FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1960
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 155 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:44, 13 Lut 2021 Powrót do góry

W Ruchu i Empiku kupuje się w dniu, gdy dany numer wychodzi. Zwykle znika w tym samym dniu, a czasem nawet w kilka minut po ukazaniu się na stronie. Star był dostępny i tak wyjątkowo długo, bo leżał chyba ze 3 dni.

Na Stara 266 w innej zabudowie też po cichu liczę. Najlepiej w nowszej wersji kabiny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 20:45, 13 Lut 2021 Powrót do góry

Nie jest wykluczone. Mają już udaną kabinę i podwozie.

Spodziewam się też wielu wariantów z Jelczem 315, Starem 200 i 29 ( 28 ). Ja już mniej więcej określiłem co interesuje mnie w tej serii. Będę "polował" - najczęściej via RUCH. Zatem wszystkie pojazdy wymienione przez pana Zdzisława Podbielskiego w artykule "Pojazdy RWPG", wzbogacone o reprezentację Stara i Jelcza ( wszystkie podstawowe modele skrzyniowe ). Pozwolę sobie też na Stara 28 ( 29 ) z zabudową PTHW jak będzie. Jakoś ten ich obrazek z PRL-u mocno wbił mi się w pamięć. Zestawik wzbogacę jeszcze o hity spod znaku czerwonej gwiazdy, tj. Ural 375D, Ził 131, Gaz 53.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pan_Samochodzik
User



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 539
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:57, 13 Lut 2021 Powrót do góry

W126 napisał:
W Ruchu i Empiku kupuje się w dniu, gdy dany numer wychodzi. Zwykle znika w tym samym dniu, a czasem nawet w kilka minut po ukazaniu się na stronie. Star był dostępny i tak wyjątkowo długo, bo leżał chyba ze 3 dni.


Jak już pisałem, Empik (zdaje się) realizował zamówienia wprost od wydawcy, a nie z własnego magazynu, jak ma to miejsce przy np. Kultowych Autobusach. Informował o tym zapis "U wydawcy. Wysyłamy w 24h." zamiast "W magazynie (...)"

Wydaje mi się, że Empik jest po prostu pośrednikiem między wydawnictwem a klientem i przekazuje zamówienia dalej do DeA. Może świadczyć o tym np fakt, że Stara, podobnie jak i Ziła, nie dało się zamówić do wybranego salonu stacjonarnego, a jedynie do różnych punktów odbioru (Żabka, Poczta Polska, paczkomat), a co za tym idzie - tylko płatność z góry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
razamanaz
User



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 493
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:43, 14 Lut 2021 Powrót do góry

BUSSING napisał:
Pozwolę sobie też na Stara 28 ( 29 ) z zabudową PTHW jak będzie.

Nie bardzo wiem, czym jest zabudowa PTHW. I czy jakoś specjalnie różniła się od tych używanych w WPHW czy Społem. Pewnie masz na myśli któryś z furgonów Autosana produkowanych w zakładzie na Zasławiu. A jeśli tak, to który.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 11:04, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Miałem na myśli nadwozie zamknięte, typu furgon. Widywałem dużo tych pojazdów z napisem PTHW ( Przedsiębiorstwo Transportu Handlu Wewnętrznego ). Być może to samo nadwozie było również w barwach innych przedsiębiorstw uspołecznionych. Nie zastanawiałem się - przyznam - gdzie produkowano te nadwozia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Nie 11:19, 14 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
razamanaz
User



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 493
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:14, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Autosan produkował dwa typy furgonów ogólnego przeznaczenia, furgon meblowy, furgon izotermiczny, każdy w trzech wersjach wysokości zabudowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1960
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 155 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:31, 14 Lut 2021 Powrót do góry

BUSSING napisał:
Miałem na myśli nadwozie zamknięte, typu furgon. Widywałem dużo tych pojazdów z napisem PTHW ( Przedsiębiorstwo Transportu Handlu Wewnętrznego ). Być może to samo nadwozie było również w barwach innych przedsiębiorstw uspołecznionych. Nie zastanawiałem się - przyznam - gdzie produkowano te nadwozia.

Chyba najbardziej kultowy z nich zagrał w pierwszym odcinku "Alternatywy 4", gdzie posłużył przy przeprowadzce Anioła i Miećki Wink Byłoby miło, gdybyśmy w kolekcji dostali ciemnoszary w takiej zabudowie. Można by było gdzieś zamówić kalkomanię i upodobnić go do tego z Alternatyw. Filmowa para z konwersją 1313 ze "Zmienników" byłaby jak znalazł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 11:32, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Z drugiej strony, niektóre oddziały PTHW ( np. w Warszawie czy w Łodzi ) miały odpowiednie zaplecze techniczne i produkowały w PRL-u zabudowy furgonowe na własne potrzeby. Zaglądam do książki "Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1961-1965", pana Zielińskiego i czytam na stronie 113, że nadwozie PTHW-2, do transportu pieczywa, przewidziane do zabudowy na Starze 25, produkowane było w oddziale w Łodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2434
Przeczytał: 72 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:25, 14 Lut 2021 Powrót do góry

razamanaz napisał:
(.....) Nie bardzo wiem, czym jest zabudowa PTHW. I czy jakoś specjalnie różniła się od tych używanych w WPHW czy Społem. Pewnie masz na myśli któryś z furgonów Autosana produkowanych w zakładzie na Zasławiu. (....)


Masz oczywiście rację co do Autosana ale to dopiero od lat 60/70-tych ten zakład stał się wiodącym producentem nadwozi furgonowych w Polsce.
Wcześniej duże ilości takich nadwozi wykonywane były w ZBNS w Kożuchowie, ZBNS Nysa (poprzednik FSD), JZBNS (Jelcz) oraz w warsztatach przedsiębiorstw branżowych, m.in. w PTHW Katowice, Warszawa i Łódź. Zwłaszcza ten ostatni PTHW Łódź, Zakład nr 2 znany był z produkcji zabudów furgonowych a jego produkty weszły do oferty ogólnokrajowej pod nazwą własną PTHW (typ 1, 2, 3 itd).
Dzisiaj zabudowy furgonowe kojarzymy zwykle z Autosanem ale do początku lat 70-tych produkowane były również w innych zakładach, w tym pod nazwą PTHW.
Nasz forumowy Kolega parę lat temu zrobił ładny model jednego z furgonów PTHW 😉
http://www.motoshowminatura.fora.pl/relacje-i-prezentacje,21/daleko-od-szosy-prace-mvs,9887.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 12:44, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Widywano też bardzo dużo Starów 28 ( 29 ), tym razem pomarańczowych, z napisem "Łączność". Czy to przedsiębiorstwo też produkowało nadwozia furgonowe - jestem ciekaw?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Historyk1985
User



Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 322
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork

PostWysłany: Nie 15:40, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Takie małe moje spostrzeżenie co do naszego Ziła 130 z numeru drugiego.
Wczoraj rozkręciłem jednego na czynniki pierwsze i cała zabudowa wywrotki (czyli skrzynia, kiper, rama dodatkowa oraz koło zapasowe i nadkola z tylnymi lampami) to jeden wspólny plastikowy podzespół w tym modelu przykręcany na 2 śrubki. Można go zdjąć i mamy już uniwersalną krótką ramę, która może być wspólna dla każdego krótkiego Ziła 130 - np. dla ciągnika siodłowego czy tej "kanciatej wywrotki".
Ciekaw jestem, czy producent wydawał już (w innych seriach - gazetowych?) inne wersje tego modelu z dokręconą inną zabudową?
Na pewno podczas projektowania tego modelu producent musiał zakładać taką ewentualność - inaczej np. ta krótka rama miała by koło zapasowe czy nawet tylne nadkola przymocowane na stałe do ramy, jak np. kosz od baku.
...bo jeśli tak, to i zapewne w tej serii możemy się (teoretycznie) spodziewać np. Ziła 130 ciągnika siodłowego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 16:14, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Widzę, że są entuzjaści radzieckich ciężarówek. Zapytam: na jakie modele ze wschodu szczególnie czekacie?

GAZ 66 np. Lekki samochód ciężarowy z napędem 4x4. Przeznaczony przede wszystkim dla wojsk powietrzno-desantowych ( VDV ). Spodziewany się, że będzie w tej serii. Kto zgłębiał temat? Był ten samochód również użytkowany w dużych ilościach przez inne rodzaje wojsk?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Grzesiek Polska
User



Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 288
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze

PostWysłany: Nie 18:14, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Ja, nie mogę powiedzieć że czekam, ale nie pogniewałbym się za:
KrAZ 256
Ural 375D
KamAZ 5511
KamAZ 5410
MAZ 503/504
MAZ 5334
MAZ-6422/5432
Ził 131
Ził 157
Zis 150
GAZ 66
GAZa 51 pewnie nie będzie bo będzie Lublin. Tak samo nie wierzę że będzie jakikolwiek BiełAZ, chyba że w wydaniu specjalnym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzesiek Polska dnia Nie 18:15, 14 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Historyk1985
User



Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 322
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork

PostWysłany: Nie 19:01, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Grzesiek Polska napisał:
Ja, nie mogę powiedzieć że czekam, ale nie pogniewałbym się za:
KrAZ 256
Ural 375D
KamAZ 5511
KamAZ 5410
MAZ 503/504
MAZ 5334
MAZ-6422/5432
Ził 131
Ził 157
Zis 150
GAZ 66
GAZa 51 pewnie nie będzie bo będzie Lublin. Tak samo nie wierzę że będzie jakikolwiek BiełAZ, chyba że w wydaniu specjalnym.


Jeszcze do tej listy dodał bym:
GAZ 52
GAZ 53
Ził 130 skrzyniowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1960
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 155 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:11, 14 Lut 2021 Powrót do góry

Można tak wymienić połowę rosyjskiej, czeskiej, węgierskiej i naszej motoryzacji, tylko po co? Na tym etapie kolekcji takie gdybanie chyba nie ma większego sensu. Można będzie się zastanawiać, co się jeszcze pojawi, gdy już wyjdzie przynajmniej połowa serii. Wtedy będziemy mieli większe rozeznanie, czy wydawnictwo wrzuca nam pojazdy egzotyczne z innych kontynentów, czy jednak w końcu nas wysłuchało i daje nam ciekawe zabudowy na podwoziach z Europy Wschodniej i Centralnej. Teraz to przypomina trochę bicie piany - bez urazy Koledzy.

Chyba, że chcecie sobie stworzyć hipotetyczną listę 80 numerów i potem skreślać z niej ciężarówki, które wyszły, robiąc zakłady, kto miał rację, a kto nie. Wtedy bawcie się, nie mam nic do tego, ale chyba lepiej by to było robić w osobnym wątku.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin