Autor |
Wiadomość |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3740 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:54, 26 Lut 2023 |
 |
emer - Mareczku, może nie do końca jak oryginał ale bardzo zbliżone
mafo - dziękuję Maćku, temat od początku miał w założeniu modele z "wyższych półek". Wcześniej miałem włoszczyznę
"jak leci" ale dość szybko wjechałem na "właściwe tory" Ale i tak "słabsze" modele uzupełniają kolekcję.
toner7, emer - Obydwoje macie racje w odniesieniu do własnego odbioru modeli z danego okresu. Inni mogą mieć
podobne zapatrywania lub będzie im się podobać design z całkowicie innego okresu motoryzacji. Co do jednego
to dużo się z tym zgodzi: większość najładniejszych samochodów była przeznaczona dla bogatych i bardzo bogatych klientów
And1 - znowu kłania się gust odbiorcy ale w sumie Masz rację że II seria bardziej kojarzy się z Ferrari. Dla mnie
osobiście przód ma coś z Citroenów, ale to moje odczucie Samochód osobisty nie można traktować w dosłownym
znaczeniu słowa - Enzo był jednym z użytkowników tych dwóch prototypów ale to właśnie ma znaczenie w historii
tych pojazdów.
Maiła być dziś parka Ferrari ale postanowiłem jednak pokazać coś innego. Modelik zaoferował mi Darek (dzięki) a w sumie ta marka
już dość dawno nie była u mnie prezentowana.
Pietro Frua "stworzył" jedyne istniejące cztero-drzwiowe Lamborghini (nie mówimy o współczesnych SUV-ach).
Lamborghini FAENA powstała w przeciągu 8 miesięcy na bazie modelu Espada. Została zaprezentowana w 1978 roku
na Salonie w Turynie a następnie w 1980 roku w Genewie. Pojazd nie odniósł sukcesu mimo ładnej budowy. Choć
Frua miał nadzieję na produkcję modelu w małej ilości to pojazd pokazowy pozostał jedynym zbudowanym egzemplarzem.
Po salonie genewskim pojazd został sprzedany szwajcarskiej firmie LAMBO-MOTOR AG a od niej kupił go niemiecki
kolekcjoner u którego jest do dziś. Ma dalej szwajcarską rejestrację i nie był do dziś restaurowany. Jest w bardzo dobrym,
oryginalnym stanie.
LAMBORGHINI FAENA FRUA 1978
KESS 1 z 400 sztuk
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
ceru
User
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 311 Przeczytał: 73 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 11:09, 26 Lut 2023 |
 |
lambo wymiata super model . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3772 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 14:26, 26 Lut 2023 |
 |
Kapitalny model. O samochodzie kiedyś słyszałem, ale nie wiedziałem o istnieniu modelu. Gratuluję posiadania takiego kąska kolekcjonerskiego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 15:23, 26 Lut 2023 |
 |
To chyba pierwsze w historii sportowe 4-drzwiowe i 4-osobowe coupe. A ludzie się podniecali taką Panamerą jak weszła w 2009 roku
Fenomenalny samochód, jak i sam model. Odwzorowany w idealny sposób i z każdym detalem.
Rarytas niezły  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1525 Przeczytał: 106 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Nie 23:54, 26 Lut 2023 |
 |
zachwycający jest ten modelik !!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3740 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 10:04, 05 Mar 2023 |
 |
ceru, mafo, And1, zetorski - dziękuję model wart jest pochwał. Widziałem kilka jego kitów
do samodzielnego wykonania jak i wykonane z niego modele ale to nie było jednak tak piękne
jak gotowy modelik od Kess. Darku, jeszcze raz dziękuję
Vignale wykonał 13 sztuk Ferrari 212 Inter Coupe w tym 6 które różniły się pomiędzy sobą tylko detalami.
Na stronie 81 pokazałem jeden z nich. Wynikła z moich wpisów mała dyskusja dlaczego jest niezgodny
z oryginałem. Otóż nie. W miedzy czasie troszkę "pokopałem w historii" i okazuje się że wszystko jest
zgodne z historią jednego oryginalnego egzemplarza natomiast model który prezentowałem i ten który
prezentuję poniżej to te samo prawdziwe auto.
Ferrari o podwoziu 0197 EL ukończono 15 czerwca 1952 roku. Zostało dostarczone do Dignes we Francji.
Stamtąd trafiło do Stanów Zjednoczonych ściągnięte przez Chinetti, a ostatecznie do Jamesa Floria
w Connecticut. W 1963 roku samochód sprzedano po czym pomalowano go na czerwono. Historyk i fanatyk
Ferrari Stan Nowak, który został kolejnym właścicielem, zdawał sobie sprawę ze znaczenia wczesnych Ferrari.
Nowak w 1976 roku sprzedał auto Donowi Nelsonowi, brytyjczykowi, miłośnikowi i kolekcjonera Ferrari.
Nelson całkowicie odrestaurować Intera ale w miejsce oryginalnego silnikai zainstalował silnik 250GT.
W latach 90 Nelson przeniósł się na Florydę, a później sprzedał 212 Bamford, który przeprowadził gruntowną
renowację. Model ponownie zadebiutował w specyfikacji fabrycznej w 2001 roku w Paryżu.
Ferrari Vignale 212 Export Lungo, czyli S/N 0197 EL, pomalowany na czarno i żółto jest być może jednym
z najpiękniejszych 212-tek. Bardzo często zwany, ze względu na malowanie "Trzmiel" i ta nazwa przylgnęła
do niego.
Matrix wykonał model "Trzmiela" w malowaniu jak został wyprodukowany i w malowaniu jakie miał w międzyczasie
swojego " żywota"
To jest moja kolejna teza co do wyglądu tych dwóch modeli. Bo jest jeszcze inna opcja a mianowicie może to być
również jeden z "bliźniaczych" czy też "siostrzanych" modeli 212 Vignale. I tak pozostaje ten temat dalej otwarty .....
FERRARI 212 INTER COUPE "BUMBLEBEE" VIGNALE 1952
Podwozie #197EL projekt Michelotti, wykonanie Vignale
MARTIX nr 62 z 240 sztuk
A tu obydwa modele wypuszczone przez Matrix`a.
Ferrari 212 Inter Coupe Vignale: Matrix 67z 240 "Trzmiel" i Matrix 66 z 240 czerwony Inter.
cdn..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
toner7
User
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 12:28, 05 Mar 2023 |
 |
Ciekawa historia i piękne auta. Dla siebie, prawdziwego chyba bym wybrał jednak czerwonego... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez toner7 dnia Nie 12:29, 05 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3772 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 13:45, 05 Mar 2023 |
 |
Piękny model. W żółto czarnych barwach wygląda kapitalnie. Bardziej mi się podoba niż czerwony. Wspólne fotki też świetne. Matrix wykonał bardzo dobrą robotę wydając obydwie wersje kolorystyczne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:43, 05 Mar 2023 |
 |
Rozwiązanie zagadek związanych z niektórymi modelami Ferrari do łatwych nie należy. W temacie 212 zbyt dobry nie jestem, bo jeszcze nie zagłębiałem dokładnych informacji.
A model piękny. Udał im się bardzo, oj bardzo  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1525 Przeczytał: 106 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Wto 23:02, 07 Mar 2023 |
 |
... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3740 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 10:19, 12 Mar 2023 |
 |
toner7, mafo, and1, zetorski - dziękuję za komentarze
W ciągu kilku miesięcy od premiery AR Tipo 33 Stradale we wrześniu 1967 roku, Alfa Romeo
wiedziała, że model nie spełni wymogu homologacji na 50 samochodów Groupy 4.
Zamiast złomować nadwyżki gotowych podwozi, firma zdecydowała się zlecić niektórym czołowym
włoskim studio projektowym wykonanie serii konceptów opartych na tym modelu.
Jako pierwszy był Bertone Carabo na podwoziu 109. Ten przełomowy projekt klina został
zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1968 roku.
Alfa Romeo P33 Pininfarina Roadster została zaprojektowana przez Paolo Martina na
podwoziu nr 108 i zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Turynie w 1968 roku.
Uważa się, że nadwozie zostało później usunięte przez Pininfarinę i zastąpione projektem
Cuneo, który zadebiutował w styczniu 1971 roku na targach w Brukseli.
Prezentowanym modelikiem zamykam mini kolekcję sześciu prototypów wykonanych i opartych
na Tipo 33 Stradale. Postaram się zrobić sesję wszystkim sześciu projektom wraz z modelem
"bazowym" Tipo 33.
ALFA ROMEO P33 ROADSTER PININFARINA 75083108 1968 r.
MATRIX nr 246 z 408 szt.
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3772 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 19:43, 12 Mar 2023 |
 |
Kolejny świetny model i bardzo ciekawe informacje. Jesteś kopalnią wiedzy o włoskiej motoryzacji. Miło się czyta i ogląda takie prezentacje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1525 Przeczytał: 106 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Nie 21:53, 12 Mar 2023 |
 |
Kolejny niesamowity modelik
Uwielbiam takie kliny,
i dzięki za interesujące historie przy okazji prezentacji modelików.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
toner7
User
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 8:37, 13 Mar 2023 |
 |
Super model! Mnie stylistyka przywodzi na myśl auto z jakiegoś filmu sci-fi przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Jako dzieciak miałem chyba takiego Matchboxa z serii King Size... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3352 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 9:07, 13 Mar 2023 |
 |
Jest świetny. Ale ja jednak zdecydowałem się na inny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|