FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Sławek84
User



Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 303
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 21:14, 09 Sty 2020 Powrót do góry

Jeśli to ja miałbym wybierać , to postawił bym na AA. Ma spoiler w stanie spoczynku , czyli typowo do postoju w gablocie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2437
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 21:23, 09 Sty 2020 Powrót do góry

Początkowo też bardzo mi się nie podobał ten postawiony spoiler, ale powiem Ci że naprawdę fajnie się prezentuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2437
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 12:53, 29 Sty 2020 Powrót do góry

No to pora na niegdyś obiecywane porównanie Pagani Smile

Niebieska Huayra to GTAutos od Welly, czerwona Huayra to AutoArt

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Tak jak pisałem w trakcie prezentacji Huayry od AA w swoim wątku, to porównanie jest dość ciekawe.
Przede wszystkim wielkie brawa należą się Welly, bo podobnie jak w przypadku porównania P1 tak i tutaj tańszy model wypada naprawdę świetnie w porównaniu z wysokobudżetowym AutoArtem (choć tak się zastanawiam, czy to tanie modele tak podwyższyły loty, czy drogie obniżyły ).
W ogólnym rozrachunku oczywiście wygrywa AutoArt - jakość spasowania i malowania elementów to najwyższa liga, podobnie jak wspominany już wcześniej karbon - wszystkie elementy, łącznie z lusterkami czy skomplikowanymi splitterem i dyfuzorem są pokryte mikroskopijną teksturą włókna węglowego, wygląda to pięknie. Również takie detale jak światła, wykonane z malusieńkich szkiełek w AA budzą podziw (około 1mm średnicy z przodu, jakieś 2,5 z tyłu).
Nie potrafię się jednak pogodzić s kilkoma uproszczeniami! Przede wszystkim wloty powietrza na tylnych nadkolach w AA są namalowane, Welly potrafiło zrobić delikatne zagłębienia z fakturą kratki! W AA brak jest srebrnych zapinek przedniej i tylnej klapy (widoczne malutkie srebrne elementy z przodu i z tyłu drzwi, zaraz pod linią okien). W AutoArcie przednie światła są dość mocno zlane z bryłą, a u konkurenta dało się to zrobić jako ładnie "odcięty" element. I wreszcie, spójrzcie na linię boczną. To przetłoczenie, które definiuje linię nadkoli, tak wyraźne i pięknie poprowadzone w Welly, jest ledwo widoczne w AA (nie przez zalanie farbą!).
Ok, dwie ostatnie rzeczy w GTA tak naprawdę są dość mocno przerysowane względem oryginalnego samochodu, w rzeczywistości te przetłoczenia nie są tak głębokie. Ale w modelu w skali, pod lakierem i w tak niewielkich wymiarach takie niuanse bardzo się gubią (mimo że AA zrobiło to prawidłowo), więc myślę, że ktoś w Welly wziął to pod uwagę i wzmocnił te elementy, tak, żeby były wyraźne nawet w małej skali.
Tak czy siak w powyższych punktach zdecydowanie wygrywa budżetowy model.

Godne pochwały są też felgi, równie dobre jak w AutoArt i również świetna powłoka lakiernicza.

Reasumując, ten przydługi wpis - AutoArt jest genialnym modelem z mnóstwem satysfakcjonujących detali. Welly natomiast jest zdecydowanie najbardziej opłącalnym zakupem jeśli chodzi o Huayrę - poza mocno uproszczonymi lampami nie mam praktycznie nic do zarzucenia i miniatura wygląda naprawdę godnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5085
Przeczytał: 129 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 11:00, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Postanowiłem zrobić porównanie Tatr T138/T148 z SSM oraz Premium Classixxs:
Image


Tatry z SSM są na nowo opracowane i nie bazują w żadnym stopniu na Premium Classixxs. Wypuszczone wcześniej Tatry T815 z SSM i Premium Classixxs były modelami bliźniaczymi - identycznymi. W Tatrach T138/T148 jest zupełnie inaczej, Tatry z SSM są dużo ładniejsze. Śmiem twierdzić, że różnica między Tatrami z SSM a Premium Classixxs jest taka, jak dawniej między Tatrami z Premium Classixxs a Atlas/DeA.
Tatry z Premium Classixxs wyglądają trochę pokracznie w porównaniu do SSM.
Do porównania poszły Tatry T138S1 z SSM i PC, które są niemal identyczne. Różnią się tylko tym, że Tatra z Premium Classixxs ma z tyłu klapę kipra. Z kolei Tatry T148 różnią się kiprami - T148 z SSM ma kiper jednostronny S1, Tatra T148 z Premium Classixxs ma kiper trójstronny S3. Od razu trzeba dodać, że siłownik kipra w Tatrze T148 z Premium Classixxs jest nieprawidłowy - taki siłownik nie miałby prawa działać poprawnie przy podnoszeniu kipra na boki.
Kabina w SSM jest większa i ma inne proporcje w stosunku do PC. Wszystkie detale kabiny - klamki, migacze, antenki obrysowe, kierownica są bardziej finezyjne w SSM. Przednie lampy w SSM mają szkło ryflowane, w PC szkło jest gładkie. Przedni zderzak w SSM ma inny (właściwy) kształt niż w PC. Nadkola mają różne wycięcia. Ogólnie można powiedzieć, że kabina w Premium Classixxs jest dużo bardziej zaokrąglona w wielu miejscach, przez co wygląda bardziej pokracznie.
Przednia szyba, patrząc z góry jest bardziej płaska w SSM, podszybie w kabinie jest krótsze.
Rama rurowa ma dużo więcej szczegółów w SSM, niż w PC - jest wierniej odwzorowana. Skrzynia biegów na ramie rurowej również ma więcej detali. Rama w SSM ma inny kształt niż w PC - rozszerza się za kabiną.
Modele T138 różnią się też siłownikami kipra S1, ale nie wiem, czy to błąd w PC, czy po prostu inny rodzaj.
Opony w SSM mają wyraźniejszy bieżnik.
Podwozie - tu rządzi SSM, Rama rurowa, mosty są dużo bardziej szczegółowe. Spód kabiny w PC to płaska płyta, w SSM mamy widok silnika od spodu. Po odkręceniu kabiny w SSM okazuje się, że model ma prawie cały silnik (bez górnej pokrywy).
Jedynym minusem w SSM jest plastikowy kiper. W PC kipry są metalowe.
Bez wątpienia, to starcie zdecydowanie wygrywają modele SSM.



Tatra T138S1 SSM vs Tatra T138S1 Premium Classixxs:

Image

Image

Image

Kabiny:
Image

Image

Image

Image

Ramy i kipry:
Image

Image

Image

Widok z góry:
Image

Podwozia:
Image

Silnik w modelu SSM:
Image



Tatra T148S1 SSM vs Tatra T148S3 Premium Classixxs:

Image

Image

Image

Kabiny:
Image

Image

Image

Image

Ramy i kipry:
Image

Image

Image

Widok z góry:
Image

Podwozia:
Image

Silnik w modelu SSM:
Image

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 18:34, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2195
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pon 12:35, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Dzięki Ci Jarku za to porównanie! Very Happy Pięknie widać wszystkie różnice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tom18
User



Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 397
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 19:54, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Czyli SSM są bardziej zbliżone do orginału. Więc trzeba sobie takie nabyć. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
M5Q
User



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 359
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ

PostWysłany: Pon 12:24, 15 Mar 2021 Powrót do góry

Dzięki akcji Makelele76 trafił w moje ręce model Skody 130 Rapid (czerwony) z roku 1987 z numeru 4 czeskiej serii "Kaleidoskop Slavnych Vozu".
Jako że stał już u mnie w gablocie Abrexowy model Skody 136 Rapid (biały) z tego samego roku, to zrobiłem kilka zdjęć porównawczych.
Jak już parokrotnie wspominaliście w wątku dotyczącym czeskiej serii, modele wyprodukowano z dość dużą starannością w porowaniu do modeli Abrexa. Tak jest i w tym przypadku, subiektywnie czerwona Skoda w prawie każdym elemencie wypada lepiej od białej i nie jest to tylko kwestia koloru.
Począwszy od sylwetki i jakości oraz grubości lakieru, poprzez przednie reflektory, boczne plastikowe kierunkowskazy, malowane detale (wloty powietrza, listwy, spryskiwacze), aż po kolory we wnętrzu i felgi. Jedynie tylna lampa jest lekko zniekształcona, ale widać to tylko na powiększeniu.
Zdjęcia robione na szybko telefonem przy lampach biurkowych więc oświetlenie nierównomierne, ale myślę że do wyłapania szczegółów wystarczą.

Klik powiększa:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

EDIT: Coś się poknociło z hostingiem na FotoSiku, część innych foto na forum też niewidoczne. Jak do wieczora nie naprawią, to przeniosę gdzie indziej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez M5Q dnia Pon 14:46, 15 Mar 2021, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 5522
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 247 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 14:28, 15 Mar 2021 Powrót do góry

Fotki niestety nie działają Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
M5Q
User



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 359
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ

PostWysłany: Czw 17:06, 18 Mar 2021 Powrót do góry

Fotosik podegrał nowe certyfikaty i fotki powyżej już widać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 1835
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Czw 23:20, 18 Mar 2021 Powrót do góry

Dopiero dziś znalazłem ten temat i przenoszę porównanie modeli z mojego tematu.

Zatem obiecane porównanie dwóch modeli Pontiaca Trans Am produkcji Greenlight. Z lewej model z 1977 r. z filmu Smokey and the Bandit, a z prawej model z 1979 r. z filmu Kill Bill. Wykonanie modelu z 1977 r. dużo ciekawsze i bardziej szczegółowe. Grennlight w modelu z 1979 r. poszedł na kilka uproszczeń, niestety. Wielka szkoda, bo przecież ażurowe felgi, czy kolorowa deska rozdzielcza to drobiazgi, a zdecydowanie poprawiają odbiór modelu.



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


I jeszcze wnętrze samochodu:

Trans Am 1977 - Smokey and the Bandit
Image

Trans Am 1979 - Kill Bill
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 5522
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 247 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:24, 19 Mar 2021 Powrót do góry

Dzięki za oba porównania. Istotnie modelik IXO definitywnie zdeklasował Abrex. Prawda jest też taka, że Rapid ten był jakiś taki dziwny od samego początku jak powstał. Ja osobiście kupiłem, bo alternatywy nie było takiej jak teraz. A wybór jest oczywisty.

Zainteresowało mnie też zestawienie obu Pontiaców i zadałem sobie nawet pytanie, dlaczego akurat ten model mnie ominął? Nie mam wątpliwości, że będę musiał uzupełnić zbiorek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
James
User



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 162
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:51, 20 Mar 2021 Powrót do góry

Piotrek, w modelu z 77 spójrz na linie maski silnika jak jest poprowadzona ku dołowi i porównaj z oryginałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 20:13, 26 Mar 2021 Powrót do góry

Co do TransAm, też mam go na oku, ale uwaga... Trafiło mi się w przeszłości kilka modeli "filmowych" i żaden nie był w skali 1/43. Były między 1/40 a 1/45 omijając tą właściwą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Sob 18:01, 03 Lip 2021 Powrót do góry

Zrobiłem takie małe porównanie Skodzianek Favorit z Abrex-a, Favorit z Dea z Serii Legendární Automobily minulé éry i ostatni wypust Dea - Formana z wiadomej serii Kaleidoskop slavných vozů Škoda.
Wygląda to tak:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Jak to zauważył wcześniej JarekS Forman jest bardzo lekka i ma za małe kółka

I jeszcze jedno porównanie - też Skodzianki, ale z początku produkcji powojennej, czyli 1102 Tudor i 1102 Tudor Roadster:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Generalnie, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością modeli z ostatnich wypustów Dea, niby gazetówka, a modele naprawdę dopracowane, ładnie złożone, mające kolorowe wnętrze, no coś pięknego.
Testowa seria naszych Legend FSO też na takim samym poziomie, więc myślę, że jak się zacznie regularna sprzedaż, to też będziemy się cieszyć, jak nie przymierzając "Murzyn blaszką" Wink Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 818
Przeczytał: 117 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Śro 12:05, 15 Wrz 2021 Powrót do góry

Skody 1203 ROL z Dea oraz SSM.
Porównanie z RCForum.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin