Autor |
Wiadomość |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:16, 03 Wrz 2023 |
 |
Maćku, dziękuję koncepty może nie zawsze są ładne ale na pewno ciekawe, może jednak warto
LANCIA STRATOS HF
1979 RAJD SAN REMO A. "TONY" FASSINA-M.MANNINI
Zwycięzka załoga tego rajdu. Był to ostatni rok startów fabrycznego teamu Lanci.
HPI RACING 1z2016 sztuk
Modeliku nie trzeba opisywać, sam mówi za siebie. Kolejna cegiełka w zbiorku Stratosów z HPI.
ALFA ROMEO GIULIA QUADRIFOGLIO 2,9 l BI-TURBO
SOLIDO 2022
Alfa zadebiutowała w 2015 roku, w 2020 przeszła lifting. Konkurent modeli MB i BMW.
510 KM i 307 km/h. Co ciekawe, średnie spalanie troszkę ponad 10l/100km.
Modelik na przyzwoitym poziomie adekwatnym do ceny ale wnętrze to typowy KAP
FERRARI 288 GTO EVOLUZIONE 1986
JOUEF EVOLUTION
W momencie wprowadzenia na rynek modelu 288 GTO został on uznany pierwszym supersamochodem
marki. Położył podwaliny pod model F40. Wyprodukowano 272 sztuki. Modelu EVOLUZIONE tylko 6 sztuk
z czego ostatnia sztuka została przekształcona w prototypową wersję F40. 650 KM, 370 km/h.
Model został zaprojektowany do staryów w Grupie B ale albo ferrari za późno go zrobiło albo FIA za
wcześnie zlikwidowała Grupę B
Sam modelik jest jaki jest ale jest przefajny i klimatyczny. No i ta ilość szczegółów i otwieranych elementów...
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 18:51, 03 Wrz 2023 |
 |
ALFA ROMEO B.A.T. - kapitalny model, arcyciekawego samochodu. Bertone miał swoją dziwaczną wizję, ale na plus.
Gulia mimo firmy nie największych lotów robi dobre wrażenie.
A 288 jest mi dobrze znane i całkiem fajnie się prezentuję. Duży plus za fajne ujęcie wnętrza  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 7:19, 10 Wrz 2023 |
 |
And - dziękuję A jeżeli chodzi o B.A.T.`a to tu wszystko było podporządkowane aerodynamice.
Wygląd był niejako sprawą drugorzędną
Prawdopodobnie było to pierwotnie Maserati Quatroporte III generacji z 1979 roku które zostało
przebudowane przez firmę ALT (Autotecnica del LARIO). Trochę to dziwne bo ALT upadło w 1976 r.
Samo ekskluzywne coupe jest nowoczesnym odniesieniem do modeli Maserati A6GCS berlinetta
Pininfariny i Maserati 450 Costin Coupe Zagato. Ręcznie wykonane nadwozie z aluminium zamontowane
na konstrukcji rurowej, silnik 4,2 l V8 z Maserati Kyaalami o mocy 255KM, napęd na tył poprzez
5-cio biegową skrzynię. Oryginalniw powstał w kolorze zielonym, obecnie czerwony.
MASERATI 330 RICARROZZATA BERLINETTA by ALT 1979
KESS 1 z 250 sztuk
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3777 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 18:21, 10 Wrz 2023 |
 |
Kolejny rewelacyjny model pokazujesz. A i ciutka informacji o oryginale bardzo przydatna. Uzupełnia idealnie prezentację miniatury. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 20:08, 14 Wrz 2023 |
 |
Pininfarina plus Zagato w jednym projekcie, to mega ciężkie połączenie. Według mnie totalnie odmienne klimaty.
I to widać na przykładzie 330. Obłe kształty w połączeniu z ostrymi wstawkami jak np. przednie szyby. Ogólnie wyszło to dziwnie...
Model rewelacja, szkoda tylko, że nie w zielonym  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 19:48, 16 Wrz 2023 |
 |
mafo, And - dziękuję Co do koloru to z zielonym się nie udało....
Michelotti i Vignale byli jednymi z pierwszych którzy zaprojektowali nadwozia do modeli 212.
Były one początkowo zbliżone do modeli 166 i 195. Później projekty były bardziej zróżnicowane
i różniące się między sobą. Ten konkretny pojazd (0110E) którego model zrobił Kess, został
wykonany dla ambasadora Portugalii we Francji. Był tej samej konstrukcji co pozostałe spidery
(0076E, 0090E, 0098E) różnił się od nich tylko większą ilością chromu.
W sumie wyprodukowano 27 egzemplarzy 212 Export w różnych konfiguracjach nadwozia w okresie
od 1951 do 1953. W wersjach cywilnych zmniejszono moc do 131KM (silnik bazowy V12 160KM)
a póżniej podwyższono do 170KM.
Z 27 egzemplarzy 14 sztuk miało otwarte 2-miejscowe nadwozia (7 nadwozia z TOURING,
3 spider z VIGNALE, 2 kabrio VIGNALE, 1 z CARROZZERIA MOTO, 1 z FONTANA) a 13 sztuk miało
zamknięte nadwozie ( 8 sztuk coupe lub berlinetta z VIGNALE, 3 sztuki od TOURING i po jednej
z CARROZZERIA MOTO i FONTANA)
Sam modelik jak na Kess nie najgorszy
Na ostatnim zdjęciu Ferrari z lewej to 0106E, dwa po prawej 0110E.
FERRARI 212 EXPORT VIGNALE SPIDER SN0110E 1951
KESS 1 z 250 sztuk
Ferrari 250 GT California to kultowy i bardzo drogi pojazd. Model przedstawia replikę prawdziwej 250 GT
która była wykorzystana w filmie-klasyku "Wolny dzień Buellera" z 1986 roku.
Ponieważ przwdziwy pojazd był zbyt drogi, zlecono firmie Modena Design & Development z Kaliforni budowę
trzech egzemplarzy replik które zostały wykorzystane przy kręcniu filmu. Jedynie do zbliżeń w filmie jego
twórczy korzystali z oryginalnej 250 GT California.
W Modena 250 GT nadwozie wykonano z włókna szklanego i osadzono na rurowej ramie stalowej. Pod maskę
powędrował 5-cio litrowy V8 z Forda.
Z ciekawostek: repliki miały automatyczną skrzynię biegów ponieważ odtwórca głównej roli nie umiał jeździć
na manualnej.
To chyba jedyny u mnie model filmowy. Traktuję go jako ciekawostkę a było nie było, modelik Kess prezentuje
praktycznie prawdziwe 250 GT bo gdyby nie przedstawione informacje i dodany wyraz do nazwy w oznaczeniu,
byłby to model prawdziwej Californi
Modelik spoko, ale jak to u mnie z Kess, zawsze coś musi być nie tak: brak prawej tylnej lampy już w oryginalnie
zapakowanym modelu, nie wiem jak tam działa kontrola finalna wyrobu
MODENA (Ferrari) 250 GT CALIFORNIA SPYDER 1961
KESS 1 z 250 sztuk
cdn...... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3777 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 18:38, 18 Wrz 2023 |
 |
Kolejne piękne i jednocześnie unikatowe modele. W połączeniu z opisem dają dużą przyjemność oglądania prezentacji. Super.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 17:49, 20 Wrz 2023 |
 |
Oba modele rewelacja. Seria 212 to tylko top firmy, więc trochę to potrwa zanim je zdobędę.
California mimo swojej "inności" faktycznie wygląda jak oryginał. Ciekawy model, nie powiem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Sob 10:29, 23 Wrz 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1529 Przeczytał: 104 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pią 21:31, 22 Wrz 2023 |
 |
Piękne modeliki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 7:42, 24 Wrz 2023 |
 |
mafo - dziękuję, miło
And1 - dziękuję , jak Masz możliwości to coś kup z 212-tek, to krótkie serie i może być ciężko potem.
Chyba że z czasem jakieś firmy zrobią je w jakiejś serii, czy to w formie kolekcji czy pojedynczych
egzemplarzy.
zetorski - dzięki
Fiat wprowadził do produkcji model Dino aby pomóc Scuderia Ferrari w homologowaniu silnika V6 do
samochodów wyścigowych (FIA wg regulaminu min 500 sztuk zamontowanych w pojeździe produkcyjnym).
Fiat i Ferrari podpisało umowę w 1965 roku i tak zaczęła się historia Fiata Dino. Fiat zlecił Bertone projekt
coupe a Pininfarinie kabrioletu. Produkcyjny model Dino coupe wykonał Bertone ale Pininfarina, na bazie
spidera, pokazała kilka konceptów Dino Coupe w latach 1966-1968. Pokazałem je na ostatnich zdjęciach.
Dino produkowano od 1967 do 1972 roku. Przez pierwsze dwa lata silnik miał pojemność 2 litrów a później
2,4 litra ze zwiększoną moc i tylne zawieszenie zmienione na niezależne.
FIAT DINO BERLINETTA PROTOTIPO PININFARINA 1967
MATRIX 124 z 408 sztuk
cdn..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3353 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 9:32, 24 Wrz 2023 |
 |
Świetny Fiat. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4224 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Nie 9:37, 24 Wrz 2023 |
 |
andy ns, fiat jest śliczny, a kolor powala.
Ps. Słyszałem, że mamy wspólnego znajomego w Nowym Sączu Świat jest mały jak piaskownica  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3777 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 22:56, 24 Wrz 2023 |
 |
Piękny jest ten Fiat. Modelik wykonany naprawdę świetnie, a okraszenie kawałkiem historii uzupełnia tą prezentację. Gratuluję.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1145 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 16:59, 30 Wrz 2023 |
 |
Dino to mój samochód marzeń, więc nie będę więcej mówił  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 8:18, 01 Paź 2023 |
 |
lucanero, mafo - dziękuję
And1 - wszystko i na temat
buusola - dziękuję . Tak, Masz rację, jedna wielka piaskownica  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|