 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Sławek84
User
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 226 Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Czw 21:14, 09 Sty 2020 |
 |
Jeśli to ja miałbym wybierać , to postawił bym na AA. Ma spoiler w stanie spoczynku , czyli typowo do postoju w gablocie  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2281 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
|
Wysłany:
Czw 21:23, 09 Sty 2020 |
 |
Początkowo też bardzo mi się nie podobał ten postawiony spoiler, ale powiem Ci że naprawdę fajnie się prezentuje  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2281 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
|
Wysłany:
Śro 12:53, 29 Sty 2020 |
 |
No to pora na niegdyś obiecywane porównanie Pagani
Niebieska Huayra to GTAutos od Welly, czerwona Huayra to AutoArt
Tak jak pisałem w trakcie prezentacji Huayry od AA w swoim wątku, to porównanie jest dość ciekawe.
Przede wszystkim wielkie brawa należą się Welly, bo podobnie jak w przypadku porównania P1 tak i tutaj tańszy model wypada naprawdę świetnie w porównaniu z wysokobudżetowym AutoArtem (choć tak się zastanawiam, czy to tanie modele tak podwyższyły loty, czy drogie obniżyły ).
W ogólnym rozrachunku oczywiście wygrywa AutoArt - jakość spasowania i malowania elementów to najwyższa liga, podobnie jak wspominany już wcześniej karbon - wszystkie elementy, łącznie z lusterkami czy skomplikowanymi splitterem i dyfuzorem są pokryte mikroskopijną teksturą włókna węglowego, wygląda to pięknie. Również takie detale jak światła, wykonane z malusieńkich szkiełek w AA budzą podziw (około 1mm średnicy z przodu, jakieś 2,5 z tyłu).
Nie potrafię się jednak pogodzić s kilkoma uproszczeniami! Przede wszystkim wloty powietrza na tylnych nadkolach w AA są namalowane, Welly potrafiło zrobić delikatne zagłębienia z fakturą kratki! W AA brak jest srebrnych zapinek przedniej i tylnej klapy (widoczne malutkie srebrne elementy z przodu i z tyłu drzwi, zaraz pod linią okien). W AutoArcie przednie światła są dość mocno zlane z bryłą, a u konkurenta dało się to zrobić jako ładnie "odcięty" element. I wreszcie, spójrzcie na linię boczną. To przetłoczenie, które definiuje linię nadkoli, tak wyraźne i pięknie poprowadzone w Welly, jest ledwo widoczne w AA (nie przez zalanie farbą!).
Ok, dwie ostatnie rzeczy w GTA tak naprawdę są dość mocno przerysowane względem oryginalnego samochodu, w rzeczywistości te przetłoczenia nie są tak głębokie. Ale w modelu w skali, pod lakierem i w tak niewielkich wymiarach takie niuanse bardzo się gubią (mimo że AA zrobiło to prawidłowo), więc myślę, że ktoś w Welly wziął to pod uwagę i wzmocnił te elementy, tak, żeby były wyraźne nawet w małej skali.
Tak czy siak w powyższych punktach zdecydowanie wygrywa budżetowy model.
Godne pochwały są też felgi, równie dobre jak w AutoArt i również świetna powłoka lakiernicza.
Reasumując, ten przydługi wpis - AutoArt jest genialnym modelem z mnóstwem satysfakcjonujących detali. Welly natomiast jest zdecydowanie najbardziej opłącalnym zakupem jeśli chodzi o Huayrę - poza mocno uproszczonymi lampami nie mam praktycznie nic do zarzucenia i miniatura wygląda naprawdę godnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4521 Przeczytał: 147 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 11:00, 16 Mar 2020 |
 |
Postanowiłem zrobić porównanie Tatr T138/T148 z SSM oraz Premium Classixxs:
Tatry z SSM są na nowo opracowane i nie bazują w żadnym stopniu na Premium Classixxs. Wypuszczone wcześniej Tatry T815 z SSM i Premium Classixxs były modelami bliźniaczymi - identycznymi. W Tatrach T138/T148 jest zupełnie inaczej, Tatry z SSM są dużo ładniejsze. Śmiem twierdzić, że różnica między Tatrami z SSM a Premium Classixxs jest taka, jak dawniej między Tatrami z Premium Classixxs a Atlas/DeA.
Tatry z Premium Classixxs wyglądają trochę pokracznie w porównaniu do SSM.
Do porównania poszły Tatry T138S1 z SSM i PC, które są niemal identyczne. Różnią się tylko tym, że Tatra z Premium Classixxs ma z tyłu klapę kipra. Z kolei Tatry T148 różnią się kiprami - T148 z SSM ma kiper jednostronny S1, Tatra T148 z Premium Classixxs ma kiper trójstronny S3. Od razu trzeba dodać, że siłownik kipra w Tatrze T148 z Premium Classixxs jest nieprawidłowy - taki siłownik nie miałby prawa działać poprawnie przy podnoszeniu kipra na boki.
Kabina w SSM jest większa i ma inne proporcje w stosunku do PC. Wszystkie detale kabiny - klamki, migacze, antenki obrysowe, kierownica są bardziej finezyjne w SSM. Przednie lampy w SSM mają szkło ryflowane, w PC szkło jest gładkie. Przedni zderzak w SSM ma inny (właściwy) kształt niż w PC. Nadkola mają różne wycięcia. Ogólnie można powiedzieć, że kabina w Premium Classixxs jest dużo bardziej zaokrąglona w wielu miejscach, przez co wygląda bardziej pokracznie.
Przednia szyba, patrząc z góry jest bardziej płaska w SSM, podszybie w kabinie jest krótsze.
Rama rurowa ma dużo więcej szczegółów w SSM, niż w PC - jest wierniej odwzorowana. Skrzynia biegów na ramie rurowej również ma więcej detali. Rama w SSM ma inny kształt niż w PC - rozszerza się za kabiną.
Modele T138 różnią się też siłownikami kipra S1, ale nie wiem, czy to błąd w PC, czy po prostu inny rodzaj.
Opony w SSM mają wyraźniejszy bieżnik.
Podwozie - tu rządzi SSM, Rama rurowa, mosty są dużo bardziej szczegółowe. Spód kabiny w PC to płaska płyta, w SSM mamy widok silnika od spodu. Po odkręceniu kabiny w SSM okazuje się, że model ma prawie cały silnik (bez górnej pokrywy).
Jedynym minusem w SSM jest plastikowy kiper. W PC kipry są metalowe.
Bez wątpienia, to starcie zdecydowanie wygrywają modele SSM.
Tatra T138S1 SSM vs Tatra T138S1 Premium Classixxs:
Kabiny:
Ramy i kipry:
Widok z góry:
Podwozia:
Silnik w modelu SSM:
Tatra T148S1 SSM vs Tatra T148S3 Premium Classixxs:
Kabiny:
Ramy i kipry:
Widok z góry:
Podwozia:
Silnik w modelu SSM:
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 18:34, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Dziwny Mag
Moderator
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2157 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 100 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 12:35, 16 Mar 2020 |
 |
Dzięki Ci Jarku za to porównanie! Pięknie widać wszystkie różnice. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
tom18
User
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 315 Przeczytał: 123 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pon 19:54, 16 Mar 2020 |
 |
Czyli SSM są bardziej zbliżone do orginału. Więc trzeba sobie takie nabyć.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|