FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Frondax
User



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR

PostWysłany: Pią 12:39, 03 Cze 2011 Powrót do góry

Kolejne porównanie to Skoda 120 KAP i Abrex. Zauważyłem ciekawą zależność że akurat te modele które ma zdublowane (gazetkowe+gablotkowe) w wykonaniu gazetkowym są pozycjami bardzo mocnymi. Tak jest również w tym przypadku, Skoda z KAP to moim zdaniem bardzo dobrze wykonany model i podobnie jak 126p bez kompleksów może rywalizować z gablotkowym odpowiednikiem.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Największym minusem Abrexa są przednie reflektory i kierunkowskazy, tutaj KAP jest wykonany popisowo. KAP również posiada dużo lepsze wloty na słupkach, wlew paliwa (jako osobny element a nie malowanka), felgi, spojler i grill i tylna półka z wlotami do bagażnika. Abrex ma lepsze klamki i boczne kierunkowskazy (bo je ma), wloty na masce, tylne lampy, blacha pod zderzakiem (z charakterystycznymi wlocikami których w KAP brak).
Jak dla mnie zwycięża KAP, nawet nie biorąc pod uwagę stosunku cena/jakość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4621
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 191 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 12:48, 03 Cze 2011 Powrót do góry

Taka Skoda jest doskonałym przykładem jaka kiedyś była jakość modeli w KAP. Nie szło się w sumie przyczepić, poza drobnymi niuansami. Teraz dla odmiany już w zapowiedzi dostajemy brzydala, który tym bardziej się nim okazuje po zakupie... I na przykład porównywanie takiego F127 z Norevem nie ma sensu, jak ten pierwszy wygląda to nawet laik widzi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Frondax
User



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR

PostWysłany: Pią 12:51, 03 Cze 2011 Powrót do góry

Racja Piotrek, gdzieś po drodze z modeli zrobiły się "ałtka".
Co do 127 to może ktoś ma obydwa i zrobi parę fotek?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4078
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 13:31, 03 Cze 2011 Powrót do góry

Ale dziwna sprawa, wytłoczenie pod korek w gazetkowym jest znacznie większe, ciekawe czemu chciało im się bawić w takie zmiany (wielkie zmiany to nie są, ale po co w ogóle?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4621
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 191 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 13:37, 03 Cze 2011 Powrót do góry

smookee napisał:
Ale dziwna sprawa, wytłoczenie pod korek w gazetkowym jest znacznie większe, ciekawe czemu chciało im się bawić w takie zmiany (wielkie zmiany to nie są, ale po co w ogóle?)


Hehe dałeś się złapać Very Happy Model gazetkowy to IXO, natomiast ten z gablotki to Abrex. Czyli są to dwa różne modele Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4078
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 13:37, 03 Cze 2011 Powrót do góry

O ja gupi:P

W takim razie dziwne, że obaj producenci tak samo wykonali przednią atrapę połączoną z przednimi światłami (co z góry było skazane na porażkę) zwykle się tak nie robi bo potem efekt jak na zdjęciach Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Pią 13:39, 03 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Frondax
User



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR

PostWysłany: Pią 14:18, 03 Cze 2011 Powrót do góry

Errata: obejrzałem inny model KAP i jednak wloty pod grillem są, z tym że w modelu pierwszym całkowicie zalane lakierem, w drugim do połowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zaber74
User



Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom / Szombierki

PostWysłany: Pon 18:05, 06 Cze 2011 Powrót do góry

Model KAP-u zrobił na mnie naprawde dobre wrażenie, jest może trochę gorzej polakierowany ale jeśli chodzi o detale to już widok tylnej półki za fotelami oraz tylny spoiler na klapie z widocznymi przetłoczeniami to już mistrzostwo! Dodać do tego dobre klosze przednie i werdykt jest taki że:
Abrex zaliczył tym modelem kompletną klapę!

Mam teraz trochę zajęć ale przygotowuję co obiecałem porównanie Skody Superb I wersja Abrex/Kaden/Norev


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 12:41, 24 Gru 2011 Powrót do góry

Wrzucam tutaj, aby nie otwierać specjalnie nowego wątku. Porównanie proporcji modeli jednej marki ,ale w trzech różnych skalach. Oto Ford Focus WRC od lewej : skala 1:32 (Saico),skala 1:43 (Altaya)i skala 1:72(Cararama)
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro-Adam
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2145
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 15:03, 24 Gru 2011 Powrót do góry

Tyle tylko, że to są trzy różne generacje Focusa WRC Adamie.. Cararama prezentuje pierwszą wersję tej rajdówki, Altaya model po modyfikacjach a Saico jest już 'wurcem' na bazie nowszej generacji Focusa.. Więc ciężko zestawiać ze sobą te trzy modele, nawet pomijając różnice skali..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 16:54, 24 Gru 2011 Powrót do góry

Owszem ,zgoda - to są trzy różne wersję Forda Focusa WRC .ale wymiary mają takie same : [link widoczny dla zalogowanych]
a mi chodziło o pokazanie (optycznie)proporcji między skalami .a nie różnic technicznych poszczególnych wersji.
Pozdro-Adam
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2150
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Wto 12:14, 03 Sty 2012 Powrót do góry

KrAZ 256 "Herson Model" vs KrAZ 256 "Atlas Verlag" vs KrAZ 255B "Agat" / Saratov.

Wszystkie skala 1:43.
"Herson" i "Agat" poprawne merytorycznie.
"Atlas" - trochę nie wiadomo co. Producent deklaruje go jako 256, więc do tego się odniosę. Największy i rażący błąd, to zbyt wielkie opony. Dalej - podwozie - jest imitacją napędu 6x6, a powinno być 6x4. Kabina - oprócz "skopanych" proporcji - ma poszerzenia błotników (takie jak w 255B) - w 256 nie powinno ich być. Kształt kipra zbliżony do oryginału. Ale ma fajne kolory Very Happy Wink

Granatowy - "Herson", kremowy - "Atlas", żółty - "Agat".

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Cały album tutaj Arrow [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Wto 12:27, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4232
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 98 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 20:59, 03 Sty 2012 Powrót do góry

Bardzo fajne porównanie Very Happy
Moim zdaniem, produkty zza wschodniej granicy biją na "łeb na szyję" zachodniego konkurenta. Ja nie mam wątpliwości, który z nich dołączy do mojej kolekcji.
Muszę przyznać, że i Ural całkiem dobrze się z nimi komponuje, więc chyba muszę się za takowym rozejrzeć.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zaber74
User



Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom / Szombierki

PostWysłany: Czw 19:44, 16 Lut 2012 Powrót do góry

Dobra, startuję z porównaniami, jak na początek to będzie może trochę błądzenie we mgle i nie tak to ma wyglądać ale obiecuje że będę się uczył.

Na początek OCTAVIA II - 1/24 - w wersji Abrex (granat) Welly (czerwień).
W tym porównaniu wg mnie może nie zdecydowanie (co mnie zdziwiło po zakupie tych modeli , szczególnie patrząc na cenę - odwzorowanie) ale wygrywa Welly.
Na jego korzyść wypadło to iż Abrex mimo że jest nadwornym Skody popełnił niewybaczalny błąd!
Drzwi przednie w środku Octavii nie są symetryczne! (uchwyt drzwi jest innej konstrukcji ot taka ciekawostka nie wiem w sumie co autor miał na myśli).

A na koniec takie minimega porównanie może nie w temacie ale postanowiłem dodać Octavia 1/72; 1/60; 1/43; 1/24; 1/18 - 1/1 nie posiadam...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Abrex / Welly / Abrex / Welly / Paudimodel


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zaber74 dnia Czw 19:48, 16 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4078
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 3:08, 27 Mar 2012 Powrót do góry

Na tapetę Porsche 996 GT3 RS - niebieskie AutoArtu (AA), czerwone Minichampsa (PMA). Modele nawet popularne na Allegro, często się pojawiają więc warto przyjrzeć się dokładniej.

Image

Image

Po pierwsze i najważniejsze - mają bardzo podobne wymiary. AA jest o jakiś milimetr dłuższy od PMA, do tego wystająca rejestracja - gdy stoją obok siebie widać małą różnicę, ale w nieco większej odległości niezauważalne.

Image

Obydwa modele mają plusy i minusy, gdzieniegdzie wyraźnie się różnią. Z tyłu - AA ma znacznie ładniejsze światła, ale wydaje się, że za niski spojler. W AA brakuje "rynienek" po obu stronach dachu.

Image

PMA ma znacznie ładniejszy przód, w AA brakuje całkowicie wlewu paliwa, zamiast kierunkowskazów na przednim zderzaku - lipne malunki, no i w ogóle zderzak wygląda dziwnie, zbyt mocne przetłoczenia itp. Dodatkowo AA ma zdecydowanie za wysoki prześwit z przodu:

Image

Różnica jest nieco mniejsza niż na tym zdjęciu, tylko podłoże jest nierówne.

Image

Image

Generalnie modele mimo tych różnic wykonane są w miarę podobnie dobrze. Z reszty rzeczy, których zdjęć już wrzucać nie będę - wnętrza podobnej jakości, podwozie lepsze w AA.

Gdybym na prawdę musiał wybierać to zdecydowanie wziąłbym PMA, ale różnica na żywo nie jest aż tak wyraźna jak na zdjęciach. Trzeba też pamiętać, że na rynku wtórnym AA potrafi być o 1/3, a czasem i połowę tańsze. I tutaj pojawia się problem z wyborem Wink Nic tam, decyzję pozostawiam Wam. Ja na szczęście nie muszę się ograniczać do jednego modelu więc AutoArt zostaje u mnie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Nie 22:00, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin