FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pią 21:42, 28 Kwi 2023 Powrót do góry

Wspaniały model !!!
obowiązkowo z czterolistną koniczynką,
No i co za historia.....opis jest ważny
dla zrozumienia kontekstu...
zobaczyłbym te Twoje poszczególne wersje razem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 22:52, 29 Kwi 2023 Powrót do góry

Dziękuję Wszystkim za miły odbiór modelu Very Happy Ale prawdziwe gratulacje należą się Pininfarinie i Matrix`owi Very Happy



Aby całkowicie zamknąć temat tej mini kolekcji, na prośbę zainteresowanych i chętnych do obejrzenia, przedstawiam
wszystkie modele na wspólnych zdjęciach. I tak, po kolei, chronologicznie od dawcy podwozia i mechaniki:

AR Tipo 33 Stradale 1968 TSM Models

AR Carabo 1968 Bertone Spark
AR P33 Roadster 1968 Pininfarina Matrix
AR Iguana 1969 Italdesign Matrix
AR Tipo 33/2 1969 Pininfarina Spark

AR 33 Spider Special Cuneo 1971 Pininfarina Matrix (drugie nadwozie za koncept 33 Roadster)
AR Navajo 1976 Bertone Matrix

Ciężko ogarnąć taką gromadkę na zdjęciu, więc wyszło jak wyszło Smile


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3231
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:16, 30 Kwi 2023 Powrót do góry

To jest jeden z lepszych zestawów jakie w życiu widziałem. Wszystkie są piękne. Cieszę się, że mam choć część tego zestawu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:14, 04 Maj 2023 Powrót do góry

Uuaa, to już jest naprawdę gruby zbiór. Mimo że prototypy nie są w moich zainteresowaniach to trzeba przyznać, że taka kolekcja i to z górnej półki robi niesamowite wrażenie.
Modele przepiękne. Gratuluję i dzięki za pokazanie 👍


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:18, 14 Maj 2023 Powrót do góry

Łukasz, Adam - dziękuję Ok! , również Wszystkim którzy tu zaglądali Very Happy


Ferrari 250 GT (2819) to prawdopodobnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych Ferrari na świecie. I jak na ironię,
nie został zaprojektowany ani wykonany przez Ferrari. W 1961 z Ferrari rozstali się Bizzarrini i Chinti, jedni
z najważniejszych w firmie.W tym samym czasie hrabia Volpi (entuzjasta motoryzacji, sponsor i właściciel teamu)
zamówił do swojej Scuderia Serenissima dwie sztuki Ferrari 250 GTO. Bizzarrini i Chinti założyli zaś firmę ATS którą
sfinansował Volpi. Ferrari w odwecie anulował zamówienie Volpi`ego. Zakupiono jednak używane 250 GT SWB
(uczestnika Le Mans 1962) i zaczął powstawać jedyny w swoim rodzaju samochód. Bizzarrini zastosował wszystkie
pomysły jakie opracował podczas tworzenia GTO i wraz z byłym kierowcą Piero Drogo (opracowywał również swoje
konstrukcje) opracował zaawansowane aerodynamicznie nadwozie. Niższe niż GTO, z linią dachu przedłużoną do
tyłu i ściętą pionowo (teoria Kamma). Z tego powodu do pojazdu przylgnął, nadany przez dziennikarzy anglojęzycznych,
przydomek "The Bredvan". Francuzi nazywali go "La Camionnette". Czasem nazywany był również "karawanem"
(Znana jest historia, gdy jeden z właścicieli pojazdu kazał przemalować go na czarno ale że brakło farby, został czerwony
przód. Wykonany jest również model w tym malowaniu).
Historia samego pojazdu jest długa i ciekawa, za dużo do pisania ale polecam poczytać. Przytoczę tylko jedną z prawdziwych
historii w Stanach:
"Cofnijmy się do lat sześćdziesiątych. Wyobraź sobie, że jesteś policjantem stanowym w stanie Nowy Jork,
siedzisz za billboardem i właśnie zaczynasz swój trzeci bajgiel. Widzisz przejeżdżające kombi, czerwone z
błyszczącymi drucianymi kołami. Wygląda na to, że jedzie z nadmierną prędkością. Odpalasz swojego
cruisera 440 Dodge i ruszasz w pościg.
Przy prędkości 140 mil na godzinę zauważasz, że brudny, czerwony pocisk oddala się od ciebie. Z łatwością.
W ten sposób co najmniej jeden gliniarz spotkał The Breadvan."


Prezentuję dwa modeliki Bredvagen`a. Jeden to gotowy modelik żywiczny wykonany przez Tecnomodel prezentujący
pojazd z ostatniego wyścigu w jakim brał udział a drugi to żywiczny kit który jako "gotowiec" zakupiłem u Rafała.
Dla mnie dodatkowo dziwna jest pisownia Bradvan - różne firmy, w różnych artykułach jest pisane w trzech różnych pisowniach.


FERRARI 250 GT BRADVAN

COPPA GALLENGA HILLS CLIMP 1965 E. MUNGO

TECNOMODEL limit 35 z 70 sztuk



Image

Image

Image

Image

Image

Image



FERRARI 250 GT SWB BRADVAN

żywiczny kit



Image

Image

Image

Image



Takie zestawienie obu modeli. Oba ładnie zdetalowane ale wykonanie fabryczne
Tecnomodel bije zdecydowanie wykonany kit.


Image

Image



I jeszcze fotki oryginału:


Image


cdn.....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andy ns dnia Nie 8:40, 21 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3127
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 14:43, 14 Maj 2023 Powrót do góry

Bardzo ciekawe miniaturki, a i historia fajna. Urodą modele nie grzeszą, przez ten ścięty tył, ale w kolekcji wyglądają zapewne świetnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 18:18, 17 Maj 2023 Powrót do góry

Technomodel wybitny. Odwzorowanie bliskie ideału. Ogólnie bardzo ciekawy model z zawiłą historią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 8:54, 21 Maj 2023 Powrót do góry

mafo, And1 - dziękuję Very Happy


Trochę sportu nie zaszkodzi więc poniższe modele prezentują się tak:


FIAT X1/9 ABARTH Prototipo

1974 TOUR DE FRANCE BACHELLI - SODANO

SPARK 227 z 300 sztuk


Jak na Spark to wykończenie modelu pozostawia lekki niedosyt.


Image

Image

Image

Image



FIAT 131 ABARTH

1980 RMC ROHL - GEISTDORFER

IXO-ALTAYA



Image

Image

Image

Image


cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2701
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:38, 21 Maj 2023 Powrót do góry

andy ns napisał:


Jak na Spark to wykończenie modelu pozostawia lekki niedosyt.


Nie wiem czy to aktualne wydanie, ale w ostatnim czasie widać wiele opini, że Spark pod względem montażu nie jest już często tak dobry jak jeszcze niedawno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 9:39, 21 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Sob 22:38, 27 Maj 2023 Powrót do góry

zbiorek Alf wspaniały !
oba Breadvany ciekawe, zwłaszcza srebrny modelik, zdetalowany Smile
no i 131 abarth Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:42, 28 Maj 2023 Powrót do góry

Wow 1/9 Prototipo zjawiskowy. W ogóle 1/9 ma specjalne miejsce w moim sercu Smile
Pamiętam, że ktoś z naszego klubu 1/9 podejmował się zbudowania repliki Prototipo, ale finalnie nie wiem czy go dokończył.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 12:14, 04 Cze 2023 Powrót do góry

Abarth098 - to aktualne wydanie i generalnie Spark (podobnie jak nie tak dawno NEO) zszedł trochę "na psy" Very Happy
Nie we wszystkich modelach ale coraz częściej zdarzają mu się takie wpadki.

zetorsk
i - dziękuję Very Happy

And1
- dziękuję. Podobnie w Krakowie kilka lat temu chłopaki byli na ukończeniu repliki Prototipo ale również nie wiem
jak potoczyły się jej losy.

Trzecia seria Ferrari 410 Superamerica miała całkowicie nowe nadwozie ze zmodyfikowanym silnikiem
i podwoziem. Produkcja została ograniczona do dwunastu ekskluzywnych egzemplarzy. Silnik, który
został tak udoskonalony, że dostarczać 400 koni mechanicznych, To był naprawdę samochód stworzony
dla nielicznych.

Sam modelik niestety, jak to u KESS, prosiłby się o lepszy i dokładniejszy montaż.

FERRARI 410 SUPERAMERICA Seria III COUPE PININFARINA 1958

KESS 1 z 250 sztuk



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


cdn...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:46, 04 Cze 2023 Powrót do góry

Mam identycznego i złego słowa powiedzieć nie mogę. Aczkolwiek Ty masz inne doświadczenia z modelami wyższej półki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3127
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 20:22, 04 Cze 2023 Powrót do góry

Jakoś przeoczyłem Twoje ostatnie sparkowe modele. Embarassed Bardzo ciekawe barwy.
Ferrari fajne, ale rzeczywiście, przy montażu atrapy Kess nie wykazał się starannością Sad .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 23:09, 10 Cze 2023 Powrót do góry

And1, mafo - dziękuję za wpisy. Może Ty masz szczęście do dokładnie wykonanych KESS`ów bo ja nie za bardzo.
Maćku, atrapa to coś co najbardziej rzuca się w oczy. Pomijając uszczelki szyb przedniej i tylnej (bo tu niedokładności
zdarzają się i najlepszym firmom) to w tym modelu jest jeszcze min niedokładnie wklejone chromy na masce, tylne
odblaski krzywo, "skrzela" boczne jedno głębiej drugie za dużo na zewnątrz i kilka innych małych niuansów. A to,
jeżeli powtarza się prawie przy każdym modelu który do mnie dociera, zaczyna denerwować i zniechęcać do zakupu.
Z kolei nie zawsze jest możliwość wyboru innego producenta Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin