FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości w kolekcji Abarth098 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1179
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 15:26, 26 Lut 2023 Powrót do góry

Fajnie że mówisz o wadach, przyda się przy ewentualnym zakupie.
Poczekamy jak będzie w serii wyścigówek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:55, 04 Mar 2023 Powrót do góry

O tak znacznych rozbieżnościach ciężko byłoby nie wspomnieć mając ich świadomość Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

Elio de Angelis zdebiutował w Formule 1 w 1979 w zespole Shadow, gdzie partnerem zespołowym został również debiutant Jan Lammers. Zespół kontynuował rozwój modelu DN9 wprowadzonego w poprzednim roku, jednak konstrukcja w dalszym ciągu odbiegała tempem od konkurencji. Jedyne punkty dla zespołu w sezonie tym zdobył nieoczekiwanie Elio de Angelis podczas deszczowego GP USA, stanowiącego ostatnią rundę sezonu. Zdobyte 3 punkty pozwoliły zająć 10 miejsce w klasyfikacji konstruktorów wśród 19 zespołów. W kolejnym roku zespół przygotował dwie nowe konstrukcje, jednak do wyścigu zdołał zakwalifikować się tylko raz Geoff Lees i ukończył go na 13 miejscu. W połowie sezonu Shadow wycofał się bezpowrotnie z Formuły 1. Miniaturę DN9 Elio de Angelis’a pochodzacą z serii gazetowej wypatrzyłem w dobrej cenie na OLX.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:26, 06 Mar 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Zmiana przepisów klasy GT1, po której aby wystawić auto tej klasy w zawodach wystarczyło zbudować tylko jeden, a nie jak wcześniej 25 sztuk samochodów w specyfikacji GT1 do poruszania się po drogach publicznych, pozwoliła Toyocie na stworzenie modelu TS020, znanego jako GT-One. Auto stworzono wyłącznie z myślą o starcie w 24h Le Mans, gdzie zadebiutowało w 1998 roku. Toyota podczas projektowania TS020 przesunęła wszystkie dotąd wykorzystywane przez rywali luki w przepisach na tyle, że model GT-One bliższy był prototypom niż autom produkcyjnym i nie potrzebował większych modyfikacji w kolejnym roku, kiedy klasę GT1 przekształcono w oderwaną od aut produkcyjnych GTP. Do startu wyścigu w 1998 roku niemiecki oddział Toyoty przygotował 3 egzemplarze GT-One. W kwalifikacjach najwyżej sklasyfikowaną załogą byli Martin Brundle, Emmanuel Collard i Eric Hélary z auta z numerem #28, startujący z 2 miejsca. W aucie z numerem #29 znaleźli się Thierry Boutsen, Ralf Kelleners i Geoff Lees, a z numerem #27 wystartowali Keiichi Tsuchiya, Ukyou Katayama i Toshio Suzuki. Załogi tych aut znalazły się na starcie odpowiednio na 7 i 8 pozycji. Rywalizację ukończyła jedynie załoga auta #29, która zajeła 9 miejsce. Auto z numerem #27 zakończyło rywalizację po awarii skrzyni biegów, a to z numerem #28 wycofało się w wyniku wypadku. W kwestii modelu Toyoty GT-One przez cały czas myślałem o modelu od HPI i wypatrzyłem taki wystawiony w licytacji na Allegro. Model sprzedawał znajomy z forum i tak jak w przypadku prezentowanego już [link widoczny dla zalogowanych] również licytacja Toyoty okazała się dla mnie wygrana. Miniatura jest oczywiście udana i jedynie szkoda braku zdejmowanej pokrywy silnika znanej z prototypów wyścigowych tego producenta.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pon 20:27, 06 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1179
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:02, 06 Mar 2023 Powrót do góry

Bardzo ładny model. Ogólnie cały pojazd jest świetny i miło się go ogląda 👍


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3852
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 23:06, 06 Mar 2023 Powrót do góry

Piękny model, a i historia świetnie uzupełnia jego prezentację. Miło się czyta takie ciekawostki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:08, 07 Mar 2023 Powrót do góry

W takim razie zapraszam do dalszej części, tym razem z perspektywy Audi Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

W 1998 roku Audi ogłosiło decyzję o starcie w 24h Le Mans prototypem z otwartym nadwoziem w kolejnym roku. Model R8R z otwartym nadwoziem powstał przy współpracy z Dallarą i został obsługiwany przez zespół Audi Sport Team Joest. Zmiany w przepisach dotyczące dominującej w poprzednich latach klasy GT1, o których wspominam w poprzednim wpisie skłoniły Audi do opracowania również pojazdu nowopowstałej klasy GTP. Konstrukcja R8C klasy GTP z zamkniętym nadwoziem powstała przy współpracy z Racing Technology Norfolk (RTN) i obsługiwał ją zespół Audi Sport UK. W ten sposób w 1999 Audi przystąpiło do rywalizacji w 24h Le Mans wystawiając po dwa egzemplarze modeli R8R i R8C. O ile R8R został dopracowany i prezentował solidne tempo, o tyle R8C w związku z późną decyzją o jego powstaniu nie został w pełni dopracowany przed startem rywalizacji. Z tego względu R8C brakowało tempa, a w wyścigu w Le Mans obie konstrukcje zakończyły rywalizacje po awarii skrzyni biegów. Zdecydowanie lepiej poradziły sobie załogi R8R. Auto z numerem #8 załogi Emanuele Pirro / Frank Biela / Didier Theys po starcie z 11 miejsca znalazło sie na najniższym stopniu podium, a drugie z numerem #7 załogi Michele Alboreto / Rinaldo Capello / Laurent Aiello po starcie z 9 miejsca było 4. Doświadczenie uzyskane w trakcie prac nad R8R pozwoliło stworzyć zwycięskie w latach 2000-2002 oraz 2004-2005 R8. Wygraną w 2003 uniemożliwiła ekipa Bentleya, której model Speed 8 powstał na bazie doświadczenia zdobytego podczas rozwoju porzuconej przez Audi konstrukcji R8C. Do zakupu miniatury Audi R8R miałem 2 podejścia. Za pierszym razem znalazłem na Allegro model od Minichamps w bardzo niskiej cenie, jednak po uzyskaniu dodatkowych zdjęć od sprzedającego dogadaliśmy się, że zrezygnuję z zakupu ze względu na odpadające w wielu miejscach kalkomanie. Krótko po tym w forumowej akcji zakupowej w sklepie toms.nl zamówiłem prezentowane R8R od IXO, które prezentuje ponadprzeciętny jak dla tego producenta poziom wykonania. Żeby nie było jednak zbyt dobrze, również w tym modelu problemem są odpadające kalkomanie, z tym że nie kruszą się ani nie pękają tylko odpadają w całości więc można je ponownie wkleić. Problem dotyczy póki co wyłącznie numerów startowych na białym tle.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:03, 08 Mar 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Po tym jak na sezon 2014 wprowadzono nowe przepisy techniczne dla startujących pojazdów, RML obsługujący od 2005 fabryczny program Chevroleta mimo odejścia producenta z serii po 2012 roku zdołał uzyskać zgodę na budowę odmiany modelu Cruze zgodnej z nowymi regulacjami TC1. Przedsiębiorstwo postanowiło nie prowadzić dalej własnego zespołu, a przygotowane pojazdy zaoferowano klientom prywatnym. Z oferty tej skorzystał m. in. hiszpański zespół Campos Racing, w którym wraz ze wsparciem serbskiego NIS Petrol do rywalizacji przystąpił Dušan Borković. W sezonie 2014 zdobył 41 punktów, zajmując 14 miejsce w klasyfikacji kierowców. Najlepszym wynikiem było 2 miejsce w 2 wyścigu w Japonii, po czym nie pojawił się w ostatnim weekendzie sezonu w Macau w wyniku kontuzji. Modele Chevroleta Cruze w odmianie TC1 podobnie jak poprzednie odmiany wydał Spark. Prezentowany model wypatrzyłem na Facebooku i ciężko było mi dogadać się ze sprzedającym odnośnie płatności, ale ostatecznie się udało. Pod względem jakości Spark kolejny raz nie zawiódł i nawet dziwnie niekształtne nadkola kół tylnych są zgodne z rzeczywistością.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3852
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 22:23, 08 Mar 2023 Powrót do góry

Zarówno Audi z poprzedniej prezentacji jak k Chevrolet z obecnej wyglądają świetnie. Gratuluję wyszukania takich ciekawych miniaturek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:19, 09 Mar 2023 Powrót do góry

Dzięki Wink Rok 2021 był pod tym względem udany Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

W wyścigu 24h Nürburgring w 2013 zespół Peugeot Automobiles wystawił 3 egzemplarze modelu 208 GTI. Załogi zespołu zdominowały wyścig w klasie SP2T, zajmując całe podium wśród aut swojej kategorii. Wraz z modelem Cruze TC1 wypatrzyłem też prezentowane 208 GTI z numerem #208 załogi Michael Bohrer / Stephane Caillet / Jürgen Nett / Julien Piguet, która zajęła 2 miejsce. Model marki Spark ponownie okazał się bardzo udany.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3852
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Czw 21:11, 09 Mar 2023 Powrót do góry

Tak... Sparkowe modele są naprawdę fajnie i szczegółowo zrobione. Peugeot też pięknie się prezentuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1179
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:18, 09 Mar 2023 Powrót do góry

Wyścigówki od Sparka naprawdę porządne. Super wykonanie i malowanie.
Zbiór masz porządny trzeba przyznać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:15, 10 Mar 2023 Powrót do góry

Z tego co piszecie to polowanie na okazje chyba dobrze mi wychodzi Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2007 kierowcami Toyoty w Formule 1 pozostali Ralf Schumacher i Jarno Trulli. Zespół przygotował model TF107, którym Trulli zdobył zaledwie 8 punktów, a Schumacher 5. W związku z [link widoczny dla zalogowanych] utrzymano 6 pozycję w klasyfikacji konstruktorów, jednak uzyskano zaledwie 13 punktów względem 35 z poprzedniego sezonu i zespół został wyprzedzony o 20 punków nawet przez ekipę kliencką Williamsa korzystającą od tego roku z silników Toyoty. Po tym rozczarowującym sezonie ekipa pożegnała się z Ralfem Schumacherem, a jego miejsce zajął Timo Glock. Prezentowaną miniaturę od Minichamps znalazłem w bardzo dobrej cenie na Allegro.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pią 18:44, 10 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:17, 11 Mar 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Już na wczesnym etapie sezonu 2007 kierownictwo Toyoty publicznie wyraziło zaniepokojenie odnośnie formy Ralfa Schumachera podczas występów w Formule 1 i wzywało kierowcę do poprawy osiągów. W dalszej części sezonu forma kierowcy pozostała na dotychczasowym poziomie i mimo propozycji kierowcy dotyczącej znacznego obniżenia pensji, zespół nie zdecydował się na przedłużenie z nim kontraktu. Schumacher ogłosił odejście z zespołu 1 października 2007 roku i w wypowiedziach deklarował pewność znalezienia miejsca w stawce na kolejny rok. Jednym z zespołów zainteresowanych zatrudnieniem Schumachera był zespół Force India, który w grudniu 2007 roku zaprosił kierowce na testy. Schumacher okazał się jednak najwolniejszym kierowcą i w związku z tym partnerem zespołowym Adriana Sutila został Giancarlo Fisichella. Dla Ralfa Schumachera był to osatni epizod z Formułą 1, po tym jak przed sezonem 2010 odrzucił propozycje startów dla nowych zespołów. W lutym 2008 ogłoszono, że Ralf Schumacher dołączy do DTM wraz z zespołem Mücke Motorsport obsługującym auta Mercedesa. Do dyspozycji otrzymał model C-Class w specyfikacji z roku 2007, a partnerem zespołowym był Maro Engel. Debiut nie był udany, jednak 3 punkty zdobyte w dwóch wyścigach pozwoliły na pokonanie zespołowego partnera. Na kolejny sezon Schumacher pozostał w DTM, gdzie przeniósł się do zespołu HWA.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:12, 12 Mar 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Po przejściu Ralfa Schumachera z zespołu Mücke Motorsport do HWA otrzymał on do dyspozycji auto w bieżącej specyfikacji roku 2009. Partnerami zespołowymi byli Gary Paffett, Paul di Resta i Bruno Spengler . W sezonie tym Schumacher punktował trzykrotnie, a nejlepszą pozycją było 5 miejsce na torze Dijon-Prenois we Francji. Zdobyte 9 punktów pozwoliło na zajęcie 11 miejsca w klasyfikacji kierowców, podczas gdy zespołowi partnerzy zdobyli odpowiednio 2, 3 i 4 miejsce. Mimo tak dużych rozbieżności Schumacher pozostał w DTM w zespole HWA na kolejne lata. Modelu auta Ralfa Schumachera z pierwszego lub drugiego sezonu jego startów w DTM szukałem już od dłuższego czasu. Miniatury te wydał Minichamps i początkowo udało się zdobyć prezentowany egzemplarz z sezonu 2009, a możliwość zakupu modelu z 2008 pojawiła się krótko po tym i postanowiłem z niej również skorzystać.


Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 8:13, 12 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1179
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:38, 12 Mar 2023 Powrót do góry

Super te Mercedesy. Różnią się tylko malowaniem chyba?
Przy okazji prezentacji, człowiek dowiaduję się ciekawych informacji. Szczególnie jak zna kierowcę Smile
Nie wiedziałem, że Schumacher jeździł w DTM.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin