FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe autobusy i ich historia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
grzes
User



Dołączył: 30 Kwi 2019
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska / Siedlce

PostWysłany: Czw 14:58, 16 Maj 2019 Powrót do góry

Może warto zajrzeć tu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Citar
User



Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 191
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hamburg / Gdansk

PostWysłany: Czw 15:10, 16 Maj 2019 Powrót do góry

Moze i warto, ale myslalem bardziej o oficjalnej stronie fabryki czy skanach prospektow z danymi technicznymi.
"Twoja" stronka to skladanka jak i wiki, moze dokladna a moze mniej....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
CICHY525
User



Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 599
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 18:30, 16 Maj 2019 Powrót do góry

A tu jeszcze inne foto. Autosany MPK Kutno lub Płock(nie doszliśmy do tego) ale raczej Kutno.
Image
Mam książkę taką starą o historii Autosana, ale nie bardzo mam czas przeanalizować jakie wymiary czy daty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CICHY525 dnia Czw 18:32, 16 Maj 2019, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 839
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 22:23, 16 Maj 2019 Powrót do góry

Przedstawione zdjęcie jest też na obwolucie książki AUTOSAN z 1982 roku. W tej książce jest napisane: W IV kwartale 1975 roku została uruchomiona seryjna produkcja nowoczesnych samochodów podróżniczych również średniej wielkości przystosowanych do komunikacji miejskiej Autosan H9-35. O tej samej wersji, tylko z późniejszymi zmianami: W III kwartale 1978 roku Sanocka Fabryka Autobusów w Sanoku uruchamia unowocześniony samochód podróżniczy Autosan H9-35 odmiana 1978 do potrzeb komunikacji miejskiej. Tak więc podany rok 1964 to pomyłka nie dostrzeżona przez korektora tekstu, bowiem to jeszcze czas Sana H-27A i H-27B. I jeszcze jeden cytat z w/w książki: Dnia 27 lipca 1974 r. ostatni San z kolejnym numerem 33 273 zszedł z taśmy produkcyjnej.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1572
Przeczytał: 107 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świętochłowice

PostWysłany: Pią 4:07, 17 Maj 2019 Powrót do góry

Andrzej, bardzo dziekuje za fachowe wytlumaczenie, jednak dobrze myslalem,
ze H9-35 zaczeto produkowac od 1975 roku.

Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
snoopy
User



Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 204
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 8:35, 18 Maj 2019 Powrót do góry

Jakby ktoś z Warszawy szukał Autosana to wczoraj był jeszcze w 'kultowym kiosku' na Marszałkowskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:26, 19 Maj 2019 Powrót do góry

Jeszcze wracając do H9-35 nie narzekając szkoda jednak, że skorzystano z nr 520. Nr 94 to H9-35 z pierwszych lat ze świetlikami w dachu i w o wiele ładniejszym malowaniu. Nie wspomnę o przykładzie 61 dla mnie najbardziej idealny.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Patrząc na wymiary to oba modele jak i H9-03 tak i H9-35 mają skopane proporcje mam na myśli wymiary dolnej części, H9-35 jest za bardzo obniżony, a H9-03 powinien być trochę niższy. No ale darowanemu koniowi... A jak się nie podoba to zrób sobie sam;-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez koland dnia Nie 18:26, 19 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
autobusy_prl
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1400
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:36, 19 Maj 2019 Powrót do góry

Trzeba by napisać do Bartka z RAT Project, może uda się go namówić na poprawne zderzaki do H9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 839
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 20:52, 19 Maj 2019 Powrót do góry

Koland-weź pod uwagę, że robiąc skany autobusów do kolejnych modeli robią to z dostępnych egzemplarzy, czyli odrestaurowanych zabytków nie zawsze odpowiadających realiom z PRL-u. Tego z numerem 61 zeskanować się niestety nie da.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:21, 20 Maj 2019 Powrót do góry

andrzej50_lodz zdaję sobie z tego sprawę, bardziej to moje oczekiwania ale cieszę się z tego co jest, a reszta pozostaje w moich rękach:-)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Wto 19:33, 21 Maj 2019 Powrót do góry

Tak apropo Autosana, spotkał się ktoś może z wyjaśnieniem, dlaczego H9 miała w wersji międzymiastowej ten schodek na dachu? Prototypowy Sanok go nie miał, wersja miejska też nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autobusy_prl
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1400
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:45, 21 Maj 2019 Powrót do góry

Bo widzisz, pod tym "schodkiem" schowany jest pneumatyczny mechanizm otwierania drzwi, nie ma go w podłodze tylko pod dachem, znajduje się nad przednimi i tylnymi drzwiami .
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
metall
User



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1122
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 13:19, 22 Maj 2019 Powrót do góry

W gazetce było wyjaśnienie .że to względy aerodynamiczne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Śro 20:02, 22 Maj 2019 Powrót do góry

autobusy_prl - no dlatego uskoku nie było w wersji miejskiej, ale nie było go też w prototypie.
metall - czytałem, fachowcem od aerodynamiki nie jestem, ale jakoś tego nie widzę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autobusy_prl
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1400
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:43, 22 Maj 2019 Powrót do góry

Sorki Cochise, nie czytałem ze zrozumieniem Twojego pytania, myślałem że chodzi Ci o to dlaczego "psiuk" ma płaski dach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin