 |
toner7 napisał: |
Przepiękne auta... Moim zdaniem przełom lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych to okres najpiękniejszych nadwozi i konstruktorów, którzy byli prawdziwymi pasjonatami a nie księgowymi... |
Wg mnie lata najpiękniejszych samochodów, to lata 20. - 30. ubiegłego wieku. Tylko, że wtedy powstawało o wiele mniej konstrukcji. Samochody były wtedy towarem o wiele bardziej ekskluzywnym, niż w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Natomiast trzeba mieć w pamięci, że większość modeli zapadających w pamięć była przeznaczona dla mocno zamożnej klienteli. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 10:24, 24 Lut 2023 |
 |
Bardzo ciekawy samochód. Wersja z pojedynczymi światłami o wiele zgrabniejsza się wydaję.
Czemu akurat wybrał ten model na swój osobisty samochód, jak miał takie rarytasy to ja nie wiem  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|