Autor |
Wiadomość |
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:10, 28 Wrz 2023 |
 |
Jest szansa, że wzorowano się na tym Starze ze zdjęcia :
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mto dnia Czw 16:11, 28 Wrz 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 251 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Czw 17:31, 28 Wrz 2023 |
 |
Możliwe. Ale ten z Twojej fotografii nie posiada tylnych błotników. Typ i układ kierunkowskazów jest charakterystyczny dla egzemplarzy z wcześniejszych latj produkcji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 616 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:49, 28 Wrz 2023 |
 |
Do tego inny dach |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2779 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:01, 28 Wrz 2023 |
 |
Ale za to fajne opony 😉
A tak na poważnie, mam wątpliwości czy to fotografia barwna czy koloryzowana...
EDIT: jest ok, to oryginalne zdjęcie, pochodzi z folderu reklamowego zakładów "Waryński". Widocznie wcześniejsze wersje K 407 nie miały błotników. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 18:10, 28 Wrz 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 18:19, 28 Wrz 2023 |
 |
max napisał: |
To ciekawe co napisałeś o kolorach. Może tak było, chociaż mnie się wydaje, że te w kolorze khaki stanowiły niewielki margines. Pamiętam niemal wyłącznie w cywilnych kolorach, najczęściej takie jak model.
Pamiętam, że niektóre miały białe kabiny operatora. W barwach wojskowych widziałem zaledwie kilka razy. |
W wojsku było ich sporo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ceru
User
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 311 Przeczytał: 73 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 18:26, 28 Wrz 2023 |
 |
W Tramwajach Warszawskich mieli w torowym tez w khaki. Około 30 lat temu, niestety fotki tego sprzętu gdzieś przepadły. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2779 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:35, 28 Wrz 2023 |
 |
jat02 napisał: |
max napisał: |
mnie się wydaje, że te w kolorze khaki stanowiły niewielki margines. (.....) |
W wojsku było ich sporo. |
Tak, masz rację. Tak jak wcześniejszych, linowych KS 251, czyli licencyjnych CUB V. Ale mnie chodzi o te, które widywałem na co dzień, na drogach i na cywilnych budowach. Z reguły były żółte, jak model. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 251 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Czw 20:02, 28 Wrz 2023 |
 |
jat02 napisał: |
max napisał: |
To ciekawe co napisałeś o kolorach. Może tak było, chociaż mnie się wydaje, że te w kolorze khaki stanowiły niewielki margines. Pamiętam niemal wyłącznie w cywilnych kolorach, najczęściej takie jak model.
Pamiętam, że niektóre miały białe kabiny operatora. W barwach wojskowych widziałem zaledwie kilka razy. |
W wojsku było ich sporo. |
Owszem, niemal wszystkie wojskowe posiadały wąski typ czerpaka, który umożliwiał wykopywanie okopów według przyjętych przez LWP standardów. Proszę też pamiętać, że w czasie wojny ich zadaniem było tworzenie umocnień bronionego terenu. Stąd tak wysoki stan tych pojazdów w LWP.
W czasie pokoju takie wojskowe koparki używano i wykorzystywano przy budowie np.Gierkowki. Widoczna rożnica objętości czerpaka powodowała niestety znacznie wolniejszy załadunek w porównaniu z egzemplarzem cywilnym.
Nasz model ma większą objętość czerpaka i jest znacznie wydajniejsza. Oczywiście czerpak był częścią zamienialna... ale to już inna historia. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 619 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 21:46, 28 Wrz 2023 |
 |
OSOBLIWY napisał: |
Jeśli dobrze pamiętam to resin robi prawidłowe opony. |
Resin Labor - niestety nie robi prawidłowych opon.
Owszem - tzw. "bieżnik polski" czyli T5 STOMIL wyszedł im fajnie.
Pomimo próby wpłynięcia na korektę projektu zespół RL wykonał ją w rozmiarze 12.00-20 (taki jak w STAR-266), chociaż takiego STOMIL nigdy nie produkował i na STAR-266 nie montowano.
Na STAR-660 powinien być rozmiar 12.00-18 - czyli w 1/43 średnica obręczy powinna być o 1,2 mm mniejsza. Niby nie dużo - ale jednak kłuje w oczy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
OSOBLIWY
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 40 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 8:26, 29 Wrz 2023 |
 |
Dziękuję bardzo za szczegółowe wyjaśnienie, dawno temu korzystałem z ich oferty ale do innego stara. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
DawidWD
User
Dołączył: 17 Kwi 2021
Posty: 135 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 16:00, 30 Wrz 2023 |
 |
Czy może mi ktoś powiedzieć, do czego służą tyczki które znajdują się na "daszku" od skrzyni ładunkowej Liaza 706 MT? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
gorset84
User
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 654 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój
|
Wysłany:
Sob 16:27, 30 Wrz 2023 |
 |
To elementy potrzebne do holowania w razie awarii. Tzw. sztywny hol 😉 |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
DawidWD
User
Dołączył: 17 Kwi 2021
Posty: 135 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 9:01, 01 Paź 2023 |
 |
Tak przypuszczałem ale zastanawiałem się po co aż dwie sztuki. Dzięki za odpowiedź. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2779 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 10:16, 01 Paź 2023 |
 |
Nie dwie, a trzy.
Sztywny hol w modelu jest holem składanym z trzech elementów, środkowy to ten czerwony. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 251 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Śro 13:04, 04 Paź 2023 |
 |
Fotografia przedstawiająca Stara 660 M2 k407 z folderu zwiastującego nowy model w ujęciu bocznym, przedstawia końcowy układ wydechowy wraz z tłumikiem naszej koparki w nietypowym ustawieniu.
Ja pamiętam jego pionowe ustawienie w oryginale. Czy potem były jakieś modyfikacje fabryczne czy była to własna inwencja właściciela pojazdu i tak na tej podstawie wykonano model? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|