FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 19:02, 02 Kwi 2023 Powrót do góry

Zjawiskowa jest stylistyka tego auta Smile
przedziwna...
a sam modelik wspaniały, piękny kolor lakieru,
detale....
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Śro 22:54, 12 Kwi 2023 Powrót do góry

mafo, Lucanero, And1, zetorski - dziękuję Smile stylistyka nie jest jakaś niezwykła ale zwykła też nie,
zresztą większość modeli Cisitalii wyróżniała się "w tłumie"



Alfa Romeo 1900 była pierwszą prawdziwą powojenną Alfą Romeo, Mocną stroną pojazdu były niewielkie rozmiary
oraz silnik o 2-litrowej pojemności skokowej. Zaprezentowany 2 października 1950 roku model 1900 łączył samonośne
nadwozie ze słynnym silnikiem typu twin-cam / DOHC, który był nawiązaniem do wielkich przedwojennych silników AR.
Alfa Romeo 1900 Primavera została wyprodukowana jako dodatek do 17 000 sedanów wyprodukowanych
bezpośrednio przez Alfę Romeo, co było ogromną liczbą dla tego producenta. Wyprodukowano również liczne
wersje specjalne, głównie coupe lub kabriolety. Te, zbudowane przez wiele ówczesnych studio projektowych,
były wersjami niszowymi, przeznaczonymi dla tych, którzy chcieli wyróżnić się z tłumu. Mario Felice Boano
zaproponował wprowadzenie na rynek w 1955 roku Alfy Romeo 1900 Primavera, która była interpretacją
dwudrzwiowego sedana Alfy Romeo. Oparty na AR 1900, nie był to samochód sportowy, ale 4-5 osobowy
służący do przejażdżek lub zwiedzania.
W 1955 r. wyprodukowano zaledwie cztery egzemplarze, w 1956 r. niewielką serię 286 egzemplarzy, a w 1957 r.
ostatnią dziesiątkę. Od standardowego 4-drzwiowego sedana odróżniały go w szczególności kształt dachu
i zakrzywiona tylna szyba, bez ramowe szyby boczne w amerykańskim stylu oraz dwukolorowe malowanie.
Również dzięki chromowanym elementom został podkreślony kształt nadwozia.
Jako ciekawostka i coś, co wyróżnia ten model Alfy Romeo jest fakt, że jest to jedna z nielicznych konstrukcji
wykonanych przez studio BOANO LAVORAZIONI SPECIALI w ciągu jej działalności. A trwała ona zaledwie trzy lata.
Została założona przez Felice M. Boano w 1955 roku tuż po jego odejściu z Ghia. Primavera była największym
zleceniem otrzymanym przez Boano.



ALFA ROMEO 1900 SUPER PRIMAVERA BOANO 1956

MATRIX 45 z 408 sztuk



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 23:15, 12 Kwi 2023 Powrót do góry

Piękny model i świetny opis. Ok! Dzięki takim prezentacjom można nie tylko obejrzeć jak wyglądał samochód z ówczesnych czasów, ale i poznać kawałek jego historii. Super prezentacja Super


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pią 17:30, 14 Kwi 2023 Powrót do góry

Opis ciekawy, modelik ok.

Co do auta 1:1, w tym nadwoziu 1900
znacząco poprawiono
atrakcyjność, tylko ten przód pozostał... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 20:42, 16 Kwi 2023 Powrót do góry

mafo - dziękuję, miło to czytać Smile

zetorski - dziękuję Smile Przód pozostał praktycznie taki sam w większości nawet jednostkowych
wykonań przez różne studia projektowe. Być może chodziło o obniżenie kosztów lub był to
wymóg fabryki, nie wiem Smile


Dzisiejszy wpis może przydługi w zdjęcia ale nie można było rozdzielić tych modeli na dwie różne prezentacje.

Pod koniec lat osiemdziesiątych w młodym oddziale Ferrari Engineering, który "stworzył" wcześniej GTO Evoluzione,
powstały dwa egzemplarze eksperymentalnego coupe 408. Napęd na wszystkie koła był tu tylko jedną z kilku nowości.
Model powstał w celu badania nowych technologii oraz zademonstrowania możliwości oddziału, który liczył
na zatrudnienie jako konsultant przez jeszcze większą liczbę firm zewnętrznych. Rewolucję rozpoczęto już
na poziomie podwozia. Pierwsze, czerwone 408 skonstruowano wokół nowoczesnej, spawanej laserowo
ramy przestrzennej ze stali. Drugie otrzymało kadłub ze sklejanego i łączonego nitami aluminium, który
opracowano z angielskim Alcan International, oraz ramy pomocnicze: z tyłu rurową ze stali, z przodu odlew z
magnezu. Uzyskana w ten sposób konstrukcja była o jedną trzecią lżejsza od odpowiednika stalowego i o
jedną piątą sztywniejsza.
Druga, żółta 408 otrzymała również innowacyjną karoserię, którą zbudowano z kompozytowego materiału,
stanowiącego połączenie warstw włókna szklanego, które otaczały poliuretanową warstwę środkową. W obu
egzemplarza użyto umieszczoną centralnie, ale przesuniętą na prawo od osi środka samochodu, widlastą
ósemkę o pojemności czterech litrów, mocy co najmniej 300 KM i momencie obrotowym 373 Nm z
perspektywami na instalację turbosprężarki. Dwuosobowe coupe mierzyło 422 centymetry długości i ważyło
w stanie gotowym do jazdy około 1340 kilogramów.
Stale rozwijane 408 uzbrojono w mechanizm przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła na bazie
rozwiązań Fergusona, a na stole laboratoryjnym badano również układ z elektronicznym rozdziałem
momentu obrotowego, adaptacyjne zawieszenie i system skrętnych kół na tylnej osi. Innymi ciekawostkami
były na przykład wykonane z materiałów wzmacnianymi włóknami szklanymi pedały gazu, sprzęgła oraz
hamulca. Żółte 408 można oglądać "roznegliżowane" w fabrycznym muzeum Ferrari. Co stało się z czerwonym,
nie wiem Smile


FERRARI 408 4RM 1987

Wersja I czerwona i wersja II żółta

Obydwa modeliki KESS w limicie po 250 sztuk


Wykonanie modeli jak na Kess, można powiedzieć, bardzo dobre.
Ma chyba na to wpływ bryła nadwozia i brak dużej ilości detali jaką
mają np pojazdy z lat 50-tych. Generalnie fajna parka Smile


Image

Image

Image

Image

Image

Image








Image

Image

Image

Image

Image

Image




I obydwa koncepty razem:


Image

Image

Image


cdn...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 21:18, 16 Kwi 2023 Powrót do góry

Modeliki spoko Smile
Ciekawy opis prawdziwych aut.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 21:20, 16 Kwi 2023 Powrót do góry

Kapitalne modele. Pięknie wyglądają. A i oryginały na fotkach pokazują, że miniatury odwzorowano naprawdę dobrze. Gratuluję kolejnych ciekawostek w kolekcji. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3231
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:41, 16 Kwi 2023 Powrót do góry

Świetne. Może nie najładniejsze Ferrari, ale oba fajne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucanero dnia Nie 21:43, 16 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 294
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 7:07, 17 Kwi 2023 Powrót do góry

Świetna prezentacja. Piękne modele choć oryginały (moim zdaniem) urodą nie powalały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:18, 17 Kwi 2023 Powrót do góry

Większość odbiera te modele przez pryzmat wyglądu, wszak to Ferrari. Ale tutaj chodziło o co innego. O pokaz, że jakikolwiek przeciwnik by się nie pojawił to Ferrari jest w stanie zbudować wszystko.

Jestem zaskoczony żółtym modelem, bo go chyba nie widziałem na aukcjach. I dziwiłem się, że w muzeum jest żółty, a Kess zrobił czerwonego Smile Człowiek ciągle się uczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto 23:02, 25 Kwi 2023 Powrót do góry

zetorski, mafo, Lucanero, toner7 - dziękuję, fajnie że się podobają i miło mi za komentarze Smile

And1 - tak jak piszesz i jak napisałem w opisie - design tych Ferrari był sprawą drugorzędną i bardziej dopasowaną
do podwozia i mechaniki niż dla końcowego odbiorcy. A uczyć, to nie tylko Ty się uczysz Smile



Jak już nie raz pisałem przy poprzednich konceptach - Alfa Romeo pierwotnie miała nadzieję sprzedać 50 egzemplarzy
AR Tipo 33 Stradale, aby homologować samochód do Grupy 4. Jednak popyt na niezwykle kosztowny model Tipo 33
( jeden z najdroższych samochodów na świecie w tamtym czasie) był ograniczony i po zmontowaniu pierwszych 20
sztuk podwozi, nie zbudowano już ich więcej.
Alfa Romeo ostatecznie wyprodukowała tylko jedenaście Stradale w standardowym wyposażeniu drogowym
lub czternaście (wg innych źródeł).
Pozostałe podwozia, pięć sztuk, zostało wysłanych do włoskich studio projektowych, gdzie zostały
przekształcone w najnowocześniejsze, w pełni funkcjonalne koncepty stylizacyjne.
Pierwsze dwa z nich trafiły na wystawę w 1968 roku (Carabo Bertone i Pininfarina P33 Roadster). Po nich
pojawiła się kolejna para w 1969 roku (Ital Design Iguana i Pininfarina 33/2 Coupe Speciale).
P33 Roadster prezentowany przez Pininfarinę na targach motoryzacyjnych w Turynie od końca października
do początku listopada 1968 roku był maszyną przypominającą Speedstera w kształcie klina,
Pininfarina zbudowała P33 Roadster na podwoziu o numerze 750.33.108. Jednak w drugiej połowie 1970
roku postanowili wymienić nadwozie na nowy projekt, który został zaprezentowany targach
motoryzacyjnych w Brukseli w styczniu 1971 roku.
Powstały P33 Spider Speciale Cuneo był przedostatnią koncepcją stylizacji opartą na Stradale i ostatnią
stworzoną przez Pininfarinę. Ostatni concept Navajo od Bertone zadebiutował w 1976 roku.

Tak naprawdę dopiero tym modelem zamykam pełną mini kolekcję prototypów opartych o AR Tipo 33 Stardale.
W sumie wychodzi sześć modeli koncepcyjnych ale dwa są wykonane na tym samym podwoziu. Po 33 Roadster
pozostały tylko zdjęcia i szkice natomiast Cuneo w doskonałym stanie znajduje się Museo Storico Alfa Romeo w Arese.



ALFA ROMEO 33 SPIDER SPECIALE CUNEO PININFARINA 1971

MATRIX nr 80 z 408 sztuk



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



I oryginał w Muzeum Alfy Romeo, zdjęcie z 2017 roku:


Image


cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 294
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 7:35, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Niesamowite auto i rewelacyjny model... Gdyby nie przytoczona historia, uznałbym, że to pojazd z jakiegoś filmu sci-fi z przełomu lat sześćdziesiątych/siedemdziesiątych. Perełka!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:17, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Można by powiedzieć że robi szum (biorąc pod uwagę stylistykę), ale przy takim wskaźniku oporów powietrza to chyba nie najlepsze określenie Smile

Twoja kolekcja tych prototypów musi razem wyglądać kosmicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 19:34, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Ciekawy prototyp. Tak brzydki, że aż ładny... Przyciąga wzrok. Model rewelacyjny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sławek84
User



Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 351
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 20:27, 26 Kwi 2023 Powrót do góry

Byłbym skłonny stwierdzić, że maczał w nim palce Bertone a nie Pininfarina. Ten samochód to jeden wielki klin Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin