FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Limuzyny rządowe w PRL Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
STIV 57
User



Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE

PostWysłany: Nie 7:05, 17 Lut 2019 Powrót do góry

Faktycznie HUMBER-ów było dużo .W Ministerstwie Górnictwa i Energetyki w Katowicach były 3 -4 szt .Miały 6-cio cylindrowe silniki i 3 -biegową skrzynię .Ważyły prawie 3 tony a opony starczały ledwie na 10 tys. km. Jednak wyposażenie było luksusowe ,ciemnoczerwona skóra ,drewniane elementy deski rozdzielczej i drzwi oraz mnóstwo chromu tak wewnątrz jak i na zewnątrz. Był też w Ministerstwie jeden Citroen DS 19 ciemnoczerwony z białym dachem .Jezdził nim Minister Mitręga a kierowcą był P.Sładek .Bodajże po dwóch latach został przekazany do Wyższego Urzędu Górniczego gdzie zakończył żywot po wjechaniu w zamknięty szlaban . Czarnych DS 19 też było kilka ale dość szybko zniknęły z Katowickich ulic .Chyba z powodu złego serwisu hydrauliki .


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:11, 17 Lut 2019 Powrót do góry

emer napisał:
Golfpolo napisał:
jedno z lotniska w 1967r podczas powitania Charles de Gaulle w Warszawie


Czy pisałeś już o Humberach takich, jak na tym zdjęciu? Sporo ich było w ministerstwach.



Inny twój post

emer napisał:
A z Belwederu za Cadijakiem, to co jedzie? Chevrolet?

Emer coś ty taki niecierpliwy.Wszystko będzie w swoim czasie
Ja nad postem żeby napisać spędzam kilka godzin, Bo trzeba znależć odpowiednie materiały, sprawdzić je, itd. Ty jednym swoim postem jak wyżej zadajesz pytanie nie związane z konkretnymi autami które przedstawiłem tylko pytasz się o jakieś inne w tle samochody które ,dopiero za jakiś czas będą przedstawione. Tym bardziej sam możesz sprawdzić czy już była mowa o nich.Większość czyta ostatni post lub przedostatni . Wypowiedz się na temat lub zadaj pytanie o samochody
o których jest mowa w konkretnym poście Niech twoje posty coś merytorycznego wniosą do tematu. :wink:Zamiast mówić o limuzynach
francuskich wymusiłeś dyskusję o Humberach. Porządek powinien być.
Inny przykład gdy ktoś przedstawia jakiś model i liczy na merytoryczną dyskusję a tu nie słyszy ani słowa o tym modelu, tylko kiedy będzie inny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:31, 17 Lut 2019 Powrót do góry

OK, OK. Czytam wątek od początku i jak zauważyłeś PODZIWIAM Twój wkład. To już prawie monografia tematu. Tylko czasem faktycznie może niepotrzebnie poganiam temat. Niektórych limuzyn było więcej (jak choćby Humberów albo wcześniej Citroenów BL) i może dlatego chciałbym o nich przeczytać wcześniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:34, 19 Lut 2019 Powrót do góry

Mniej reprezentacyjne samochody w rządzie
W kolumnach rządowych jeżdziły przeważnie jako ostatnie

1 Gaz M-20 Pobieda
2 Warszawa M-20
3 Gaz M-21 Wołga
4 Gaz M-24 Wołga

Samochodów Gaz M-20 Pobieda sprowadzono specjalnie dla rządu 70 szt. zanim
uruchomiono w Prl produkcję M-20 Warszawa.Potem dla rządu trafiały M-20 Warszawy
Image
ImageOd końca Warszawy. Wołgi M-21, Chevrolety.

Image
Obok Humberów po prawej stronie Wołgi M-21 rządowe 1967r Warszawa


Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:37, 20 Lut 2019 Powrót do góry

Zis 110 Cabrio

W Prl prawdopodobnie były 3 sztuki. Dwa rządowe i jeden ekipy filmowej.
Na tyle sztuk się natknąłem patrząc na tablice rejestracyjne.

Image
Image
ImageZis 110 Ekipy filmowej 1959r
Image
Image Gagarin w Zielonej Górze 1961rr
Image 1959r wizyta Nixona w Prl
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:36, 22 Lut 2019 Powrót do góry

Tatra T-600 Tatraplan
Cadillac Fleetwood 1978r

Do Prl sprowadzono 97 szt Tatry T-600.Głównie przekazano je placówkom rządowym w terenie,wysokim funkcjonariuszom partyjnym, dyrektorom zakładów przemysłowych.
Produkowany w latach 1948-1952r Silnik w tym aucie miał poj. 2,0 4-cylindrowy W Tatrze T-87 wcześniej przedstawionej poj. silnika 3,0 V-8

Image Tatra T 600 Bydgoszcz 1957r
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Image Cadillac Fleetwood 1978r
Taki sam samochód jako zapasowy posiadał podobno ówczesny prezydent USA.

[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:56, 24 Lut 2019 Powrót do góry

Humber Super Snipe Mk III
Humber Super Snipe Mk IV
Humber Super Snipe Mk V

Do Prl było sprowadzone 80 szt. Zewnętrznie Mk IV różnił się od Mk III znaczkiem na grilu MKV miał wyższą tylną i przednią szybę.

[link widoczny dla zalogowanych]

Image

ImageMk IV

ImageMk IV

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:41, 26 Lut 2019 Powrót do góry

Skoda VOS
Auto rządowe w Prl

Image

W Polskim rządzie powojennym służyło około ośmiu egzemplarzy pojazdu. Podróżował nimi m.in. marszałek Polski oraz Związku Radzieckiego Konstanty Rokossowski[4], a także Bolesław Bierut. Marszałek Rokossowski miał wypadek tym samochodem, kiedy pękła opona, co było przyczyną nałożenia później ograniczeń co do prędkości[5].


Jeden egzemplarz Skody Vos był na stanie Komendy Milicji we Wrocławiu do ok 1978 roku. Ok tego roku pojazd został pocięty i oddany na złom.
Wiadomość od kolegi Olig z forum.

Jedyne zdjęcie Skody VOS w Prl znalazłem w filmie poniżej.Auto stoi za Bierutem.
https://www.youtube.com/watch?v=zyhoXLucx0w


Image

[link widoczny dla zalogowanych]



Image
Image
Image
Zródło internet


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 16:15, 05 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:56, 28 Lut 2019 Powrót do góry

Pegueot 505

[link widoczny dla zalogowanych]

Na pierwszy rzut oka Pegueot 505 byl podobny z przodu do Pegueota 504
Jedna z różnic to Pegueot 504 kierunkowskazy miał między lampami a zderzakiem
a Pegueot 505 kierunkowskazy w zderzaku.

ImagePegueot 505
Image

Image Pegueot 504 foto porównawcze

Image

Żródło internet


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:28, 04 Mar 2019 Powrót do góry

Chrysler windsor traveler 1948

ImageChrysler Powitanie Rokosowskiego na dworcu w Warszawie 1949r


Image1948 Chrysler windsor traveler
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Pon 18:36, 04 Mar 2019 Powrót do góry

Golfpolo napisał:
Na pierwszy rzut oka Pegueot 505 byl podobny z przodu do Pegueota 504
Jedna z różnic to Pegueot 504 kierunkowskazy miał między lampami a zderzakiem
a Pegueot 505 kierunkowskazy w zderzaku.
(…)



Tu się z szanownym kolegą nie mogę zgodzić.

Każdy kto widział te auta na żywo - wie, że nie da się ich za bardzo pomylić.
Lampy są INNE, mają inny kształt - chociaż podobny, właśnie, styl.
Kształt auta, o wielkości nie mówię, też jest zupełnie inny.

Jest to takie podobieństwo jak np. między VW Passatem B5, a VW Borą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:40, 04 Mar 2019 Powrót do góry

Napisałem podobny z przodu. Lampy są bardzo podobne i przód
Na niektórych zdjęciach trzeba się zastanowić patrząc tylko z przodu który jest to samochód. Na żywo nigdy nie widziałem żadnego z tych pojazdów może dlatego odnoszę inne wrażenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:05, 05 Mar 2019 Powrót do góry

Maybach SW 38 cabrio
Maybach Zeppelin

Maybach Zeppelin był też w posiadaniu zastępcy komendanta WAT


Image

Image


Image

Image

Image

Image

foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 16:13, 05 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:38, 13 Mar 2019 Powrót do góry

ZIS 101A
Zis 101
Buick 1934r
Odsmobile Eight 1937r


Kolejność na zdjęciu od lewej strony Zis 101A
Image1947/1948r Warszawa Foto z Classic auto
Image
Image Zis 101A

Image Zis 101



ImageBuick 1934r

Image Odsmobile Eight 1937r

Image Odsmobile Eight 1937r

W pierwszych latach po wojnie w garażach rządowych znajdowały się różne marki samochodów.Przedstawiciele władz jeżdzili między innymi takimi autami.

Image

Władysław Gomułka miał do dyspozycji w latach 40-tych ZIS-101A

Image Cadillac 1938r. MIejsce Modlin 1948r
Żródło internet


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1066
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:30, 17 Mar 2019 Powrót do góry

Mercedes-Benz 290 (W-18 )
w Prl lata 40-te

Image
Image
Image

Poniżej zdjęcia porównawcze
Jedną z cech charakterystycznych są drzwi otwierane pod wiatr.
Mercedesy 290 w zależności od typu, drzwi otwierane mają różnie.
Na zdjęciach powyżej nie wiem czy to jest ten sam egzemplarz Mercedesa 290 czy dwa różne.Na jednym ze zdjęć widać trójkątną szybkę.

Image1934r nieoryginalny zderzak
Image 1933r
Image 1934r

[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pon 8:21, 18 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin