FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 705
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:27, 10 Lis 2014 Powrót do góry

Dlatego, że siłowniki były osadzone blisko siebie i miały duży zakres pracy. Przy wywrocie bocznym wchodziłyby na siebie co ograniczało kąt wywrotu. Z tego powodu podwójne siłowniki stosowano w wywrotce tylnozsypowej gdzie ze sobą nie kolidowały a w wywrotce trójstronnej stosowano jeden większy siłownik z możliwością bezkolizyjnej pracy w trzech kierunkach.
W załączeniu zdjęcie poglądowe Tatry 148 w wersjach S3 i S1. Fotografia przedstawia wprawdzie modele RipperWorks (nie mam pod ręką porównawczego zdjęcia samochodów) ale wykonane na podstawie fabrycznej dokumentacji technicznej prawdziwych pojazdów. Dobrze widoczne są różnice podwozia i siłowniki.
Image

W trójstronnej wywrotce Jelcza (model W 640 JS) zastosowano pierwotnie jeden siłownik konstrukcji Steyr. W trakcie wymuszonej brakiem dewiz polonizacji tego modelu zastosowano dwa słabsze polskie siłowniki innej konstrukcji - były niższe i bardziej rozsunięte. Samochód z takimi siłownikami miał możliwość bocznego wywrotu do około 45 stopni ale ich nierówna praca (zawsze jeden był bardziej obciążony) był przyczyną szybszego zużycia i w praktyce wywrotki te używane były jako tylnozsypowe. Po transformacji ustrojowej i zmianie realiów ekonomicznych powrócono do rozwiązania z jednym siłownikiem.

Powszechnie stosowanym rozwiązaniem przy wywrotkach 3W jest jeden siłownik większej mocy. Obecnie w niektórych przypadkach stosowane są dwa siłowniki (czasem o różnej wydolności) mocowane obok siebie wzdłużnie do osi pojazdu lub pracujące w sposób kombinowany ale w latach 70-tych stosowano rozwiązania prostsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 13:16, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 410
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:48, 10 Lis 2014 Powrót do góry

Wielkie dzięki za rzeczowe wyjaśnienie problemu!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
Klubowicz



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 1830
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 15:31, 10 Lis 2014 Powrót do góry

JarekS napisał:
Miałeś w ręce Tatrę z Premium Classixx?
Jeśli nie, to nie masz właściwego porównania.
Zresztą, myślenie "nie kupię modelu dobrego, bo kiedyś ukaże się w KAP", do dla mnie lekka żenada. Sory, ale takie mam zdanie...
Pozdrawiam.

"nie kupię dobrego PC za 2 stówy, bo kiedyś może ukaże się KAP za 40zł, którego bez bólu rozbiorę poprawię i zmienię co mi tam tylko przyjdzie do głowy i może uda mi się zrobić model jescze lepszy od PC" Wink
Teraz już chyba wszystko jasne. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Joxer
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 984
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:42, 17 Lis 2014
PRZENIESIONY
Wto 12:04, 18 Lis 2014
Powrót do góry

Robur LO3000 NVA
Atlas:
Image

Cars&Co:
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joxer dnia Pon 15:45, 17 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
yurek65
User



Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1448
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka

PostWysłany: Sob 3:29, 29 Lis 2014 Powrót do góry

VAZ-2105 (AL) i VAZ-2105 (KAP)
Image
Image
Image
Image
Image
Image

VAZ-2107 (KAP) i VAZ-2105 (KAP)
Image
Image
Image
Image
Image
Image

VAZ-2107 (KAP), VAZ-2105 (KAP) i VAZ-2105 (AL)
Image
Image

Powinno być tak...
Image


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez yurek65 dnia Sob 4:12, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Joxer
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 984
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:14, 09 Gru 2014 Powrót do góry

Ford Crown Victoria (DeAgostini - 1:43)

Pojazdy policyjne z całego świata - New York + Mexico
Avtomobil na służbie - Moskwa
Image

ukrmodels.org.ua


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Joxer
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 984
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:34, 12 Gru 2014 Powrót do góry

Skoda Octavia KAP (1961) Vs Abrex (1963)
Image
Image
Image
Image
Image
(forum.index.hu)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joxer dnia Pią 21:35, 12 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
QLIG
Klubowicz



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3455
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 81 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żory

PostWysłany: Sob 20:24, 20 Gru 2014 Powrót do góry

Tym razem z najniższej półki:

Mini - Cararama Vs. "Kultowe Auta Prl" ( 12 zł Vs. 27 zł )


Image
Image
Image
Image
Image

Przy tej jakości i cenach nie ma o czym gadać Wink
Zalana farbą "bułka" z KaP powinna się wstydzić przy Cararamie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Sob 20:26, 20 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kuba96
Klubowicz



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 901
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Sob 22:45, 20 Gru 2014 Powrót do góry

Także bardziej odpowiada mi wydanie od Cararamy. Ponadto odnoszę wrażenie, że kap ma jakieś biedne to wnętrze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 643
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Sob 23:07, 20 Gru 2014 Powrót do góry

Identyczne porównanie zrobione na szybko w grudniową noc około godziny 14 (potrzebny był zderzak, który i tak okazał się karykaturalnie gruby).
VW 1303 Cararama - nowszy model z szerokimi klapami i starszy VW 1200 z KAP.
Jedyny plus modelu KAP, to wycieraczki i wewnętrzne lusterko.
Ciekawostką jest, że starszy VW ma nowsze tylne światła, czyli oba mają pomylone, ale zamieniał ich nie będę.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Sob 23:08, 20 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
Klubowicz



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4239
Przeczytał: 118 tematów

Pomógł: 153 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 2:18, 21 Gru 2014 Powrót do góry

Dzięki Qlig za ciekawe porównanie. Sam widziałem tego Mini od Hongwella i tak sobie pomyślałem, że wygląda lepiej niż produkt DeA, po tych zdjęciach potwierdziło się Wink W ogóle ta seria po 12zł z marketu jest zaskakująco dobrze wykonana Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1612
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:38, 21 Gru 2014 Powrót do góry

kuba96 napisał:
Także bardziej odpowiada mi wydanie od Cararamy. Ponadto odnoszę wrażenie, że kap ma jakieś biedne to wnętrze?


Ma, nie ma, niewazne,
ale ktos kto lubi i kuma temat RMC - nie pogardzi KAPem.

Po prostu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kuba96
Klubowicz



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 901
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Nie 2:48, 21 Gru 2014 Powrót do góry

Raf
"Ma, nie ma, nieważne"

Czyżbym wyczuł jakąś nie chęć do mojego wpisu? Very Happy

RMC- masz na myśl Rajd Monte Carlo, czy coś innego ?

Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 510
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:01, 27 Gru 2014 Powrót do góry

Joxer napisał:
Skoda Octavia KAP (1961) Vs Abrex (1963)

Image

(forum.index.hu)


Szykowałem się zrobić to porównanie, ale byłeś szybszy. Myślę. że warto dodać tytułem komentarza, że kształt tylnego bocznego okna w Abrex jest nieprawidłowy. Poprawny jest KAPu.
Na zdjęciach (moich tak samo) nie uwidacznia się, że przednia i tylna szyba Abrex są zbyt "kwadratowe".

Całość wrażeń jest taka, że pozbywam się Abrex a zostawiam w kolekcji KAP. Zamieniłem je tylko kołami.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2225
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:54, 30 Gru 2014 Powrót do góry

Ze względu na ostatni prezent mam możliwość porównać Stratosa z Vitesse i serii Legendarne Samochody.

Różnic jest sporo. przede wszystkim spojery, dwa czarne są na LS i wygląda to fajnie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przód tez się różni - Vitesse ma czarną chłodnice pociagniętą do dołu, a LS lakierowany dół. Inne też są światła, LS ma zaznaczone kolorowe kierunkowskazy w innym kształcie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Felgi - ogromna różnica w rozmiarze. Sprawia to wrażenie, ze Vitesse ma balonowe opony.

[link widoczny dla zalogowanych]

Z tyłu rzuca się w oczy fajna cześć wydechowa w Vitesse i spora różnica w rozmiarze świateł.

[link widoczny dla zalogowanych]

Podsumowując...
Nie wiem, który jest lepszy, nie mierzyłem - nie sprawdzałem. Różnią się od siebie tak znacznie, że na pewno zostawię sobie oba Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin