 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 4078 Przeczytał: 64 tematy
Pomógł: 90 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 21:33, 12 Sie 2025 |
 |
Ze srebrną galanterią model wygląda dużo lepiej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2914 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 311 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 22:19, 12 Sie 2025 |
 |
W126 napisał: |
(.....)Jeśli ten żółty kolor kabiny jest taki jak na Jelczu wywrotce W640, a nie jaśniejszy i jeśli do produkcji pójdzie ten z górnego zdjęcia ze srebrną galanterią, a nie ten z dołu z czarnymi lusterkami i wycieraczkami, to dla mnie jest ok. |
Rzeczywiście, w takiej wersji model wygląda bardzo dobrze.
Tyle, że to nie jest Star 28, a znacznie od niego rzadszy (w wersji wywrotki niezmiernie rzadki) Star 29. Taki drobiazg 😉 |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2734 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 204 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 23:15, 12 Sie 2025 |
 |
Człowiek się skupił na kolorach i małej skrzynki na akumulator nie zauważył. No to będzie 29 z oznaczeniem na kabinie 28. O rany... Dlatego pisałem, że powinny być kilkuetapowe konsultacje na forum przed ostateczną wersją. Jedna osoba zawsze może jakiegoś detalu nie zauważyć.
Był w ogóle w tej kolekcji jakiś 28 z dużą skrzynką akumulatorów? Nie chce mi się teraz wyciągać wszystkich starów, ale mam wrażenie, że ta skrzynka jest dawana taka sama do każdego modelu i w takim razie wszystkie do tej pory wydane to 29, a 28 nie ma ani jednego, mimo oznaczeń na kabinie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2990 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Śro 5:29, 13 Sie 2025 |
 |
meteor1983 napisał: |
sprzewo napisał: |
Czyli wiemy jak będzie wyglądał Star wywrotka. Na szczęście nie będzie trzeba go przemalowywać, a co ważniejsze to będzie poprawny merytorycznie. To teraz wróćmy do Stara MS-3 i jego kolorystyki. Czy w tym przypadku decyzja już zapadła? Czy jeszcze jest o czym dyskutować? |
Decyzja zapadła. |
Czyli wersja z pasem na zabudowie czy bez? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 4078 Przeczytał: 64 tematy
Pomógł: 90 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 7:54, 13 Sie 2025 |
 |
W126 napisał: |
Był w ogóle w tej kolekcji jakiś 28 z dużą skrzynką akumulatorów? Nie chce mi się teraz wyciągać wszystkich starów, ale mam wrażenie, że ta skrzynka jest dawana taka sama do każdego modelu i w takim razie wszystkie do tej pory wydane to 29, a 28 nie ma ani jednego, mimo oznaczeń na kabinie. |
Wszystkie Stary bez względu na napis na boku kabiny mają taką samą skrzynkę na ramie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2734 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 204 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:31, 13 Sie 2025 |
 |
No właśnie. Czyli DeA poszło w ekonomię i cięcie kosztów, robiąc przy tym same Stary 29 i ani jednego 28.
Taka fotka dla jasności. U góry jest Star 28, a na dole 29. Star 28 ma dużą skrzynkę na dwa akumulatory. Widać o ile bardziej zachodzi ona na błotnik. Jest głębsza. W 29 jest jeden akumulator. Diesel (czyli 28 ) miał instalację rozruchową 24V. W benzyniaku (czyli 29) była instalacja 12V i wystarczył jeden akumulator. Po tej skrzynce dało się łatwo z zewnątrz odróżnić 28 od 29 bez zaglądania do silnika. Tak się zafiksowałem na kolorach modelu, że w ogóle nie spojrzałem na ten detal. Jest on błędny, jeśli model ma przedstawiać Stara SHL W28-800. Zdjęcie to zlepek dwóch klatek z filmu, który fajnie pokazuje 28 i 29 obok siebie.
https://youtu.be/wM3x_8P-Xfg
 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Śro 12:40, 13 Sie 2025, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
meteor1983
User
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 219 Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:19, 13 Sie 2025 |
 |
Piotrek_EPKK napisał: |
Panowie, czy dalej nie widzicie, że nie chodzi tutaj o żadną merytorykę tylko o wypromowanie strony na FB? Stąd te dziwne sondy, zbieranie polubień itd. Im więcej komentarzy pod postami, im większy ruch, tym strona ma większe zasięgi, a im większe zasięgi tym większe $$$. Krótko mówiąc macie tutaj przykład jak wyciągnąć coś dla siebie mając dostęp do materiałów technicznych wydawnictwa. |
Muszę Pana zaskoczyć ile zarobiłem prowadząc ta stronę oraz mając dostęp do materiałów wydawnictwa.
Od grudnia 2024 roku dokładnie zarobiłem 0,00zl
Proszę nie insynuować zarobkowego interesu. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 4078 Przeczytał: 64 tematy
Pomógł: 90 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 21:03, 13 Sie 2025 |
 |
W126 napisał: |
No właśnie. Czyli DeA poszło w ekonomię i cięcie kosztów, robiąc przy tym same Stary 29 i ani jednego 28. |
Wszyscy patrzyliśmy, krytykowaliśmy, a nikt do dnia dzisiejszego nie zwrócił uwagi na skrzynkę akumulatorową we wszystkich Starach... A pierwszy Star 28 wyszedł 11.03.2022 r. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2914 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 311 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 23:13, 13 Sie 2025 |
 |
Trochę zwracaliśmy uwagę, a trochę nie 😉
U mnie większość Starów 28/29 eksponowana jest z lewej strony więc niewłaściwa skrzynka akumulatorowa nie jest widoczna.
Ale nieprawda, że wszystkie Stary 28 mają ten błąd. Zamiatarka Star 28 ZM-7 ma ładnie odtworzoną prawidłową, podwójną skrzynkę. Czyli, można było. Choć to pewnie przypadek 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2990 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 5:23, 14 Sie 2025 |
 |
Z kolei Osinobus prawidłowo jest określony umrzemy 29, zatem mamy dwa właściwie oznaczone modele . Natomiast już zupełnie serio, jestem w stanie to przełknąć. Zapewne na tym etapie nasz Star wywrotka już musi pozostać z niewłaściwym pojemnikiem na akumulator, ale przynajmniej reszta będzie ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 281 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Czw 11:11, 14 Sie 2025 |
 |
Kiedy dostrzegłem w kolekcji zamiatarkę (krótszy rozstaw osi) na podwoziu Stara, od razu pomyślałem, że jest już podstawa do wydania wywrotki, betoniarki i ciągnika siodłowego.
Jeśli zamiatarka ma prawidłową skrzynkę akumulatorową, to dlaczego wywrotka jest na innym podwoziu? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2914 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 311 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 11:20, 14 Sie 2025 |
 |
Zamiatarka ZM-7 ma podwozie standardowej długości.
Betoniarka BS-21 też.
Ale pytanie nt skrzynki pozostaje aktualne. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 12:01, 14 Sie 2025, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2734 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 204 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:06, 14 Sie 2025 |
 |
No a model Stara 200 jest pod tym względem lepszy? Zobaczcie jak tam wygląda skrzynka akumulatorów i gdzie się znajduje. Jest mała na 1 akumulator i umieszczona przed tylną osią. Tymczasem prawidłowo w tym modelu powinna być za kabiną, czyli zamieniona miejscami z butlą i powinna mieścić 2 akumulatory. Już nie wspomnę o tyle pojazdu, gdzie światła są umieszczone za wąsko i na jakichś blachach, a nie przy zderzaku. Te same błędy zostaną powielone w zapowiadanym Starze 200 z plandeką.
Jeżeli dobrze kojarzę, to w Starze 200 skrzynka na akumulatory umieszczona przy tylnej osi (czyli identycznie jak w Starze 28 ) była tylko w pierwszych wersjach produkcyjnych. Potem to zmieniono. Model przedstawia późną wersję produkcyjną z kabiną nowego typu, gdzie w atrapie nie ma już siatek. W takiej wersji nie było już możliwości, żeby w skrzyniowej wersji skrzynka akumulatorów była umieszczona jak w modelu. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli gadam bzdury, ale tak to zapamiętałem.
Na zdjęciu poniżej wczesna wersja 200 ze skrzynką umieszczoną na ramie jak w modelu DeA (ale dużą na 2 akumulatory, a nie na 1).
A tu na zdjęciu nowszy 200 ze skrzynką za kabiną (też na 2 akumulatory). Takich pamiętam 99%. Nawet te z siatkową atrapą miały przeważnie skrzynkę w tym miejscu.
A w modelu ma być tak, jak poniżej. Chyba coś jest nie tak, prawda? W czerwonym z 8 numeru jest tak samo.
Czy nikt nie pisał wcześniej o tych skrzynkach? Nie dam sobie głowy uciąć, ale raczej ktoś pisał. Tylko, że tych błędów jest już tak dużo w modelach, że te mniej istotne giną w tłoku. Błędy na ramie rzucają się w oczy dużo mniej, niż błędy w kabinie albo zabudowie. Sam też na siłę staram się widzieć więcej plusów, bo wychodzi na to, że krytykuję prawie każdy model i potem ludzie mi piszą, że jestem maruda, malkontent i nie umiem się cieszyć. Prawda jest jednak taka, że praktycznie każdy model polskiej ciężarówki jak do tej pory był mniej lub bardziej skopany. I jeśli w betoniarce tylko ta skrzynka będzie zła, to jest to jeden z większych sukcesów DeA w temacie polskich ciężarówek. Dochodzimy do takich absurdów, że cieszymy się z tego, że model ma TYLKO 1 błąd merytoryczny. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Czw 13:20, 14 Sie 2025, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2914 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 311 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:06, 14 Sie 2025 |
 |
Co do tych zdjęć, to pierwszy od góry to nie jest żadna wczesna wersja tylko samochód współcześnie odrestaurowany, lepiej lub gorzej. Nie tylko kolory ma z dooopy ale kilka innych elementów też. W ogóle pomimo oznaczenia i sztafażu modelu 200 bardziej wygląda mi na Stara 28 ale żeby mieć pewność, musiałbym mu się przyjrzeć z bliska. W każdym razie to by wyjaśniało takie umiejscowienie skrzynki i butli. Bo wg mojej wiedzy Stary 200 od początku produkcji miały taki układ jak na zdjęciu środkowym. Mam mnóstwo zdjęć Stara 200 z epoki, w tym także z FSC z różnych okresów, w tym z początku produkcji. Wszystkie to potwierdzają. W końcówce produkcji mogły się pojawić elementy układu hamulcowego Stara 1142, np układ zespolonych potrójnych butli ale nie mam ani co do tego pewności ani w żadnym razie nie jest to rozwiązanie typowe dla Stara 200. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2734 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 204 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:00, 14 Sie 2025 |
 |
Jasne, że to współcześnie odrestaurowana ciężarówka. Próbowałem znaleźć coś takiego, co zrobiło DeA w swoim modelu. Przejrzałem dziś masę zdjęć, żeby odnaleźć jakiegokolwiek 200 z takim układem na ramie, no i znalazłem tylko ten odrestaurowany egzemplarz. Tak jak pisałem, 99% Starów 200 jakie znam i w życiu widziałem miało układ zbiorników i skrzynek, jak na środkowym zdjęciu. A te, które miały inaczej, i które uznałem za wczesne wersje, mogły faktycznie być jakimiś ulepami. To by się zgadzało z Twoimi informacjami. Nie byłem tego pewien, stąd prośba o korektę, gdybym pisał bzdury.
Zmyliło mnie trochę to, że był też prototyp, który miał skrzynkę, jak w 28. Założyłem, że bardzo wczesne wersje 200 mogły mieć tak samo. Być może błędnie założyłem. Poniżej zdjęcie wspomnianego prototypu z fleetlog.pl.
W 200 WT milicji też było na odwrót, bo stopnie do kabiny na pace przeszkadzały w umiejscowieniu tam skrzynki akumulatorowej. Nie przypominam sobie, żebym widział jakiegokolwiek 200 WT, który miałby skrzynkę umieszczoną za kabiną, jak zwykły cywilny 200.
Ogólnie rzecz biorąc - model Stara 200 z DeA z nr 8 ma błędnie umiejscowione komponenty na ramie i to jest w tym temacie najistotniejsze, ponieważ w kolejce do wydania czeka kolejny, który będzie miał powielony ten błąd. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|