FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
NIL86CK
User



Dołączył: 20 Lip 2023
Posty: 18
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:04, 26 Sie 2023 Powrót do góry

Czy 30.08 dostaniemy dwa modele ? Zalegla Tatra 111 i Tatra 148 .Informacke od Deagostoini i Kolportera sa rozne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
setaur404
User



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 495
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:06, 27 Sie 2023 Powrót do góry

"Moja" kioskarka otrzymała informację z Kolportera: 30 sierpnia Tatra 111, 13 września Tatra 148.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SE 2647
User



Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 216
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Nie 10:29, 27 Sie 2023 Powrót do góry

Zanim pojawi się odpowiedzieć na wciąż nurtujące wszystkich pytanie zawarte w poprzednim poście, wrócę jeszcze na chwilę do modelu Stara 28 SHL.
Wszystkie niedociągnięcia można w łatwy sposób zniwelować (srebrne lusterka i wycieraczki oraz charakterystycznie zamontowana rura wydechowa). Ja jako tłumik zamontuje wielkosciowo i kształtem zbliżony opornik. Układ rur zapewni mi najcieńszy element antenki z zabawki dla kota. Końcówkę rury wydechowej poprowadzę wzdłuż zderzaka wyginając końcówkę a taki sposób aby nie była "pod wiatr". Wszytko to pomalowane na srebrno będzie do złudzenia przypominało oryginał.

A na koniec podzielę się swoją opinią dlaczego to tak ważny i szczególny model dla mnie, na który czekałem od początku edycji.

Otóż niemal w każdej bazie obejmującej różnoraki sprzęt budowlany (koparki, spychacze, ładowarki) wozy tego typu czyli cysterny na Starach 28, były niemal obowiązkowe.
W dużych POM-ch, PGR-ach gdzie używano Bizonów i ciężkich ciągników białoruskich stacje benzynowe musiały być uzupełniane na bieżąco. Przejeżdżając obok typowej bazy budowlanej z lat 70', Star 28 cysterna stał zawsze w pierwszym rzędzie obok Starów 660 żuraw z dwubiegunową kabiną oraz Starów 28 (gruszka, wywrotka, skrzynia i osinobus) Zilow 555 i 130.
Tak zapamiętałem te modele. Jeśli powyższy opis sprzyda się w tworzeniu dioramy odzwierciedlającej bazę budowlaną to życzę powodzenia. 😉


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Nemo1
User



Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 9:36, 28 Sie 2023 Powrót do góry

Kolego Nemo 1.
Dość już tego offtopu odnośnie farb jakimi były malowane rzeczywiste samochody. Od spraw samochodów realnych jest odpowiedni dział. - mafo


W kwestii srebrnych lakier.ów. Proszę tych upartych co widzieli srebrne kabiny niech znajdą jakieś zdjęcie.
Co do felg motocyklowych i baków to były one chromowane/niklowane. Dopiero schyłkowa Komuna wynalazła siwą farbę na felgi w rowerach, wiem bo taki miałem i dalej mam. I nie był to żaden srebrny mat, tylko siwy półmat.
Ciekawe jak by te srebrne kabiny maiły wyglądać w tym "macie"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jakub
User



Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 300
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:14, 28 Sie 2023 Powrót do góry

Kolego Nemo1, proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Obręcze kół w motocyklach polskiej produkcji nie były chromowane poza nielicznymi wyjątkami (WSK M06 Z, SHL M11 Lux, WSK M06 B3 w 1971 r. i wczesne WSK M21 W2 i jeszcze kilka innych) tylko malowane na siwo - srebrno, podobnie jak boki zbiorników motocykli SHL (chromowane boki miała tylko wersja Lux). Chromowane obręcze miały motorowery Romet w latach 80., wcześniej może też, ale za to ręki nie dam sobie uciąć. Wiem co piszę, bo temat polskich motocykli jest mi bliski. Kiedyś czytałem, że chrom w latach 80. był trzy razy tańszy niż w latach 70., stąd chromowane obręcze w motorowerach. Przepraszam za off top, ale to trzeba wyjaśnić, bo ktoś przeczyta głupoty i zostanie w świadomości na zawsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:57, 28 Sie 2023 Powrót do góry

Nemo1 napisał:
W kwestii srebrnych lakier.ów. Proszę tych upartych co widzieli srebrne kabiny niech znajdą jakieś zdjęcie.
Co do felg motocyklowych i baków to były one chromowane/niklowane. Dopiero schyłkowa Komuna wynalazła siwą farbę na felgi w rowerach, wiem bo taki miałem i dalej mam. I nie był to żaden srebrny mat, tylko siwy półmat.
Ciekawe jak by te srebrne kabiny maiły wyglądać w tym "macie"?

Stary, albo się nudzisz i celowo przeciągasz bezpłodną dyskusję albo rzeczywiście jesteś tak odporny na argumenty 😉
Nie będę śmiecił w tym wątku, jeśli chcesz o tym pogadać, załóż nowy temat w odpowiednim dziale.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolowy
User



Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 167
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato

PostWysłany: Wto 0:28, 29 Sie 2023 Powrót do góry

Przepraszam za offtop, ale srebrną farbą były malowane samoloty wojskowe, natryskowo. Raczej nie była to srebrzanka do kaloryferów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolowy dnia Wto 0:30, 29 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 822
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Śro 11:16, 30 Sie 2023 Powrót do góry

Dziś zaległa Tatra 111 D-030. Smile

Model ładny, ciężki i potężny. No... Także zaległości mamy za sobą, dawać ciąg dalszy. Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam. Smile


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:26, 30 Sie 2023 Powrót do góry

Ładne zdjęcia, jak zawsze.
Ale widzę, że tym razem nie pokusiłeś się o zmianę tablic rejestracyjnych na polskie 🙂


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1692
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:27, 30 Sie 2023 Powrót do góry

Jaki następny model? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1960
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 155 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:31, 30 Sie 2023 Powrót do góry

Kawał fajnego modelu. Aż dziwne, że jest dostępny bez problemu na różnych portalach z bardzo niewielką przebitką. Chyba niektórzy nie poznali się na nim. Poza charakterystycznym dla gazetówek olinowaniem, które można poprawić (choć niekoniecznie), model jest naprawdę ładnie wykonany. Pomalowany w kolory współcześnie odrestaurowanego egzemplarza. Nie pokazałeś podwozia, ale zrobił to u siebie w temacie mafo. Jest tam rurowa rama, co było charakterystyczną cechą Tatr. To niewątpliwie kolejny plus modelu. Lubię koparki i żurawie w tej serii. Coraz ich więcej, a za 1,5 miesiąca nadchodzi kolejny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1586
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:31, 30 Sie 2023 Powrót do góry

A nie Star 20 W14, 1953 ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1960
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 155 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:34, 30 Sie 2023 Powrót do góry

Dokładnie Smile Star wywrotka Wink


Tatra 148 CAS32.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:27, 30 Sie 2023 Powrót do góry

W126 napisał:
Kawał fajnego modelu. (.....) Pomalowany w kolory współcześnie odrestaurowanego egzemplarza.

To prawda ale podobne malowanie występowało również w seryjnych egzemplarzach.

W126 napisał:
Jest tam rurowa rama, co było charakterystyczną cechą Tatr.

I nadal jest ich charakterystyczną cechą 🙂
Obecnie produkowana Tatra Phoenix ma wprawdzie kabinę DAF ale cała konstrukcja oparta jest na rurowej ramie z wahliwymi półosiami.

Poza tym zgadzam się, że model jest świetny. I zupełnie nieźle odtworzony jak na model gazetowy. Wg mnie wygląda też lepiej niż znacznie droższa wersja IXO. Dla mnie to jeden z najlepszych modeli serii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nemo1
User



Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 15:22, 30 Sie 2023 Powrót do góry

Kolego Nemo 1!
Daj już spokój z tymi kolorami. To jest temat o modelach. Jak już powyżej napisali koledzy, załóż temat w odpowiednim dziale i tam roztrząsaj rodzaj stosowanej farby i jej kolor. - mafo


Kolego MAX, - zapanuj nad swoim sarkazmem.

Kolego MAFO - dyskusja dotyczyła poprawności malowania cysterny poprzedniego modelu, więc była jak najbardziej na temat. Poza tym jakoś nikt z fantastów nie przedstawił zdjęć srebrnej kabiny Stara czy Jelcza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin