FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości w kolekcji Abarth098 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 176
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Nie 20:08, 04 Paź 2020 Powrót do góry

Po czcionce na podstawce i jakości modelu wnioskuję, że to Spark. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cox.P
User



Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 370
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 20:13, 04 Paź 2020 Powrót do góry

Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1832
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:15, 04 Paź 2020 Powrót do góry

Tak, Spark. Norev ma okropne lusterka i wolałbym kupić model gazetowy, o czym wspominam we wpisie na blogu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1832
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:10, 08 Paź 2020 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
Holdenderski zespół wyścigowy Racing for Holland, założony w 1999 przez byłego kierowcę Formuły 1 Jana Lammersa w 2001 roku przystąpił po raz pierwszy do rywalizacji w wyścigu 24h Le Mans. Do wyścigu wystawiono jedno auto Dome S101, należące do klasy LMP900, czyli obok LMP675 i GTP, liczącej się w walce o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Po starcie z 4 miejsca debiut we francuskim wyścigu zakończył się dla zespołu przedwcześnie. Kolejny rok to ponowny start takim samym autem, jednak o innym numerze nadwozia i zakończony na 8 miejscu klasyfikacji generalnej. Do wyścigu w 2003 przygotowano oba wykorzystane dotąd nadwozia o numerach #02 i #03. Auta otrzymały numery startowe #15 i #16, gdzie kierowcami byli odpowiednio Jan Lammers /Andy Wallace / John Bosch oraz Tristan Gommendy / Beppe Gabbiani / Filipe Ortiz. Załoga auta z nr #15 po starcie z 4 miejsca ukończyła rywalizację na 6 miejscu, natomiast auto z nr #16 w wyniku wypadku musiało zostać przedwcześnie wycofane. Obecność zespołu Racing for Holland w 24-godzinnym francuskim klasyku połączona była z wykorzystywaniem Dome S101 w FIA Sportscar Championship, gdzie zespół dobrze sobie radził w najwyższej klasie SR1. Po obiecujących wynikach w sezonie 2001, rok 2002 zakończył się tytułem zarówno dla zespołu jak i Dome jako producenta, zaś sezon 2003 to już dominacja w tych klasyfikacjach. Mistrzostwo w klasyfikacji kierowców w 2002 zdobyli Jan Lammers i Val Hillebrand, a w 2003 dwa pierwsze miejsca zajęli kolejno Jan Lammers i John Bosch oraz Beppe Gabbiani i Filipe Ortiz.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
archivsoft7
User



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 112
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:48, 11 Paź 2020 Powrót do góry

Dobrze kojarzę, że zespół zebrał po bodajże 50 euro od ponad 300 sponsorów, żeby wystawić auto i stąd akurat takie malowanie? Same liczby mogą być inne, ale chyba historia się zgadza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1832
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:06, 11 Paź 2020 Powrót do góry

Tworząc wpis nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat, natomiast samo malowanie było niemal identyczne w latach 2001-2003. Jedyne co mi sie kojarzy z malowaniem w zamian za zbierane pieniądze to Red Bull RB3, na którym pojawiło się ponad 30 tysięcy zdjęć w związku z akcją charytatywną, gdzie w zamian za datki na bolidzie pojawiły się przesłane przez darczyńców zdjęcia. Zajrzałem jeszcze na Wikipedie w języku angielskim i tam można znaleźć wzmiankę na temat sponsoringu: "Nie mogąc znaleźć jednego głównego sponsora dla zespołu po wycofaniu się Talkline ze sponsoringu, Jan Lammers rozpoczął niezwykły program sponsorski. Zamiast kilku głównych sponsorów, postanowił znaleźć wielu pomniejszych sponsorów. Zespół sprzedał małe kwadratowe miejsca na samochodzie, albo białymi literami na czarnym tle, albo odwrotnie" Być może to właśnie historia, o której piszesz Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 18:10, 11 Paź 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1832
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:21, 17 Paź 2020 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
Rozgrywany w Grecji Rajd Akropolu w sezonie 1978 stanowił poza rundą Rajdowych Mistrzostw Świata zmagania mistrzostwa kraju. Rajd ten wygrała załoga Walter Röhrl / Christian Geistdörfer we Fiacie 131 Abarth. Najwyżej sklasyfikowaną załogą z Grecji byli Tasos „Siroco” Livieratos i Manólis Makrinos sklasyfikowani na 6 miejscu. W sezonie 1978 startowali oni w takim składzie w Mistrzostwach Grecji Lancią Stratos HF w 5 rundach. Po awarii zawieszenia w pierwszym rajdzie wygrali w klasyfikacji kraju 4 pozostałe, dzieki czemu „Siroco” został Mistrzem Grecji.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1832
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:03, 30 Paź 2020 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
Na prezentowany model wykonany dla serii gazetowej przez METRO zdecydowałem się poprzez dołożenie go do paczki w celu uzyskania wartości zamówienia gwarantującej otrzymanie darmowej dostawy. Po tym, gdy do mnie dotarł okzało się, że była to doskonała decyzja, gdyż względem bardzo niskiej ceny zakupu prezentuje się bardzo dobrze. Miniatura przedstawia auto załogi Giovanni Lurani / Philipp Constantin von Berckheim z wyścigu Mille Miglia z 1952 roku. Wśród wielu klas rywalizujących pojazdów załoga Porsche z numerem #327 startowała w klasie Gran Turismo Internazionale 1500 (GT1.5). Wydaje się, że producent modelu popełnił błąd w opisie podstawki, opisując model jako 1100, podczas gdy wśród wielu startujących egzemplarzy w sprawdzonych przeze mnie źródłach auto posiadało silnik o pojemności 1500 i tak też jest w różnych miejscach opisywane. Załoga prezentowanego auta znalazła się wśród 274 sklasyfikowanych pojazdów z 502, które przystąpiły do rywalizacji. Dojeżdżając na 46 miejscu klasyfikacji generalnej wygrali w swojej klasie.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1832
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:36, 03 Lis 2020 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
Kolekcje na stacjach Shell z niskobudżetowymi modelami aut nigdy nie budziły mojego zainteresowania, jednak w tym roku sytuacja ta się zmieniła. Tegoroczna edycja, która wystartowała w lipcu przyciągnęła mnie ze względu na ujęcie w niej modelu zdecydowanie pasującego do mojej dotychczasowej kolekcji. Wspomniany model to oczywiście Ford Mustang GT z australijskich wyścigów serii Supercars. Pomijając typowo zabawkowy napęd pull-back, w kwestii detali doskonale pasuje do posiadanych już modeli Classic Carlectables produkowanych w prostej formie do 2002 roku. Według opisu na opakowaniu skala modelu to 1:41, czego nie zweryfikowałem ze względu na trudności z dotarciem do oficjalnych wymiarów mustanga z australijskiej serii, które na pewno nie pokrywają sie z cywilną odmianą. Mustang GT pojawił się w serii w wyniku współpracy zespołów DJR Team Penske oraz Tickford Racing i zastąpił model FG X Falcon od roku 2019. Miniatura wykonana dla stacji Shell przedstawia oczywiście auto zespołu DJR Team Penske, nazywanego od 2017 roku Shell V-Power Racing Team ze względu na powrót koncernu paliwowego jako sponsora tytularnego. W modelu nie ujęto numerów startowych czy nazwisk jednego z kierowców, którymi od 2017 byli niezmiennie Scott McLaughlin i Fabian Coulthard. W związku z tym oraz dodatkowo niezmiennym schematem malowania od czasu powrotu Shell, auto może przedstawiać zarówno rok 2019 jak i 2020, w dodatku w formie bardziej prezentacyjnej niż odzwierciedlającej auto prosto z wyścigu. Team Penske już po zakończeniu sezonu 2020 ogłosił odejście z serii Supercars, a zespół powróci do nazwy Dick Johnson Racing. Scott McLaughlin jako trzykrotny mistrz serii w latach 2018-2020 również opuści pełnoetatowe starty w serii Supercars i przeniesie się do zespołu Team Penske w IndyCar.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1832
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:00, 12 Lis 2020 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
Ciągnik Lamborghini 2241 R jest członkiem mniejszej rodziny ciągników Lamborghini zwanej Lamborghinetta. Te niedrogie i proste mechanicznie traktory wprowadzone do produkcji na przełomie lat 50. i 60. przypominają pierwsze ciągniki, których produkcję firma zaczęła w okresie powojennym. Seria tych traktorów była ulubioną dla założyciela firmy Ferruccia Lamborghiniego, a wyraźnym faworytem model 2241 R, który posiadał dwucylindrowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy w granicach 18 – 22 KM. Prezentowany model wydany jako Schuco Pro R został wydany w standardowej dla wydań Schuco z tej serii gablotce, dzięki czemu obok tego niewielkiego modelu pozostaje naprawdę dużo wolnego miejsca. Miniatura w barwach przypominających malowania marki Gulf została wykonana z żywicy i stanowi doskonały przykład na to, że nie zawsze jest to idealny materiał do tworzenia modeli. Ze względu na zbyt delikatne wykonane z żywicy elementy przedniego zawieszenia odkupiłem w licytacji uszkodzony model za niewielką kwotę. W ostatnim czasie dokleiłem oderwane elementy i model prezentuje się już niemal dokładnie tak, jak przedtem. Niestety delikatność konstrukcji powoduje niewielkie obawy o kolejne uszkodzenia. Miniatura ma fajne detale, takie jak chociażby reflektory, jednak w ogólnym odbiorze lepiej potrafią się prezentować uboższe w niektóre detale gazetowe modele od UH. Mimo średniego odwzorowania względem oryginału świetnie było włączyć do kolekcji ten model traktora, który odegrał szczególną rolę podczas ceremonii pogrzebowej założyciela marki. Ferruccio Lamborghini zmarł na zawał w 1993 roku, a w ostatnią drogę trumnę z ciałem założyciela marki osadzoną na obłożonym kwiatami wózku odholował właśnie 2241 R.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin