FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4214
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 76 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 7:42, 31 Mar 2016 Powrót do góry

Zapraszam do obejrzenia porównania dwóch modeli Ikarusa 556 w wykonaniu ClassicBus oraz Sowiecki Autobus. Porównanie to przedstawiłem również w moim wątku dotyczącym kolekcji Ikarusów.

Różnica między nimi jest kolosalna - między modelami jest przepaść jakościowa. W tej chwili dostępne są 3 różne malowania modelu ClassicBus - biały z czerwonym pasem, biały z czerwonym pasem i oznaczeniami (tablice rejestracyjne, napisy nad drzwiami) oraz cały biały (najdroższy, bo seria tylko 50 sztuk). Soviecki Autobus jest dostępny w dwóch malowaniach - biały z czerwonym pasem i srebrno-niebieski. Model ClassicBusa jest w stanie oryginalnym, w Sowieckim Autobusie dodane są tablice rejestracyjne.

Opiszę najpierw kilka najważniejszych różnic między modelami:
1. ClassicBus ma pojedyncze szyby wmontowane w otwory okienne, dzięki czemu szyby stanowią jedną płaszczyznę ze ścianą modelu. W Sowieckim Autobusie, szyby to pas przezroczystego plastiku zamontowany od wewnątrz, co przy grubej karoserii, daje brzydki efekt głęboko osadzonych szyb.
2. Detale takie jak uchwyty przedniej ściany, wywietrzniki w dachu, tylna klapa, logo - są wykonane w ClassicBus jako osobne elementy, a nie odlane razem z karoserią, co nadaje im bardziej realnego kształtu, zbliżonego do wyglądu w prawdziwym autobusie.
3. Wycieraczki (fototrawione), grill (z głębią), lusterka, oświetlenie w ClassicBusie jest wykonane bardziej finezyjnie.
4. Wloty powietrza pod zderzakiem w Sovwieckim Autobusie są pomalowane pod kolor karoserii, więc praktycznie niewidoczne, bo zlewają się z bryłą (karoserii). W ClassicBusie to osobne elementy, malowane na srebrną, dzięki czemu ładnie się prezentują.
5. ClassicBus ma wiernie odwzorowane felgi Trilexy, w Sowieckim Autobusie falgi to jakieś nieporozumienie.
6. Wnętrza to dwa różne światy kolekcjonerskie - ClassicBus ma osobno montowane fotele w innym kolorze, niż podłoga oraz ładne boczki, dzięki czemu wnętrze "widać" z zewnątrz. W Sowieckim Autobusie wnętrze odlane jest jako monolit z jednego kawałka plastiku z gołymi bocznymi ścianami.
7. Podwozie w ClassicBusie jest odwzorowane z dużo większą ilością detali.
8. W Sowieckim Autobusie poziom wykonania jest dużo niższy - są różnego rodzaju wady lakiernicze (odpryski, krzywe malowanie), wady montażowe (źle dopasowany i zamontowany zderzak), miałem też spory zaciek z kleju na szybie, który na szczęście udało się usunąć. W ClassicBusie takich wad nie ma.
9. Modele mają nieco inne odcienie koloru białego - ClassicBus jest bardziej kremowy.
10. ClassicBus ma poprawną wysokość przednich szyb - są one nieco wyższe, niż szyby boczne. W modelu Sowieckiego Autobusa, rzednie szyby mają tą samą wysokość, co boczne.
11. Niestety ceny obu modeli też dzieli przepaść - nowy ClassicBus jest ponad 2 razy droższy niż nowy Sowiecki Autobus (8900 RUB v 3800 RUB).

A teraz czas na zdjęcia:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli ktoś chce mieć model Ikarusa 556 w swojej kolekcji, naprawdę warto dołożyć i kupić ClassicBusa.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Czw 8:00, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 636
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 1:59, 01 Kwi 2016 Powrót do góry

Na pewno warto dołożyć. O ile detale to kwestia dobrego wzroku i tolerancji posiadacza, to kolor tego tańszego jest problemem, o którym wiele razy wspominałem przy okazji kolejnych modeli KAP i innych gazetowych. Znacznie taniej wychodzi malowanie standardową farbą z hurtowni niż dobór koloru dla jednego modelu. Tu dobrym przykładem są portale internetowe i ich kolorystyka. Widać, kto jest profesjonalistą i indywidualnie dobiera zestaw, a kto używa najprostszych instrukcji color=red, color=green itp. Poza tym często w dwukolorowych modelach, każdy z kolorów ma inny połysk. Częste jest też, że karoseria ma wysoki połysk a grill i inne elementy metalowe są nienaturalnie matowe lub odwrotnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 700
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:28, 01 Kwi 2016 Powrót do góry

Czyli właściwie na czym polega problem koloru w modelu Sowieckiego Autobusa? Chodzi o wady lakiernicze o których napisał Jarek czy o coś innego? I którego koloru, kremowego czy pomarańczowego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
Klubowicz



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 1617
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:19, 01 Kwi 2016 Powrót do góry

W droższym kolory są bardziej stonowane, to chyba najlepsze określenie tej kwestii Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kulter




Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:12, 08 Kwi 2016 Powrót do góry

Jest gdzieś na tym forum może temat w którym użytkownicy mogą pochwalić się swoją całą kolekcją, a nie pojedynczymi modelami? Chętnie pokazałbym co udało mi się zebrać do tej pory, ale z pewnością nie jest to na tyle duża kolekcja bym mógł komukolwiek tutaj dorównać. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
Klubowicz



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4238
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 11:48, 08 Kwi 2016 Powrót do góry

Wielkość kolekcji o niczym nie świadczy i najważniejsza nie jest Wink

http://www.motoshowminatura.fora.pl/nasze-kolekcje,19/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2006
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pią 13:38, 08 Kwi 2016 Powrót do góry

Arrow http://www.motoshowminatura.fora.pl/nasze-kolekcje,19/ - jest dział "Nasze kolekcje" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
martin
Klubowicz



Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 1013
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 108 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań / Łazarz

PostWysłany: Pią 13:43, 08 Kwi 2016 Powrót do góry

Koledze chyba chodzi o zdjęcia całych kolekcji.

Generalnie może być problem z tym ponieważ sporo osób ma modele w szafach / kartonach ze względu na to że po prostu nie ma miejsca na ekspozycję.

Ja tak np mam że jedyna okazja aby zobaczyć jakąś część kolekcji mojej to Targi Hobby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wtk
User



Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 226
Przeczytał: 40 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wrocławia

PostWysłany: Pią 23:07, 08 Kwi 2016 Powrót do góry

Kolega może przecież założyć temat w podlinkowanym dziale z odpowiednim tytułem?! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2153
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:27, 08 Maj 2016 Powrót do góry

Dzięki temu, że pomogłem załatwić model dla znajomego trafiła się doskonała okazja do przeprowadzenia kolejnego porównania.

Tym razem na tapetę trafiają Porsche.
Przyjechała do mnie Carrera S od Minichampsa więc wyciągnąłem mojego AutoArta przedstawiającego dokładnie tę samą wersję.
Nawet kolor się zgadza Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

Po lewej (czerwone wnętrze) Minichamps.

Oba modele są bardzo dobre według mnie.
Jest kilka szczegółów, na które zwróciłem uwagę.

Felgi są podobne, ale ładniejsze tarcze i zaciski ma AA (no i AA ma skręcane koła).


[link widoczny dla zalogowanych]

Światła: tu też bym się skłaniał w stronę Autoartu, w PMA widać bolce, tylne klosze są takie jakieś płaskie - AA ma fajna głębię i lepiej to wygląda.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wnętrze w AA jest smutno-czarne i tu o wiele bardziej wolę Minichampsa. Wycieraczki też są delikatniejsze i fajniejsze w PMA.

[link widoczny dla zalogowanych]

Rzadko się zagląda pod spód, ale tym, którzy to robią bardziej do gustu przypadnie AA.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze jedna rzecz: kierunkowskazy na nadkolu - a AA jest to delikatna naklejka, w PMA szkiełko, ale dziwnie wystaje ponad obrys.
Rzecz gustu, ja wolę AA.

Podsumowując - wole AutoArt więc cieszę się, że akurat ten model stoi u mnie na półce.
Z Minichampsa chętnie przeszczepiłbym wycieraczki i kolorowe wnętrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Towi
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1684
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Herford

PostWysłany: Wto 11:01, 10 Maj 2016 Powrót do góry

Dwie manufaktury żywiczne, ale czy dwa różne samochody - oceńcie sami !

FSM Smyk:

Moye Modele - czerwony / biały, nakład 50 sztuk, cena 250,- zl.

AutoCult - niebieski / biały, nakład 333 sztuk, cena 85,- €


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
Klubowicz



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1324
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Wto 17:52, 10 Maj 2016 Powrót do góry

Bardziej mi się podoba niebieski...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1578
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:23, 11 Maj 2016 Powrót do góry

Smyk Made in DDR - jest lepszy, rowniejszy itd. itp.
ale Smyk Made by Moye Modele - odwalil kawal dobrej roboty,
byl jednym z lepszych modeli tej manufaktury
(obok potworkow typu Fiat Coupe),
wiec akurat w tym przypadku
- wygrywa dla mnie klimat polskiego ...eee... producenta Wink
(i cena, bo na rynku wtornym
Smyk Made in Poland jest juz dzis TANSZY niz w momencie debiutu,
wez to sprzedaj powyzej 200 PLN... i tyle).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
Klubowicz



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 679
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Śro 12:51, 11 Maj 2016 Powrót do góry

Towi, dzięki za porównanie tych małych Smyków Smile
Sam mam czerwonego z ulicy Wolność,
i kilka detali takich jak
zderzak przedni czy zawiasy tylnej klapy silnika
jest innych niż w Twoim.
Tego AutoCultowego mam w planie bo też mnie będzie cieszył,
ale tutaj jeszcze jeden element oprócz nakładu i ceny dochodzi Smile
Niebieskie AutoCult są zapewne wszystkie takie same,
zaś MoyeModele są z pewnością wszystkie ciut inne od siebie.
To zakrawa na jednostkową postać.

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
Klubowicz



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4238
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 16:36, 11 Maj 2016 Powrót do góry

Piękny ten smyk, cena teoretycznie duża, ale tylko teoretycznie, model niszowy, świetnie zrobiony, chciałoby się mieć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin