FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Bartek - Japonia w miniaturze. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 1957
Przeczytał: 134 tematy

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 15:52, 25 Sty 2021 Powrót do góry

Całkiem ciekawe te modele japońskich samochodów z europejskich dróg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 555
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 17:48, 28 Sty 2021 Powrót do góry

Cześć !
Dziękuję za miłe słowa co do ostatniego posta - nie spodziewałem się. Very Happy

Chciałoby się rzec, że dzisiejszy post sponsoruje Stefan ''Siara'' Siarzewski - gangster. Ale nie, nie ma tak dobrze Very Happy. Nie mogę w tej sytuacji powiedzieć ''Siara mi dał'', ale nic nie szkodzi. Very Happy

Jednak zaczniemy od klasycznego przedstawiciela aut sportowych lat 80tych, który mimo, że nie był pierwszy, to spopularyzował turbodoładowanie w tańszych autach sportowych. W USA sprzedawany był pod markami Chrysler/Plymouth/Dodge Conquest.
Oczywiście chodzi o Mitsubishi Stariona, w tym przypadku w najmocniejszej wersji na rynek JDM z tzw. pakietem widebody. Powstał jako konkurencja dla Fairlady Z czy RX-7.

A skoro juz mowa o Fairlady... drugim modelem jest oczywiście auto samego Jurka Kilera w topowej JDMowej, krótkiej wersji (było również 2+2). Z32 Twin Turbo z demontowanymi panelami dachowymi, bardzo nowoczesne i zaawansowane technicznie auto w szczególności w 1989 roku - długo szukałem w dobrych pieniądzach i jestem szczęśliwy, że trafił w moje ręce. Smile Wiele razy w życiu widziałem Z32, ale dopiero po modelu widać jak mały jest w stosunku do np. Supry.

50. Mitsubishi Starion GSR-VR A187A - Kyosho.
1987-1989.
2.6 (G54B) SOHC Turbo 175KM/314Nm.
W09 Sophia White.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

51. Nissan Fairlady Z 300ZX Twin Turbo T-Top Z32 - Kyosho.
1989-1993.
3.0 (VG30DETT) DOHC V6 Twin Turbo 280KM/375Nm.
AG2 Aztec Red.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ptica
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 980
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 18:10, 28 Sty 2021 Powrót do góry

Wiadomo czerwony szybszy, wygrywa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2988
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:24, 28 Sty 2021 Powrót do góry

Piękne są - u mnie ze względu na gadżety (regulowana wysokość zawieszenia) Starion jest z DISM natomiast 300ZX nie mogłem się oprzeć i upolowałem KATO. Jednak Kyosho świetnie daje radę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2027
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:30, 28 Sty 2021 Powrót do góry

Z Siara-Sarzewdkim, to można pomylić kogoś innego. Taki nick ma jeden koło, który działa w branży 1:43. 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 555
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Śro 0:54, 03 Lut 2021 Powrót do góry

Cześć!

Dzisiaj ciąg dalszy modeli spod znaku Z. A konkretnie dwie ostatnie generacje, nie licząc 400Z Proto z tego roku.

Fairlady Z33, czyli europejskie 350Z jest bezpośrednim następcą 300ZX Z32, na którego trzeba było czekać dwa lata. Bardzo nowocześnie wyglądające, rasowe coupe z wolnossącym V6 pod maską szybko zdobyło serca klientów na całym świecie.
Kolejna generacja czyli Z34 również nie przeszła bez echa, produkowana bardzo długo po aż 11 lat doczekała się tytułu ostatniego auta z wolnossącym V6. Smile
Linia Z jest dla mnie szczególna i planuję skompletować wszystkie generacje w możliwie większości wersji.
Z33 to ostatni lift tego modelu z charakterystycznym przetłoczeniem na masce czy nowocześniejszym silnikiem HR. Z34 to z kolei początek produkcji. Smile

52. Nissan Fairlady Z 350Z Z33 - Ebbro.
2007-2008.
3.5 (VQ35HR) DOHC V6 313KM/358Nm.
B17 Daytona Blue Metallic.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

53. Nissan Fairlady Z 370Z Z34 - Ebbro.
2008-2012.
3.7 (VQ37VHR) DOHC V6 331KM/370Nm.
EAC Chicane Yellow.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 1:42, 03 Lut 2021 Powrót do góry

Nie mogę się napatrzeć na tego 350Z. Świetne połączenie: lakier + srebrne felgi + złote zaciski + jasnoszare wnętrze. Ok! Szkoda, że z dostępnością modeli japońskich samochodów u nas jest dość ciężko...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 555
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Nie 23:13, 07 Lut 2021 Powrót do góry

Cześć!
Dzisiaj na koniec weekendu, kolejny post porównawczy. Tym razem Fairlady Z od Z31 do Z34. Smile Zdjęcia ogólnie nie są takie jak chciałem, bo przy więcej niż trzech modelach zaczynają się problemy z tłem itd.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Nie 23:15, 07 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ptica
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 980
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 18:40, 08 Lut 2021 Powrót do góry

Ok! Ok! Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 1957
Przeczytał: 134 tematy

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 21:01, 08 Lut 2021 Powrót do góry

Piękne te Nissany. Najbardziej podoba mi się ten z 2007 r.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 555
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Nie 13:56, 14 Mar 2021 Powrót do góry

Cześć!
Po krótkiej przerwie wchodzimy powoli w temat luksusowych limuzyn z Japonii. Smile

Dzisiaj dwa modele Toyoty, z których jeden jest jednym z najważniejszych dla mnie osobiście. Najbardziej luksusowy i jedyny japoński sedan z V12 pod maską, czyli oczywiście - Toyota Century.
Auto stworzone przede wszystkim dla cesarza Japonii, ale wykorzystywany też przez Yakuzę i najbogatszych ludzi w kraju. Wielki, ponad 5 metrowy sedan, prezentujacy się elegancko i skromnie zarazem, który nie potrzebuje oscentacji Rolls'a i nie pokazuje statusu materialnego jego własciciela. Wszędzie, zamiast loga Toyoty, mamy feniksa - symbol cesarskiego rodu.
Niesamowity komfort jazdy, genialne wyciszenie, najmniej wysilone V12 w historii i wnętrze... Tapicerka z owczej wełny z opcjonalnymi pokrowcami z koronek, firanki w oknach, regulowana, podgrzewana, wentylowana i wyposażona w funkcję masażu tylna kanapa, asystent głosowy, zmieniarka CD z walkmanem i wiele innych udogodnień.
Model przedstawia trzecią generację Century, która produkowana była... 20 lat. Bez większych zmian, nawet w stosunku do poprzednich.

Drugim modelem jest również typowo JDMowa Crown Royal Saloon G. Jest to jedenasta generacja Crowna wersji ''środkowej'' jesli chodzi o luksus. Niżej była Athlete (nastawiona bardziej na sport) a wyżej Majesta. Sedan klasy średniej wyższej, wyposażony w ''łagodne 2JZ'' z bezpośrednim wtryskiem. Oczywiście zamiast loga Toyoty w grillu - korona. Smile
Auto również mogło być bogato wyposażone, m.in. w : dwustrefowa klimatyzacja, w tym tylnego rzędu siedzeń z oczyszczaniem powietrza, doświetlanie zakrętów, nawigacja z asystentem głosowym, elektronicznie regulowaną twardością tłumienia amortyzatorów etc.

54. Toyota Century GZG50 - Kyosho.
1997-2017.
5.0 (1GZ-FE) DOHC V12 280KM/481Nm.
202 Eternal Black.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

55. Toyota Crown Royal Saloon G JZS175 - Kyosho.
1999-2001.
3.0 (2JZ-FSE) DOHC R6 220KM/294Nm.
2QF Frosty White Two Tone (062 Crystal White Pearl/1C9 Silver Metallic).

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A na koniec porównanie Century z kei-carami. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Nie 15:31, 14 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ptica
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 980
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 16:52, 14 Mar 2021 Powrót do góry

Czuć piniondz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 1957
Przeczytał: 134 tematy

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 17:30, 14 Mar 2021 Powrót do góry

Świetne modele. Czarna Toyota rewelacyjna. K-car wygląda przy niej jakby był w mniejszej skali.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:13, 14 Mar 2021 Powrót do góry

Cappuccino wygląda przy niej jak samochód na pedały dla dziecka. Wink
Przy okazji muszę się zapytać - czego (jakich lamp) używasz do oświetlania modeli? Podobają mi się te refleksy na lakierze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 555
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Nie 20:16, 14 Mar 2021 Powrót do góry

z!x, to pierścieniowa lampa LED (50W) mojej narzeczonej do robienia makijaży. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin