 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1179 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 15:26, 26 Lut 2023 |
 |
Fajnie że mówisz o wadach, przyda się przy ewentualnym zakupie.
Poczekamy jak będzie w serii wyścigówek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 8:55, 04 Mar 2023 |
 |
O tak znacznych rozbieżnościach ciężko byłoby nie wspomnieć mając ich świadomość
[link widoczny dla zalogowanych]
Elio de Angelis zdebiutował w Formule 1 w 1979 w zespole Shadow, gdzie partnerem zespołowym został również debiutant Jan Lammers. Zespół kontynuował rozwój modelu DN9 wprowadzonego w poprzednim roku, jednak konstrukcja w dalszym ciągu odbiegała tempem od konkurencji. Jedyne punkty dla zespołu w sezonie tym zdobył nieoczekiwanie Elio de Angelis podczas deszczowego GP USA, stanowiącego ostatnią rundę sezonu. Zdobyte 3 punkty pozwoliły zająć 10 miejsce w klasyfikacji konstruktorów wśród 19 zespołów. W kolejnym roku zespół przygotował dwie nowe konstrukcje, jednak do wyścigu zdołał zakwalifikować się tylko raz Geoff Lees i ukończył go na 13 miejscu. W połowie sezonu Shadow wycofał się bezpowrotnie z Formuły 1. Miniaturę DN9 Elio de Angelis’a pochodzacą z serii gazetowej wypatrzyłem w dobrej cenie na OLX.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:26, 06 Mar 2023 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
Zmiana przepisów klasy GT1, po której aby wystawić auto tej klasy w zawodach wystarczyło zbudować tylko jeden, a nie jak wcześniej 25 sztuk samochodów w specyfikacji GT1 do poruszania się po drogach publicznych, pozwoliła Toyocie na stworzenie modelu TS020, znanego jako GT-One. Auto stworzono wyłącznie z myślą o starcie w 24h Le Mans, gdzie zadebiutowało w 1998 roku. Toyota podczas projektowania TS020 przesunęła wszystkie dotąd wykorzystywane przez rywali luki w przepisach na tyle, że model GT-One bliższy był prototypom niż autom produkcyjnym i nie potrzebował większych modyfikacji w kolejnym roku, kiedy klasę GT1 przekształcono w oderwaną od aut produkcyjnych GTP. Do startu wyścigu w 1998 roku niemiecki oddział Toyoty przygotował 3 egzemplarze GT-One. W kwalifikacjach najwyżej sklasyfikowaną załogą byli Martin Brundle, Emmanuel Collard i Eric Hélary z auta z numerem #28, startujący z 2 miejsca. W aucie z numerem #29 znaleźli się Thierry Boutsen, Ralf Kelleners i Geoff Lees, a z numerem #27 wystartowali Keiichi Tsuchiya, Ukyou Katayama i Toshio Suzuki. Załogi tych aut znalazły się na starcie odpowiednio na 7 i 8 pozycji. Rywalizację ukończyła jedynie załoga auta #29, która zajeła 9 miejsce. Auto z numerem #27 zakończyło rywalizację po awarii skrzyni biegów, a to z numerem #28 wycofało się w wyniku wypadku. W kwestii modelu Toyoty GT-One przez cały czas myślałem o modelu od HPI i wypatrzyłem taki wystawiony w licytacji na Allegro. Model sprzedawał znajomy z forum i tak jak w przypadku prezentowanego już [link widoczny dla zalogowanych] również licytacja Toyoty okazała się dla mnie wygrana. Miniatura jest oczywiście udana i jedynie szkoda braku zdejmowanej pokrywy silnika znanej z prototypów wyścigowych tego producenta.
 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pon 20:27, 06 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1179 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 22:02, 06 Mar 2023 |
 |
Bardzo ładny model. Ogólnie cały pojazd jest świetny i miło się go ogląda 👍 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3852 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 23:06, 06 Mar 2023 |
 |
Piękny model, a i historia świetnie uzupełnia jego prezentację. Miło się czyta takie ciekawostki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:08, 07 Mar 2023 |
 |
W takim razie zapraszam do dalszej części, tym razem z perspektywy Audi
[link widoczny dla zalogowanych]
W 1998 roku Audi ogłosiło decyzję o starcie w 24h Le Mans prototypem z otwartym nadwoziem w kolejnym roku. Model R8R z otwartym nadwoziem powstał przy współpracy z Dallarą i został obsługiwany przez zespół Audi Sport Team Joest. Zmiany w przepisach dotyczące dominującej w poprzednich latach klasy GT1, o których wspominam w poprzednim wpisie skłoniły Audi do opracowania również pojazdu nowopowstałej klasy GTP. Konstrukcja R8C klasy GTP z zamkniętym nadwoziem powstała przy współpracy z Racing Technology Norfolk (RTN) i obsługiwał ją zespół Audi Sport UK. W ten sposób w 1999 Audi przystąpiło do rywalizacji w 24h Le Mans wystawiając po dwa egzemplarze modeli R8R i R8C. O ile R8R został dopracowany i prezentował solidne tempo, o tyle R8C w związku z późną decyzją o jego powstaniu nie został w pełni dopracowany przed startem rywalizacji. Z tego względu R8C brakowało tempa, a w wyścigu w Le Mans obie konstrukcje zakończyły rywalizacje po awarii skrzyni biegów. Zdecydowanie lepiej poradziły sobie załogi R8R. Auto z numerem #8 załogi Emanuele Pirro / Frank Biela / Didier Theys po starcie z 11 miejsca znalazło sie na najniższym stopniu podium, a drugie z numerem #7 załogi Michele Alboreto / Rinaldo Capello / Laurent Aiello po starcie z 9 miejsca było 4. Doświadczenie uzyskane w trakcie prac nad R8R pozwoliło stworzyć zwycięskie w latach 2000-2002 oraz 2004-2005 R8. Wygraną w 2003 uniemożliwiła ekipa Bentleya, której model Speed 8 powstał na bazie doświadczenia zdobytego podczas rozwoju porzuconej przez Audi konstrukcji R8C. Do zakupu miniatury Audi R8R miałem 2 podejścia. Za pierszym razem znalazłem na Allegro model od Minichamps w bardzo niskiej cenie, jednak po uzyskaniu dodatkowych zdjęć od sprzedającego dogadaliśmy się, że zrezygnuję z zakupu ze względu na odpadające w wielu miejscach kalkomanie. Krótko po tym w forumowej akcji zakupowej w sklepie toms.nl zamówiłem prezentowane R8R od IXO, które prezentuje ponadprzeciętny jak dla tego producenta poziom wykonania. Żeby nie było jednak zbyt dobrze, również w tym modelu problemem są odpadające kalkomanie, z tym że nie kruszą się ani nie pękają tylko odpadają w całości więc można je ponownie wkleić. Problem dotyczy póki co wyłącznie numerów startowych na białym tle.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:03, 08 Mar 2023 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
Po tym jak na sezon 2014 wprowadzono nowe przepisy techniczne dla startujących pojazdów, RML obsługujący od 2005 fabryczny program Chevroleta mimo odejścia producenta z serii po 2012 roku zdołał uzyskać zgodę na budowę odmiany modelu Cruze zgodnej z nowymi regulacjami TC1. Przedsiębiorstwo postanowiło nie prowadzić dalej własnego zespołu, a przygotowane pojazdy zaoferowano klientom prywatnym. Z oferty tej skorzystał m. in. hiszpański zespół Campos Racing, w którym wraz ze wsparciem serbskiego NIS Petrol do rywalizacji przystąpił Dušan Borković. W sezonie 2014 zdobył 41 punktów, zajmując 14 miejsce w klasyfikacji kierowców. Najlepszym wynikiem było 2 miejsce w 2 wyścigu w Japonii, po czym nie pojawił się w ostatnim weekendzie sezonu w Macau w wyniku kontuzji. Modele Chevroleta Cruze w odmianie TC1 podobnie jak poprzednie odmiany wydał Spark. Prezentowany model wypatrzyłem na Facebooku i ciężko było mi dogadać się ze sprzedającym odnośnie płatności, ale ostatecznie się udało. Pod względem jakości Spark kolejny raz nie zawiódł i nawet dziwnie niekształtne nadkola kół tylnych są zgodne z rzeczywistością.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3852 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 22:23, 08 Mar 2023 |
 |
Zarówno Audi z poprzedniej prezentacji jak k Chevrolet z obecnej wyglądają świetnie. Gratuluję wyszukania takich ciekawych miniaturek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:19, 09 Mar 2023 |
 |
Dzięki Rok 2021 był pod tym względem udany
[link widoczny dla zalogowanych]
W wyścigu 24h Nürburgring w 2013 zespół Peugeot Automobiles wystawił 3 egzemplarze modelu 208 GTI. Załogi zespołu zdominowały wyścig w klasie SP2T, zajmując całe podium wśród aut swojej kategorii. Wraz z modelem Cruze TC1 wypatrzyłem też prezentowane 208 GTI z numerem #208 załogi Michael Bohrer / Stephane Caillet / Jürgen Nett / Julien Piguet, która zajęła 2 miejsce. Model marki Spark ponownie okazał się bardzo udany.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3852 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Czw 21:11, 09 Mar 2023 |
 |
Tak... Sparkowe modele są naprawdę fajnie i szczegółowo zrobione. Peugeot też pięknie się prezentuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1179 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 21:18, 09 Mar 2023 |
 |
Wyścigówki od Sparka naprawdę porządne. Super wykonanie i malowanie.
Zbiór masz porządny trzeba przyznać  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:15, 10 Mar 2023 |
 |
Z tego co piszecie to polowanie na okazje chyba dobrze mi wychodzi
[link widoczny dla zalogowanych]
W sezonie 2007 kierowcami Toyoty w Formule 1 pozostali Ralf Schumacher i Jarno Trulli. Zespół przygotował model TF107, którym Trulli zdobył zaledwie 8 punktów, a Schumacher 5. W związku z [link widoczny dla zalogowanych] utrzymano 6 pozycję w klasyfikacji konstruktorów, jednak uzyskano zaledwie 13 punktów względem 35 z poprzedniego sezonu i zespół został wyprzedzony o 20 punków nawet przez ekipę kliencką Williamsa korzystającą od tego roku z silników Toyoty. Po tym rozczarowującym sezonie ekipa pożegnała się z Ralfem Schumacherem, a jego miejsce zajął Timo Glock. Prezentowaną miniaturę od Minichamps znalazłem w bardzo dobrej cenie na Allegro.
 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pią 18:44, 10 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 19:17, 11 Mar 2023 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
Już na wczesnym etapie sezonu 2007 kierownictwo Toyoty publicznie wyraziło zaniepokojenie odnośnie formy Ralfa Schumachera podczas występów w Formule 1 i wzywało kierowcę do poprawy osiągów. W dalszej części sezonu forma kierowcy pozostała na dotychczasowym poziomie i mimo propozycji kierowcy dotyczącej znacznego obniżenia pensji, zespół nie zdecydował się na przedłużenie z nim kontraktu. Schumacher ogłosił odejście z zespołu 1 października 2007 roku i w wypowiedziach deklarował pewność znalezienia miejsca w stawce na kolejny rok. Jednym z zespołów zainteresowanych zatrudnieniem Schumachera był zespół Force India, który w grudniu 2007 roku zaprosił kierowce na testy. Schumacher okazał się jednak najwolniejszym kierowcą i w związku z tym partnerem zespołowym Adriana Sutila został Giancarlo Fisichella. Dla Ralfa Schumachera był to osatni epizod z Formułą 1, po tym jak przed sezonem 2010 odrzucił propozycje startów dla nowych zespołów. W lutym 2008 ogłoszono, że Ralf Schumacher dołączy do DTM wraz z zespołem Mücke Motorsport obsługującym auta Mercedesa. Do dyspozycji otrzymał model C-Class w specyfikacji z roku 2007, a partnerem zespołowym był Maro Engel. Debiut nie był udany, jednak 3 punkty zdobyte w dwóch wyścigach pozwoliły na pokonanie zespołowego partnera. Na kolejny sezon Schumacher pozostał w DTM, gdzie przeniósł się do zespołu HWA.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2917 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 8:12, 12 Mar 2023 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
Po przejściu Ralfa Schumachera z zespołu Mücke Motorsport do HWA otrzymał on do dyspozycji auto w bieżącej specyfikacji roku 2009. Partnerami zespołowymi byli Gary Paffett, Paul di Resta i Bruno Spengler . W sezonie tym Schumacher punktował trzykrotnie, a nejlepszą pozycją było 5 miejsce na torze Dijon-Prenois we Francji. Zdobyte 9 punktów pozwoliło na zajęcie 11 miejsca w klasyfikacji kierowców, podczas gdy zespołowi partnerzy zdobyli odpowiednio 2, 3 i 4 miejsce. Mimo tak dużych rozbieżności Schumacher pozostał w DTM w zespole HWA na kolejne lata. Modelu auta Ralfa Schumachera z pierwszego lub drugiego sezonu jego startów w DTM szukałem już od dłuższego czasu. Miniatury te wydał Minichamps i początkowo udało się zdobyć prezentowany egzemplarz z sezonu 2009, a możliwość zakupu modelu z 2008 pojawiła się krótko po tym i postanowiłem z niej również skorzystać.
 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 8:13, 12 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1179 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 9:38, 12 Mar 2023 |
 |
Super te Mercedesy. Różnią się tylko malowaniem chyba?
Przy okazji prezentacji, człowiek dowiaduję się ciekawych informacji. Szczególnie jak zna kierowcę
Nie wiedziałem, że Schumacher jeździł w DTM. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|