FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Limuzyny rządowe w PRL Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:59, 29 Sty 2019 Powrót do góry

Lista limuzyn rządowych w Prl


Poniżej lista limuzyn używanych przez rządy , prezydentów,I sekretarzy Prl i samochody ochrony i inne związane z najwyższą władzą.
Na razie naliczyłem ich przeszło 50 typów. Samochody amerykańskie
różne roczniki tej samej marki będą jako oddzielne, bo się różnią od siebie np grilami, światami i są łatwe w identyfikacji.
Jak by ktoś coś miał w tym temacie niech śmiało pisze.
Na liście podaję samochody opisane już w temacie i te bardziej znane . Nie podaję samochodów które dopiero będą ,żeby było ciekawiej.
Listę będę sukcesywnie uzupełniał. Samochody były pozyskiwane z 9 państw a licząc montownie z 11 krajów. Z czasem zrobię też listę z podziałem na kraje skąd były pozyskiwane auta dla władzy.

-Audi 225 Front
-Austin Princess MK-V
-Austin Six 1939r
-Buick 1934r
-Buick 1939r
-Buick Roadmaster 1946r
-Buick cabrio 1947r/1948r
-Buick Roadmaster 1947r/1948r
-Buick Roadmaster 1949r
-Buick Super Eight 1949r
-Buick Skylark 1953r
-Cadillac 1938r
-Cadillac 1946r
-Cadillac Fleetwood 1978r
-Chevrolet 1946r
-Chevrolet 1947r
-Chevrolet 1948r
-Chevrolet 1950r (cabrio)
-Chevrolet 1952r
-Chevrolet Bel Air 1961r
-Chrysler windsor traveler 1948
-Chevrolet Woody
-Citroen Ds-19
-Dodge D-5/D-8 1937r
-Fiat 125p Jamnik
-Fiat 131p
-Fiat 132p
-Ford 1938r
-Ford 1939r
-Gaz 12 ZIM
-Gaz-13B Czajka
-Gaz M-20 Pobieda
-Gaz M-21 Wołga
-Gaz M-24 Wołga
-Hanomag 1,3 litra 1939r
-Humber Super Snipe Mk III
-Humber Super Snipe Mk IV
-Humber Super Snipe Mk V
-Horch 830
-Jaguar E-Type 1961r
-Jaguar Mark II 1963r
-Jaguar Mark X 1963r
-Lancia Thema 1989r
-Maybach SW 38 cabrio
-Maybach Zeppelin
-M-20 Warszawa
-Mercedes 770 Grosser (cabrio)
-Mercedes W-18 (290)
-Mercedes W-186 Adenauer (sedan)
-Mercedes W-186 Adenauer (cabrio)
-Mercedes W-120 Ponton
-Mercedes W-111 Skrzydlak
-Mercedes W-109
-Mercedes 300 SL Gullwing 1957r
-Odsmobile Eight 1937r.
-Opel Admirał
-Opel 1.3 litre
-Pegueot 405 1988r
-Peugeot 504
-Peugeot 505
-Peugeot 604
-Polonez
-Skoda VOS
-Tatra T-600 Tatraplan
-Tatra T-87
-Tatra 603 (rządowa?)
-Volvo 760 GLE
-Volvo 760 przedłużany
-Wanderer W-24
-Zis 101
-ZIS 101A
-Ził - 111
-Ził - 111B (cabrio)
-Ził - 111D (cabrio)
-Ził - 114
-Ził - 41045
-Ził - 41047
-Zis 110 (sedan)
-Zis 110 (cabrio)



















79


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pon 15:20, 10 Cze 2019, w całości zmieniany 11 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:29, 31 Sty 2019 Powrót do góry

Polonez
Mercedes W-109

Image 1989r Szczecin Polonez prawdopodobnie ochrony rządu
Image
ImagePolonez Lata 90-te


Image

Image

[link widoczny dla zalogowanych]
Foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 149
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 18:35, 01 Lut 2019 Powrót do góry

Widzę ,że wykorzystano moje dwa zdjęcia z wizyty Gorbaczowa w Szczecinie /lipec 1988 r./.Za polonezem jechało Volvo/ z Lalrysą G./, potem wykorzystywał je Wałęsa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof dnia Pią 18:38, 01 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:44, 02 Lut 2019 Powrót do góry

Zdjęcia są dostępne w internecie i tak je podpisuję.Robię to dla wszystkich
czytających ten temat.Nie będę szukał autorów, bo to by za długo trwało
a przeważnie nie ma możliwości ich znalezienia, nie będe też kupował zdjęć
żeby je wykorzystać na forum bo mam dużo innych wydatków.
Mogę bez dyskusji wykasować każde zdjęcie Krzysztofa też, jeśli się o to zwróci do mnie. Na tyle zdjęć co wstawiłem na forum jeszcze nikt się do mnie o to nie zwrócił.Druga sprawa jeśli ktoś ma stare zdjęcia prywatne lub inne
związane z tematami na naszym forum to niech je wrzuca do internetu dla
wszystkich a nie żeby zalegały w szufladzie. Dla mnie to by była satysfakcja
gdyby ktoś obracał moimi fotkami.Zdjęc raczej nikt nie wykorzystuje w celu
osiągnięcia korzyści finansowych.Jak bym nie wykorzystywał zdjęć z internetu to by moje tematy nie powstały, a tak forumowicze dowiadują się
dużo nieraz ciekawych informacji zebranych w jednym miejscu.Zachęcam
do wrzucania ciekawych zdjęć do netu bo w szufladach nie przyniosą żadnego
pożytku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 149
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 10:37, 02 Lut 2019 Powrót do góry

Moje zdjęcia pochodzą z dwóch źródeł. Wrzuciłem je do portalu poświęconego Szczecinowi "Sedina" i w dziale motoryzacyjnym w Chomikuj.pl.Ja nie mam pretensji o to,że ktoś wykorzystuje to na różnych forach o ile nie robi tego dla celów zarobkowych.Dodam,że ostatnio moje zdjęcia z rajdu MC -75 zostały wykorzystane w książce dotyczącej Sekretów Szczecina.Tu autor zwrócił się do mnie o pozwolenie.Czasami bawi mnie jednak ,gdy ktoś wrzuca moje zdjęcia do swojego bloga ,a na pytanie kiedy to zdjęcie zrobiłeś i w jakim miejscu milczy.Tak było ze zdjęciami pojazdów Nysa wykonanymi w 1969 r, podczas wystawy motoryzacyjnej w Szczecinie.Człowieka,który je wykorzystał jako swoje w 1969 r. nie było jeszcze na świecie. To tylko tyle w tym temacie.I nie ma co dalej tego drążyć.Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4049
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Sob 13:29, 02 Lut 2019 Powrót do góry

Krzysztof, może masz jeszcze jakieś ciekawe limuzyny w zasobach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:24, 03 Lut 2019 Powrót do góry

Tatra t 87 1946r
jako limuzyna rządowa.
W Prl były kupione 32 szt.

ImageTatra T 87 1946r
ImageTatra T 87 1946r

[link widoczny dla zalogowanych]


ImageTatra T 87 1946r
Image
[link widoczny dla zalogowanych]
Zródło internet


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:39, 05 Lut 2019 Powrót do góry

Mercedes 540k cabriolet B

. 540K dostępny był jako: 2-miejscowy kabriolet, 4-miejscowe coupé oraz 7-miejscowa limuzyna.

ImageMercedes 540k



ImageMercedes 540k



ImageMercedes 540k cabriolet B 1946r Warszawa

Mercedesy są trudne w identyfikacji. W Classicauto zdjęcie powyżj opisane
jako Mercedes 540k.

Image

żródło internet


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:24, 07 Lut 2019 Powrót do góry

Chevrolet 1948r
Chevrolet 1950r Cabrio
Chevrolet 1953r


Image Chevrolet 1948r

Image Chevrolet 1950r (trzeci z kolei )

Image Wrzesień 1957r ( Chevrolety 1950r)




Image Chevrolety 1953r dwa pierwsze

foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:52, 11 Lut 2019 Powrót do góry

Dodge D-5 1937r

[link widoczny dla zalogowanych]

ImageDodge D-5 1937r
ImageDodge D-5 1937r
Skany z filmu poniżej
[link widoczny dla zalogowanych]
ImageDodge D-5 1937r
ImageDodge D-5 1937r
Image Dodge d 5 widok z przodu

Imagelodo Dodge 1937-38 r.

Limuzyna Dodge mogła też mieć pochodzenie poniemieckie
Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:53, 13 Lut 2019 Powrót do góry

Limuzyny osobiste Cyrankiewicza

Jaguar E-Type 1961r
Jaguar Mark X 1963r
Jaguar Mark II 1963r
Mercedes Gullwing 300SL 1957r

[link widoczny dla zalogowanych]

Image

ImageJaguar E-Type

ImageJaguar Mark X

[link widoczny dla zalogowanych]

ImageJaguar_Mark_II



ImageMercedes Gullwing 1957r
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Śro 15:42, 13 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 17
Przeczytał: 84 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:26, 13 Lut 2019 Powrót do góry

Chciałoby się powiedzieć: "uczciwie" na te auta zarobił....
A do głowy przychodzi cytat "o odrąbywaniu rąk podniesionych na socjalistyczną władzę".
Cóż majątek w samych samochodach tłumaczy chęć obrony systemu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:52, 13 Lut 2019 Powrót do góry

Nie tylko Cyrankiewicz i Bierut byli pazerni na samochody za państwowe pieniądze. Również w II RP Prezydent Mościcki, W kraju bieda a on posiadał
22 samochody.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 17
Przeczytał: 84 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 18:56, 13 Lut 2019 Powrót do góry

Porównanie do Mościckiego jest trochę nie na miejscu...
Były prezydent II RP był wybitnym chemikiem i wynalazcą, znanym powszechnie w świecie naukowym. Za własne pieniądze sprowadził klka ton oprzyrządowania specjalistycznego ze Szwajcarii dla lwowskiej uczelni. Jeszcze przed wojną światową zasiadał w zarządach francuskich i szwajcarskich wytwórni chemicznych gdzie aktywnie wprowadzał swoje patenty. Był człowiekiem majętnym i jego automobile przynależały albo prywatnie do niego albo były własnością państwa - jak Mercedes G3 (myśliwski) dar od marszałka Rzeszy.
O towarzyszach Cyrankiewiczu i Bierucie wiadomo tylko tyle, że byli dobrymi czekistami a auta raczej nikomu "w służbie państwa" nie służyły.
Jeśli chodzi o uczciwość elit przed wojną obowiązywały inne standardy i raczej nikt nie ośmieliłby się na wykorzystywanie publicznych pieniędzy na prywatę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 584
Przeczytał: 154 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:11, 13 Lut 2019 Powrót do góry

Pomimo zasług Mościcki był pazerny na samochody.Wystarczyły by mu dwa
jak mieli niektórzy prezydenci innych krajów.To są fakty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin