|
Autor |
Wiadomość |
Arjbest
User
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 201 Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 10:40, 12 Sie 2018 |
 |
Jag wygląda bardzo dobrze. Dzięki Twoim zdjęciom przekonałem się do kupna. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Abrimaal
User
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 651 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Nie 12:45, 12 Sie 2018 |
 |
@pako3110 - mam na myśli tego Clubmana. Wprawdzie sportowych ambicji nie miał, ale nie był to ani hatchback ani kombi.
@Lucanero
Cytat: |
ale bardzo podoba mi się teoria o nie rozwinięciu się turystyki i sportów off-road w Polsce |
Były wprawdzie GAZy, ARO i Niva, ale miałem dokładniej na myśli polską motoryzację
@hubert1111
Cytat: |
jeśli chodzi o pieciodrzwiowe moim faworytem jest Panamera Sport Turismo choć i dwa modele od Mercedesa także są w moim guście |
Porsche i Mercedesy zawsze są na mojej liście modeli, które bym postawił na półce. Niedawno wpadł mi w oko Maserati Bellaggio (Premium X), ale tak jak napisałem, na razie nic nie kupuję.
Na półce już są tylko 2 wolne miejsca i nie spieszy mi się, żeby je zapełnić. Tam mają stanąć auta jakich jeszcze nie było w kolekcji
@Arjbest - gdy go kupisz, możesz być zaskoczony jego wysokością. Zmiana gablotki na mniejszą dużo pomoże. I lepiej nie stawiać go obok kombi, tylko jakichś GT  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Nie 12:59, 12 Sie 2018, w całości zmieniany 5 razy
|
|
 |
 |
pako3110
User
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1261 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland
|
Wysłany:
Nie 15:33, 12 Sie 2018 |
 |
Oryginalnie samochod nazywal sie traveller i byla to wersja kombi malego mini. Clubman to kolejna generacja/ewolucja mini, niezależne od wersji nadwoziowej.
Ktoś na Wikipedii napisał,że względu na drewnianą tylną część nadwozia auto przypomina stare shooting-break. Auto było tak budowane że względu na oszczędności i docelowy rynek "aut dla ludu". Shooting break to nadwozie dla bogaczy potrzebujacych wiecie przestrzenie w drogich coupe  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abrimaal
User
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 651 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Nie 7:10, 27 Paź 2019 |
 |
Myślałem już o sprzedaniu całej kolekcji, ale tylko całości, abym mógł kupić coś do jeżdżenia po realnych drogach.
Po roku spędzonym przy modyfikacji gry wyścigowej, zbieraniu aut i tras, składaniu modeli z części, skalowaniu i wielu modyfikacjach, światło monitorów ujrzała wersja Lite, a teraz pracuję nad pełną.
Dla miłośników krajowej motoryzacji dobre wieści. W Lite jest Warszawa 201.
W pełnej jest już także Maluch i 125p, będzie Żuk, Polonez i może Tarpan. Szukam jeszcze modeli 3D Syreny, prototypów i konceptów, a także ciężarowych.
ATCC Lite, a dokładnie All Time Car Championship E-Lite, jest dostępna pod tym adresem [url]https://mega.nz/#F!22BgGA7A!MHaVT_rgAmi_fz2fdKbErQ[/url]
Już znalazłem lub zmontowałem i dodałem do gry najciekawsze auta z kolekcji 1/43, teraz trochę w drugą stronę.
Chcę postawić na półce kilka highlightów z gry, aut których wcześniej nie znałem lub takich, do których nie mogłem się przekonać.
Tego nie mogłem nie zauważyć, ten pomarańczowy kolor i fakt, że jest to takie same auto, którym wiele razy jechałem po virtualnym torze, sprawił że natychmiast go kupiłem.
Poza tym od dawna szukam modeli BMW bez otwieranych klapek. To dopiero trzecie BMW w kolekcji. E46 320i street version, tak jak lubię, bez reklam i numerów.
Sportowy sedan. Zestawienie tych dwóch określeń brzmi jakby grać w piłkę w garniturze. A jednak, do niedawna w motorsporcie królowały sedany.
Zostały jednak prawie całkowicie wyparte przez zwrotniejsze hatchbacki. Poza tym dzisiejszy hatchback klasy kompakt jest tej samych rozmiarów, co sedan kilkanaście lat temu.
Teraz auto, które z kolei chciałbym mieć w grze, ale nie znalazłem jeszcze modelu.
Mercedes-Benz W251, R-Klasse od początku mnie zafascynował gdy zobaczyłem go w realu.
Podobnie, jak Chrysler Pacificia, a wcześniej Grand Voyager / Dodge Grand Caravan kojarzą mi się rozmiarami i majestatem z Tatra 603, której nic nie dorówna w elegancji.
Wprawdzie T 603 nigdy nie widziałem, ale widząc te auta mówię sobie: taka wielka jest Tatra i mam jeszcze nadzieję, że kiedyś ją zobaczę.
Sprzedawca z allegro oszukał, bo model na foto miał jasne fotele, a przyszedł z czarnymi i bez logo na masce.
Po długiej dyskusji, że to pełny Minichamps, a wydań było kilka, że foto było przykładowe, odpuściłem dalszą dyskusję, chociaż nie powinienem.
Poza tym nie wiem, co mnie podkusiło kupić auto bez kolorów, pewnie marka albo że jedna przesyłka.
Kombivan. Ile tych określeń się w ostatnich latach namnożyło. Wikipedia popełnia błąd, określając mianem kombivan auta towarowo-osobowe, jak Renault Kangoo czy FIAT Doblo, a auta typowo osobowe minivan.
Taki Kangoo to właśnie minivan, w powiększeniu staje się vanem, czyli Trafic, VW Caddy to VW Transporter w pomniejszeniu, Opel Combo to mniejszy Vivaro.
Z kolei auta osobowe to właśnie kombi van i hatchback van z różnymi stopniami pośrednimi. Typowy hatchback van to Renault Scenic 1. i 2. generacji, a Grand Scenic to kombi van. Mercedes R-Klasse to też kombi van, a B-Klasse to hatch van. Ford Galaxy i S-Max są kombi, natomiast C-Max i B-Max to hatch van.
Polska Wikipedia ma też problem z ustaleniem, ile auto ma drzwi.
Czy wchodził ktokolwiek do Poloneza przez "piąte drzwi"?. Na trzeźwo z pewnością nie. Dlatego, że Polonez to 4-drzwiowy hatchback.
Samo "hatch" oznacza właśnie te "piąte drzwi", czyli właz, otwieraną tylną klapę, podnoszone okno, a "back", to że to wejście znajduje się z tyłu auta.
3-drzwiowe są niektóre vany i busy, od strony kierowcy mają pojedyncze drzwi, z drugiej strony podwójne.
Może zdarzyć się też, że auto, tak jak niektóre modele Mini czy Dacia Dokker, ma z tyłu podwójne drzwi, jednak nie są to w żadnym razie drzwi dla pasażerów.
Podobne nieporozumienie powstało w określeniach pojazdów do przewozu osób. To duże, co wozi kilkudziesięciu pasażerów to bus.
To mniejsze, na kilkanaście miejsc, pomiędzy osobowym autem a busem, to auto-bus. Zgadza się?
Czy odwrotnie?
Czy dziś to nie ma znaczenia i określenia bus i autobus używane są zamiennie?  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Nie 7:13, 27 Paź 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Dziwny Mag
Moderator
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2134 Przeczytał: 94 tematy
Pomógł: 97 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Nie 10:44, 27 Paź 2019 |
 |
To wszystko zależy, czy mówimy o określeniach stricte technicznych, o marketingowych, czy o mowie potocznej... Bo mieszanie i przenikanie tych aspektów zaczyna się już w materiałach promocyjnych producentów...
P.S. Są jeszcze (w mowie potocznej) gwary i reginalizmy... Wsród starszych mieszkańców Częstochowy i okolic, każdy dostawczy samochód to "nyska", zaś auto osobowe to "taksówka". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 583 Przeczytał: 116 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:22, 27 Paź 2019 |
 |
... coś w tym jest . Gdy przyjeżdża policja to też przyjechała Nyską . |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Nie 11:23, 27 Paź 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Abrimaal
User
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 651 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Czw 2:56, 31 Paź 2019 |
 |
Wpisałem wiadomość. Po co mnie wylogowujesz w trakcie pisania. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Czw 2:57, 31 Paź 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Abrimaal
User
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 651 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Sob 5:39, 02 Lis 2019 |
 |
Tak bylo i jeszcze jest. O ile busem prawie każdy jechał, to określenie van jest nieznane osobom, które nie interesują się motoryzacją. Stąd nyski, żuki, bagażówki, furgonetki, blaszaki, tak jak dla innych każdy duży pies to wilczur.
Myślałem już o dokupieniu kilku kultowych vanów, np. Nysa Tropic, VW Transporter najlepiej pierwszy, Barkas, Citroen H, ale... wiem że na nich by się nie skończyło, przyszłaby ochota na coraz większe busy i trucki, a one tanie nie są i miejsca też niewiele. Dlatego nie przekraczam linii, jaką jest osobowy mini-kombi van czy suv. Najbardziej nie-osobowy w kolekcji jest Tarpan, ale to tylko dlatego, że nie było Tarpana w wersji kombi. Na pewno chciałbym, aby na półce stanął Renault Scenic lub Citroen C4 Picasso, z drugiej strony Syrena Bosto i Matra Rancho, a z trzeciej jakiś terenowy UAZ lub Mercedes G. One są na liście, tylko jeszcze nie przyszła ich kolej 🙂 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Sob 5:41, 02 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|