FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Sławek84
User



Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 213
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 21:14, 09 Sty 2020 Powrót do góry

Jeśli to ja miałbym wybierać , to postawił bym na AA. Ma spoiler w stanie spoczynku , czyli typowo do postoju w gablocie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2217
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 21:23, 09 Sty 2020 Powrót do góry

Początkowo też bardzo mi się nie podobał ten postawiony spoiler, ale powiem Ci że naprawdę fajnie się prezentuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2217
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 12:53, 29 Sty 2020 Powrót do góry

No to pora na niegdyś obiecywane porównanie Pagani Smile

Niebieska Huayra to GTAutos od Welly, czerwona Huayra to AutoArt

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Tak jak pisałem w trakcie prezentacji Huayry od AA w swoim wątku, to porównanie jest dość ciekawe.
Przede wszystkim wielkie brawa należą się Welly, bo podobnie jak w przypadku porównania P1 tak i tutaj tańszy model wypada naprawdę świetnie w porównaniu z wysokobudżetowym AutoArtem (choć tak się zastanawiam, czy to tanie modele tak podwyższyły loty, czy drogie obniżyły ).
W ogólnym rozrachunku oczywiście wygrywa AutoArt - jakość spasowania i malowania elementów to najwyższa liga, podobnie jak wspominany już wcześniej karbon - wszystkie elementy, łącznie z lusterkami czy skomplikowanymi splitterem i dyfuzorem są pokryte mikroskopijną teksturą włókna węglowego, wygląda to pięknie. Również takie detale jak światła, wykonane z malusieńkich szkiełek w AA budzą podziw (około 1mm średnicy z przodu, jakieś 2,5 z tyłu).
Nie potrafię się jednak pogodzić s kilkoma uproszczeniami! Przede wszystkim wloty powietrza na tylnych nadkolach w AA są namalowane, Welly potrafiło zrobić delikatne zagłębienia z fakturą kratki! W AA brak jest srebrnych zapinek przedniej i tylnej klapy (widoczne malutkie srebrne elementy z przodu i z tyłu drzwi, zaraz pod linią okien). W AutoArcie przednie światła są dość mocno zlane z bryłą, a u konkurenta dało się to zrobić jako ładnie "odcięty" element. I wreszcie, spójrzcie na linię boczną. To przetłoczenie, które definiuje linię nadkoli, tak wyraźne i pięknie poprowadzone w Welly, jest ledwo widoczne w AA (nie przez zalanie farbą!).
Ok, dwie ostatnie rzeczy w GTA tak naprawdę są dość mocno przerysowane względem oryginalnego samochodu, w rzeczywistości te przetłoczenia nie są tak głębokie. Ale w modelu w skali, pod lakierem i w tak niewielkich wymiarach takie niuanse bardzo się gubią (mimo że AA zrobiło to prawidłowo), więc myślę, że ktoś w Welly wziął to pod uwagę i wzmocnił te elementy, tak, żeby były wyraźne nawet w małej skali.
Tak czy siak w powyższych punktach zdecydowanie wygrywa budżetowy model.

Godne pochwały są też felgi, równie dobre jak w AutoArt i również świetna powłoka lakiernicza.

Reasumując, ten przydługi wpis - AutoArt jest genialnym modelem z mnóstwem satysfakcjonujących detali. Welly natomiast jest zdecydowanie najbardziej opłącalnym zakupem jeśli chodzi o Huayrę - poza mocno uproszczonymi lampami nie mam praktycznie nic do zarzucenia i miniatura wygląda naprawdę godnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4379
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 112 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 11:00, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Postanowiłem zrobić porównanie Tatr T138/T148 z SSM oraz Premium Classixxs:
Image


Tatry z SSM są na nowo opracowane i nie bazują w żadnym stopniu na Premium Classixxs. Wypuszczone wcześniej Tatry T815 z SSM i Premium Classixxs były modelami bliźniaczymi - identycznymi. W Tatrach T138/T148 jest zupełnie inaczej, Tatry z SSM są dużo ładniejsze. Śmiem twierdzić, że różnica między Tatrami z SSM a Premium Classixxs jest taka, jak dawniej między Tatrami z Premium Classixxs a Atlas/DeA.
Tatry z Premium Classixxs wyglądają trochę pokracznie w porównaniu do SSM.
Do porównania poszły Tatry T138S1 z SSM i PC, które są niemal identyczne. Różnią się tylko tym, że Tatra z Premium Classixxs ma z tyłu klapę kipra. Z kolei Tatry T148 różnią się kiprami - T148 z SSM ma kiper jednostronny S1, Tatra T148 z Premium Classixxs ma kiper trójstronny S3. Od razu trzeba dodać, że siłownik kipra w Tatrze T148 z Premium Classixxs jest nieprawidłowy - taki siłownik nie miałby prawa działać poprawnie przy podnoszeniu kipra na boki.
Kabina w SSM jest większa i ma inne proporcje w stosunku do PC. Wszystkie detale kabiny - klamki, migacze, antenki obrysowe, kierownica są bardziej finezyjne w SSM. Przednie lampy w SSM mają szkło ryflowane, w PC szkło jest gładkie. Przedni zderzak w SSM ma inny (właściwy) kształt niż w PC. Nadkola mają różne wycięcia. Ogólnie można powiedzieć, że kabina w Premium Classixxs jest dużo bardziej zaokrąglona w wielu miejscach, przez co wygląda bardziej pokracznie.
Przednia szyba, patrząc z góry jest bardziej płaska w SSM, podszybie w kabinie jest krótsze.
Rama rurowa ma dużo więcej szczegółów w SSM, niż w PC - jest wierniej odwzorowana. Skrzynia biegów na ramie rurowej również ma więcej detali. Rama w SSM ma inny kształt niż w PC - rozszerza się za kabiną.
Modele T138 różnią się też siłownikami kipra S1, ale nie wiem, czy to błąd w PC, czy po prostu inny rodzaj.
Opony w SSM mają wyraźniejszy bieżnik.
Podwozie - tu rządzi SSM, Rama rurowa, mosty są dużo bardziej szczegółowe. Spód kabiny w PC to płaska płyta, w SSM mamy widok silnika od spodu. Po odkręceniu kabiny w SSM okazuje się, że model ma prawie cały silnik (bez górnej pokrywy).
Jedynym minusem w SSM jest plastikowy kiper. W PC kipry są metalowe.
Bez wątpienia, to starcie zdecydowanie wygrywają modele SSM.



Tatra T138S1 SSM vs Tatra T138S1 Premium Classixxs:

Image

Image

Image

Kabiny:
Image

Image

Image

Image

Ramy i kipry:
Image

Image

Image

Widok z góry:
Image

Podwozia:
Image

Silnik w modelu SSM:
Image



Tatra T148S1 SSM vs Tatra T148S3 Premium Classixxs:

Image

Image

Image

Kabiny:
Image

Image

Image

Image

Ramy i kipry:
Image

Image

Image

Widok z góry:
Image

Podwozia:
Image

Silnik w modelu SSM:
Image

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 18:34, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2157
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 100 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pon 12:35, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Dzięki Ci Jarku za to porównanie! Very Happy Pięknie widać wszystkie różnice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tom18
User



Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 278
Przeczytał: 104 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 19:54, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Czyli SSM są bardziej zbliżone do orginału. Więc trzeba sobie takie nabyć. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin