FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości w kolekcji Abarth098 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
digital222
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 958
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 11:35, 19 Lut 2015 Powrót do góry

Pierwszy raz widzę tak usportowioną Mirafiorkę, bardzo mi się podoba Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:39, 18 Mar 2015 Powrót do góry

W oczekiwaniu na ciekawsze modele, z racji tego, iż dotarł do mnie Polonez Caro, pozostaniemy przy temacie Kultowych Aut PRL-u Smile

Miałem Caro nie kupować, po tym jak nie dostałem go w kiosku, jednak po chwili zastanowienia kupiłem na forum od Marcina, z góry zakładając, że trzeba będzie coś przy nim poprawić. Jak widać, model czeka na przynajmniej drobne poprawki - wyciągnięty do zdjęć prosto z blistra.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W kolekcji posiadam oczywiście kilka starszych Polonezów Smile

Nie posiadam typowego MR'78, jednak pierwszym modelem Kultowych, jaki udało mi sie kupić, został Polonez 1500 Milicja. To jednocześnie drugi model w skali 1:43 w kolekcji Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

MR'87, z którym pisałem maturę z języka niemieckiego, krótko po tym, jak kupiłem go rano w kiosku Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W tle widać rozgrzebany projekt poprawy Poloneza Coupe, za który już od dawna nie mogę się zabrać i nie wiem czy doczeka sie kiedyś realizacji Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

MR'89 dotarł do mnie przy pomocy MARCO wraz z prezentowanym niedawno Abarth 031 Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

MR'87 i MR'89
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Polonez Truck

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Myślę, że jeszcze jakiś Polonez tutaj kiedyś dołączy Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6154
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:08, 18 Mar 2015 Powrót do góry

Brakuje Ci zdecydowanie Borewicza cywilnego Very Happy Może być KAP, może być ZKAP ( Laughing ) czy nawet IST. Fajnie przedstawiłeś dotychczasowe wersje wydane przez DeA. Twoje zdjęcia to ładny materiał porównawczy Smile "Maturalny" poldek to zapewne będzie już przedmiot czczony i poza kolekcją Twisted Evil Czy pisałem już kiedyś, że lubie Twoje fotografie? Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:11, 19 Mar 2015 Powrót do góry

Zdziwiłem się trochę, że kogoś tutaj temat KAP zainteresuje Very Happy Borewicza ewidentnie brakuje, ale nie wiem kiedy tutaj trafi Smile Odnośnie moich zdjęć to na pewno jest lepiej niż na początku, dzięki czemu lepiej się ogląda, a marny sprzęt tak jak był, tak jest nadal i jak widać nie trzeba mieć drogiego aparatu i statywu, aby zdjęcia się podobały Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6154
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:59, 19 Mar 2015 Powrót do góry

Widzisz nawet modele KAP odpowiednio i z głową zaprezentowane mogą się podobać Smile Problemem większości jest, ze wrzucają ich byle jakie zdjęcia i domagają się cokolwiek poklasku z tego powodu i przyznania jakimi to oni super-hiper kolekcjonerami nie są Laughing Po czymś takim zapewne większość ma dość kolekcji z "znowu KAP". Twój wycinek kolekcji jest zdecydowanie godny uwagi nawet ze względu na ładne zdjęcia. Tylko tyle i aż tyle. Ja bym sobie marzył, żeby każdy potrafił tak zainteresować zbiorem, a nie albo "hurtownia", albo kiepskie foty na kolanie, albo w ogóle brak pomysłu...

Z opinią o aparacie zawsze się zgadzam. Nie sprzęt sam robi foto tylko użytkownik i jak widać daje rade. Lepszy sprzęt pomaga, ale nie załatwia sprawy jak się niektórym wydaje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:37, 29 Mar 2015 Powrót do góry

W hiszpańskiej akcji martina od razu rzuciła mi się w oczy nowa seria z ciężarówkami, a dokładniej model hiszpańskiego Pegaso Z-701 "Mofletes" z naczepą do przewozu paliwa marki CAMPSA. "Mofletes" czyli "policzki" to nawiązanie do charakterystycznych przetłoczeń kabiny. Przetłoczenia te bardzo przypominają Alfe Romeo 800, gdyż pracujący wcześniej dla włoskiego producenta Wifredo Ricart, powrócił do Hiszpanii i opracował między innymi prezentowane Pegaso. Pojazd ten wystepował zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym, co łatwo można było rozpoznać poprzez ilość żeberek w grillu (9 dla silnika benzynowego, 13 dla wysokoprężnego). Model przedstawia auto z silnikiem diesela, co można również zauważyć poprzez duży napis z przodu kabiny. Zaskakujące jest położenie kierownicy z prawej strony - podobno w tamtych latach mówiło się, że tak łatwiej kontrolować odległość od rowu na wąskich drogach, zaś niska moc teoretycznie wykluczała możliwości wyprzedzania, jednak później takie umieszczenie kierownicy zostało zabronione. Do roku 1959 powstało 2139 sztuk wszystkich odmian pojazdu.
Model okazał się świetnie wykonany, rama zarówno ciągnika, jak i naczepy jest metalowa. Jakością detali oraz przede wszystkim spasowania elementów bliżej mu do wydań gablotkowych, niż gazetowych, co bardzo cieszy Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję, że w kolekcji pojawi się przynajmniej jeszcze jeden model z tej serii Smile Niestety pozostałe numery nie są już tak tanie jak powyższy, jednak patrząc na jakość Pegaso, myślę, że cena kolejnych nadal jest atrakcyjna jeśli kogoś taka tematyka interesuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6154
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 16:49, 29 Mar 2015 Powrót do góry

Ładny. Nie moje klimaty, ale wykonany bardzo dobrze i ciekawie dobrana kolorystyka Wink Ogólnie serie ciężarówek z Francji czy teraz Hiszpanii są zdecydowanie godne uwagi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:01, 29 Mar 2015 Powrót do góry

Kolorystyka prawdziwych zestawów z tamtych lat Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6154
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 17:14, 29 Mar 2015 Powrót do góry

Wybacz, ale moje myśli pobiegły teraz w całości do tego Convair'a na drugim planie Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:25, 29 Mar 2015 Powrót do góry

Nie bez powodu wybrałem takie zdjęcie - Campsa dostarczała paliwo do samolotów w hiszpańskich portach lotniczych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:49, 02 Kwi 2015 Powrót do góry

Obserwując aukcje Piotrka na allegro, nie można było pozwolić, aby March BMW 792 poszedł za tak niską cenę w obce ręce. W ten sposób trafił do mnie Smile Model przedstawia bolid Japońskiej Formuły 2 z 1979. Kierowcą był Masahiro Hasemi - mistrz serii z roku 1980.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:56, 03 Kwi 2015 Powrót do góry

Zespół Toleman Motorsport startował w Formule 1 w latach 1981-1985. Przed sezonem 1984 zatrudnieni zostali Johnny Cecotto oraz debiutant Ayrton Senna. Początkowo korzystano z bolidu o oznaczeniu TG183B, którym startowano w poprzednim sezonie. Bolid o oznaczeniu TG184 zadebiutował podczas GP Francji, jednak obaj kierowcy nie ukończyli wyścigu z powodu awarii turbiny. Kolejną eliminacją było Grand Prix Monako, gdzie Senna osiągnął najlepszy rezultat w historii zespołu – startując z trzynastego pola zajął drugie miejsce. Zdobył jednak jedynie połowę punktów, gdyż wyścig z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych został przerwany po 31 okrążeniach. W Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Brands Hatch Senna ponownie stanął na podium - zdobył trzecie miejsce, natomiast podczas sesji treningowej przed wyścigiem Cecotto miał poważny wypadek, w którym złamał obie nogi i tym samym zakończył karierę kierowcy Formuły 1. Zespół został zmuszony do korzystania tylko z jednego bolidu przez kolejne trzy wyścigi. Bolid został odbudowany na Grand Prix Włoch, gdzie korzystał z niego Pierluigi Martini, natomiast Senna został ukarany przez zespół wykluczeniem z tego Grand Prix za podpisanie na przyszły rok kontraktu z Lotusem bez wcześniejszego poinformowania Tolemana. Zastąpił go Stefan Johansson, który startując z 17-tej pozycji, zajął czwarte miejsce w wyścigu. Dobry wynik sprawił, iż w pozostałych eliminacjach towarzyszył Sennie jako drugi kierowca zespołu. Na zakończenie sezonu w Grand Prix Portugalii Senna zdobył kolejne trzecie miejsce. Sezon ten okazał się najlepszym dla zespołu - Senna oraz Johansson zdobyli łącznie 16 punktów, co dało zespołowi 7-mą pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Rok 1985 pod względem wyników okazał się zupełnie nieudany. Nowy sponsor, koncern odzieżowy Benetton, który wcześniej sponsorował Tyrrella i Alfę Romeo, pod koniec roku zdecydował się na wykupienie Tolemana i przekształcenie go w zespół Benetton Formula.

Do kolekcji trafił Toleman TG184 Johnny'ego Cecotto wykonany przez PMA. Bolid jest ciekawy nie tylko ze względów historycznych, ale także wizualnych, co w dużej mierze przekonało mnie do udziału w wygranej aukcji Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Sob 20:37, 09 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:49, 09 Kwi 2015 Powrót do góry

Zgodnie z założeniami Złota Kolekcja Aut PRL-u uzupełnia mój zbiór o brakujące modele. Brakowało mi w kolekcji Tarpana 237 i już ten brak uzupełniłem Smile Zauważyłem też, że w porównaniu do pierwszych numerów serii, modele mimo pewnych uproszczeń są lepsze jakościowo, przede wszystkim lakierniczo. Sam model jeśli chodzi o kolor odpowiada mi bardziej niż odpowiednik wydany kilka lat temu w Kultowych Autach PRL-u Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tarpan 237 dołączył do posiadanego 233 Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Porównując oba modele rzuciła mi się w oczy plandeka w 237, która w stosunku do 233 wygląda o wiele lepiej. Podobnie jest w kwestii układu wydechowego, którego dużej części w 233 brakuje.

[link widoczny dla zalogowanych]

Myślę, że pojawienie sie tutaj 239D jest tylko kwestią czasu Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6154
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:56, 09 Kwi 2015 Powrót do góry

Ładny ten Tarpan, akurat miałem okazję się z nim wczoraj nieco bliżej zapoznać w saloniku prasowym Wink Zresztą ten modelik zdecydowanie producentowi wyszedł i naprawdę może się podobać. Osobiście jednak kolor średnio mi się podoba, jednak kanarek z KAP czy krwistoczerwony IST bardziej mi podchodzą, ale to oczywiście kwestia gustu Wink Zresztą w przypadku ZKAPu to właśnie "nowe" kolory grają pierwsze skrzypce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:59, 15 Kwi 2015 Powrót do góry

Porsche 911 GT1 niewiele miało wspólnego z typowym modelem 911, jednak jego wygląd zdecydowanie do tego auta nawiązywał. Z typowego 911 (993) pochodziły jedynie elementy przedniego zawieszenia, natomiast tylna część pojazdu została przejęta z wyścigowego prototypu Porsche 962. Z tego modelu pochodzi również podwójnie doładowany, chłodzony cieczą, 6-cylindrowy silnik typu boxer, o pojemności skokowej 3,2 l oraz mocy około 600 KM. Silnik został umieszczony centralnie, a więc inaczej niż w klasycznym 911, w którym silnik umieszczony jest z tyłu. Debiut pojazdu w wyścigach miał miejsce podczas 24-godzinnego Le Mans w roku 1996. Auto osiągnęło sukces, gdyż oba wystawione 911 GT1 wygrały kategorię GT1 zajmując 2 i 3 miejsce, w całej stawce ustępując tylko prototypowi TWR Porsche WSC-95. Porsche wystartowało tym modelem także w czterech ostatnich wyścigach sezonu 1996 BPR Global GT - trzy z nich kończąc na najwyższym stopniu podium.
Do kolekcji trafiło Porsche z debiutanckiego wyścigu Le Mans, załogi Bob Wollek/Thierry Boutsen/Hans-Joachim Stuck, która osiągnęła metę na drugiej pozycji, wygrywając klasę GT1. Do zwycięskiego TWR Porsche WSC-95 stracili 1 okrążenie. Model PMA z wszystkich, jakie wypatrzyłem u smookee'go, najbardziej rozważałem odpuścić, jednak gdy już go obejrzałem, zaraz po wyjęciu z paczki, bardzo się cieszę, że do mnie trafił. Malowanie jest ciekawe i przede wszystkim powoduje, że wszelkie niedoskonałości stają się mniej widoczne, zaś model jako całość sprawia dobre wrażenie mimo swoich lat Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Śro 19:08, 15 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin