FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kolekcja Ferrari 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 21:15, 07 Sie 2022 Powrót do góry

Świetny model roadstera. W tym lakierze wygląda całkiem dobrze. Zabrakło mi tym razem zdjęcia z góry, żeby pokazać silnik pod przezroczystą "maską".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:13, 22 Sie 2022 Powrót do góry

andy ns dokładnie tak jak mówisz...
mafo faktycznie powinno być zdjęcie od góry, tym bardziej że to cabrio

2005 F430 Challenge Fiorano Test Ixo

V8 4.3 --- 490 KM --- 1225 kg --- 325 km/h

Wyścigowa wersja F430 to kontynuacja znanej serii Challenge i coraz większego przeniesienia podzespołów z F1. W modelu tym po raz pierwszy zastosowano materiał węglowo-ceramiczny (CCM) w układzie hamulcowym.
Z F1 pochodzi także skrzynia biegów i działa identycznie jak z bolidu. Dzięki spiekanemu dwupłytkowemu sprzęgłu i specjalnemu oprogramowaniu oferuje te same czasy zmiany biegów, co drogowe Ferrari F430 (150 ms) w znacznie bardziej ekstremalnych warunkach na torze. Przełożenia piąte i szóste również zostały zmodyfikowane w stosunku do wersji drogowej.

Jak zwykle uwagę skupiono na wadze samochodu. Super lekkie panele drzwiowe z włókna węglowego oraz specjalne szyby Lexan.

Wyprodukowano zaledwie 142 sztuki. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo ile z nich ocalało. Szacuję się, że nie więcej niż 50.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Model budżetowy, ale całkiem przyjemny. Pochodzi z testów na torze Fiorano.
P.S. To są pierwsze zdjęcia w których usunąłem granicę podłoża i tła za samochodem. Średnio mi to wyszło, muszę jeszcze popracować, a najchętniej jak mi ktoś podpowie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Pon 20:16, 22 Sie 2022, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2702
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:28, 22 Sie 2022 Powrót do góry

Bez odciętej granicy wyglądało dobrze, na pewno lepiej z tego względu, że było naturalnie a teraz widać, że coś tam zostało zrobione. Zostawiłbym odcięcie, które było wcześniej do czasu ewentualnego wypracowania obróbki z jego usunięcia, której nie będzie zupełnie widać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 21:27, 22 Sie 2022 Powrót do góry

Kolejny bardzo ciekawy model, a i opis świetny. Fotki naprawdę bardzo dobre, a odcięta granica pomiędzy poziomym i pionowym elementem tła jest ciekawym pomysłem. Może się to podobać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
archivsoft7
User



Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 151
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:26, 27 Sie 2022 Powrót do góry

W Photoshopie (lub innym programie o podobnej funkcjonalności) pobierasz próbki koloru z obszarów w pobliżu miejsca łączenia, które chcesz zamalować i malujesz tym kolorem po łączeniu, ale ze zmniejszonym np. do 50% kryciem pędzla. Raz pobierasz próbkę poniżej łączenia i malujesz to łączenie, a raz powyżej i malujesz z takim niskim kryciem, żeby tworzył się taki odcień pośredni między dolną a górną częścią. Nie wiem czy dość jasno wytłumaczyłem Smile Rozumiem, że chodzi o coś tego typu:
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez archivsoft7 dnia Sob 12:34, 27 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:20, 27 Sie 2022 Powrót do góry

Dokładnie o to mi chodzi. Opisałeś wystarczająco jasno, dzięki. Ale i tak odezwę się na priv bo mam parę pytań 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 8:58, 28 Sie 2022 Powrót do góry

Tak jak Napisałeś - jak na gazetówkę, nie ma się do czego przyczepić.
Co do zdjęć, to się nie wypowiadam bo sam jestem marnym fotografem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:57, 28 Sie 2022 Powrót do góry

Abarth098 jakbym był bardziej uzdolniony w obróbce to nic by nie było widać. raczej zostanę przy odcięciu, bo jakoś mi nie idzie...

mafo , andy ns dzięki

2006 599 GTB Fiorano IXO

V12 6.0 --- 612 KM --- 332 km/h --- 3.7 s

599 GTB zastąpił model 575M Maranello. Z mocą 612 KM stał się najmocniejszym drogowym Ferrari dotychczas wprowadzonym na rynek i jednym z nielicznych, których moc przekraczała 100 KM (101 KM) na litr pojemności skokowej bez zastosowania wymuszonego doładowania.
Oferowana była tradycyjna 6-biegowa manualna skrzynia biegów , a także 6-biegowa zautomatyzowana manualna skrzynia biegów Ferrari o nazwie „ F1 SuperFast ”. Wyprodukowano tylko 30 egzemplarzy z manualną skrzynią biegów, z których 20 trafiło do Stanów Zjednoczonych, a 10 pozostało w Europie. 599 GTB Fiorano było ostatnim Ferrari z silnikiem V12 wyposażonym w manualną skrzynię biegów.

Odnośnie legendarnej aerodynamiki zastosowano łukowate słupki C które zwiększają siłę docisku, kierując powietrze wokół tylnej części, eliminując w ten sposób potrzebę tylnego skrzydła.

Niezwykle ciekawe są półaktywne amortyzatory magnetoreologiczne wraz z cewkami zawieszenia. Amortyzatory działają poprzez ciecz w zbiorniku amortyzatora, która pod wpływem pola magnetycznego w komorze cieczy zmienia swoją lepkość.

Wyprodukowano 3500 egzemplarzy. Dosłownie osiem dni temu wylicytowano najdroższe GTB. Egzemplarz z 2007 z przebiegiem 11700 mil i manualną skrzynią osiągnął 800 000 dolarów.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Model od IXO jest raczej słaby. Mocno zalany farbą, dużo uproszczeń, jedynie felgi i tylny dyfuzor są fajne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 17:32, 28 Sie 2022 Powrót do góry

Kolejna ciekawa dawka historii. Model jak model. Takie też trzeba mieć zanim znajdzie się lepsze wykonanie, a jak lepszego nikt nie zrobił, to obowiązkowo jako uzupełnienie kolekcji i takie modele są konieczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2572
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:04, 28 Sie 2022 Powrót do góry

Fakt, model jest taki sobie, ale jak na gazetówkę nie jest źle. Dużo lepiej prezentuje się czerwone, gablotkowe IXO, ale głównie ze względu na lepszy lakier i dużo drobnych detali Wink

Co do samych fotek to jest to kwestia wprawy, tak jak powiedział kolega @archivsoft7, trochę w tym mozolnego, ręcznego malowania i pobierania kolorów.
Można sobie jeszcze ułatwić nieco robotę używając narzędzia zaznaczania i wypełniania z uwzględnieniem zawartości (w photoshopie: klik prawym na zaznaczonym polu>wypełnij>ok), ale przy obiekcie i tak trzeba to ręcznie robić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:56, 30 Sie 2022 Powrót do góry

mafo dokładnie...
smigi chwilowo odpuszczam temat, nie jest to takie proste. Ale będę się uczył w wolnym czasie Smile

2005 FXX HWE

V12 6.3 --- 800 KM --- 345 km/h --- 2.8 s

Model FXX to torowa wersja Enzo, wyprodukowana w ilości 30 sztuk specjalnie dla klientów Ferrari, a sam samochód jest częścią całego programu FXX.

Klienci kupują model, ale mogą jeździć samochodem tylko w specjalne dni na torze, które są zatwierdzone przez Ferrari. Po przejechaniu samochodem właściciele mają prawo do wysłuchania przez Ferrari wszystkich uwag i wskazówek odnośnie jazdy i parametrów samochodu.

Właściciele FXX biorą również udział w testach i programach rozwoju marki Ferrari. Celem tego konkretnego programu jest umożliwienie najlepszym klientom Ferrari wyłączny dostęp do najnowszych technologii i wykorzystanie ich wkładu w rozwój przyszłych modeli.

Odnośnie samego modelu to ma zwiększoną pojemność w stosunku do zwykłego Enzo i moc podwyższoną o 140 KM. Do tego poprawiona skrzynia, z jeszcze szybszą reakcją i obniżoną masę o 200 kg.

Samochód bardzo sporadycznie pojawia się na światowych aukcjach. Jego obecna wartość to około 3.5 mln dolarów.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo fajnie wyglądający model. Koła, niskie zawieszenie i mocarny tył - robią największe wrażenie. Z biegiem czasu dokupię wersję Schumacher, która różni się kolorem i paroma małymi detalami i następcę czyli FXX K, i powstanie fajna rodzinka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2495
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 18:43, 30 Sie 2022 Powrót do góry

Masz bardzo fajną kolekcję! Bardzo lubię sobie czasem przejrzeć Twój wątek!
Jednak z tym modelem mam problem, bo zwyczajnie wyglada na „ciężki”. Może to efekt zdjęcia, a może grubej warstwy lakieru (na dodatek metalic), ale w rzeczywistości Ferrari FXX nie sprawia tak masywnego wrażenia. Noe zmienia to jednak mojej sympatii do marki ani do Twojego wątku Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sprzewo dnia Wto 18:45, 30 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:02, 30 Sie 2022 Powrót do góry

Bardzo dziękuję za miłe słowa, staram się aby ta dość trudna kolekcja fajnie wyszła.
A odnośnie modelu, to trzeba przyznać że masz bardzo wprawne oko. FXX wygląda i jest ciężki. Też się zdziwiłem jak go miałem w ręku.
Ale ogólnie dla mnie model na plus...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3134
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 20:02, 30 Sie 2022 Powrót do góry

Kolejny piękny model. Świetnie wygląda w niebieskim metaliku. W porównaniu z czarnym czuć w nim mocarność. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:10, 08 Wrz 2022 Powrót do góry

2007 F430 Scuderia Ixo

V8 4.3 --- 510 KM --- 320 km/h --- 3.6 s

Odmiana Scuderia to najbardziej hardcorowa drogowa wersja modelu F430. W rozwój tego samochodu angażował się także M. Schumacher.

W silniku zmieniono kanały wlotowe i układ wydechowy, który zaczerpnięty jest z wersji Challenge. Dodatkowo zastosowano włókno węglowe w kolektorze dolotowym i obudowie filtra.

Główne nawiązania do F1 to skrzynia F1-SuperFast2, żywo wyjęta z bolidu F1, skraca czas zmiany biegów do zaledwie 60 ms. Oraz system E-Diff2 (zintegrowany ze skrzynią biegów) i system kontroli trakcji F1-Trac połączony z systemem kontroli stabilności samochodu.

Stylistyka głównie zmieniona aby usprawnić aerodynamikę polegała na: nowym tylnym dyfuzorze, pokrywie silnika i dużych zwężek Venturiego, które biegną od nadkoli przednich kół do tylnych zderzaków. Nowe są także profile dolnych progów. Ale najbardziej widoczną zmianą są większe wloty powietrza i wyżej wyprowadzone końcówki wydechów.

Wyprodukowano zaledwie 1600 sztuk wersji Scuderia. Najdrożej sprzedany egzemplarz pochodził z 2008 roku, był w kolorze żółtym i miał przejechane zaledwie 3,100 mil. Wylicytowano go za 304 500 $.

Image

Image

Image

Image

Znowu te Ixo, ale powiem szczerze, że zebranie całej sagi F430 nawet od takiego wydawcy jak Ixo, jest nie lada sztuką. Ale do kompletu jeszcze mi trochę brakuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin