FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Nowości w kolekcji Abarth098 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3116
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 21:16, 17 Kwi 2023 Powrót do góry

Sporo prezentacji przeoczyłem, ale powiem, że masz bardzo ciekawe miniatury. Fajny ten odłam kolekcji z wyścigów na torze w Le Mans.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:59, 18 Kwi 2023 Powrót do góry

Dzięki Wink W tak dobrej cenie nie mogłem tych Audi sobie odpuścić Smile Żałuję tylko, że nie kupiłem znacznie wcześniej R8 u tego samego sprzedającego. Kupiłem wówczas tylko [link widoczny dla zalogowanych], a cena obu była świetna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:53, 18 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Gianluigi Galli, znany jako Gigi Galli, na sezon 2008 podpisał po raz pierwszy kontrakt na pełen sezon startów w aucie najwyższej klasy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dołączył do zespołu Stobart VK M-Sport Ford Rally Team po tym jak Jari-Matti Latvala przeszedł do fabrycznego zespołu Forda. Pilotem został Giovanni Bernacchini, który tworzył załogę z Gallim już w poprzednich latach. Galli rozpoczął sezon od 6 miejsca w Monte Carlo, po czym wyrównał swój najlepszy wynik w WRC zdobywając 3 miejsce w Rajdzie Szwecji, gdzie uzupełnił podium dla Forda obok fabrycznych kierowców zespołu. Punktował jeszcze w 3 z 4 kolejnych rund, gdzie najwyższą pozycją było 4 miejsce w Rajdzie Sardynii. Kolejnych czterech rajdów nie ukończył, z czego podczas ostatniego z nich, czyli Rajdu Niemiec, uległ wypadkowi w wyniku którego złamał kość udową. Opuścił pozostałe rajdy sezonu i nie powrócił już do startów w WRC. Miniatura w postaci katalogowego wydania IXO trafiła do mnie po tym, jak u dziewczyny zostawił ją święty mikołaj Very Happy Z prezentu jestem bardzo zadowolony, gdyż ta generacja Focusa od IXO jest już całkiem udana, a egzemplarzem w takim malowaniu byłem zainteresowany.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Wto 17:54, 18 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3116
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 19:28, 18 Kwi 2023 Powrót do góry

Ciekawy. Pierwszy raz widzę to malowanie w modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:32, 18 Kwi 2023 Powrót do góry

Może nie widać tego dobrze na tym jednym zdjęciu, ale po drugiej stronie model jest niebieski Smile

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3116
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 19:33, 18 Kwi 2023 Powrót do góry

No i to jest właśnie piękne w modelach sportowych. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:56, 22 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Spadek formy modelu [link widoczny dla zalogowanych] oraz dobra dyspozycja brytyjskich konstrukcji z silnikiem umieszczonym centralnie przekonały Enzo Ferrari do konstrukcji z silnikiem umieszczonym za kierowcą. Pierwsza konstrukcja Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie powstała w tajemnicy pod kierownictwem Carlo Chitiego. Model 246 P F1 otrzymał silnik 2,4 V6 i po dopracowaniu zadebiutował w GP Monaco. Richie Ginther za kierownicą 246 P F1 po uszkodzeniu mechanizmu różnicowego na 70 okrążeniu został sklasyfikowany na 6 miejscu. Mając na uwadzę zmiane przepisów dotyczących zmiany pojemności silnika od kolejnego sezonu nowa konstrukcja otrzymała silnik 1,5 V6, z którym mógła konkurować w Formule 2 jako model 156 F2 zbierając cenne doświadczenie przed kolejnym sezonem F1. Wolfgang Von Trips wystartował też autem w takiej konfiguracji podczas GP Włoch, gdzie zdobył 5 miejsce. Ostatecznie nowa konstrukcja wystartowała w F1 dwukrotnie, jednak doświadczenia te wraz z wprowadzeniem konstrukcji do F2 pozwoliły na stworzenie modelu 156 F1, który już w 1961 doprowadził Ferrari do mistrzostwa w klasyfikacji kierowców i konstruktorów F1. Miniatura 246 P F1 została wydana w skali 1/43 wyłącznie jako model z serii gazetowej i z tego powodu model ten jest trudniej dostępny. Kiedy pojawił się wśród wielu gazetowych modeli Ferrari z F1 w jednym z niemieckich sklepów, w którym była właśnie organizowana akcja zakupowa na forum i znajomy podpowiedział, że to cięższy do znalazienia temat wśród wszystkich konstrukcji F1 tego zespołu to od razu zdecydowałem się na zakup.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3116
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 21:35, 22 Kwi 2023 Powrót do góry

Po prostu jest piękny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:30, 23 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2018 ADAC GT Masters zespół BMW Team Schnitzer wystawił dwa egzemplarze BMW M6 GT3. W aucie z numerem #42 startowali Mikkel Jensen i Timo Scheider, a w aucie #43 Victor Bouveng i Dennis Marschal. W klasyfikacji kierowców pierwszy z tych duetów zajął 6 miejsce, natomiast załoga auta nr #43 została sklasyfikowana na 28 miejscu. W klasyfikacji zespołów BMW Team Schnitzer zajęło 6 miejsce. Mikkel Jensen, Victor Bouveng i Dennis Marschall startowali ze statusem Juniorów, w związku z czym liczyli się w walce w klasyfikacji Junior Cup, w której Jensen u boku doświadczonego Scheidera znalazł się na 2 miejscu, natomiast duet Bouveng / Marschall zajął 11 miejsce. Model auta z numerem #43 wygrałem w licytacji na Allegro Lokalnie, spodziewając się raczej wyższej ceny końcowej ze względu na duże zainteresowanie modelami BMW. Ku mojemu zaskoczeniu okazałem sie jedynym zainteresowanym, więc przelicytowałem wyłącznie cenę początkową ustaloną przez sprzedającego. Z dostawą modelu było nieco zamieszania, gdyż początkowo został wysłany na błędny adres, jednak sprzedający po odzyskaniu paczki nadał ją ponownie i tym razem dotarła już do mnie bez problemu. Sam model wykonany jest z żywicy, której odlew z czasem zaskakująco bardzo się skurczył, co widać szczególnie po bocznych szybach na które zwyczajnie brakuje już miejsca, przez co odstają. Żeby je kiedyś ponownie wkleić konieczne będzie chyba ich zmniejszenie. Kurczenie się odlewów żywicznych to temat, o którym jeszcze mało się mówi, a jest to główny powód odklejających się elementów z takich modeli.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2342
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:34, 23 Kwi 2023 Powrót do góry

Abarth098 napisał:

Kurczenie się odlewów żywicznych to temat, o którym jeszcze mało się mówi, a jest to główny powód odklejających się elementów z takich modeli.


Poruszyłeś ciekawy problem. Pewnie c. d. trzeba będzie kontynuować w nowym wątku. Miałem niedawno problem z odstającymi szybami w 2 modelach żywicznych (LookSmart !!!) sprzed kilku lat. Założyłem, że to problem niewłaściwego przechowywania (słońce, kaloryfer). Z tego co piszesz wynika, że zjawisko może mieć zupełnie inną przyczynę i o wiele większy zasięg. Może również z tego powodu na żywicznych modelach "odskakują" listwy chromowane?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:46, 23 Kwi 2023 Powrót do góry

Mam tylko jeden model od LookSmart z szybami i oczywiście też spotkał go ten problem. Odskakiwanie chromowanych listew też jest spowodowane kurczeniem się odlewu karoserii. Póki co nie zauważyłem takich problemów w modelach Spark/TSM.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:40, 30 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2021 do zespołu AlphaTauri dołączył Yūki Tsunoda. Kierowca związany z programem rozwoju młodych kierowców Hondy zastąpił w zespole Daniiła Kwiata, a drugim kierowcą pozostał Pierre Gasly. Tsunoda zdobył pierwsze punkty za 9 miejsce już w debiucie podczas GP Bahrajnu, jednak w dalszej części sezonu został zapamiętany głównie z częstych błędów i niewykorzystywania potencjału konstrukcji AT02. Na koniec sezonu 2021 Yūki Tsunoda zdobył zaledwie 32 punkty, podczas gdy Pierre Gasly zakończył ten rok z dorobkiem 110 punktów. Zdobyte punkty pozwoliły zająć zespołowi 6 miejsce. Tsunoda został ogłoszony kierowcą zespołu w kolejnym roku, po czym przyznał publicznie, że w związku z nierówną formą i swoimi wypadkami jest nieco zaskoczony tym faktem. Miniatury AT02 obu kierowców zauważyłem w dobrej cenie na OLX jeszcze w zeszłym roku, jednak nie zdecydowałem się na zakup. Kiedy 2 tygodnie temu czekałem przez chwilę na dziewczynę z nudów przejrzałem OLX i wśród kilku wystawionych modeli F1 w specjalnie przygotowanych gablotkach, gdzie przeważały modele Bburago moje zainteresowanie wzbudziła prezentowana miniatura. Cena była zauważalnie niższa niż za widziane wcześniej modele, więc przejrzałem jeszcze Internet, aby upewnić się, czy to na pewno miniatura od Spark i kiedy wszystko na to wskazywało postanowiłem złożyć zamówienie. Sprzedający niestety nie posiadał oryginalnego opakowania, więc model dostałem luzem we wspomnianej dedykowanej gablocie, w której owinięty został dosyć brudną czerwoną ściereczką z mikrofibry, która za przednim skrzydłem od strony podłogi przykleiła się do modelu. Musiałem ją odciąć i wyrywać po kawałeczku czerwone pozostałości, więc z obranego zabezpieczenia modelu na czas wsyłki nie byłem zadowolony. Mimo to, ze względu na dobrą cenę zakup uważam za udany.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:55, 30 Kwi 2023 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

W sezonie 2001 Janusz Kulig startował Fordem Focusem WRC z Jarosławem Baranem w roli pilota w zespole Marlboro Ford Mobil 1 Team. Starty z tym zespołem objęły dwie rundy WRC w Szwecji i Portugalii oraz imprezy na terenie Polski. W sezonie tym startował też Toyotą Corollą WRC w zespole AMK Mikona w Rajdowych Mistrzostwach Słowacji, gdzie pilotem był Emil Horniaček. W sezonie 2001 zdobył 3. tytuł mistrza Polski oraz mistrzostwo Słowacji i tytuł mistrza FIA Europy Północnej. W 7 numerze serii Rally Cars wydany został Ford Focus WRC załogi Janusz Kulig / Jarosław Baran z Rajdu Polski 2001. Rajd ten nie ułożył się po myśli załogi, która wycofała się z rywalizacji w wyniku wypadku. Od czasu zapowiedzi tego modelu na stronie kolekcji wiadome było, że będzie to najsłabszy model z zapowiedzianych, gdyż znana bryła nadwozia od IXO jest bardzo słaba w odniesieniu do rzeczywiastości. W przypadku prezentowanego modelu jest jednak nieco lepiej, bo np. czarne wstawki reflektorów maskują ich nienaturalny kształt i w takiej odmianie miniatura nie wygląda aż tak źle. W modelu oczywiście zabrakło kalkomanii Marlboro, jednak planuje to uzupełnić. Najbardziej kontrowersyjny okazał się kolor, który zaskakująco całkiem dobrze udało mi sie oddać na zdjęciach. Odnośnie poprawności koloru modelu jest wiele sprzecznych opinii i ciężko już stwierdzić, na ile dobrany kolor jest odpowiedni. Chętnie poznam więcej opinii, a najlepiej też potwierdzonych faktów na ten temat.

Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DzioWu
User



Dołączył: 04 Mar 2021
Posty: 203
Przeczytał: 62 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDA

PostWysłany: Nie 16:50, 30 Kwi 2023 Powrót do góry

Kalkomania Marlboro dość dobrze wpływa na odbiór modelu nawet w tym tragicznym kolorze. Według mnie ( i mojej pamięci) jest on źle dobrany. Pamiętam tego Focusa z odcinków i byl bardziej czerwony. Jego kolor faktycznie odpowiada barwom Marlboro ale z lat 80' początków 90' kiedy to Sierrą jeździł śp. Bublewicz. Pod koniec lat 90' Marlboro poszło w czerwone co widać po barwach Lancerów Makinena w WRC.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:21, 30 Kwi 2023 Powrót do góry

Właśnie też od dawna wydawało mi się, że to auto było czerwone, ale po pojawieniu się modelu zwątpiłem, gdy sporo osób zaczęło pisać, że w rzeczywistości auto występowało w barwach typowych dla Marlboro. Widziałem nawet opinie, że występowały w jednym sezonie zarówno czerwone jak i w odcieniu marlboro. Argument z Lancerem WRC bardzo ciekawy i potwierdzałby jednak czerwień.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin