FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 OPEL w miniaturze Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1280
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 10:48, 28 Paź 2018 Powrót do góry

Andrzej - Większość aut zachodnich tamtego okresu była taka "zwykła". Do chociażby USA było nam bardzo daleko Wink Choć osobiście mnie ten Kapitan się bardzo podoba Smile

carman - Myślę że trochę racji masz odnośnie warstw lakieru. Jednak mnie to akurat jakoś nie przeszkadza i nie rzuca się mocno w oczy. Mnie tylko zastanawia fakt czemu 98 % czarnych modeli które mam mają grudki piasku,kurzu ? pod lakierem. Ja jeszcze Kapitana A nie posiadam, ale to tylko kwestia czasu. Podobnie z Kapitanem '38, P2 i P2 Coupe. Do tego muszę wymienić gazetkowego '56 na Schuco i zastanawiam się również nad wymianą P1 na Neo

A wycieraczek zapewne nie ma bo w rzeczywistości one również nie były [link widoczny dla zalogowanych]. Musieliby zrobić większy odstęp między szybą a maską i tam je umieścić, jak to miało w samochodzie 1:1

Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1280
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 0:25, 30 Paź 2018 Powrót do góry

Witajcie !

Dzisiaj przygotowałem nowość w mojej kolekcji. Model, który dzisiaj chciałbym przedstawić mam już u siebie od dłuższego czasu jednak nigdy nie myślałem aby dołączyć go do kolekcji Opli, ponieważ w zasadzie reprezentuje odmienną markę. Jednak jako, że jest to samochód spokrewniony z marką z Russelsheim postanowiłem, że tym samym zaczynam nowy rodział w kolekcji, który będzie obejmował samochody nie-stricte z piorunem w emblemacie jednak z nimi spokrewnione w pewnym stopniu.

Zaczniemy od modelu Holdena VY Commodore z australijskiej serii wyścigów V8 Supercars, obecnie po prostu Supercars, który jest spokrewniony z drugą generacją Opla Omegi za sprawą płyty podłogowej GM V.

Rozpoczniemy tradycyjnie odrobiną historii.

W 2004 roku po uzbieraniu łącznie 1819 pkt Steven Richards w barwach Castrol Perkins Racing zajął 5 lokatę w klasyfikacji generalnej. W kolejnym sezonie spadł dwie pozycje w dół, choć po raz pierwszy udało mu się wygrać pojedyncze wyścigi – na Barbagallo Raceway oraz na Oran Park Raceway. Niestety ale słabe wyniki na Surfers Paradise Circuit, Philip Island GP Circuit czy brak klasyfikacji na Mount Panorama Circuit w Bathurst spowodowały ostatetecznie zajęcie 7 miejsca w "generalce" z 1669 pkt na koncie.

Dzisiejsza miniaturka od Classic Carlectables przedstawia samochód którym Richards startował w sezonie 2005, reprezentując barwy Castrol Perkins Race Team. Sam model prezentuje sobą bardzo wysoki poziom odwzorowania. Nie będę chwalił każdej rzeczy z osobna ponieważ wymienić musiałbym praktycznie wszystko. Jednak elementy które szczególnie mi się spodobały to skrętna przednia oś, odwzorowanie całego kokpitu oraz podwozie samochodu, które wykonano z dużą starannością.
Model początkowo obserwowałem we Francji jednak zostałem ostatecznie przelicytowany przez znajomą mi osobę jak się później okazało. Na szczęście niecały tydzień później pewien sprzedawca w Kanadzie wystawił dokładnie taki sam egzemplarz na sprzedaż. Tym razem nie odpuściłem i tak oto udało mi się zdobyć tą piękną miniaturkę. Dodam jeszcze, że do modelu dołączony jest certyfikat wraz z nr limitowanym do 1250 sztuk.
Podsumowując, model jak już w/w jest nowością w mojej kolekcji i zaczyna on nowy etap. Na razie jeden wystarczy, z czasem będą się pojawiać kolejne, choć ich dużo raczej nie będzie ponieważ na razie postanowiłem ograniczyć się wyłącznie do Holdena i Vauxhalla. Na dziś to tyle, mam nadzieję że pomysł oraz wpis przypadną Wam do gustu, a już teraz zapraszam Was do galerii zdjęć i do następnego !


151. Holden VY Commodore 2005 - Steven Richards (Castrol Perkins Race Team)
producent: Classic Carlectables
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:29, 30 Paź 2018 Powrót do góry

Z tego co pamiętam to przelicytowałem Cię wówczas w aukcji modelu z 2004 roku, a tego chyba nadal nie mam, chociaż już sie gubię i nie mam pewności Wink
Wygrane w pojedynczych wyścigach dopiero od roku 2005 nie są do końca prawdą, gdyż Steven wygrywał już pojedyncze rundy w latach 1999-2001. Podejrzewam, że wziąłeś w tym miejscu pod uwagę wyłącznie lata, w których wyścigi te zmieniły nazwę na V8 Supercars, a więc od roku 2002 Smile

OpelFAN napisał:
Na razie jeden wystarczy, z czasem będą się pojawiać kolejne, choć ich dużo raczej nie będzie ponieważ na razie postanowiłem ograniczyć się wyłącznie do Holdena i Vauxhalla.


Chętnie odkupię Forda! Wymiana na inne malowanie lub Holdena też wchodzi w grę Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3472
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 77 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto 18:48, 30 Paź 2018 Powrót do góry

To jest coś do czego dochodzi większość kolekcjonerów - rozszerzenie kolekcji o następne "gałązki" Very Happy
Ale pomysł fajny i pewnie z Abarth szybko znajdziecie wspólny "język" Laughing , pewnie nie tylko z nim .....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1280
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 19:53, 04 Lis 2018 Powrót do góry

Arek - Tak, to była chyba aukcja modelu z 2004 roku. Jeśli natomiast chodzi o wygrane Richardsa to masz rację - wziąłem pod uwagę te od kiedy nazwa wyścigów zmieniła nazwę na V8 Supercars Smile

Andrzej - No masz rację Very Happy Powiem tak - wyścigi australijskie mnie zainteresowały od kiedy dostałem w ręce drugą część gry Toca Race Driver. Obok DTM'ów była to najczęściej przeze mnie używana część tej gry. A jako że Holden jest marką spokrewnioną z Oplem stwierdziłem że można te obie rzeczy ze sobą połączyć Wink

Dzisiaj wracamy do marki z Russelsheim am Main za sprawą dwóch kolejnych modeli spod znaku OPC – tym razem będą to Astry H. Do niebieskiej Arden Blau, wersji Race Camp i Nurburgring Edition dołączyły srebrna oraz czarna. Przy okazji uzupełnię historię tego modelu. Tak więc zaczynajmy !

Trzecia generacja Astry zadebiutowała w 2004 roku jednak wersja OPC została zaprezentowana dopiero jesienią następnego roku. Różnice pomiędzy wersją cywilną a OPC są widoczne gołym okiem. Z zewnątrz samochód stał się bardziej "masywny", za sprawą szerszych nadkoli, większych zderzaków czy pojedynczej końcówki wydechu umieszcoznej pośrodku tylnego zderzaka. Dodatkowo samochód wyposażono w 18-calowe felgi, jednak za dopłatą można było kupić 19-tki.
We wnętrzu sportowego charakteru dodają świetnie wyprofilowane fotele Recaro. Rok po premierze niemiecki kierowca Manuel Reuter ustanowił rekord toru Nurburgring w klasie samochodów kompaktowych osiągając łączny czas 8:35.93. Z tej okazji w 2008 roku Opel wypuścił limitowaną do 835 sztuk wersję Nurburgring Edition o której możecie przeczytać na stronie 20 mojego tematu.
Pod maską pracuje benzynowy, rzędowy silnik o pojemności 2 litrów rozwijający 240 KM, pozwalający osiągnąć prędkość ok 244 km/h, a pierwszą setkę po 6,3 s, zatem inne samochody tego typu, jak np: Golf R32 czy Megane RS przegrywają z Oplem pod tym względem. Spalanie samochodu wynosi zazwyczaj 13 l/100 w ruchu miejskim oraz 10 l/100 w trasie. Mówimy tutaj oczywiście o w miarę spokojnej jeździe. Jeśli ktoś lubi szaleć rzeczą jasną jest że spali więcej.
Produkcja samochodu została zatrzymana w 2010 roku, po 5 latach produkcji, a dwa lata później do produkcji weszła Astra OPC kolejnej generacji, która produkowana jest po dziś dzień w gliwickiej fabryce Opla.

Teraz chciałbym jeszcze poświęcić kilka słów na temat miniaturki

Model, jak już w/w jest wypustem niemieckiej manufaktury Minichamps i prezentuje sobą wysoki poziom wykonania. W przypadku srebrnego koloru należy pochwalić za dobrze nałożony lakier, przednie oraz tylne reflektory, felgi, końcówkę wydechu czy kokpit. Wersja czarna również wypada dobrze jednak jedynym jej mankamentem są, jak w większości czarnych modeli u mnie niewielkie grudki pod lakierem które są zauważalne pod światłem.
Podsumowując oba modele są dobrymi pozycjami wśród modeli tego producenta i z czystym sumieniem polecam ich zakup – no może poza wersją czarną – jeśli nie zależy Wam na kolorze polecam wersję niebieską lub srebrną z wiadomych względów – chyba że komuś to jest obojętne tak jak mnie po części to wtedy nie ma problemu Smile Na koniec zapraszam tradycyjnie do galerii zdjęć


152. Opel Astra H GTC OPC (2005-2010)
producent: Minichamps
Image
Image
Image


153. Opel Astra H GTC OPC (2005-2010)
producent: Minichamps
Image
Image
Image


cdn

Pozdrawiam ! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Pon 18:01, 05 Lis 2018, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
pako3110
User



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1248
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland

PostWysłany: Pon 12:10, 05 Lis 2018 Powrót do góry

Fajnie zobaczyc modele w kolejnych odslonach kolorystycznych. Nadal niebieski podoba mi sie najbardziej Wink Jesli chodzi o porownanie to nalezy chyba porownywac z Golfem R. Gti od dawna nie jest topowa odmiana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1280
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 13:54, 10 Lis 2018 Powrót do góry

Pako - Mnie inne kolory OPC też się podobają jednak gdybym miał wybierać przy zakupie auta 1:1 też wybrałbym niebieski Arden Blau Smile Odnośnie Golfa, to masz rację, już poprawiłem na R32


Dzisiaj model z "serii" z której nie planowałem żadnego modelu, a więc służb specjalnych. Jakiś czas temu na Ebayu zobaczyłem licytację Vectry C od Schuco w malowaniu holenderskiej policji. Podejrzewam że nie zainteresowałbym się tym modelem gdyby nie jego niska cena przed samym zakończeniem - praktycznie początkowa. Zaryzykowałem i ostatecznie wygrałem licytację za kilka euro co mnie bardzo ucieszyło. Model traktuję na razie jako ciekawostkę ale być może w przyszłości pomyślę nad rozszerzeniem kolekcji o kolejne modele służb specjalnych, a kilka ich jest Smile


154. Opel Vectra C Nederlands Politie (2002-2008)
producent: Schuco
Image
Image
Image

Razem z cywilnymi braćmi
Image
Image
Image
Image
Image


cdn

Pozdrawiam ! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Sob 13:57, 10 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
pako3110
User



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1248
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland

PostWysłany: Sob 15:32, 10 Lis 2018 Powrót do góry

Wersje specjalne zawsze sa ciekawym urozmaiceniem kolekcji, dlatego nie rozumiem, gdy niektorzy sie ich wypieraja rekoma i nogami Ok! Nie trzeba od razu isc w zbieranie radiowozow. Fajnie, ze zaryzykowales. Wyglada ciekawie przy cywilnych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 17:02, 16 Lis 2018 Powrót do góry

Tak, Insignia A Schuco ma za duże felgi, ale całe koła mają dobre wymiary. Model jest udany i starannie wykonany.
pako3110 napisał:
Bardzo spodobala mi sie ta ostatnia insignia, ale mam wrazenie, ze felgi sa zbyt duze Confused Fajne zdjecia grupowe Wink Ostatnia szansa na sesje w ogrodku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1280
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 0:15, 17 Lis 2018 Powrót do góry

Pako - Dziękuję Smile Też uważam że takie modele w kolekcji są na plus i ją dodatkowo urozmaicają Wink Być może pomyślę nad następnymi w przyszłości, bo spodobały mi się Wink

Abrimaal -
Dziękuję Wink


Dzisiaj chciałbym się zająć jednym z ważniejszych w historii Opla modeli – Blitzem - zapraszam do lektury !

Historia tego samochodu zaczyna się w latach 30. ubiegłego stulecia. W 1929 roku amerykański koncern GM przejął firmę Adam Opel AG, której siedziba mieściła się w niemieckim mieście Russelsheim am Main. Rok później zaprezentowano światu szybką jak na ówczesne czasy ciężarówkę, którą nazwano Blitz – błyskawica. To właśnie dlatego też w emblemacie Opla widnieje po dziś dzień piorun – za sprawą modelu Blitz. Samochód produkowano początkowo w wersjach 1,5 i 1,75 tonowej, którą zastąpiła wersja 2,5 tonowa. W 1936 roku do produkcji weszła flagowa wersja modelu – 3 tonowa. Początkowo niemiecki zarząd Opla był nieufny wobec amerykańskego koncernu jednak satysfakcjonowała go produkcja bardzo dobrych ciężarówek. Przez 8 lat od 1940 roku do 1948 roku Opel przejął całkowitą kontrolę nad fabryką. W ręcę GM'u fabryka powróciła dopiero w roku 1948. W czasie II wojny światowej samochód służył jako "wół roboczy" wojsk Wehrmachtu. Montowano na nim działa przeciwlotnicze, transportowano nim żołnierzy i zaopatrzenie lub używano go jako ambulansu.Przez cały okres wojny Opel produkował części zamienne do Blitza, dzięki czemu samochody były cały czas sprawne. Dzięki łatwiejszjszemu dostępowi do benzyny, montowane w Blitzie silniki benzynowe okazały się strzałem w dziesiątkę. Do końca II wojny światowej wyprodukowano łącznie przeszło 100 tyś egzemplarzy dla potrzeb wojska. Pojazd był produkowany również jako autobus – w latach 1939-1944, ambulans, "centrum dowodzenia" czy jako luksusowa limuzyna. Produkcja została wstrzymana w roku 1973, po 43 latach produckji. Jego następcą został model Bedford Blitz produkowany przez angielską firmę Bedford Vehicles pod nazwą Bedford Blitz lub Opel Bedford Blitz, jednak to już materiał na inny wpis.

Teraz wypadałoby poświęcić jeszcze kilka słów na temat miniaturki.

Model jest wypustem firmy IXO, pochodzącym z niemieckiej serii gazetowej Opel Collection i przedstawia on wersję 3 tonową. Sam w sobie modelik prezentuje się naprawdę dobrze. Jako, że jest to model gazetowy posiada on kilka uproszczeń jednak w ogólnym rozrachunku wypada na plus. Bardzo podoba mi się chociażby odwzorowanie kół samochodu, w których zaznaczono każdą śrubkę z osobna.

Podsumowując model uważam za dobrą pozycję wśród modeli gazetowych i mogę go polecić waszej uwadze. Na koniec zapraszam do galerii zdjęć i do następnego !


155. Opel Blitz 3-tonner LKW
producent: IXO
Image
Image
Image


cdn

Pozdrawiam ! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Sob 0:30, 17 Lis 2018, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Sob 0:25, 17 Lis 2018 Powrót do góry

Bardzo fajny i udany modelik. Wśród gazetkowych serii to jeden z najlepszych.
Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Sob 0:28, 17 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1280
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 0:27, 17 Lis 2018 Powrót do góry

Dziękuję Smile Zgadzam się że to dobry modelik, ale i cała seria Opel Collection jest bardzo udana Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OpelFAN dnia Sob 0:39, 17 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1280
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 0:11, 25 Lis 2018 Powrót do góry

Witajcie !

Dzisiaj chciałbym się zająć kolejnym Holdenem z kolekcji. Tak więc zaczynajmy !

Jason Bargwanna w sezonie 2008 razem z Tonym D'Alberto był kierowcą podczas wyścigu Philip Island 500 - był to jego jedyny start gdzie punktował. W sezonie 2009 przeszedł do zespołu Tasman Motorsport i startował za kierownicą Holdena Commodore VE. W całym sezonie spisywał się średnio, jego najlepszym rezultatem było 6 miejsce na Mount Panorama w Bathurst. Później jeszcze pięć razy udało mu się zakończyć wyścig w pierwszej dziesiątce. Na Barbagallo Raceway, Homebush Street Circuit gdzie był siódmy, na Symmons Plains Raceway był 8, natomiast na Sandown International Raceway zajął 9 lokatę. Łącznie udało mu się uzbierać 1192 pkt co jednak nie wystarczyło na dobry wynik w generalce - ostatecznie zajął odległe 25 miejsce.

Jakiś czas temu na Ebayu znalazłem ofertę pewnego Szwajcara - miałem tam upatrzone dwa modele - Holdena VF Commodore Premata z sezonu 2013 oraz dzisiejszego Commodore'a VE Jasona Bargwanny z seoznu '09. Niestety ale w przypadku tego pierwszego zostałem uprzedzony jednak mimo wszystko byłem zadowolony z zakupu tego drugiego przede wszystkim ze względu na jego cenę. Model jak uprzednio prezentowany VY również jest wypustem firmy Classic Carlectables i tak samo jak w jego przypadku tak i tutaj mamy do czynienia z wysokim poziomem odwzorowania. Nie będę opisywał każdej rzeczy z osobna tylko od razu zapraszam do galerii zdjęć


156. Holden Commodore VE 2009 - Jason Bargwanna (Tasman Motorsport)
producent: Classic Carlectables
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


cdn

Pozdrawiam ! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 19:30, 26 Lis 2018 Powrót do góry

Fajnie, że włączyłeś do kolekcji Holdeny Wink Zawsze mnie ciekawiła ta marka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1280
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 14:17, 27 Lis 2018 Powrót do góry

Michał - Cieszę się że Ci się podobają Wink Ja też bardzo lubię tą markę więc postanowiłem ją ze względu na pokrewieństwo włączyć do kolekcji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin