FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Moja krakowska zajezdnia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:46, 18 Lis 2017 Powrót do góry

Znowu Miasto Stołeczne Warszawa Smile
Pierwowzorem do konwersji jest dawny przedstawiciel zajezdni R-8 Pożarowa - Ikarus 280.26 #2487. Wprowadzonych zmian nie będę opisywał gdyż są niemal identyczne jak w przypadku poprzednich przeróbek.
[link widoczny dla zalogowanych]

Zasadnicza różnica w stosunku do rzeczywistego pojazdu to inne umiejscowienie numerów taborowych z obu boków oraz z tyłu pojazdu. W mojej przeróbce ich lokalizacja jest typowa dla końcówki lat 90-tych...

M026 Ikarus 280.26 #2487 MZA Warszawa
Image

... a więc m.in. numery nad I i IV drzwiami oraz bezpośrednio pod bocznym oknem kabiny kierowcy. Dodatkowo syrenka pamiętająca czasy MZK Warszawa została zastąpiona logiem MZA.
Image

Image

Taborowy z tyłu powędrował ze środka klapy w prawy dolny róg. Dla mnie osobiście żółta czcionka tych numerów (w przeciwieństwie do białych wersji kolorystycznych) bardziej odpowiada właśnie takim lokalizacjom jak wyżej przedstawione stąd te zmiany.
Image

Image

Można powiedzieć, że powyższe zdjęcia są już poniekąd historyczne gdyż model w dniu wykonywania kolejnej sesji zdjęciowej uległ niestety "wypadkowi przy pracy" spadając z wysokości ok, 1,5m na płyty drogowe. Efektu chyba nie muszę opisywać . Na dzień dzisiejszy #2487 czeka na lepsze czasy (czytaj "chwilę" mojego wolnego czasu) pozwalające na jego odbudowę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boss dnia Sob 12:26, 02 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:24, 29 Lis 2017 Powrót do góry

Witam Was ponownie,

Dzisiaj mała odskocznia od konwersji przegubowców - tym razem czas na przeróbkę Ikarusa 260 z małą pomocą Grzegorza z TrackerArt.
Pojazdem do odwzorowania został przedstawiciel jednego z kilku ostatnich tego typu pojazdów, które przetrwały do 2000/2001 roku na stanie krakowskiego MPK - Ikarus 260.04 #45002 z zajezdni Płaszów.

[link widoczny dla zalogowanych]

Modelem bazowym był standardowy classicbusowy Ikarus 260 w wersji Baltica.
Image

W tym miejscu wypadałoby przedstawić zakres prac, które zostały wykonane przez Grzegorza a które już bezpośrednio przeze mnie.

Główny zakres powierzonych prac obejmował zmianę schematu malowania karoserii pojazdu wraz z usunięciem napisu "Ikarus" na ścianie przedniej oraz usunięciem listew bocznych znajdujących się bezpośrednio pod linią okien, zmianę podziałów w bocznych oknach (z małych lufcików charakterystycznych m.in. dla wersji 260.00 i 260.01 na typowe dla wersji 260.04). Efekt zmiany ww. podziałów wyszedł nadspodziewanie dobrze w stosunku do tego czego się spodziewałem, wielkie słowa uznania dla TrackerArta Smile

M020 Ikarus 260.04 #45002 MPK Kraków
Image
Image

Mój zakres obejmował łatwiejsze do wykonania pozycje a więc zaczynając od wnętrza pojazdu - przemalowanie ściany kabiny kierowcy z białej na czarną wraz z montażem zasłonki, przemalowanie poręczy ze srebrnych na czarne, przemalowanie osłon mechanizmu drzwi, montaż tablic kierunkowych (143: Plac Bohaterów Getta - Wielicka - Bieżanowska - Bieżanów).

Image
Image

Jeśli chodzi o zewnętrzną stronę pojazdu to mój zakres obejmował tu przede wszystkim kalkomanie oraz montaż tablic rejestracyjnych. Nie chciałem tego zlecać "na zewnątrz" z uwagi na chęć zachowania jednolitego sposobu oznakowania z moimi pozostałymi modelami w konwersjach na pojazdy MPK Kraków (a więc m.in. wielkość i czcionka numerów taborowych i nazw zajezdni czy herb Krakowa).

Image
Image

Wracając jeszcze do wnętrza pojazdu - jest to bodajże pierwsza konwersja, w której zastosowałem imitację gumy na łączeniu sekcji harmonijkowych drzwi (dobrze widoczne na poniższym zdjęciu).
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boss dnia Sob 12:04, 02 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ptica
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 994
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 19:30, 29 Lis 2017 Powrót do góry

Zajezdnia robi coraz większe wrażenie Shocked
Gratuluje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ptica dnia Śro 19:31, 29 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1376
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Śro 21:22, 29 Lis 2017 Powrót do góry

Ok!
fajnie wyglądają te konwersje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:02, 30 Lis 2017 Powrót do góry

@ptica, zetorski - dziękuję. Muszę się w końcu zebrać i zrobić jakieś grupowe zdjęcia aktualnego inwentarza. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msnrc
User



Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1106
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg

PostWysłany: Czw 8:24, 30 Lis 2017 Powrót do góry

Świetna robota. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:01, 02 Gru 2017 Powrót do góry

Całkowita odskocznia od Ikarusów ale temat wciąż związany z krakowską zajezdnią. Jako, że zostało mi parę kalkomanii krakowskiego MPK jak i resztki farb wykorzystywanych do Ikarusów 24199 i 24554 postanowiłem wykonać małym kosztem taką przeróbkę. Baza do jej wykonania to oczywiście Fiat 125 z KaP (Milicja).
Z góry dodam, że numery rejestracyjne są fikcyjne (nie mam informacji na temat prawdziwych).

T105 FSO 125p 1500 #05 MPK Kraków
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Pojazd na którym się wzorowałem wyglądał tak:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ptica
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 994
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 12:52, 02 Gru 2017 Powrót do góry

Dobra robota.
Ktoś w końcu musi pilnować te Twoje wszystkie autobusy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:57, 02 Gru 2017 Powrót do góry

^^^ No tak. Teraz przydałby się jakiś odpowiednik dla warszawskiej części zajezdni Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Nie 14:29, 03 Gru 2017 Powrót do góry

Wyszedł bardzo fajnie. Jak pooglądałem inne tego typu pojazdy, to ten Fiat w tych barwach wygląda najciekawiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:06, 03 Gru 2017 Powrót do góry

Dzięki za miłe słowa. Jak na przeróbkę wykonaną bardzo niskim kosztem (model bazowy kupiony po cenie złomu, brak konieczności zamawiania dedykowanych kalkomanii, wykorzystanie pozostałości farb po innych konwersjach) to chyba faktycznie nie jest źle. Jedną z głównych rzeczy, którą należałoby w niedalekiej przyszłości zrobić to na pewno popracować nad tymi nieszczęsnymi wycieraczkami lub wręcz wymienić je na fototrawione. Inną sprawą jest jeszcze konieczność montażu pod tylnym zderzakiem światła przeciwmgielnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1376
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 20:28, 03 Gru 2017 Powrót do góry

Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:09, 30 Gru 2017 Powrót do góry

Witam!

Swego czasu obiecałem wrzucenie grupowych zdjęć z mojej zajezdni. Jako, że szybkimi krokami zbliża się koniec roku a więc poniekąd także czas małych podsumowań czas więc m.in. na małą „zbiorczą” fotorelację. Zdjęcia są wykonane w okresie od września do listopada 2017 roku więc, jak to u mnie bywa, to co widzicie na poniższych zdjęciach może być już nieco nieaktualne.

Zaczynam standardowo od krakowskiej części zajezdni. Na dzień dzisiejszy ilostan składa się z pięciu modeli – 3xIkarus 280.26 (#24199, #24554, #34230), 1xIkarus 260.04 (#45002) oraz 1xFSO 1500 (#05):
Image
Pojazd na pierwszym planie jest stylizowany na pierwszą połowę lat 90-tych, natomiast trzy kolejne „zahaczają” już o lata 1995-1999.
Image
Image
Image

Warszawska część zajezdni. Patrząc na pierwsze zdjęcie od lewej mamy: Ikarus 280.26 #2487, Ikarus 250.58 #2944, Ikarus 280.26 #2566 oraz Ikarus 280.58 #5120:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ikarusy 250.58 produkowane głównie z myślą o rynku ZSRR. Obecnie na stanie są dwie wersje wydane w 2013 i 2017 roku:
Image
Wersja z 2013 roku, ta na dalszym planie, mimo braku pomalowanych ram okiennych „obroniła” się przed skreśleniem ze stanu zajezdni z uwagi na rzadkie występowanie takiej „gołej” wersji tj. bez jakichkolwiek napisów na bocznych poszyciach pojazdu.
Image

Z tym dwoma Ikarusami zaczęła się moja przygoda z modelami. W planach było kupno tylko jednego, maksymalnie dwóch modeli tego typu. Na dzień dzisiejszy przez zajezdnię przewinęło się 26 sztuk różnych wersji samych Ikarusów nie licząc innych pojazdów… Smile
Image

No i na koniec zdjęcia grupowe, tak naprawdę wykonane przy okazji sesji zdjęciowej dla dużego Fiata z krakowskiego nadzoru ruchu:
Image
Image

Plany na pierwsze dwa miesiące 2018 roku zakładają wykonanie kolejnej konwersji classicbusowego Ikarusa 280 na wersję warszawską a także modyfikacje (tzw. ulepszenie) już wykonanych konwersji (warszawski #5120 + krakowski #24554) oraz lekką, wspomnianą już wcześniej odbudowę #2487. Fotorelacje, jak wszystko dobrze pójdzie, w najbliższych tygodniach Smile

Pozdrawiam i życzę Wszystkim forumowiczom wszystkiego najlepszego w Nowym 2018 Roku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boss dnia Sob 20:12, 30 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2480
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Sob 20:20, 30 Gru 2017 Powrót do góry

Bardzo fajny zestaw Ok! mógłbyś jesze cyknąć zdjęcie gablot, lubię takie serie przedstawiające różne wersje tego samego pojazdu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Boss
User



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:37, 30 Gru 2017 Powrót do góry

^^^ Dzięki. Btw - u mnie coś takiego jak gablota nie istnieje. Ogólna zasada jest taka - przegubowce zlokalizowane na półce w jednym pokoju, solóweczki w innym na "dachu" witryny Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin