FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nietypowe pojazdy poliicji 1990 - 2007 i SM (do 2012) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:44, 28 Sie 2019 Powrót do góry

Dziwny Mag napisał:
Pewnie nie o to dokładnie pytasz, ale jako ciekawostka - w ksiązce Zenona Bosackiego "Od Tarpana do Volkswagena" jest wspomniany wątek T4 i Vento - że były to auta niesprzedane i zalegające w którymś porcie w USA - po sprowadzeniu załoga FSR w Antoninku "odszczurzała" je, montowała europejskie oświetlenie i doposażała na radiowozy.


Sorry, że teraz ale dopiero przeczytałem.
I te wszystkie T4 i Vento były granatowe i czerwone (to te dla straży bo kontrakt z MSW był jeden)? I te T4 były do USA sprowadzane z manualną skrzynią? A dlaczego Vento zalegały w porcie skoro na rynek amerykański produkowane były w Meksyku...? A gdzie się podziały amerykańskie obrysówki, zderzaki itd.? Czy wiesz coś może na ten temat?, pytam poważnie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 16:46, 28 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Śro 17:48, 28 Sie 2019 Powrót do góry

Też mnie to trochę zastanawiało, ale nie na tyle, żebym cokolwiek więcej sprawdzał.

Cytat:

Wspomina Piotr Kaźmierczak, wicedyrektor do spraw technicznych w FSR; kierownik Zakładu Zabudów Specjalnych w Volkswagenie Poznań
(...) Jeszcze w lipcu 1993 zaproponowano mi w przyszłym Volkswagenie pracę w wybranym przeze mnie dziale - produkcji. (...) Pierwsze zadanie polegało na przeróbce bardzo dużej partii samochodów, kilkuset albo i więcej... Wyprodukował je Volkswagen w Niemczech, a następnie stały długo w porcie w USA, ponieważ tam się nie sprzedawały. Samochody T4 trzeba było miedzy innymi przystosować do europejskich przepisów komunikacji, np. zmienić światła symetryczne na asymetryczne, kolory świateł migających; ponadto prace lakiernicze, uszkodzenia lakieru w transporcie, a także drobne naprawy blacharskie.

(wspomniana wyżej ksiażka, str. 115).

Nie mam teraz już czasu szukać, ale ten sam wątek przewija się, jako drobna dygresja (ten rozmówca przywołuje temat jako ilustrację zdolności biznesowych Kulczyka), we wspomnieniach innego człowieka z kierownictwa fabryki, w tej samej książce. I z jego wypowiedzi jednoznacznie wynika, że chodziło o pojazdy dla Policji. / Edycja: ewentualnie mogło to byc w którejś z książek Dobiesława Wielińskiego - tak czy siak jakieś wspomnienia byłych pracowników Antoninka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Śro 18:11, 28 Sie 2019, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:40, 28 Sie 2019 Powrót do góry

Dzięki, że się odezwałeś po takim czasie Wink
Wraz z zakupem zachodniego sprzętu pojawiło się w sieci mnóstwo obrzydliwego - w dużej części nieuzasadnionego hejtu - wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy kto i po co to produkuje... Dzisiaj nie dajemy się na to wypuszczać chociaż niektórzy nadal mają ten problem. Czy oprócz głupiej książki, coś jeszcze wiemy na ten temat?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:51, 28 Sie 2019 Powrót do góry

Dziwny Mag napisał:
Też mnie to trochę zastanawiało, ale nie na tyle, żebym cokolwiek więcej sprawdzał..


Ale na tyle żeby bez sprawdzania głupoty powtarzać.... Szkoda, bo Twoje posty na ogół traktowałem jako prawdziwe ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Śro 23:48, 28 Sie 2019 Powrót do góry

Cóż... Czego spodziewałeś się po kimś, kto nadal wierci otwory pod mocowania listew ozdobnych w zabytkowych autach, zamiast użyć taśmy dwustronnej?
Ups

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:21, 30 Sie 2019 Powrót do góry

Otwory zamiast taśmy? To rzeczywiście wiele wyjaśnia Smile No dobra, bez urazy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kali199
User



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kedzierzyn-kozle

PostWysłany: Wto 18:09, 01 Paź 2019 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pt
User



Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:19, 17 Lut 2020 Powrót do góry

Duża ciekawostka. Chyba jedyne zdjęcie Fiata 126p z obowiązującym współcześnie nr taktycznym. Rok 2001 Szkoła Policji w Słupsku. Fot facebook
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:45, 13 Lut 2021 Powrót do góry

Bardzo rzadko spotykany, a może i jedyny (nie spotkałem się z innym) w takim oklejeniu Fiat Marea. Radiowóz nie miał typowo policyjnego ciemnoniebieskiego lakieru. To był jaśniejszy odcień, zbliżony do włoskich radiowozów na Fiatach Marea, trochę ciemniejszy niż Passaty sprowadzone do Polski po niemieckiej policji.

Służył w garnizonie KMP Jelenia Góra do 15 grudnia 2007, kiedy to został rozbity na ulicach Jeleniej Góry. Zdjęcia są, jakie są. W tamtych czasach wychodziły mi trochę gorzej, niż dziś. W tle widać białego VW T4 z pomostem na dachu, należącego do grupy dochodzeniowej KP I Jelenia Góra. Niestety nie mam zdjęć Fiata sprzed wypadku.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:44, 13 Lut 2021 Powrót do góry

W126 napisał:
(.....) Passaty sprowadzone do Polski po niemieckiej policji. (.....)

Te Passat były używane, po niemieckiej Policji?
Czy były nowe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:50, 13 Lut 2021 Powrót do góry

Chodziły różne opinie, więc nie chcę robić za wyrocznię. Nie widziałem ich nigdy w stanie po przywiezieniu do Polski, więc nie wiem, czy miały nabity już jakiś przebieg, czy nie. Na pewno były w całości robione już jako radiowozy w Niemczech i nie były przerabiane u nas. Chociażby słynna niemiecka kwadratowa belka Hella była charakterystyczna dla tych pojazdów. Myślę, że musi się wypowiedzieć ktoś, kto je widział z bliska. W moim regionie ich nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:53, 13 Lut 2021 Powrót do góry

Myślałem, że wiesz bo napisałeś, że były po niemieckiej Policji, a to sugeruje, że były używane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:13, 13 Lut 2021 Powrót do góry

Podpytałem znajomego z Wrocławia, który miał u siebie w mieście jeden taki w sedanie. Potocznie się na nie mówiło "po Niemcu", więc może stąd mi w głowie utkwiło to określenie, że po niemieckiej policji. Samochody przyszły w 1991 roku jako prezent od rządu RFN. Były wersje sedan i variant. W sumie kilkadziesiąt sztuk. Do Wrocławia przyszedł jeden sedan. Samochody te miały względem seryjnych cywilnych Passatów między innymi wzmocnione zawieszenie. Wyposażane były w całości w Niemczech i oficjalnie do nas przyszły jako nowe. Ten z Wrocławia jeździł początkowo w KP Grabiszynek, a później został przeniesiony do WRD ze względu na dobre parametry i silnik. Taki prezent miał nakłonić polski rząd do zakupu większej ilości takich radiowozów. Cel udało się osiągnąć, bo w efekcie rząd polski zdecydował się zamówić około 3 tys. Volkswagenów dla naszej policji. Majątek na tej transakcji zbił ówczesny dealer VW w Polsce Jan Kulczyk, którego nazwisko chyba wszyscy kojarzą.

PS. Muszę uważać na słowa i bardzo precyzyjnie pisać posty, bo na tym forum momentalnie wszelkie nieścisłości w formułowaniu zdań są wyłapywane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Sob 17:14, 13 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:49, 13 Lut 2021 Powrót do góry

W126 napisał:
(.....) Taki prezent miał nakłonić polski rząd do zakupu większej ilości takich radiowozów. Cel udało się osiągnąć, bo w efekcie rząd polski zdecydował się zamówić około 3 tys. Volkswagenów dla naszej policji. Majątek na tej transakcji zbił ówczesny dealer VW w Polsce Jan Kulczyk, którego nazwisko chyba wszyscy kojarzą. (.....)

Te opinie są nieuprawnione, znam warunki tego kontraktu.
W ówczesnej Europie Volkswageny były najpopularniejszymi samochodami policyjnymi. Stanowiły łącznie ponad 70% taboru policyjnego. Stan taboru polskiej policji był wówczas opłakany. Dar rządu Niemiec nie miał wiele wspólnego z późniejszym kontraktem, który rząd polski zawarł z VW. Stroną nie był rząd niemiecki, nie był nim również Kulczyk. Andrzej Milczanowski, ówczesny szef MSW nie miał obowiązku organizować przetargu a wybór VW był w tych warunkach oczywisty. Te 3 tys kupionych pojazdów dotyczyło całego kontraktu z MSW, w tym pojazdów pojazdów Straży Granicznej i ratownictwa drogowego na bazie T4 dla Straży Pożarnej. Kulczyk jako przedstawiciel koncernu VW oczywiście otrzymał prowizję ale w ramach tego kontraktu uratował upadłą fabrykę Tarpana w Antoninku i przekształcił ją w nowoczesny zakład VW. Policja i inne służby otrzymały nowoczesny i niezawodny sprzęt.
Itp, itd.
Z ogólnymi warunkami kontraktu można się zapoznać. Nie ma potrzeby budowania teorii spiskowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 20:51, 13 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:05, 13 Lut 2021 Powrót do góry

Przekazałem wiedzę emerytowanego policjanta KMP Wrocław, użytkownika takiego Passata. Zapewne masz bardziej wiarygodne źródła informacji, więc dzięki za podanie innej wersji. Oczywiste jest, że użytkownik końcowy pojazdu często nie ma dostępu do wiedzy z ministerstwa. Jeśli Twoje informacje są pewne, to przyjmuję je i od dziś zapamiętam, jak było faktycznie. Dobrze jest rozwiewać mity, bo wokół tych Passatów narosło ich sporo, włącznie z takimi, że Niemiec oddał radiowozy używane z cofniętymi licznikami (takie historie też krążyły w policji). Dlatego początkowo nie chciałem zabierać głosu, czy były nowe, czy nie.

Były też w Polsce jasnoniebieskie VW T4 z belkami Hella. Nie widziałem ich na żywo i nie znalazłem nigdzie zdjęć, ale być może nie szukałem zbyt dokładnie lub wyszukiwałem złych słów kluczowych.

Jeśli chodzi o strażackie T4, to ciekawy jeździł w PSP we Wrocławiu. Był w kolorze niebieskim z czerwonym pasem ostrzegawczym i czerwonymi napisami. Ale to nie temat na ten wątek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin