FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kolekcja Ferrari 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 16:28, 10 Cze 2021 Powrót do góry

Wszyscy mnie ostrzegali, że temat mega ciężki.
Mieli rację... 🤣
Nie realne, abym uzbierał wszystko z lat 50 i 60 a powodów jest wiele. Niektóre modele, różnią się błahostkami, co przy tej skali jest praktycznie niezauważalne. Inne zaś mają takie ceny, że nie podchodź.

Dzięki za miłe słowa, a Bangi dla mnie są numerem 1.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Czw 16:30, 10 Cze 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Czw 17:40, 10 Cze 2021 Powrót do góry

330 GTS 1966 Bang - bardzo łady modelik Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2572
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:07, 10 Cze 2021 Powrót do góry

Masz rację. Ale ja dopinguje i trzymam kciuki, póki co chyba jeszcze nikt tak konsekwentnie i kompleksowo do tematu na naszym forum nie podchodził, więc nie poddawaj się!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:41, 12 Cze 2021 Powrót do góry

Dino 246GT Bang ; Dino 246GTS Ixo 1969

V6 2.4 --- 238 km/h --- 1080 kg

Jak wiadomo Enzo Ferrari nie lubił budować seryjnie drogowych samochodów, interesowały go tylko wersję wyścigowe z ogromnymi silnikami V12. Tylko klasyczna inżynieria i tradycja. I nikt nie był w stanie zmienić tego zdania.

Lub w zasadzie prawie nikt... Była jedna osoba, której byłby skłonny słuchać, ktoś od kogo - jak czuł - mógłby się czegoś nauczyć, ponieważ z rozmowy z tą osobą mógłby odnieść korzyści i wiedziałby, że nie zostanie przez tą osobę oszukany. Jedyną osobą, której pomysły Enzo mógłby akceptować bez poczucia, że sprzedaję swoją duszę, nie był żaden z legendarnych inżynierów, to był jego własny syn Alfredo, pieszczotliwie nazywany Dino.
Dino zmarł w 1956 roku w wieku 24 lat. Ojciec spędził resztę życia, modląc się za niego. Dino chorował przez większość swojego krótkiego życia na białaczkę. Dino współpracował z ojcem, a jego najdalej idącym pomysłem był pomysł na kompaktowy silnik V6. Enzo potraktował to jako testament syna i tak powstał legendarny Dino 206GT z dwulitrowym silnikiem.
Jego następca, pokazany na moich zdjęciach to wersja 246GT, czyli według nomenklatury Ferrari silnik o pojemności 2.4 litra.
Niektórzy uważają, że to już nie jest prawdziwe Ferrari, bo silnik powstał przy udziale Fiata.
Zbudowano 2295 wersji GT i 1274 GTS.

Model od Bang'a kupiłem za namową forumowego kolegi, od którego zamawiałem inne modele. Powiem szczerze, że dobrze zrobił Smile Przepiękny model, zrobiony z wielką dbałością, szczególnie jeśli chodzi o wnętrze. Jeden z najładniejszych modeli jakie widziałem. Wersja GTS to budżetowy Ixo.

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Sob 16:41, 12 Cze 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3132
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 17:36, 12 Cze 2021 Powrót do góry

Dino to piękny samochód. A i ten model od Banga jest kapitalny. Podoba mi się i pewnie kiedyś trzeba się będzie rozejrzeć za takim. Co prawda czarny jakoś mi nie pasuje, wolałbym żółtego i to w jakości Banga, ale może kiedyś... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mafo dnia Sob 17:37, 12 Cze 2021, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2572
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:06, 12 Cze 2021 Powrót do góry

Te V12 wcale takie ogromne nie były. Najbardziej znane, legendarne silniki Colombo zaczynały od ledwie 1,5l w Ferrari 125s, przez 3l w 250tkach po niespełna 5l w 412 w latach 80tych.

Powtorze to co pisałem wczesniej, Bang jest fenomenalny. Gdyby to Dino było czerwone już dawno byłoby u mnie, ale cieszę się że trafił w dobre ręce Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kędzior
User



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 999
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz

PostWysłany: Sob 19:50, 12 Cze 2021 Powrót do góry

Dla mnie to chyba najładniejszy model z całej stajni Ferrari.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:24, 12 Cze 2021 Powrót do góry

mafo masz to samo odczucie co ja, na zdjęciach ten czarny nie zachwyca, ale w realu jest mistrz Smile

smigi według mnie na każdym etapie rozwoju, Ferrari przechodził samego siebie, jeśli chodzi o silnik...

Kędzior jeszcze dużo przede mną, ale na ten moment Dino jest w czołówce...

Idąc za ciosem przedstawiam następny model.

250 GT SWB 1959 Bang

Model przedstawiałem na stronie 3, ale z godnie z obietnicą szukałem lepszej wersji. No lepszej chyba nie ma. Bang z późnych lat 90'.
Taka legenda jak SWB nie może opierać się w kolekcji na Ixo Smile

Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Nie 8:35, 13 Cze 2021, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3132
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 10:36, 13 Cze 2021 Powrót do góry

Śliczne są te Twoje "Ferrarki." Przyjemnie się tu zagląda i zawsze z biciem serducha, co tam nowego pokażesz... Piękna kolekcja. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:36, 13 Cze 2021 Powrót do góry

Dziękuję za miłe słowa. Miałem trochę szczęścia bo trafiłem na dwóch sprzedających, którzy likwidowali swoje kolekcję i stąd tyle tych Bang'ów. Hurtem taniej trochę 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:16, 14 Cze 2021 Powrót do góry

275 GTB/4 1968 Bang

3.3 V12 --- 300 KM --- 268 km/h

Wcześniej na stronie 5 pokazywałem wersję 275 GTB z pierwszych lat produkcji. Model 275 GTB/4 to nic innego jak podstawowa wersja 275 GTB z czterema wałkami rozrządu (stąd cyfra 4). Doszła sucha miska olejowa i 6 dwuprzepustnicowych dolnossących gaźników.

Wizualnie najbardziej rzucającą się zmianą, jest charakterystyczny garb na masce oraz felgi ze stopu magnezu Campagnolo w rozmiarze 14x7.
Wyprodukowano 330 sztuk.

Image
Image
Image

Bang jak zwykle na świetnym poziomie. Specjalnie nie likwidowałem naklejek rajdowych, bo w tamtych czasach bardzo często właściciele startowali w różnorodnych wyścigach.
A najbardziej podobają mi się felgi. Cudo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto 11:43, 15 Cze 2021 Powrót do góry

Małymi kroczkami do przodu Wink
Ładnie rozwija Ci się ten zbiorek.
Sam mam kilka Bang`ów i nie można im odmówić zdetalowania i części bardzo dobrych elementów.
Mnie od zawsze raziły w tych modelach dwie rzeczy: brak wykończenia szyb - czyli uszczelki czy też
chromy oraz wycieraczki. Ale generalnie sam jestem zadowolony z ich posiadania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 933
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:12, 20 Cze 2021 Powrót do góry

250 GT Cabriolet Pinin Farina Series II 1959 Art Model

3.0 V12 --- 240KM

Na 3 stronie pokazywałem już wersję cabrio, ale na rynek Amerykański. W między czasie udało się nabyć inne.
Druga seria cabrio została pokazana w Paryżu. Zachowuję ona charakter pierwowzoru, ale oparta na najnowszym 250GT coupe w wersji Pininfarina. To wiązało się z wejściem zmodernizowanej wersji klasycznego 3-litrowego silnika V12 z nowym rozrządem i udoskonalonymi głowicami cylindrów. Był to najbardziej luksusowy i dopracowany oraz najdroższy 250GT. Z przestronnym, wygodnym, pięknie wykończonym oraz wyposażonym wnętrzem, dobrym wyciszeniem i sporą przestrzenią na bagaż, był to bardzo praktyczny kabriolet. W końcu Ferrari zaoferowało nawet zdejmowany składany dach.
Sprzedano około 200 sztuk.

Image
Image
Image

Kolejne modele z dużej kolekcji, którą odkupiłem. Niesamowicie się z nich cieszę, bo w Polsce widuje się je bardzo rzadko. Wykonane na najwyższym poziomie. Tak mnie zachwyciły, że kupiłem dwa (typowe cabrio, oraz z zdejmowanym dachem.
Do kompletu brakuję mi 250 GT Serii 1 i Californii LWB.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 22:45, 20 Cze 2021 Powrót do góry

Piękne i klasyczne - jak całe lata 60-te bo do nich można je już zaliczyć Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2572
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 7:55, 21 Cze 2021 Powrót do góry

Rewelacja, naprawdę świetne modele!

Gdyby ciążyła Ci wersja bez dachu kiedyś, to wiesz gdzie mnie szukać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin