FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Kokakolowy
User



Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:43, 13 Paź 2016 Powrót do góry

Witam wszystkich,
Ostatnimi czasy w moje ręce trafiły dwa rajdowe Trabanty 601 - IST oraz Altaya (co ciekawe, zakupiona na stacji benzynowej). Korzystając z okazji pokusiłem o małe porównanie. W każdym modelu znajdziemy coś, czego brakuje w tym drugim, więc werdykt, który lepszy pozostawiam wam. Nie liczę błędnych kalkomanii w Trabancie z Altaya bo to przypadłość tylko mojego egzemplarza.

Image
Lepiej wykonane są wycieraczki IST'a, lepsze wrażenie robią też lepiej położone kalki.

Image

Image

Image
Dużo lepiej wykonany gril w wersji Altaya, jednak IST nadrabia zamalowanymi bolcami w światłach

Image
w IST użyto lepszego plastiku na światła, jednak Altaya jest staranniej pomalowana.

Image

Image

Dodatkowo w modelu Altaya znajdziemy detale deski rozdzielczej czego zabrakło w IST oraz lepiej pomalowane podwozie. No i antenka, która jest bonusem od twórców, ale prezentuje się lepiej niż goły dach IST'a.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kokakolowy dnia Czw 19:46, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 664
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 1:24, 14 Paź 2016 Powrót do góry

I tak nie wiem, który jest który po kilku obrotach Smile
Altaya ma antenkę, więc teraz już widzę.

Ten z anteną ma poważną wadę przy listwie dachu.

Ten bez antenki ma bardziej realistyczny wywietrznik z boku, delikatniejsze lusterko i przede wszystkim wykończony tył. Światło cofania też bardziej dopracowane.

Przednia rejestracja u jednego jest naklejona, u drugiego to osobny element.
Myślę, że brak tylnej rejestracji w modelu Altaya, to tylko problem tego jednego egzemplarza.

Na plus dla Altaya jest grill, ale kolor auta chyba zbyt żółty. To trudno ocenić po fotkach. Kalkomanie w IST nie są tak bardzo kontrastowe i nie mają tak ostrych konturów, przez co wyglądają bardziej realnie.

Ogólnie 4:1 dla IST


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Pią 1:42, 14 Paź 2016, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Kokakolowy
User



Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:51, 14 Paź 2016 Powrót do góry

Owszem, brak detali z tyłu to przypadłość tego egzemplarza : d tak samo podwojnie nalozona z przodu. Nie wiem jak ze skaza na dachu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 593
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 16:53, 14 Paź 2016 Powrót do góry

Wada na dachu to po prostu nadlewka plastiku, typowa dla niechlujnego montażu w modelach gazetowych.
No a poza tym, modele przede wszystkim różnią się kołami.
Gazetowy ma felgi z Trabanta 1.1. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 664
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 20:40, 14 Paź 2016 Powrót do góry

Plastiku? Czy to znaczy, że model jest plastikowy, jak oryginalne auto ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wtk
User



Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wrocławia

PostWysłany: Pią 20:59, 14 Paź 2016 Powrót do góry

Nie będę owijał... Mnie się oba podobają! Very Happy
Są plany na listopad aby nabyć choćby jednego rajdowego Trampka! Smile
Jeśli oczywiście nadarzy się dobra okazja! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wtk dnia Pią 21:01, 14 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 593
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 21:15, 14 Paź 2016 Powrót do góry

Abrimaal napisał:
Plastiku? Czy to znaczy, że model jest plastikowy, jak oryginalne auto ?

Nie no, oczywiście, że nie. Ale dach jak najbardziej. To osobny element. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2161
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 13:07, 19 Sty 2017 Powrót do góry

550 Barchetta to chyba najczęściej wymieniany w mojej kolekcji model Smile
Najpierw była żółta, z serii gazetkowej. Model słaby i niewiele łączyło go z rzeczywistością. Zastąpiło go gablotkowe IXO, bardzo fajnie wykonane, w jedynym słusznym kolorze i z wreszcie całkiem poprawnymi światłami przednimi.
Ale to wciąż nie było to czego potrzebowałem. Model był jakiś taki płaski, bez wyrazu, miał po prostu brzydki przód i kilka niedoróbek. Ale udało mi się dorwać model od HotWheels który to co IXO zrobiło źle, ten robi dużo, dużo lepiej Smile

A więc do dzieła-IXO ma szare wnętrze, HW brązowe Smile

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Najbardziej rzuca się w oczy przód - dużo masywniejszy, cięższy i muskularny niż w IXO. Czyli dokłądnie taki jak powinien być. Nieco inny kształt ma też grill, i cały przedni zderzak jest mniej nachylony. Co do samego grilla to w IXO został on skopany na maxa. Ma chromowane żeberka i nie ma świateł przeciwmgłowych, czyli krótko mówiąc nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością Very Happy Charakterystyczny kształt zderzaka w HW ładnie widać na ostatnim ujęciu z góry.
Druga mocno rzucająca się w oczy rzecz to felgi. Barchetta ma charakterystyczne dla siebie koła o unikatowym wzorze i na dodatek o różnej głębokości na przedniej i tylnej osi. IXO ma cztery identyczne koła, w HotWheels jest zachowana różnica między przednimi i tylnymi felgami.
Do tego HotWheels ma ładniejszy tył, ładnie zaznaczoną, charakterystyczną, zadartą lotkę na klapie, mniejsze światła, srebrny korek wlewu paliwa i brązowe wnętrze.

Na plus w IXO są na pewno przednie klosze, montowane tylko na jednym bolcu, a nie na dwóch większych jak w HW, ładnie zdetalowane wnętrze, zaciski hamulcowe i fototrawione logotypy z tyłu. Tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 593
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 20:40, 20 Sty 2017 Powrót do góry

Z wnętrzem w HW to chyba lekko przegięli. Shocked Naprawdę kalka z zegarami była taka kosztowna? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2161
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią 20:52, 20 Sty 2017 Powrót do góry

To prawda, ale jest to wg mnie jedyna wyraźna wada HW. Warto dodać że nie jest to oczywiście seria Elite. W dodatku model też ma swoje lata Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1018
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Wrocławia

PostWysłany: Nie 15:22, 22 Sty 2017 Powrót do góry

Witajcie.

Spodobał mi się ten temat i chciałbym dorzucić coś od siebie. Postaram się pokazać różnice pomiędzy modelami Ferrari F40 firmy Altaya (czerwony) i Hot Wheels Elite (czarny).

Zapraszam do oglądania!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2161
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 16:45, 22 Sty 2017 Powrót do góry

Fajne porównanie, zwłaszcza, ze oba modele są z tej samej kasty Razz Tak samo z resztą jak większość HW Elite i odpowiedników od IXO Wink

Tutaj jak na dłoni widać degradację detali w modelu gazetowym. Wszystko jest takie same ale w Altai jest "mniej bardziej". HWE to świetny model, jedyne co mi się w nim nie podoba, to spoiler, który jest jako osbny element-wygląda to strasznie brzydko, choć w czarnym modelu nie rzuca się aż tak w oczy.

Bardzo chętnie bym zobaczył porównanie HWE i Herpy, głównie jesli chodzi o proporcje i wymiary Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1018
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Wrocławia

PostWysłany: Nie 17:14, 22 Sty 2017 Powrót do góry

smigi, dzięki Smile

Wrzucam jeszcze porównanie modeli Ferrari F50 tych samych firm, co powyżej:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 664
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pon 2:32, 23 Sty 2017 Powrót do góry

Ten czarny jest bardzo ciekawy. Tylko szkoda, że na zewnątrz i w środku czarny. Realne auto pewnie wygląda niesamowicie całe czarne. Producent ma możliwość operowania materiałami, matem i połyskiem. W modelach ważne są kontrasty, wtedy mamy pewność, że to auto w skali, a nie bryłka węgla powiedzmy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 664
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pon 9:10, 23 Sty 2017 Powrót do góry

Dawno zapowiadane porównanie dwóch modeli Austin FX4.
Model IXO z serii Bond vs Amercom z Taksówki Świata
czyli 1/40 vs 1/43. To widać.
z góry przepraszam za kurz, jeden był już sprzedany gdy przyszedł drugi


Image

Model Bond jest cały niewymiarowy, szczególnie w oczy rzuca się przód.
Ma odrobinę lepszy lakier, lusterka w innym miejscu i bardziej dopracowaną lampę TAXI na dachu

Image

Bond ma antenę z boku i logo ma grillu.
Amercom ma czarne gumy na zderzakach, co sugeruje późniejszy rocznik. W żadnym nie jest to błąd.
Amercom ma kolorowe detale wnętrza i szybę dzielącą przedziały, jednak w obu tapicerka i fotele są czarne.

Image

Tył zdecydowanie na korzyść Amercom. Przede wszystkim lampy, ramka szyby, dokładniejszy wlew paliwa.
W IXO jest napis AUSTIN i jakaś tabliczka. Chyba dla wierności z filmowym autem.

Image

Widok z boku. Tutaj rzecz dla mnie absolutnie nieakceptowalna - dwie ramki szyb pomalowane, trzecia nie.
Nawet jeśli oryginał tak miał, to nie były one aż tak bardzo widoczne. Design modeli ma swoje zasady i ograniczenia.
W Amercom znacznie lepiej wybrnęli robiąc listwę nad całym dachem.
Na korzyść IXO są felgi i prawidłowy kąt nachylenia przodu auta.
W Amercom grill jest za bardzo pochylony. Łatwo to naprawić.
Klamki w Amercom są dokładniejsze.
Boczna listwa bardzo dyskusyjna. Nie dodaje mu uroku i mało który taką miał.
Auto wydaje się dłuższe i lżejsze dzięki niej, to znany trick gdy pontony stawały się niemodne, a na topie były skrzydlaki, później kanciaki.

Image

Od spodu w IXO jakby więcej detali, ale absolutnie nie znam się na tym.
Dla formalności.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin