FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ekspozycja 1/43 - Abrimaal Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Śro 14:32, 16 Lip 2014 Powrót do góry

Alpine A106 bardzo sympatyczne Wink Wyjątkowo pechowe okazało się Twoje Volvo jednak taki to już urok ma nasze hobby że nawet w wydawałoby się modelach z wyżej półki zdarzają się wady charakterystyczne dla gazetówek...

Jeżeli chodzi o 2CV to podzielam opinię Kolekcjonera - miałem w rękach ten modelik (co prawda czerwono - czarne) i zrobił na mnie nienajlepsze wrażenie. W mojej skromnej opinii znacznie lepiej prezentuje się 2CV Charleston od Altaya.

Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Śro 19:30, 16 Lip 2014 Powrót do góry

Przed zakupem 2CV brałem pod uwagę model Altaya, ale wszystkie które były wtedy dostępne, miały zrolowany dach, a takiego nie chciałem.
Model z przyczepką też oglądałem, nie kupiłem go z powodu ... półki na której stoją modele. Jest tak wymierzona, że wchodzą po 4 gablotki (lub podstawki) 15 cm, ten miał dużo dłuższą. Może dałoby się coś wykombinować stawiając obok 3 krótsze, ale nie jestem też zwolennikiem zestawów "combo", jak np. TV z wbudowanym DVD czy kompaktowy aparat foto z 30x zoom. Zwykle taki sprzęt oferuje tylko podstawowe funkcje każdego ze składowych, obawiałem się że podobnie może być z podwójnym modelem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Śro 19:31, 16 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Sob 22:33, 19 Lip 2014 Powrót do góry

Porównując design samochodów do architektury, można powiedzieć, że konstrukcje do wczesnych lat 1930 to była starożytność. Proste linie jak greckie kolumny i nawet mimo dużych rozmiarów, całość sprawiała wrażenie lekkości.
Lata 40-te do połowy 50-tych w motoryzacji to architektura romańska. Ciężkie masywne fortyfikacje, dużo zaokrągleń, grube stalowe kraty, małe okna.
Architektura gotycka evoluowała stopniowo, krągłości zastąpiono strzelistością, gdzie możliwe stosowano zaostrzenia. Także bardzo rozwinęła sie wtedy sztuka dekoracji.

Dotychczasowe modele w kolekcji, to w większości sztuka romańska. Nieliczne miały nieznacznie wyostrzone kształty, dotyczyło to przede wszystkim opraw lamp,
jednak w większości był to lifting instniejących wcześniej konstrukcji.
Poniżej dwa przykłady typowego gotyku, który trwał w motoryzacji krótko, szybko wyparł go renesans, z powrotem do prostoty i trwał do lat 90tych zeszłego wieku.

ГАЗ-13С Чайка (IXO/DeAgostini). Przed Halloween pojawiło sie ich kilka na aukcjach. Jako rzadszy, wybrałem model 5-drzwiowy. Było to także pierwsze kombi i najdłuższy model w kolekcji.

Image

Image

Ta moda przyszła z USA, zatem kolejnym okazem w kolekcji stał się Ford Fairlane 1956 (IXO/Taxi of the World). Kupiony okazyjnie, bez lusterek (szukam do niego okrągłych).
Nie powinienem narzekać, że jest 4-drzwiowy, była to w końcu taksówka. Przy zmywaniu napisów okazało się, że lekko uszkodził się jasny lakier na masce.
Zastanawiam się, czy nie zmyć całego jasnego, czy zielony lakier pod spodem jest tej samej jakości, co w niemalowanej części (?).

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pon 16:43, 28 Lip 2014 Powrót do góry

Teraz z powrotem ulubiona "romańska architektura". Renault Fregate (IXO/Auto Plus). Widziałem go wprawdzie w ciekawszej kolorystyce,
uważam że większe auta lepiej prezentują się w stonowanych kolorach. Jaskrawe są dla sportowych i kompaktów.
Odwróciłem w nim tylko opony na czarną stronę, białe opony na białych felgach prezentowały się zabawkowo.

Image

Image

Choc już ma gotowy projekt tylnej ścianki, poszukuję do niego górnej części od gablotki typu Atlas/Altaya o podstawie 13 x 6.7 cm.
Tylko taka pasuje do podstawki, Abrex/Hongwell jest za szeroka).

Image

Wartburg 313 Sport (IXO/Atlas/DDR Auto Collection), którego nazywam "Die Deutsche Corvette" (bez ironii - modele nie mają silników, to skojarzenie wizualne).
Wprawdzie mam już Wartburga 312, a z uwagi na niewiele miejsca nie chciałem kupować odmian nadwoziowych tego samego auta.
Ten model dość znacznie różni się od sedana, jest niższy, dwuosobowy, ma dłuższą i bardziej płaską maskę, szersze drzwi.
Szkoda tylko, że grill jest ten sam późniejszy, a nie podłużny z pierwszych partii (może taki był tylko w sedanie [link widoczny dla zalogowanych].

Image

Image

Image

Panhard Dyna Z (IXO/Cobra), chyba najbardziej pontonowy z pontonów. Późniejszy model z wystającymi tylnymi światłami.
Być może to była odpowiedź firmy na popularne w tym czasie "skrzydła". W każdym razie niezbyt im to wyszło.
Do poprawki w nim będzie środkowa lampa z przodu, dopiero na dotyk wyczułem, że jednak tam jest. Jeśli uda mi się do niej dotrzeć, to podmaluję ją od spodu.

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2700
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:38, 28 Lip 2014 Powrót do góry

Abrimaal napisał:

Do poprawki w nim będzie środkowa lampa z przodu, dopiero na dotyk wyczułem, że jednak tam jest.

Popraw od razu też lewą, a będzie z niego fajna gazetówka Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Pon 17:38, 28 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
FF
User



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Pon 20:53, 04 Sie 2014 Powrót do góry

Zaprezentowana przez Ciebie Dyna-Z jest świetna. Posiadam model wcześniejszej wersji, który bardzo lubię ale Twoja miniatura prezentuje się trochę atrakcyjniej. Tylne lampy są oczywiście kwestią gustu ale dwukolorowe malowanie nadaje autu bardzo eleganckiego charakteru.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pon 22:30, 04 Sie 2014 Powrót do góry

Czajka to niemalże, idealna kopia serii Packardów z 1955 roku. Przód niemalże, zgodny z rocznikiem '55. Linia boczna - to fajna kopia limuzyn 8 Passenger Sedan i Limousine, budowanych na ramie modelu Patrician ( 1953 - 1954 ) przez firmę Henney. Oczywiście wersja kombi, w palecie Packarda nigdy nie występowała, cóż, Rosjanie można powiedzieć, że ją rozwinęli Very Happy

Ford to fajny przedstawiciel tej dekady - samochód bardzo popularny, i obok Chevroletów 150, 210 i jakże znanego Bel Air 'a, stanowi na archiwalnych zdjęciach główne tło.
Tak odnośnie stylizacji w latach 40 / 50. Duży przeskok nastał w 1949, kiedy Ford, zaprezentował pierwsze modele o nadwoziu pontonowym. Tak jak pisałeś, duże, obłe wozy, z małymi okienkami ( polecam spojrzeć na Hudsona Horneta Sedan '51 ). U Forda, taka era trwała do 1952, kiedy modele przestylizowano i praktycznie do 1958 roku ich " główny " kształt nie zmieniał się.
Packard vel. Czajka Wink Duży przeskok nastał u nich w 1951, za sprawą Pana J.Reinhard 'a, który wprowadził fantastyczną stylistykę, masywną, prostą ale i ponadczasową. Dopiero w 1955, Packardy przeszły znaczną modernizację, ale cały czas opartą na stylizacji J.R - lifting dotyczył frontu oraz tyłu oraz listew ozdobnych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Pon 22:41, 04 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Wto 2:26, 05 Sie 2014 Powrót do góry

Czyli podobnie jak Packard 1942 i ZIS 110, do którego jeszcze kilkanaście modeli w kolejce.
Wojna była ogromną stratą dla Europy i to głównie francuski Ford, później SIMCA i niemiecki Opel przynosili innowacje średnio co 3 lata wprowadzając nowe modele.
Rosjanie odnaleźli sie również bardzo szybko sprowadzając pojedyncze okazy z USA i to właśnie ta "pojedynczość" była głównym powodem stylistycznych plagiatów.

No to jedziemy dalej, tym razem Bentley R-Type Continental (YatMing). Obserwowałem go kilka miesiecy, odkładając zakup z powodu braku statuetki.
Okazało się, że oryginał również jej nie miał z nieznanego mi powodu. Naprawdę piękny model, starannie wykonany.

Image

Image

Image

Przesiadka, którą trudno zaakceptować. Opel Rekord P1. Odnośnie wykonania modelu nie mam zastrzeżeń. Mam za to wiele do oryginalnego auta.
Próba zastosowania amerykańskiego stylu w europejskim kompakcie wydała na świat pierwszego (chyba) na świecie "kanciaka", a był to rok 1957.
To już nie są kobiece krągłości, ani demoniczne skrzydła, to koścista męska d... w jeansach, do tłuczenia po blokowych parkingach.

Image

Image

Ta decyzja również dojrzewała długo. Rok 1950, do pierwszego minivana czy SUV jeszcze około 30 lat.
Zaprojektowany z myślą o rolnictwie, czy bezdrożach francuskich kolonii, Renault Colorale Prairie (Solido) dręczył mnie pytaniem, czy to jeszcze osobowe auto.
Przy szerokości 2m i wysokości około 180 cm zdecydowanie odróżniał się od reszty, nawet gdy stał pomiędzy największymi limuzynami.
Gdy dokupiłem gablotkę i stoi teraz bokiem, ze swoimi tylko 4.25 m długości, mając w sąsiedztwie VW garbusa i FIATa 1400,
dopasował się i wkrótce zaistniała potrzeba dokupienia podobnej konstrukcji z tej epoki.

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Wto 2:30, 05 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Wto 12:27, 05 Sie 2014 Powrót do góry

Modele w bardzo ciekawy sposób zaprezentowane ! Bentley zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie, szkoda tylko że nie pokazałeś jego zdjęć bezpośrednio od przodu i tyłu.

Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Wto 20:10, 05 Sie 2014 Powrót do góry

Tu, na forum pokazuję ogólne fotki, 2-3 dla jednego modelu.
W galerii, którą robię dla każdego modelu, jest minimum 6, nawet do 12 fotek.
Bentley jest tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

W sumie trochę wyprzedziłeś moje intencje, galerię zamierzałem zaprezentować po krótkim przedstawieniu wszystkich modeli tutaj.
Wiadomo jednak że kolekcja wciąga i modeli przybywa.

Dla każdego auta staram się znaleźć najbardziej wiarygodne dane techniczne, dobrej jakości logo i fotki oryginalnych aut, które dadzą sie zlinkować.
Najlepiej w podobnych ujęciach co modele.

Na stronie można też obejrzeć filmy z youtube, zajrzeć do Wikipedii i innych stron. W niektórych przeglądarkach (np. Chrome) mogą zdarzać się błędy skalowania
oryginalnych obrazów z netu do wielkości okna. Jest jeszcze trochę niedociągnięć, które wymagają dopracowania.

Cała galeria znajduje się tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Najnowszym udogodnieniem jest możliwość porównania dwóch dowolnych modeli na stronie [link widoczny dla zalogowanych].

Z oczywistych powodów prowadzę galerię po angielsku, choć linki są głównie do polskiej Wikipedii.
Chętnie dodam również linki do stron innych osób przedstawiających ten sam model (ten sam lub np. w innym malowaniu).
Warunek jest jeden - strona musi mieć favikonę (lub inne logo), która będzie jednoznacznym graficznym linkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Nie 16:24, 10 Sie 2014 Powrót do góry

I oto kolejny pojazd, który był głównie produkowany jako panel van, ze "ślepym" trzecim oknem z boku. Udało mi się trafić Ford Abeille w tym ciekawym wykonaniu.
Forma modelu jest identyczna, jak Ford Vedette 1950, różni je tylko inny grill i wykończenie - brak elementów dekoracyjnych typu listwy i emblematy.
Kolor modelu i nadruki sugerowały że to zakład pogrzebowy, jednak okazało się, że to piekarnia lub cukiernia.
Radość podwójna, gdyż zamiast drugiego Vedette, jest Abeille.

Image

Image

Image

Potencjał designerów z Italii wyrażał się tym, że nie nadążano z wymyślaniem nazw dla nowych konstrukcji.
Alfa Romeo Giulietta Sprint (Solido) bardzo różni się od zaprezentowanej wcześniej Giulietta Sprint Speciale.
Ta druga nie była modyfikacją istniejącego nadwozia, lecz całkiem nową konstrukcją i obie były produkowane jednocześnie.

Image

Image

Image

Image

Image

Mając do wyboru niebieski model Volvo PV444 z serii Premium X i PV544 z Atlas lub Altaya, wybrałem ten drugi z kilku powodów.
1. Był elegantszy 2. Widziałem go w realu 3. Wystarczyło na jeszcze jeden model.
Volvo PV444/544 podobnie jak Warszawa w Polsce, oba były produkowane przez 22 lata z niewielkimi zmianami.
Jednak Szwedzi od 1957, czyli roku niewielkiego liftingu Warszawy, produkowali flagowy model Amazon, a od 1961 niesamowity P1800.

Image

Image

Image

Image

SIMCA Presidence, czyli luksusowa odmiana Vedette 2. generacji.
Po wchłonięciu Ford France przez SIMCA, produkowano najbardziej amerykańskie auta w Europie.
Nazwa Vedette pozostała jeszcze z czasów Ford'a, a różne odmiany tego auta występowały pod nazwami Beaulieu, Chambord, Marly...
Nawiązując do amerykańskich standardów auto było zwykle malowane w dwóch kolorach, Presidence chyba była tylko czarna.

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Nie 17:01, 10 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2700
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:17, 10 Sie 2014 Powrót do góry

Bardzo zazdroszczę Ci Volvo PV444, które ceną dogoniło już niestety wcześniejszą wersją tego auta produkcji Whitebox oraz PremiumX Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Nie 21:06, 10 Sie 2014 Powrót do góry

Dokładnie, w cenie z wysyłką była różnica 30kilku zł, tak że jeszcze Simca załapała się do jednej paczki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2700
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:10, 10 Sie 2014 Powrót do góry

Ja szczerze mówiąc liczę, że pojawi się w Kultowych skoro takie parcie na Volvo mają w tej serii Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Nie 23:33, 10 Sie 2014 Powrót do góry

To samo przeszło mi przez myśl nie raz. Nic nie musieliby zmieniać, czarne wnętrze i wykończenie idealnie pasują do KAP.
Tymczasem nie mogę się doczekać na Tatraplan. To jeden z modeli, które od początku są na mojej liście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin