FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Porównania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
HitFan
User



Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 707
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 15:27, 13 Wrz 2018 Powrót do góry

IXO RAC119 vs IXO/Eaglemoss - Peugeot 205 T16 E2

Dziś chciałem podzielić się moim porównaniem modeli Peugeota 205 T16 E2 z katalogowego wydania wydania IXO oraz z gazetkowej serii Champion Rally Cars. Poniżej zamieszczam opis skopiowany z [link widoczny dla zalogowanych] na moim blogu.

Dzień dobry! Na dzisiaj przygotowałem zapowiedziane już jakiś czas temu porównanie Peugeotów 205 T16 E2. Oba modele zostały wyprodukowane przez IXO models. Na zdjęciach model po lewej to wydanie katalogowe RAC119, a po prawej model wydany w gazetowej serii wydawnictwa Altaya (mogliśmy go też spotkać w seriach wydawanych przez Eaglemoss)*. W tym artykule postaram się zwrócić uwagę na najważniejsze różnice, dzięki czemu będziemy mogli odpowiedzieć na pytanie: Który wybrać?

Na wstępie chciałem podziękować Fabianowi, znanemu szerszemu gronu pod nickiem OpelFAN, za użyczenie modelu gazetkowego (który nota bene odkupił wcześniej ode mnie) do porównania. Aby mieć pełen obraz, polecam zapoznać się z wpisami poświęconymi poszczególnym miniaturom: [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych]. Ta pierwsza przedstawia auto z numerem 5, prowadzone przez załogę Juha Kankkunen / Juha Piironen, która wygrała Rajd Akropolu 1986. Model z numerem 1 natomiast odzwierciedla zwycięski samochód załogi Timo Salonen / Seppo Harjanne z Rajdu 1000 Jezior 1986.

Z przodu dużą różnicę znajdziemy w reflektorach. Model po lewej ma je wykonane z pół-matowego plastiku, dzięki czemu dają wrażenie głębi. Natomiast atrapa chłodnicy w obu przypadkach jest wykonana identycznie przy użyciu blaszki. Drobny plus dla gablotkowego modelu za nity na przednim spoilerze. Występuje też różnica w wykonaniu anteny. Z tyłu w oczy od razu rzucają się dużo lepsze światła w miniaturze po prawej. Prawdopodobnie ich bladość w modelu gablotkowym dotyczy tylko mojego egzemplarza, ale nie jestem w stanie tego w pełni zweryfikować. Pełne IXO broni się natomiast wspornikami spoilera oraz lepiej wykonanym malowaniem zespołu w okolicach tylnego grilla. Gazeciak ma jedną, nieco źle spasowaną kalkę, podczas gdy jego oponent ma pomalowane każde żebro z osobna. Do tego dochodzi brak spodniej osłony silnika oraz nitów wokół okien w egzemplarzu po prawej.

Największe różnice znajdziemy jednak gdy spojrzymy na modele od boku. Właśnie tutaj widoczne jest najwięcej uproszczeń. Wersja katalogowa ma wokół okien nitowane uszczelki, których nie uświadczymy w modelu Altaya. Ponadto IXO w swoim flagowym modelu umieściło metalowe siateczki we wlotach powietrza na błotnikach. W tańszym modelu jedynie zamalowano je czarną farbą. Duży plus dla gazetkowego egzemplarza natomiast za logotypy Michelin na oponach. Różnice znajdziemy również we wnętrzu obu miniatur. Co prawda w uproszczonym modelu znajdziemy zegary na desce rozdzielczej, czy pasy bezpieczeństwa na fotelach, jednak w pełnym wydaniu pokuszono się o pomalowanie foteli na niebiesko z przodu i żółto z tyłu.

Trudno jednak podsumować porównanie zubożonej oraz pełnej wersji modelu, bez podania cen. Model gazetkowy można dorwać za około 70 zł + kw, natomiast z wyceną IXO RAC119 jest już gorzej. Aktualnie na eBayu nie znajdziemy żadnej oferty, a ostatnia jaką pamiętam wynosiła 40 £, co daje w przeliczeniu ~190 zł. Myślę, że to za dużo. Nie zapominajmy, że to dalej słynące z nie najlepszego montażu IXO. Jeśli traficie ten model w regularnej cenie 110-130 zł, wtedy warto się pokusić, inaczej wersja gazetowa powinna was zadowolić. Bo o ile na tle katalogowej wygląda słabiej, o tyle dalej jest solidną propozycją w przypadku Grupy B. Serdecznie dziękuję za uwagę. Dajcie znać, co Wy o tym sądzie. Warto dopłacać? Życzę miłego popołudnia i pozdrawiam!

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2495
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:03, 13 Wrz 2018 Powrót do góry

Świetne porównanie.
Nie zbierając rajdówek zachciałem mieć ten model w kolekcji. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucanero dnia Czw 16:52, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
HitFan
User



Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 707
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 16:56, 13 Wrz 2018 Powrót do góry

Lucanero napisał:
Nie zbierając rajdówek zachciałem mieć ten model w kolekcji. Smile

Polecam zdecydowanie Wink Jeśli dobrze pamiętam, posiadasz Forda RS200. Z dwieście-piątką komponowałby się wyśmienicie. W temacie 205 jest Spark, ale na ebayu znalazłem jednego, za 90GBP


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2495
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:53, 13 Wrz 2018 Powrót do góry

Zawsze mi się podobała 205-tka, planuję jeszcze tę z Dakaru, ale nie wiem czy nie poszukam też rajdówki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Joxer
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1184
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:16, 18 Wrz 2018 Powrót do góry

ErAZ-762V (Avtolegendy CCCP #241) Vs ErAZ-762B (Avtolegendy CCCP Best #68 )
Image
Image
Image
Image
(nacekomie.ru)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joxer dnia Wto 19:17, 18 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2032
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 20:16, 09 Sty 2020 Powrót do góry

Na górze model z serii Supercars wydawnictwa Centauria (z wysuniętym spoilerem), na dole AutoArt.

Image

Image

Image

Cóż mogę powiedzieć...
AutoArt to klasa sama w sobie, fenomenalny karbon (gażda czarna część nadwozia jest pokryta mikroskopijną teksturą, nie wiem jak oni to zrobili, ale wygląda jak prawdziwy!), piękne fototrawione kratki (cały tylny pas) i przepiękny lakier.
Centauria przy AA wygląda... naprawdę świetnie! I myślę, że to jest najlepszą rekomendacją dla modelu gazetowego.
Jasne, różnice w wykonaniu są kolosalne a zdjęcia nieco uwypaklają niedostatki, ale na pierwszy rzut oka, na drugi i na dziesiąty, modele stojące obok siebie w odległości "na wyciągnięcie ręki" praktycznie się nie różnią. Taki sam piękny lakier, świetne przeszklenie, ładne felgi, świetne proporcje.

Z rzeczy które najbardziej odróżniają modele (poza spoilerem) to wspomniany karbon - w gzetówce to tylko szara farba - elementy fototrawione, czyli cały tył, kratki z przodu, nad tylną szybą i przednie światła, dużo lepsze w AA. Do tego brzydkie mocowania lusterek w gazetówce i baardzo toporna wycieraczka.
Do tego jeszcze dochodzi rzecz bardzo ciężka do uzyskania na zdjęciach - feeling, czuć w ręce tę jakość. Gazetówka ma gdzieniegdzie gorzej spasowane elementy, czasem coś jest niedomalowane, czasem gdzieś maźnięte. W AA mamy wszystko spasowane idealnie, przednia szyba jest idealnie zaokrąglona i dopasowana do karoserii, w gazetówce jednak czuć pewne niedoskonałości.

Tak czy siak model Centauria jest naprawdę świetny, zostawia w tyle większość modeli gazetowych wg mnie i jeśli brać pod uwagę cene (można go dorwać spokojnie w granicach 50-80zł) nie ma konkurencji.

A poza tym, kurczę, naprawdę stoją obok siebie i wyglądają razem świetnie:
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sławek84
User



Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 168
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 21:14, 09 Sty 2020 Powrót do góry

Jeśli to ja miałbym wybierać , to postawił bym na AA. Ma spoiler w stanie spoczynku , czyli typowo do postoju w gablocie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2032
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 21:23, 09 Sty 2020 Powrót do góry

Początkowo też bardzo mi się nie podobał ten postawiony spoiler, ale powiem Ci że naprawdę fajnie się prezentuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2032
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 12:53, 29 Sty 2020 Powrót do góry

No to pora na niegdyś obiecywane porównanie Pagani Smile

Niebieska Huayra to GTAutos od Welly, czerwona Huayra to AutoArt

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Tak jak pisałem w trakcie prezentacji Huayry od AA w swoim wątku, to porównanie jest dość ciekawe.
Przede wszystkim wielkie brawa należą się Welly, bo podobnie jak w przypadku porównania P1 tak i tutaj tańszy model wypada naprawdę świetnie w porównaniu z wysokobudżetowym AutoArtem (choć tak się zastanawiam, czy to tanie modele tak podwyższyły loty, czy drogie obniżyły ).
W ogólnym rozrachunku oczywiście wygrywa AutoArt - jakość spasowania i malowania elementów to najwyższa liga, podobnie jak wspominany już wcześniej karbon - wszystkie elementy, łącznie z lusterkami czy skomplikowanymi splitterem i dyfuzorem są pokryte mikroskopijną teksturą włókna węglowego, wygląda to pięknie. Również takie detale jak światła, wykonane z malusieńkich szkiełek w AA budzą podziw (około 1mm średnicy z przodu, jakieś 2,5 z tyłu).
Nie potrafię się jednak pogodzić s kilkoma uproszczeniami! Przede wszystkim wloty powietrza na tylnych nadkolach w AA są namalowane, Welly potrafiło zrobić delikatne zagłębienia z fakturą kratki! W AA brak jest srebrnych zapinek przedniej i tylnej klapy (widoczne malutkie srebrne elementy z przodu i z tyłu drzwi, zaraz pod linią okien). W AutoArcie przednie światła są dość mocno zlane z bryłą, a u konkurenta dało się to zrobić jako ładnie "odcięty" element. I wreszcie, spójrzcie na linię boczną. To przetłoczenie, które definiuje linię nadkoli, tak wyraźne i pięknie poprowadzone w Welly, jest ledwo widoczne w AA (nie przez zalanie farbą!).
Ok, dwie ostatnie rzeczy w GTA tak naprawdę są dość mocno przerysowane względem oryginalnego samochodu, w rzeczywistości te przetłoczenia nie są tak głębokie. Ale w modelu w skali, pod lakierem i w tak niewielkich wymiarach takie niuanse bardzo się gubią (mimo że AA zrobiło to prawidłowo), więc myślę, że ktoś w Welly wziął to pod uwagę i wzmocnił te elementy, tak, żeby były wyraźne nawet w małej skali.
Tak czy siak w powyższych punktach zdecydowanie wygrywa budżetowy model.

Godne pochwały są też felgi, równie dobre jak w AutoArt i również świetna powłoka lakiernicza.

Reasumując, ten przydługi wpis - AutoArt jest genialnym modelem z mnóstwem satysfakcjonujących detali. Welly natomiast jest zdecydowanie najbardziej opłącalnym zakupem jeśli chodzi o Huayrę - poza mocno uproszczonymi lampami nie mam praktycznie nic do zarzucenia i miniatura wygląda naprawdę godnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin