 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2439 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 35 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
|
Wysłany:
Sob 19:59, 25 Cze 2022 |
 |
Dzięki!
And1 napisał: |
Nie. Ja swoje wszystkie trzy kupiłem od takiego jednego warszawskiego kolekcjonera 😎 |
W takim razie poszedł w inne ręce, ale wydaje mi się, że został na forum Swoją drogą zazdroszczę Ci tego dojścia, sam szukam ciągle kilku modeli, których zupełnie nie mogę nigdzie dostać
Tymczasem chciałbym Wam zaprezentować najnowszy nabytek, a na początek jak zwykle odrobina historii
Lamborghini Miura stała się ogromną sensacją salonu Genewskiego AD 1966. Poprzedzona rok wcześniejszą prezentacją samego podwozia maszyna już niedługo miała zrewolucjonizować branżę motoryzacyjną. Grupa dziesięciu młodych projektantów, wśród których były takie nazwiska jak Dallara, Stanzani czy Wallace, namówiła Ferrucio Lamborghiniego na zbudowanie drogowego, sportowego samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem. Był to pierwszy na świecie taki projekt, a bardzo konserwatywny Enzo Ferrari po raz pierwszy poczuł oddech konkurencji na swoich plecach.
Charakterystycznym dla Miury stało się ułożenie silnika. Młodzi, niedoświadczeni konstruktorzy nie wiedzieli jak stworzyć centralnosilnikowy bolid bez poświęcania przestrzeni pasażerskiej i inspirację zaczęrpneli z... Mini Morrisa, odwracając jego ideę przodem do tyłu. I w ten sposób zaraz za kabiną pojawił się poprzecznie ustawiony, połączony ze skrzynią biegów, 12-to cylindrowy silnik o pojemności niespełna 4 litrów i napędzający tylną oś.
Miura borykała się z mnóstwem problemów technicznych, od przegrzewającej się i ulegającej samozapłonowi jednostki napędowej, przez niską sztywność nadwozia po unoszący się pod wpływem wyższych prędkości przód. Z tego powodu ciężko znaleźć dwa identyczne egzemplarze, ponieważ już na etapie montażu Lamborghini dokonywało drobnych poprawek w kolejnych modelach.
W 1971 roku zaprezentowano ostateczną wersję Miury - SV. Już sama nazwa, będąca skrótem od Super Veloce, obiecywała przekroczenie magicznych 300 km/h, co niestety udało się dopiero Countachowi. Model przeszedł jednak szereg poprawek i usprawnień względem pierwszej edycji i rok młodszego modelu S. Wizualnie najbardziej charakterystycznymi zmianami są pozbawione "rzęs" przednie światła, inny zderzak i trójdzielne tylne światła.
Ostatnia seryjna Miura wyjechała na drogi w 1973 roku ustępując wspomnianemu Countachowi.
1971 Lamborghini P400 Miura SV - AutoArt Signature
Dotąd w mojej kolekcji, gdzieś z tyłu półki poświęconej Lamborghini stała czerwona Miura ze starej serii gazetkowej. Model nie zachwycał i wciąż czekał na zamianę na lepszy, ale obiecałem sobie, że kolejnym będzie AutoArt. I tak też się stało
Model jest zjawiskowy, posiadam już Aventadora z tej serii i Miura robi jeszcze większe wrażenie. Niesamowicie prezentuje się z otwartym przodem i tyłem. Ileość detali w komorze silnika jest zatrważająca. Podobnie ma się wnętrze, gdzie widoczne są najmniejsze szczegóły. Co nie dziwi, ponieważ producent do modelu dodaje również małą lupę, która ułatwia dostrzeżenie każdego detalu.
Oczywiście wisienką na torcie są ruchome elementy nadwozia. Poza przednią i tylną klapą otwiera się również drobna kratka w masce odsłaniająca wlew paliwa, klapa tylnego bagażnika i drzwi. Trochę szkoda, że nie można unieść przednich świateł ale... to już czepialstwo
Jedynym zarzutem, może być co najwyżej ciut za wysokie zawieszenie względem oryginału. Jednak nie jest to w zaden sposób wada wpływająca na odbiór modelu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2986 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 20:11, 25 Cze 2022 |
 |
Uwielbiam ten model. Ten klik magnesu zamykający drzwi uspokaja mi czasem nerwy. Gratulacje! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3148 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 10:01, 26 Cze 2022 |
 |
Dzięki za fotkę zbiorczą Corvette - świetny zbiorek
Ferrari mogę pozazdrościć - mam tylko z PMA
Cieszę się że Dorwałeś w końcu Miurę z AA, to jest naprawdę genialna seria.
Gratulacje
Moje Miura jest taka sama  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 1942 Przeczytał: 126 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 17:16, 26 Cze 2022 |
 |
Piękna miniaturka i jak zwykle, bardzo fajna prezentacja. Ciężko wzrok oderwać.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 539 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 21:11, 26 Cze 2022 |
 |
Oj to jest coś dla mnie. Miura utarła mocno nosa Enzo. Rewelacyjny samochód, mimo że awaryjny jeszcze bardziej niż Ferrari
To co pokazałeś to jest jakiś kosmos. Nie dość że model z najwyższej półki. Każdy detal, ogólnie wszystko jest przepiękne. To jeszcze zdjęcia jak z prospektu. Niesamowicie Ci wyszły. Chyba Twoje najlepsze foty.
Napatrzyć się nie mogę... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 677 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pon 8:28, 27 Cze 2022 |
 |
Foty Lambo extra |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2439 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 35 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
|
Wysłany:
Wto 22:32, 28 Cze 2022 |
 |
Dziękuję! Foty wyszły świetnie, sam nie skromnie przyznaje, ale to w dużej mierze zasługa modelu, jest naprawdę piękny! Też uważam, że to jedna z najfajniejszych sesji
@and ns do zbiorku Vette jeszcze sporo brakuje, dość trudno o te modele, zwłaszcza nowsze ale i tak bardzo cieszy oko to co już mam
@Lucanero coś w tym jest  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|