FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
HitFan
User



Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 693
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 15:27, 13 Wrz 2018 Powrót do góry

IXO RAC119 vs IXO/Eaglemoss - Peugeot 205 T16 E2

Dziś chciałem podzielić się moim porównaniem modeli Peugeota 205 T16 E2 z katalogowego wydania wydania IXO oraz z gazetkowej serii Champion Rally Cars. Poniżej zamieszczam opis skopiowany z [link widoczny dla zalogowanych] na moim blogu.

Dzień dobry! Na dzisiaj przygotowałem zapowiedziane już jakiś czas temu porównanie Peugeotów 205 T16 E2. Oba modele zostały wyprodukowane przez IXO models. Na zdjęciach model po lewej to wydanie katalogowe RAC119, a po prawej model wydany w gazetowej serii wydawnictwa Altaya (mogliśmy go też spotkać w seriach wydawanych przez Eaglemoss)*. W tym artykule postaram się zwrócić uwagę na najważniejsze różnice, dzięki czemu będziemy mogli odpowiedzieć na pytanie: Który wybrać?

Na wstępie chciałem podziękować Fabianowi, znanemu szerszemu gronu pod nickiem OpelFAN, za użyczenie modelu gazetkowego (który nota bene odkupił wcześniej ode mnie) do porównania. Aby mieć pełen obraz, polecam zapoznać się z wpisami poświęconymi poszczególnym miniaturom: [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych]. Ta pierwsza przedstawia auto z numerem 5, prowadzone przez załogę Juha Kankkunen / Juha Piironen, która wygrała Rajd Akropolu 1986. Model z numerem 1 natomiast odzwierciedla zwycięski samochód załogi Timo Salonen / Seppo Harjanne z Rajdu 1000 Jezior 1986.

Z przodu dużą różnicę znajdziemy w reflektorach. Model po lewej ma je wykonane z pół-matowego plastiku, dzięki czemu dają wrażenie głębi. Natomiast atrapa chłodnicy w obu przypadkach jest wykonana identycznie przy użyciu blaszki. Drobny plus dla gablotkowego modelu za nity na przednim spoilerze. Występuje też różnica w wykonaniu anteny. Z tyłu w oczy od razu rzucają się dużo lepsze światła w miniaturze po prawej. Prawdopodobnie ich bladość w modelu gablotkowym dotyczy tylko mojego egzemplarza, ale nie jestem w stanie tego w pełni zweryfikować. Pełne IXO broni się natomiast wspornikami spoilera oraz lepiej wykonanym malowaniem zespołu w okolicach tylnego grilla. Gazeciak ma jedną, nieco źle spasowaną kalkę, podczas gdy jego oponent ma pomalowane każde żebro z osobna. Do tego dochodzi brak spodniej osłony silnika oraz nitów wokół okien w egzemplarzu po prawej.

Największe różnice znajdziemy jednak gdy spojrzymy na modele od boku. Właśnie tutaj widoczne jest najwięcej uproszczeń. Wersja katalogowa ma wokół okien nitowane uszczelki, których nie uświadczymy w modelu Altaya. Ponadto IXO w swoim flagowym modelu umieściło metalowe siateczki we wlotach powietrza na błotnikach. W tańszym modelu jedynie zamalowano je czarną farbą. Duży plus dla gazetkowego egzemplarza natomiast za logotypy Michelin na oponach. Różnice znajdziemy również we wnętrzu obu miniatur. Co prawda w uproszczonym modelu znajdziemy zegary na desce rozdzielczej, czy pasy bezpieczeństwa na fotelach, jednak w pełnym wydaniu pokuszono się o pomalowanie foteli na niebiesko z przodu i żółto z tyłu.

Trudno jednak podsumować porównanie zubożonej oraz pełnej wersji modelu, bez podania cen. Model gazetkowy można dorwać za około 70 zł + kw, natomiast z wyceną IXO RAC119 jest już gorzej. Aktualnie na eBayu nie znajdziemy żadnej oferty, a ostatnia jaką pamiętam wynosiła 40 £, co daje w przeliczeniu ~190 zł. Myślę, że to za dużo. Nie zapominajmy, że to dalej słynące z nie najlepszego montażu IXO. Jeśli traficie ten model w regularnej cenie 110-130 zł, wtedy warto się pokusić, inaczej wersja gazetowa powinna was zadowolić. Bo o ile na tle katalogowej wygląda słabiej, o tyle dalej jest solidną propozycją w przypadku Grupy B. Serdecznie dziękuję za uwagę. Dajcie znać, co Wy o tym sądzie. Warto dopłacać? Życzę miłego popołudnia i pozdrawiam!

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2430
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:03, 13 Wrz 2018 Powrót do góry

Świetne porównanie.
Nie zbierając rajdówek zachciałem mieć ten model w kolekcji. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucanero dnia Czw 16:52, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
HitFan
User



Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 693
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 16:56, 13 Wrz 2018 Powrót do góry

Lucanero napisał:
Nie zbierając rajdówek zachciałem mieć ten model w kolekcji. Smile

Polecam zdecydowanie Wink Jeśli dobrze pamiętam, posiadasz Forda RS200. Z dwieście-piątką komponowałby się wyśmienicie. W temacie 205 jest Spark, ale na ebayu znalazłem jednego, za 90GBP


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2430
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:53, 13 Wrz 2018 Powrót do góry

Zawsze mi się podobała 205-tka, planuję jeszcze tę z Dakaru, ale nie wiem czy nie poszukam też rajdówki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Joxer
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:16, 18 Wrz 2018 Powrót do góry

ErAZ-762V (Avtolegendy CCCP #241) Vs ErAZ-762B (Avtolegendy CCCP Best #68 )
Image
Image
Image
Image
(nacekomie.ru)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joxer dnia Wto 19:17, 18 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin