FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości w kolekcji Abarth098 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:50, 04 Kwi 2023 Powrót do góry

Akurat mam jedno do pokazania Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Ferrari 246 F1 zadebiutowało w Formule 1 w 1958 i pozwoliło na zdobycie mistrzostwa świata w klasyfikacji kierowców przez Mike’a Hawthorn’a i 2. miejsca w klasyfikacji konstruktorów. W 1959 Ferrari kontynuowało starty tym modelem, a po odejściu z F1 Hawthorn’a głównym kierowcą zespołu został Tony Brooks. Na koniec sezonu Brooks znalazł się na drugim miejscu klasyfikacji kierowców. Punkty zdobyte przez kierowców pozwoliły utrzymać zespołowi 2 miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Kiedy w czerwcu 2021 w sklepie modeliki.pl pojawiło się kilka modeli Ferrari z serii La Storia wydanej w metalowych imitacjach książek zdecydowałem się na zakup prezentowanego modelu. Wśród tych, które pojawiły się w sklepie właśnie ten wydawał mi się najtrudniej dostępny, gdyż wcześniej nawet nie kojarzyłem, że ten model został wydany w tej serii. Miniatura przedstawia Ferrari 246 F1, którym Tony Brooks wystartował w otwierającym sezon GP Monaco 1959, ukończonym na 2 miejscu.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3145
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 19:49, 04 Kwi 2023 Powrót do góry

Piękny staruszek. Wykonanie naprawdę dobre, kapitalnie wyglądają ażurowe felgi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3502
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Czw 16:07, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

Arku, to jest to Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:01, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

Dzięki Very Happy Szkoda że nie kupiłem wtedy jeszcze kilku mi brakujących, ale kiedyś się to nadrobi Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

W roku 2008 zespół Suzuki World Rally Team znany już z występów w kategorii JWRC przystapił z modelem SX4 do pełnego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata w najwyższej klasie. Kierowcami zostali Toni Gardemeister i Per-Gunnar Andersson. Samochód odbiegał tempem od konkurencji i najlepszym wynikiem w sezonie były 2 ostatnie Rajdy, w których Andersson znalazł się na 5 miejscu. Na koniec sezonu Andersson był 12, a Gardemeister 13. Zespół Suzuki zdobył dopiero 5 miejsce w klasyfikacji producentów, ze znaczną stratą do konkurencji. Po sezonie Suzuki porzuciło starty w WRC i skupiło się na dalszej rywalizacji modelem Swift w JWRC. SX4 do swojej kolekcji znalazłem wystawione za całe 40 zł na OLX. Sprzedający wystawił model od Norev, który przedstawia auto z Rajdu Monte Carlo załogi Toni Gardemeister / Tomi Tuominen, która nie ukończyła rywalizacji po awarii silnika. W zeszłym roku znalazłem kolejny model SX4 od Norev, tym razem drugiego z kierowców, ponownie w świetnej cenie wynoszącej 50 zł wraz z wysyłką, jednak nie potrzebowałem dwóch egzemplarzy, więc podesłałem link do oferty znajomym.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3145
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Czw 19:38, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

Suzuki w wersjach rajdowych nie często się widuje, także gratuluję posiadania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:58, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

SX4 jest dosyć mocno dostępne, natomiast widziałem wczoraj licytację Swifta na eBay i cena była zaporowa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:24, 07 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W 1974 wyścig Tour de France Automobile stanowił ostatnią rundę sezonu serii European Championship for Grand Touring Cars. Ligier wystawił do rywalizacji dwa egzemplarze modelu JS2, z których zwycięska okazała się załoga auta z numerem #139. Kierowcami tego auta byli Gérard Larrousse i Jean-Pierre Nicolas, natomiast pilotem Johnny Rives. Pozyskana miniatura to gazetowa odmiana modelu IXO, która w moim odczuciu jest jednym z najlepszych, o ile nie najlepszym modelem gazetowym ich produkcji z tych posiadanych przeze mnie.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:05, 08 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2002 Mark Larkham kontynuował starty we własnym zespole w australijskiej serii serii V8 Supercar Championship. Od tego sezonu pozyskał wsparcie nowego sponsora tytularnego, któtym zostało przedsiębiorstwo Orrcon Steel. Zespół w tym roku nadal wystawiał jedno auto, którym pozostał Ford AU Falcon. Na koniec sezonu 2002 Mark Larkham znalazł się na 23 miejscu w klasyfikacji kierowców. Prezentowana miniatura to kolejny egzemplarz modelu Forda AU Falcon od [link widoczny dla zalogowanych] w mojej kolekcji. Zakupiony został w bardzo dobrej cenie w Kanadzie jako jeden z dwóch modeli oferowanych w jednej ofercie. Z tej samej oferty do kolekcji trafił bliźniaczy model w malowaniu Caterpillar zespołu Briggs Motor Sport z tego samego sezonu, a do paczki dołożyłem jeszcze dwa dodatkowe modele tej samej generacji Falcona, które również niedługo pokażę. Po zakupie okazało się, że prezentowana miniatura nie posiada imitacji nakrętki w lewym tylnym kole, jednak zakup całości wyszedł na tyle korzystnie, że nie mam z tym problemu. Zakup z września 2021 roku okazał się też póki co jedynym dokonanym poprzez eBay, w którym po wprowadzeniu obowiązku pobierania podatku VAT przez platformy sprzedażowe nie zostałem z tego względu obciążony podatkiem i obsługą celną ponownie w Polsce.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 942
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:30, 08 Kwi 2023 Powrót do góry

246 F1 kapitalny model i dość rzadki w Polsce, więc tym bardziej gratuluję. Wygląd i wykonanie na duży plus.

SX4 także nietuzinkowy i fajnie wyglądający.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:56, 12 Kwi 2023 Powrót do góry

W przypadku 246 F1 na pewno interesujące jest też wydanie w metalowej imitacji książki Smile
SX4 w sumie również dotarło w [link widoczny dla zalogowanych] niż typowa dla modeli w tej skali Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

W 2012 roku Lexus w japońskiej serii Super GT wystawiał model SC430, pomimo zakończenia produkcji drogowej odmiany auta już w lipcu 2010. Auta startujące w klasie GT500 były wystawiane przez 6 zespołów, z których każdy wystawiał po jednym egzemplarzu pojazdu. W zespole Lexus Team SARD startował duet kierowców Juichi Wakisaka i Hiroaki Ishiura, którzy na koniec sezonu zajęli 3 miejsce w klasyfikacji kierowców. Kariera SC430 w Super GT zakończyła się po sezonie 2013. Model Lexusa od Ebbro dotarł do mnie z Holandii razem z pokazywanymi już Nissanami z [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych].

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:08, 15 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Na sezon 2006 Audi przygotowało model R10 DTI, jako następce udanego R8. Konstrukcja zadebiutowała podczas 12h Sebring, gdzie jeden z dwóch egzemplarzy odniósł zwycięstwo. Była to pierwsza wygrana auta z silnikiem diesla w rywalizacji pojazdów tej kategorii. Problemy drugiej załogi i chęć dopracowania konstrukcji skłoniły do dalszego korzystania z R8 w American Le Mans Series. Ostateczny debiut R10 DTI nastąpił podczas 24h Le Mans we Francji. Zespół Audi Sport Team Joest przygotował dwa egzemplarze nowej konstrukcji, które zajęły dwa pierwsze miejsca w kwalifikacjach. Wygrała załoga Frank Biela / Emanuele Pirro / Marco Werner startujący z 2 miejsca, a załoga Rinaldo Capello / Tom Kristensen / Allan McNish ukończyła rywalizację na 3 miejscu. Była to pierwsza wygrana auta z silnikiem wysokoprężnym w 24h Le Mans, a sama konstrukcja okazała się bardzo udana, podobnie jak jej poprzednik. Do kolekcji dołączyła żywiczna miniatura od Look Smart, przedstawiająca auto zwycięskiej załogi z 24h Le Mans. Model znalazłem na Allegro i patrząc na ceny miniatur tego producenta kosztował mnie niewiele, więc zdecydowanie było warto.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Nie 10:04, 16 Kwi 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:04, 16 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Na starcie 24h Le Mans w 2008 roku podobnie jak w poprzednim roku pojawiły się trzy egzemplarze Audi R10 TDI. Utrzymano podział na dwa zespoły, gdzie dwa pojazdy obsługiwane były przez zespół Audi Sport North America, a trzeci przez Audi Sport Team Joest. W kwalifikacjach na czele znaleźli się kierowcy Peugeota, jednak w wyścigu ponownie wygrało R10 TDI z przewagą ponad 4,5 minuty. Zwyciężyło auto zespołu Audi Sport North America, którego kierowcami byli Allan McNish, Tom Kristensen i Rinaldo Capello. Prezentowany model zwycięskiej załogi pierwotnie miał do mnie dotrzeć wraz ze wspomnianym we wpisie na temat [link widoczny dla zalogowanych] modelem od Minichamps, jednak ostatecznie z tego drugiego zrezygnowałem. Miniatura to kolejny już model od Sparka pochodzący z gazetowej serii na temat wyścigu 24h Le Mans na jaki się zdecydowałem.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 942
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:24, 17 Kwi 2023 Powrót do góry

Dwa Audi arcyciekawe. Ten gazetowy Spark to normalna jakość, czy jakiś tańszy odłam? Bo wygląda bardzo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:20, 17 Kwi 2023 Powrót do góry

Zubożone wersje na rynek japoński wykonane z metalu na bazie żywicznych projektów, więc metalu w nadwoziu jest często sporo więcej niż w typowym takim modelu. Wyszło też kilka sztuk na rynku włoskim jako test i mam dwa modele z tej serii, jednak ostatecznie widziałem niedawno podobną serie, ale już z typowymi zubożonymi modelami od IXO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2705
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:03, 17 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W 2009 roku Audi do wyścigu 24h Le Mans przystapiło nowym modelem oznaczonym jako [link widoczny dla zalogowanych]. Po przegranej z Peugeotem na sezon 2010 zmodyfikowano konstrukcję, co uwidoczniło się również w wyglądzie zewnętrznym z widocznymi przednimi strukturami zderzeniowymi. Zacięta rywalizacja w Le Mans zakończyła się [link widoczny dla zalogowanych], po których całe podium zajęli kierowcy Audi. Zwyciężyła załoga auta z numerem #9 w skłądzie Mike Rockenfeller / Timo Bernhard / Romain Dumas z Audi Sport North America. Dwa kolejne miejsca zajęły załogi Audi Sport Team Joest w składzie Andre Lotterer / Marcel Fässler / Benoit Tréluyer w aucie numer #8 oraz Rinaldo Capello / Tom Kristensen / Allan McNish z numerem #7. Wszystkie trzy załogi ustanowiły nowy rekord pokonanej odległości, który należał od 1971 do Helmuta Marko i Gijsa van Lennepa. Za kierowcami Audi na mecie znalazła się [link widoczny dla zalogowanych] zespołu Team Oreca Matmut. Prezentowana miniatura zwycięskiego R15 TDI to żywiczny model marki Spark zakupiony okazyjnie u tego samego sprzedającego, co prezentowane już R10 TDI od Look Smart i Sparka.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin