Autor |
Wiadomość |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 14:52, 13 Mar 2023 |
 |
Trzeba przyznać, że jak na lata 60 to wygląda mega futurystycznie.
Czekam niecierpliwie na komplet - musi wyglądać niesamowicie. No i gratuluję zbioru. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 8:29, 19 Mar 2023 |
 |
mafo - Maćku, dziękuję Nie jestem "kopalnią", dużo wiem ale to i tak kropla w tym, co powinno się
o niej wiedzieć "siedząc" w tym temacie
zetorski - miło mi i dziękuję
toner7 - też pamiętam te 'przedziwne konstrukcje" Matchbox`a ale miałem modeliki bardziej zbliżone do seryjnych aut.
lucanero -Łukaszu, pewnie to Cuneo , też mam
And1 - Na pewno zaprezentuję całość ale pewnie na pewno trochę później
Jedną z dwóch absolutnych nowości zaprezentowanych przez Pininfarinę na Salonie w Turynie w 1964 r.
było dwumiejscowe coupe na podwoziu Fiata 2300 S.
Fiat 2300 S Coupe Speciale Pininfarina było czwartym z 5 koncepcyjnych coupe, które Pininfarina
zbudowała w oparciu o 6-cylindrowy flagowy model Fiata z lat 60.
Chodziło przede wszystkim o aerodynamikę nadwozia, lepsze chłodzenie silnika itp rzeczy.
Jak na koncept to wnętrze było bardzo dobrze i w szczegółach dopracowane.
Nie wiem co stało się z tym prototypem, mimo poszukiwań nie znalazłem odpowiedzi
Sam modelik ładnie i dokładnie wykonany. Na zdjęciach ziarno metaliku wyszło być może duże ale w normalnym
odbiorze lakier na modelu wygląda świetnie. Zresztą większość modeli wygląda lepiej kiedy na nie patrzymy
niż jak oglądamy ich zdjęcia
FIAT 2300 S COUPE SPECIALE PININFARINA 1964
AVENUE43 edycja limitowana.
cdn..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
toner7
User
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 11:04, 19 Mar 2023 |
 |
Piękny model, piękne auto. Dzięki temu wydłużonemu dachowi z tyłu, wygląda w całości niezwykle lekko... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 19:10, 19 Mar 2023 |
 |
Przepiękny samochód, jedynie bym klosze zlikwidował bo ich nie lubię na reflektorach
Gratuluję, bo jest czego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3774 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 21:10, 19 Mar 2023 |
 |
Piękną linię ma ten Fiat. Przyjemnie się go ogląda. A i połączenie kolorystyczne lakieru kaorserii z jasnym wnętrzem jest świetne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1528 Przeczytał: 109 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Śro 21:51, 22 Mar 2023 |
 |
..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 12:41, 26 Mar 2023 |
 |
toner7, And1, nafo, zetorski - dziękuję za miły odbiór modeliku
And1 - po zlikwidowaniu kloszy zostałyby, wg mnie, takie "oczodoły" Poza tym to kwestia aerodynamiki.
Po zmianach przepisów w wyścigach Mistrzostw Świata, ze względu na bardzo duże koszty, zmniejszono pojemność wyścigówek do 1,5 l pojemności.
Alfa rozpoczęła prace nad nowym następcą Alfetty 158 jak tylko zmieniły się przepisy. Prace pod nadzorem Ricarta (nadwozie) i Colombo (silnik) nawiązywały
do wyścigowych Auto Unionów z lat 30-tych. Podwozie i nadwozie było nowatorskie tak samo jak płaski silnik V12 (chodziło o obniżenie środka
ciężkości). Była to również pierwsza konstrukcja Alfy z centralnie zamontowanym silnikiem. Prace nad prototypem ukończono w 1940 roku. Pierwsza
jazda próbna została przeprowadzona we wrześniu tego roku przez głównego kierowcę testowego Alfy Romeo. Niestety dalsze prace przerwała wojna.
Zbudowano jeszcze drugie podwozie i na tym zakończyła się historia Alfy Romeo Tipo 512.
Ricart po wojnie powrócił do Hiszpanii i założył markę Pegaso a Colombo został głównym konstruktorem u Ferrari projektując V12-kę która była używana
do lat 60-tych. Co do osiągów Alfy to do końca nie wiadomo jakie miałaby. Zmierzona na hamowni moc miała 335 KM. Dane podawane przez Alfę mają
wartość szacunkową : moc do 500 KM przy 11000 obr./mim i prędkość powyżej 350 km/h. Gotowy pojazd jak i gotowe podwozie z silnikiem znajdują się
obecnie w Muzeum Alfy w Arese.
ALFA ROMEO TIPO 512 1940
AUTOCULT nr 009 z 333 sztuk
Świetnie wykonany modelik, z dużą ilością detali. Gabarytowo to maleństwo
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3774 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 19:11, 26 Mar 2023 |
 |
Piękny, po prostu jest piękny.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
capritec
User
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 426 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
|
Wysłany:
Nie 20:15, 26 Mar 2023 |
 |
Co za detale Cudny! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1528 Przeczytał: 109 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Nie 21:43, 26 Mar 2023 |
 |
ach
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
toner7
User
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 7:29, 27 Mar 2023 |
 |
Fenomenalny model... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 13:39, 02 Kwi 2023 |
 |
Dziękuję Wszystkim za tak miły odbiór tego "maleństwa"
Zaprojektowana przez Franco Scaglione i wykonana przez Carrozeria Alemano, ta Cisitalia 202,
mimo takiego samego oznaczenia jak inne 202, ma całkowicie inny design niż pozostałe.
Zaprezentowana została po raz pierwszy na styczniowym Salonie w Genewie w 1952 roku.
Zdecydowanie nadwozie sugeruje sportowy charakter, a przesuwane boczne szyby i szybki wlew
paliwa tylko to podkreślają. Pod maską mógł być 2-u lub 2,8 -mio litrowy silnik z mechanicznym
doładowaniem podnoszącym moc o 10KM. Ciekawą opcją była skrzynia biegów - 6-ci biegowy
półautomat obsługiwany trzema dźwigniami.
Zbudowano w sumie trzy coupe i dwa kabrio. Do dziś przetrwały dwa egzemplarze.
CISITALIA 202 B ABARTH ALLEMANO BERLINETTA 1951
AVENUE 43 edycja limitowana
Ciekawy stylistycznie model, ładnie wykonany, lakier metalik z bardzo drobniutkim ziarnem.
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3774 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 16:54, 02 Kwi 2023 |
 |
Piękny model. Klasyka kształtów sportowych z tamtych lat w pełnej krasie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3353 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 16:55, 02 Kwi 2023 |
 |
Elegancja... i ten kolor! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:13, 02 Kwi 2023 |
 |
Niezły rodzynek. Bardzo lubię samochody z małymi szybami  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|