FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Csepel w Polsce. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Nie 10:57, 23 Lip 2017 Powrót do góry

Witam Panowie, tak "trochę przypadkiem: zabłąkałem się na Wasze forum o samochodach CSEPEL.
Nie wiem czy ktoś już pisał, ale pamiętam takie małe "solóweczki" cysterny do przewozu benzyny.

Image

A takie miała z tyłu lampy (jak jeden z kolegów napisał - z wczesnego modelu autobusu Ikarus 620.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
map69
User



Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 26
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:42, 27 Kwi 2022 Powrót do góry

Odnalazłem ten temat po latach w związku z premierą modelu Kultowych Ciężarówek Csepel D-710 Mlekowóz.
Dodaję fotografie wersji skrzyniowej D-705 w Polsce:
Image
Image
Wypadek w okolicy Szydłowca 1976
Autor: Grażyna Rutowska
Na stronie NAC dostępne w większej rozdzielczości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez map69 dnia Śro 9:08, 27 Kwi 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:59, 27 Kwi 2022 Powrót do góry

Ta "wersja skrzyniowa" to prawdopodobnie pierwotnie była cysterna lub ciągnik siodłowy. Kupiony na przetargu, wyeksploatowany samochód z państwowego przedsiębiorstwa został wyremontowany z udziałem tego co było dostępne (vide polskie oświetlenie) i dostał drugie życie u "badylarza".
Tym tropem poszli też wydawcy serii, model ma ten sam nr rejestracyjny co "wersja skrzyniowa" ze zdjęcia 😀


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 9:06, 27 Kwi 2022, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1388
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:40, 27 Kwi 2022 Powrót do góry

Warto przeczytać o opisywanych tu egzemplarzach:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1959
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 153 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:45, 27 Kwi 2022 Powrót do góry

Ja osobiście nie miałem przyjemności widzieć Csepeli w środowisku naturalnym na polskich drogach, ale oczywiście miałem już od lat świadomość, że takie samochody były w Polsce. Z chęcią czytam wszystkie szczegóły na ich temat. Dzięki Wojciech za linki. Do tych akurat wcześniej nie dotarłem.

Ciekawi mnie duża kabina w tych ciężarówkach - przykładowo w modelu D710. Co znajdowało się z tyłu za siedzeniami? Jakaś ławeczka, czy kolejne siedzenia dla dodatkowych dwóch osób? A może leżanka? Wyposażenie tych kabin zawsze było standardowo takie same, czy były różne opcje? W ciągniku siodłowym taki rozmiar kabiny, to praktycznie wersja długodystansowa i pewnie spokojnie zmieściłoby się tam miejsce do spania. Za to w krótkich ciężarówkach taka ogromna kabina byłaby w dzisiejszych czasach uznana za zmarnowane miejsce, które mogło posłużyć za przestrzeń ładunkową.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1388
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:51, 27 Kwi 2022 Powrót do góry

Zwróć uwage na to, że smiarciarki Skody tez miały takie duże szoferki - na co to komu? Nie wiem. Podejrzewam, że była tam ławka i tyle, przestrzeń, która nie była wykorzystywana. Szukam sam materialow na ten temat, bo będę waloryzowac wnętrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1959
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 153 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:23, 27 Kwi 2022 Powrót do góry

Tak, masz rację. Też mi to przypomina słynne śmieciarki lub polewaczki na Skodach/Liazach. W nich tunel silnika szedł przez całą długość kabiny, a przednie fotele się odchylało. Z tyłu były normalne siedzenia z oparciem. W sumie były 4 pełnowymiarowe siedzenia w całej kabinie. Ciekawe, czy ktoś wie, jak było w tych Csepelach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:33, 27 Kwi 2022 Powrót do góry

W Skodzie 706 nie było z tyłu ławki tylko dwa dodatkowe indywidualne siedzenia, po jednym z każdej strony obudowy silnika, która sięgała aż do tylnej ściany kabiny. Czyli w sumie w kabinie były cztery indywidualne fotele. W śmieciarce np. służyły do przewozu załogi, która liczyła z kierowcą 3 do 4 osób. W wersjach do dalekiego transportu z tyłu była leżanka.
EDIT: Pisałem w tym samym czasie co W126 🙂
EDIT 2: Jeśli chodzi o Csepel'a mogę się podzielić tym co pamiętam nt wersji d 705 czyli ciągnika siodłowego z taką samą kabiną jak d 710. Ojciec mojego kolegi jeździł takim z naczepą cysterną do przewozu mleka. Na marginesie, takie zestawy były częściej spotykane w Polsce niż cysterny solo takie jak model.
Kabina d 705 też była czteroosobowa przy czym tunel silnika w tylnej części był obniżony tak, że siedzisko tylnego rzędu było jedno - była to ławka przez całą szerokość kabiny. Przy czym w środkowej części siedzieć się nie dało bo był ten tunel. Oparcie też było na całej szerokości pojazdu ale w części środkowej (gdzie i tak nie można było siadać) było obniżone żeby nie zasłaniać tylnego okienka kabiny. Tak więc było inaczej niż w kabinie Skody 706 ale też można było w miarę wygodnie przewozić 4 osoby. Być może to oparcie można było kłaść na ławkę - siedzisko ale tego już nie jestem pewien.
W Polsce w tamtym czasie (lata 60/70) pojawiały się też węgierskie (Hungarocamion) zestawy Csepel d 705 z naczepą furgonową w transporcie międzynarodowym. Z tyłu miały składane leżanki, które w pozycji spoczynkowej wisiały na charakterystycznych łańcuchach/pasach.
Pamiętam, że te zestawy były bardzo ładnie lakierowane i zawsze były czyste, a przynajmniej tak je zapamiętałem.
Były dobrą wizytówką swojego kraju. Tyle Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 22:06, 27 Kwi 2022, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 883
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Czw 14:54, 28 Kwi 2022 Powrót do góry

Tu widać oparcie z tyłu i jego specyficzny kształt opisany powyżej:

[link widoczny dla zalogowanych]

I fragment wnętrza, ale obawiam się, że siedzenia i boczki na drzwiach są odnowione...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez idoneo1 dnia Czw 15:07, 28 Kwi 2022, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1959
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 153 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:04, 28 Kwi 2022 Powrót do góry

No to teraz dzięki tym zdjęciom uzupełnionym o opis maxa jestem w stanie sobie wyobrazić jak to z tyłu w kabinie wyglądało. Ciekawy patent z tym długim oparciem wyciętym na środku. Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1388
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:30, 28 Kwi 2022 Powrót do góry

Kolor boczków jest oryginalny - widziałem na YouTube ostatnio Csepela w oryginale właśnie z takimi boczkami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:31, 28 Kwi 2022 Powrót do góry

Na YouTube / Vimeo znalazłem jak wyglądała kabina wewnątrz Cspela.
Co mnie bardzo zaskoczyło pośród wielu modeli Cspela 2 z nich bardzo podobne są do naszego Stara i Jelcza (wymiana pomysłów czy plagiat? bo się skonczyły pomysły??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 883
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Czw 17:01, 28 Kwi 2022 Powrót do góry

Za oparciem z tyłu oraz obok drzwi widać starą tapicerkę. Wygląda jak dziurkowana dykta w naszych Starach 28/29.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek_C5
User



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 386
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia/ Gdynia

PostWysłany: Czw 18:14, 28 Kwi 2022 Powrót do góry

Jaca napisał:
Na YouTube / Vimeo znalazłem jak wyglądała kabina wewnątrz Cspela.
Co mnie bardzo zaskoczyło pośród wielu modeli Cspela 2 z nich bardzo podobne są do naszego Stara i Jelcza (wymiana pomysłów czy plagiat? bo się skonczyły pomysły??



Kolego, 3 sek szukania i np::

[link widoczny dla zalogowanych]

Z calym szacunkiem, ale co sie teraz dzieje, że zamiast pomyślec, od razu co niektorzy klepią posty bez zastanowienia...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:20, 28 Kwi 2022 Powrót do góry

Oglądałem ze zdjęć wlepionych we film, najlepiej będzie jak w ogóle przestanę pisać i to będzie najlepsze wyjście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin