FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Przecieki i pewniaki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 4078
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 90 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 21:33, 12 Sie 2025 Powrót do góry

Ze srebrną galanterią model wygląda dużo lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2914
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 311 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:19, 12 Sie 2025 Powrót do góry

W126 napisał:
(.....)Jeśli ten żółty kolor kabiny jest taki jak na Jelczu wywrotce W640, a nie jaśniejszy i jeśli do produkcji pójdzie ten z górnego zdjęcia ze srebrną galanterią, a nie ten z dołu z czarnymi lusterkami i wycieraczkami, to dla mnie jest ok.

Rzeczywiście, w takiej wersji model wygląda bardzo dobrze.
Tyle, że to nie jest Star 28, a znacznie od niego rzadszy (w wersji wywrotki niezmiernie rzadki) Star 29. Taki drobiazg 😉


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2734
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 204 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:15, 12 Sie 2025 Powrót do góry

Człowiek się skupił na kolorach i małej skrzynki na akumulator nie zauważył. No to będzie 29 z oznaczeniem na kabinie 28. O rany... Dlatego pisałem, że powinny być kilkuetapowe konsultacje na forum przed ostateczną wersją. Jedna osoba zawsze może jakiegoś detalu nie zauważyć.

Był w ogóle w tej kolekcji jakiś 28 z dużą skrzynką akumulatorów? Nie chce mi się teraz wyciągać wszystkich starów, ale mam wrażenie, że ta skrzynka jest dawana taka sama do każdego modelu i w takim razie wszystkie do tej pory wydane to 29, a 28 nie ma ani jednego, mimo oznaczeń na kabinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2990
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Śro 5:29, 13 Sie 2025 Powrót do góry

meteor1983 napisał:
sprzewo napisał:
Czyli wiemy jak będzie wyglądał Star wywrotka. Na szczęście nie będzie trzeba go przemalowywać, a co ważniejsze to będzie poprawny merytorycznie. To teraz wróćmy do Stara MS-3 i jego kolorystyki. Czy w tym przypadku decyzja już zapadła? Czy jeszcze jest o czym dyskutować?


Decyzja zapadła.


Czyli wersja z pasem na zabudowie czy bez?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 4078
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 90 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 7:54, 13 Sie 2025 Powrót do góry

W126 napisał:


Był w ogóle w tej kolekcji jakiś 28 z dużą skrzynką akumulatorów? Nie chce mi się teraz wyciągać wszystkich starów, ale mam wrażenie, że ta skrzynka jest dawana taka sama do każdego modelu i w takim razie wszystkie do tej pory wydane to 29, a 28 nie ma ani jednego, mimo oznaczeń na kabinie.


Wszystkie Stary bez względu na napis na boku kabiny mają taką samą skrzynkę na ramie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2734
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 204 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:31, 13 Sie 2025 Powrót do góry

No właśnie. Czyli DeA poszło w ekonomię i cięcie kosztów, robiąc przy tym same Stary 29 i ani jednego 28.

Taka fotka dla jasności. U góry jest Star 28, a na dole 29. Star 28 ma dużą skrzynkę na dwa akumulatory. Widać o ile bardziej zachodzi ona na błotnik. Jest głębsza. W 29 jest jeden akumulator. Diesel (czyli 28 ) miał instalację rozruchową 24V. W benzyniaku (czyli 29) była instalacja 12V i wystarczył jeden akumulator. Po tej skrzynce dało się łatwo z zewnątrz odróżnić 28 od 29 bez zaglądania do silnika. Tak się zafiksowałem na kolorach modelu, że w ogóle nie spojrzałem na ten detal. Jest on błędny, jeśli model ma przedstawiać Stara SHL W28-800. Zdjęcie to zlepek dwóch klatek z filmu, który fajnie pokazuje 28 i 29 obok siebie.
https://youtu.be/wM3x_8P-Xfg

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Śro 12:40, 13 Sie 2025, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
meteor1983
User



Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 219
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:19, 13 Sie 2025 Powrót do góry

Piotrek_EPKK napisał:
Panowie, czy dalej nie widzicie, że nie chodzi tutaj o żadną merytorykę tylko o wypromowanie strony na FB? Stąd te dziwne sondy, zbieranie polubień itd. Im więcej komentarzy pod postami, im większy ruch, tym strona ma większe zasięgi, a im większe zasięgi tym większe $$$. Krótko mówiąc macie tutaj przykład jak wyciągnąć coś dla siebie mając dostęp do materiałów technicznych wydawnictwa.


Muszę Pana zaskoczyć ile zarobiłem prowadząc ta stronę oraz mając dostęp do materiałów wydawnictwa.
Od grudnia 2024 roku dokładnie zarobiłem 0,00zl
Proszę nie insynuować zarobkowego interesu.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 4078
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 90 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 21:03, 13 Sie 2025 Powrót do góry

W126 napisał:
No właśnie. Czyli DeA poszło w ekonomię i cięcie kosztów, robiąc przy tym same Stary 29 i ani jednego 28.

Wszyscy patrzyliśmy, krytykowaliśmy, a nikt do dnia dzisiejszego nie zwrócił uwagi na skrzynkę akumulatorową we wszystkich Starach... A pierwszy Star 28 wyszedł 11.03.2022 r.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2914
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 311 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:13, 13 Sie 2025 Powrót do góry

Trochę zwracaliśmy uwagę, a trochę nie 😉
U mnie większość Starów 28/29 eksponowana jest z lewej strony więc niewłaściwa skrzynka akumulatorowa nie jest widoczna.
Ale nieprawda, że wszystkie Stary 28 mają ten błąd. Zamiatarka Star 28 ZM-7 ma ładnie odtworzoną prawidłową, podwójną skrzynkę. Czyli, można było. Choć to pewnie przypadek 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2990
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Czw 5:23, 14 Sie 2025 Powrót do góry

Z kolei Osinobus prawidłowo jest określony umrzemy 29, zatem mamy dwa właściwie oznaczone modele Wink. Natomiast już zupełnie serio, jestem w stanie to przełknąć. Zapewne na tym etapie nasz Star wywrotka już musi pozostać z niewłaściwym pojemnikiem na akumulator, ale przynajmniej reszta będzie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SE 2647
User



Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 281
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 11:11, 14 Sie 2025 Powrót do góry

Kiedy dostrzegłem w kolekcji zamiatarkę (krótszy rozstaw osi) na podwoziu Stara, od razu pomyślałem, że jest już podstawa do wydania wywrotki, betoniarki i ciągnika siodłowego.
Jeśli zamiatarka ma prawidłową skrzynkę akumulatorową, to dlaczego wywrotka jest na innym podwoziu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2914
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 311 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:20, 14 Sie 2025 Powrót do góry

Zamiatarka ZM-7 ma podwozie standardowej długości.
Betoniarka BS-21 też.
Ale pytanie nt skrzynki pozostaje aktualne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 12:01, 14 Sie 2025, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2734
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 204 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:06, 14 Sie 2025 Powrót do góry

No a model Stara 200 jest pod tym względem lepszy? Zobaczcie jak tam wygląda skrzynka akumulatorów i gdzie się znajduje. Jest mała na 1 akumulator i umieszczona przed tylną osią. Tymczasem prawidłowo w tym modelu powinna być za kabiną, czyli zamieniona miejscami z butlą i powinna mieścić 2 akumulatory. Już nie wspomnę o tyle pojazdu, gdzie światła są umieszczone za wąsko i na jakichś blachach, a nie przy zderzaku. Te same błędy zostaną powielone w zapowiadanym Starze 200 z plandeką.

Jeżeli dobrze kojarzę, to w Starze 200 skrzynka na akumulatory umieszczona przy tylnej osi (czyli identycznie jak w Starze 28 ) była tylko w pierwszych wersjach produkcyjnych. Potem to zmieniono. Model przedstawia późną wersję produkcyjną z kabiną nowego typu, gdzie w atrapie nie ma już siatek. W takiej wersji nie było już możliwości, żeby w skrzyniowej wersji skrzynka akumulatorów była umieszczona jak w modelu. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli gadam bzdury, ale tak to zapamiętałem.

Na zdjęciu poniżej wczesna wersja 200 ze skrzynką umieszczoną na ramie jak w modelu DeA (ale dużą na 2 akumulatory, a nie na 1).
Image

A tu na zdjęciu nowszy 200 ze skrzynką za kabiną (też na 2 akumulatory). Takich pamiętam 99%. Nawet te z siatkową atrapą miały przeważnie skrzynkę w tym miejscu.
Image

A w modelu ma być tak, jak poniżej. Chyba coś jest nie tak, prawda? W czerwonym z 8 numeru jest tak samo.
Image

Czy nikt nie pisał wcześniej o tych skrzynkach? Nie dam sobie głowy uciąć, ale raczej ktoś pisał. Tylko, że tych błędów jest już tak dużo w modelach, że te mniej istotne giną w tłoku. Błędy na ramie rzucają się w oczy dużo mniej, niż błędy w kabinie albo zabudowie. Sam też na siłę staram się widzieć więcej plusów, bo wychodzi na to, że krytykuję prawie każdy model i potem ludzie mi piszą, że jestem maruda, malkontent i nie umiem się cieszyć. Prawda jest jednak taka, że praktycznie każdy model polskiej ciężarówki jak do tej pory był mniej lub bardziej skopany. I jeśli w betoniarce tylko ta skrzynka będzie zła, to jest to jeden z większych sukcesów DeA w temacie polskich ciężarówek. Dochodzimy do takich absurdów, że cieszymy się z tego, że model ma TYLKO 1 błąd merytoryczny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Czw 13:20, 14 Sie 2025, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2914
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 311 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:06, 14 Sie 2025 Powrót do góry

Co do tych zdjęć, to pierwszy od góry to nie jest żadna wczesna wersja tylko samochód współcześnie odrestaurowany, lepiej lub gorzej. Nie tylko kolory ma z dooopy ale kilka innych elementów też. W ogóle pomimo oznaczenia i sztafażu modelu 200 bardziej wygląda mi na Stara 28 ale żeby mieć pewność, musiałbym mu się przyjrzeć z bliska. W każdym razie to by wyjaśniało takie umiejscowienie skrzynki i butli. Bo wg mojej wiedzy Stary 200 od początku produkcji miały taki układ jak na zdjęciu środkowym. Mam mnóstwo zdjęć Stara 200 z epoki, w tym także z FSC z różnych okresów, w tym z początku produkcji. Wszystkie to potwierdzają. W końcówce produkcji mogły się pojawić elementy układu hamulcowego Stara 1142, np układ zespolonych potrójnych butli ale nie mam ani co do tego pewności ani w żadnym razie nie jest to rozwiązanie typowe dla Stara 200.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2734
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 204 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:00, 14 Sie 2025 Powrót do góry

Jasne, że to współcześnie odrestaurowana ciężarówka. Próbowałem znaleźć coś takiego, co zrobiło DeA w swoim modelu. Przejrzałem dziś masę zdjęć, żeby odnaleźć jakiegokolwiek 200 z takim układem na ramie, no i znalazłem tylko ten odrestaurowany egzemplarz. Tak jak pisałem, 99% Starów 200 jakie znam i w życiu widziałem miało układ zbiorników i skrzynek, jak na środkowym zdjęciu. A te, które miały inaczej, i które uznałem za wczesne wersje, mogły faktycznie być jakimiś ulepami. To by się zgadzało z Twoimi informacjami. Nie byłem tego pewien, stąd prośba o korektę, gdybym pisał bzdury.

Zmyliło mnie trochę to, że był też prototyp, który miał skrzynkę, jak w 28. Założyłem, że bardzo wczesne wersje 200 mogły mieć tak samo. Być może błędnie założyłem. Poniżej zdjęcie wspomnianego prototypu z fleetlog.pl.
Image

W 200 WT milicji też było na odwrót, bo stopnie do kabiny na pace przeszkadzały w umiejscowieniu tam skrzynki akumulatorowej. Nie przypominam sobie, żebym widział jakiegokolwiek 200 WT, który miałby skrzynkę umieszczoną za kabiną, jak zwykły cywilny 200.

Ogólnie rzecz biorąc - model Stara 200 z DeA z nr 8 ma błędnie umiejscowione komponenty na ramie i to jest w tym temacie najistotniejsze, ponieważ w kolejce do wydania czeka kolejny, który będzie miał powielony ten błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin