FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porsche - surowa i czysta linia stylistyczna... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:53, 24 Sie 2013 Powrót do góry

FF napisał:
Może chodzi o Porsche 356 Coupe "Ferdinand"?


FF blisko, blisko ....

Porsche 356 Coupe "Ferdinand" jako miniaturka 1:43 nigdy nie powstała. Minichamps wypuścił na 60 - lecie Zuffenhausen model (jubileuszowy) bardzo bardzo podobny.

Od razu pragnę zaznaczyć, iż poniżej przedstawiony model nie należy do mnie. Proszę potraktować jedynie jako "przykład". Może jak udami się wygenerować ok 250 zł to ten model dołączy do kolekcji.

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Sob 23:00, 24 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
FF
Klubowicz



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 513
Przeczytał: 172 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Sob 23:08, 24 Sie 2013 Powrót do góry

W takim razie musisz poszukiwać Porsche 356 Pre A. Zgadłem? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:21, 24 Sie 2013 Powrót do góry

FF napisał:
Porsche 356 Pre A.


FF dobre dobre......


Poszukiwany model: Porsche 356 STUTTGART COUPE 1954

Model niszowy: w realu i w miniaturze, na dodatek często mylony z 356 A


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Sob 23:22, 24 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Alfafan
User



Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:37, 25 Sie 2013 Powrót do góry

Bardzo mi się podoba Twoja kolekcja. Największe wrażenie wywarł na mnie Nr1. Roadster - model jest świetny. Nie tylklo ze względu na jakość ale i na urodę auta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:49, 25 Sie 2013 Powrót do góry

To prawda, Nr. 1 to jeden z najładniejszych modeli z tamtych lat ! Ta bryła i te felgi typ Porsche Baby Moon...... ymmmmmm

Ktoś z Was mógł pomyśleć, że 356 C będzie ostatnim modelem z serii 356 wystawionym przeze mnie. Ohhh NIE!!!

Na zakończenie generacji 356 - najszybsze drogowe Porsche na tamte czasy...


Porsche 356 C Carrera 2 (1963) Minichamps

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 236
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Nie 16:01, 25 Sie 2013 Powrót do góry

Gratuluję wspaniałej kolekcji. Właśnie wróciłem z weekendowego wypadu do Stuttgartu, gdzie miałem okazję zwiedzić dwa wspaniałe muzea - chyba nie muszę dodawać jakie. Tym bardziej swoją kolekcję zaprezentowałeś w idealnym dla mnie momencie.

Osobiście od zawsze gubiłem się w wersjach 356. Mam wrażenie, że w internecie jest pełno niesprawdzonych informacji. Może jako znawca tematu pomógłbyś mi to uporządkować Very Happy. Dotychczas wydawało mi się, że chronologicznie wyglądało to tak:
- Porsche 356-001 (1948)
- Porsche 356/2 "Gmund" (1948-1951)
- Porsche 356 "Stuttgart" (1950-55)
- Porsche 356 A (1955-1959)
- Porsche 356 B (1959-1963)
- Porsche 356 C (1963-1965)

Gdybyś mógł się do tego odnieść i powiedzieć, gdzie w tym wszystkim jest Coupe Stuttgart i Coupe Ferdinand byłbym bardzo wdzięczny.

Jeszcze raz gratuluję kolekcji i czekam na 911. Czy pojawią się też wersje wyczynowe?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Nie 16:02, 25 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:48, 25 Sie 2013 Powrót do góry

michał89 napisał:

- Porsche 356-001 (1948)
- Porsche 356/2 "Gmund" (1948-1951)
- Porsche 356 "Stuttgart" (1950-55)
- Porsche 356 A (1955-1959)
- Porsche 356 B (1959-1963)
- Porsche 356 C (1963-1965)

Gdybyś mógł się do tego odnieść i powiedzieć, gdzie w tym wszystkim jest Coupe Stuttgart i Coupe Ferdinand byłbym bardzo wdzięczny.


Po pierwsze: chciałbym serdecznie powitać podróżnika i z nieskrywaną zazdrością zapytać: Dlaczego nie dałeś znać o Twoim wyjeździe do Stuttgartu!? Smile For ages planuje wyjazd do Muzeum Smile

Po drugie: jak sam zdążyłeś zauważyć, początki Porsche do szeroko rozbudowana oferta 356. Dobrze, że podałeś ogólne zestawienie modeli 356 i czasu ich produkcji, bo gdybyśmy chcieli wejść w poszczególne wersje ww.generacji to myślę że Dyrekcja niniejszego forum od razu by nas stąd przegoniła.
Odpowadając na pytanie:
Z cała odpwiedzialnością model Porsche 356 Ferdinand Coupe umieściłbym pomiędzy Gmundem a Stuttgartem. Ten model to dla mnie pewnego rodzaju wyjątek. Model Porsche 356 Ferdinad Coupe został publicznie przedstawiony w 1950 r. przez syna Profesora Porsche - Ferrego Porsche. Okazją byly 75-te urodziny Ojca - Ferdinanda.

Przechodząc do wersji Stuttgart...

Wedlug mnie projekt 'Stuttgart' to twór niszowy. Pierwsze wzmianki o tym podelu pochodzą z 1951, czyli rok po prezentacji Ferdinand Coupe. Ogólnie bardzo mało jest informacji o tym modelu. Jak już pisałem kilka postów wyżej 356 Stuttgart i 356 A są bardzo do siebie podobne. Na koniec dodam, że można natknąć się jeszcze na model Porsche o którym wspominał FF a mianowicie Porsche 356 Pre-A (1952-1955).

Tak wiec:
- Porsche Nr. 1
- Porsche Gmund
- Porsche Ferdinand
- Porsche Stuttgart
- Porsche Pre-A
- itd..
I po trzecie: wyczynowe? Nie przepadam za wersjami Race.

Jeżeli coś pomyliłem to przepraszam! Jeżeli ktoś posiada jakieś "tajne" info na temat Ferdinanda i Stuttgart będę wdzięczny!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Wto 9:49, 27 Sie 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 236
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Nie 20:53, 25 Sie 2013 Powrót do góry

Po pierwsze - nie dałem znać, bo mieliśmy już z kumplami umówioną ekipę w sam raz na jeden samochód Embarassed . Heh - też planowaliśmy to już któryś rok, ale w tym roku jeden z kumpli kupił Porsche w 1:1 i tym razem nie było już odwołania. Niedługo wrzucę w odpowiednim temacie jakieś fotki.

Po drugie - wielkie dzięki za wyjaśnienia, chociaż nadal do końca nie kumam różnic pomiędzy Ferdinandem, Stuttgartem i Pre-A. Z czasów przed 356 A rozróżniałem zawsze tylko 356 "austrackie" i "niemieckie". Miałem nadzieję, że zakupiona fachowa literatura coś pomoże. Niestety mój niemiecki jest jaki jest, ale przynajmniej książka pomogła wszystko uporządkować pod względem silnikowym.

Po trzecie - szkoda, że nie planujesz niczego wyścigowego - w końcu to na torach wyścigowych Porsche zbudowało swoją legendę. Dla odmiany jedyne moje Porszawki w 1/43 to właśnie te wyczynowe (jedno własnie do mnie jedzie Smile)

Jeszcze raz gratuluję i z niecierpliwością czekam na więcej...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Nie 20:55, 25 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:00, 25 Sie 2013 Powrót do góry

michał89 napisał:
nadal do końca nie kumam różnic pomiędzy Ferdinandem, Stuttgartem i Pre-A. Z czasów przed 356 A rozróżniałem zawsze tylko 356 "austrackie" i "niemieckie". Miałem nadzieję, że zakupiona fachowa literatura coś pomoże.


Detale, detale, detale.... tj. silnik, światła, brak lusterek (Ferdinand Coupe) + fragment z pewnej strony: "the car was used to test each new Porsche engine. It became known as "a test bench on wheels.", delikatnie zaokrąglone/poprawione kształty w pewnych miejscach (tylna część karoserii).... Myśl dokończę później bo mnie żona ściga!

Z wyczynowych może cuś się znajdzie Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Nie 21:02, 25 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:54, 27 Sie 2013 Powrót do góry

W tym miejscu powinien pojawić się model 911, ale....

Coś wyczynowego....

Czy mówi Wam coś nazwisko Dean....James Dean? Czy mówi Wam coś zwrot "Little Bastard"? Czy ktoś z Was słyszał o historii klątwy tego modelu?

"każdy, kto miał kontakt z samochodem lub jego częściami, umierał".


Porsche 550 Spyder (1953) Minichamps

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2114
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:27, 27 Sie 2013 Powrót do góry

Pewnie, że mówi Smile ale...
"Little Bastard" powinien mieć numer boczny 130. Bez tego to tylko 550 Spyder Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:32, 27 Sie 2013 Powrót do góry

Pkt 7. Regulaminu.
Mod.


Trochę mnie poniosło..... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 236
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Śro 18:50, 28 Sie 2013 Powrót do góry

Ziomek napisał:

Czy mówi Wam coś nazwisko Dean....James Dean? Czy mówi Wam coś zwrot "Little Bastard"?


Pewnie, że mówi Smile Zaraz koło gablot, na ścianie wisi u mnie taki oto plakat:
[link widoczny dla zalogowanych]

PS. W dziale muzeum wrzuciłem część zdjęć z Zuffenhausen.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Śro 18:52, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:22, 28 Sie 2013 Powrót do góry

Chyba już najwyższa pora by wyjść z lat 50 i pożegnać modele Porsche 356....

Pierwsze wzmianki o tym modelu pochodzą...z lat 50, a konkretnie z roku 1959.

Nie będę pisać laboratów. Posłużę się tylko pewnymi zwrotami.

Ferdinanda A. Porsche..., 1964..., Frankfurt Motor Show..., silnik B6..., surowa i czysta linia stylistyczna.....

Porsche 911 (1964) Minichamps

Image

Image

Image


Poniższa miniaturka to kopia modelu z 1964 roku. Dokładnie z tego samego roku co pierwsza nine eleven. Prezentowany model został stworzony z myślą o ludziach, których nie stać było w tamtych czasach na cudowny model 911. Model dla klasy średniej...

Silnik 4 - cylindrowy, pojemność 1.6 L, pochodzący z modelu 356 C SC o mocy 95 KM.

Model nie powala dokładnością detali, zwłaszcza przednie wycieraczki "zintegrowane" z szybą.... w końcu to model dla klasy średniej.

Porsche 912 (1964) High Speed


Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Wto 13:18, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Ziomek
User



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:39, 02 Wrz 2013 Powrót do góry

1967 rok
.....światło dzienne ujrzała wersja 911R - praprzodek dzisiejszych wersji GT3 RS. Wyprodukowano tylko 20 sztuk tego modelu.

Porsche 911 R (1967) Kyosho


Image

Image

Image


Poniższy model zawitał dzisiaj.

Premiera poniższego modelu miała miejsce w sierpniu 1969 roku. TO Porsche był pierwszym samochodem sportowym w Niemczech (RFN/NRD wszystko jedno...a może nie) z umieszczonym centralnie silnikiem. Zaletą tego auta był zdejmowany dach typu targa. Porsche TO było wynikiem współpracy Porsche z Volkswagenem.

Model ten charakteryzował się tym, że produkowanych wersji nie było wcale tak znowu mało. Charakteryzował się dziwnymi oznaczeniami - 914/x - za x należy wstawić 4, 6, 8, jest to oznaczenie silnika w jaki był wyposażony samochód, np. 914/4 - to 914 z cztero cylindrowym silnikiem. Silniki w 914 to boxery, czyli chłodzone powietrzem. 914/4 to ,,sympatyczna'' wersja dla spokojniejszych kierowców, miała kilka wersji silnikowych, jeśli chodzi o pojemność - od 1,7 l do 2,0 l. Ale się upisałem....

Porsche 914/4 (1969 - 1975) Minichamps

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ziomek dnia Sob 20:58, 21 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin