FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Pierwsze malowanie motipem - Auburn i następne ... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
razamanaz
User



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 360
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:28, 31 Sty 2019 Powrót do góry

Przypuszczam, że model nie jest wzorowany na żadnym konkretnym aucie. Wobec wielkiej różnorodności posiada cechy kilku samochodów. Silver Ghosta zaprzestano produkować w Anglii w 1925 roku, a w USA w 1926. Dalej więc nie ma co szukać. Generalnie z tą ścianą przednią kabiny masz rację, choć istnieją wyjątki. Karoseria tego modelu posiada wiele cech aut typu London-to-edinburgh. Za wyjątkiem błotników. Niestety samochody te zaczęto produkować ok roku 1910. A o okresie z którego pochodzi Silver Ghost (za wyjątkiem numeru seryjnego) świadczy nie karoseria a podwozie, głównie zawieszenie. A tego na zdjęciach nie widać. Pewnie i tak jest bardzo uproszczone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zeppelin
User



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 287
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:06, 01 Lut 2019 Powrót do góry

Bugatti Royale za zdjęcia to podwozie nr. 41111 - Coupé de ville Binder
Duży model to podwozie nr. 41100 - Coupé Napoleon
Mały ni to ni to
Napoleon ma krótsze błotniki z przodu i oszklony dach.

Rolls Royce na pewno nie 1907,ale i na 1920 wygląda za staro. Ja bym obstawiał rocznik 1911 -1915
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 541
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:28, 27 Kwi 2019 Powrót do góry

Opel Kapitän PII seria IXO-Opel Collection

Ostatnio, z uwagi na zmniejszające się zainteresowanie modelami, pojawiają się na eBay nieoczekiwane okazje. Taką okazja dla mnie była możliwość nabycia Opla Kapitän PII z serii Opel Collection - z Grecji za całych 10 EUR i to już z wysyłką do PL.

Modelik bardzo ładny, a zdecydowałem się go kupić bo trochę go pamiętam – w mojej okolicy jeszcze w latach 70-tych kilka mocno zajeżdżonych egzemplarzy jeździło.

W stosunku do oryginału warto było – dla zwiększenia wierności – zmniejszyć rozstaw kół, zrobić głębię grilla, dodać listwy na tylnych błotnikach oraz zamalować białe pasy na oponach.
Te białe pasy na oponach bardzo pięknie wyglądają, ale są całkiem nierzeczywiste. W normalnej rzeczywistości nigdy na żadnym samochodzie w PRL takich opon nie widziałem. Ze zdjęć wiem, że miewały takie opony samochody na komunistycznych paradach, ale tam akurat mnie nigdy nie było Smile

Wolałbym model w jednym i bardziej stonowanym kolorze, bo wtedy większość (też te ople, które widziałem) miały kolory szaro-niebieskie, ale nie można mieć wszystkiego.

Głębia grilla:

Image

Białe pasy na oponach:

Image

Rozstaw kół i listwy błotników:


Image

Porażką zakończyła się próba poprawienia ustawienia przedniego zderzaka. Został tak mocno wklejony, że nie potrafiłem go odkleić

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Wto 21:08, 05 Lis 2019, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 541
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:46, 05 Lis 2019 Powrót do góry

przyczepka Niewiadów N250

Prawie równo rok temu odkupiłem od jednego z naszych kolegów na forum żywiczny zestaw przyczepki Niewiadów N250.
Wcześniej widywałem takie przyczepki na Allegro – już zrobione na gotowo. Nie zachwycały, bo wyglądały jakoś dziwnie. Ale ponieważ myślę o zrobieniu STARa 28 oraz Nysy 501 w wersji żywicznej (mam już kupione zestawy), pomyślałem, że to będzie dobry test malowania i obrabiania żywicy.
Nie wiem dlaczego, ale prawie wszystkie modele wykonane z żywicy (przynajmniej te, które widziałem) miały malowanie półmatowe, bez połysku. Nie wiedziałem czy to wina żywic, czy może zdjęć. A przecież samochody cywilne są malowane na połysk. Postanowiłem to przetestować na tej przyczepce.


Image

Jak tylko dostałem zestaw przystąpiłem do pomiarów i tu natychmiast wyjaśniło się, czemu te modeliki na Allegro wydawały się dziwne. Otóż pudło skrzyni przyczepki było o 2 mm za krótkie i tyle samo za wąskie, miało natomiast prawidłową dla skali wysokość.
W takim małym modeliku 2 mm to bardzo dużo. Postanowiłem jednak modelik zrobić, tj. dosztukować wzdłuż i wszerz.
Dość poste było poszerzenie modelika. Przeciąłem wzdłuż i wkleiłem płytkę z hipsu. Dla wzmocnienia nawierciłem na przestrzał i wkleiłem mini-gwoździe dla stabilizacji i wzmocnienia.
Tj. najpierw nawierciłem otwory i spasowałem pręciki mocujące a dopiero potem przeciąłem skrzynię. Dzięki temu nie było problemu ze spasowaniem ponownie obu części – rozdzielonych teraz płytką z hipsu.


Image

Image

W trakcie prac spasowywania niestety odpadło jarzmo osi, najpierw z jednej strony a potem i z drugiej.


Image

Trudniejsze było przedłużenie skrzyni. Przecięcie na pół nie wchodziło w grę z powodu nadkoli. Przedłużenie nastąpiło poprzez przecięcie w 2 miejscach – przed i za nadkolami – podobną techniką, tj. z zastosowaniem wstępnego spasowania prętów stabilizujących i mocujących. Nie ustrzegłem się błędu. Nawiercając w poprzek nie pomyślałem, że potem trzeba nawiercić wzdłuż w taki sposób, żeby bolce się nie skrzyżowały. Bo miejsca tam niewiele.
Ale jakoś z tego wybrnąłem (dodatkowe wiercenia Smile )

Image

Pokrywy przyczepki nie poszerzałem, tylko zrobiłem od zera z 2 płytek hipsu 1 mm każda.


Image

Trzeba było zrobić jakieś mocowanie osi podwozia i tu widać moje „autorskie” rozwiązanie. Jego główną zaletą jest możliwość lekkiego naginania położenia osi, żeby pasowało do nadkoli.

Jak widać jedna lampa też się ułamała. Dziwne, że tylko jedna, bo przy tej ilości piłowania pilnikami i pasowania, mogłyby odpaść wszystkie.


Image

Jakoś to uzupełniłem i tu widać model po pierwszym malowaniu. Pomyliłem się i użyłem koloru Fiata „kość słoniowa”.

Image

Kolejna warstwa już poszła na biało.


Image


Image

Uzupełniłem kalkomanie, gumową uszczelkę zamarkowałem czarną plastikową folią. Dokleiłem dyszel. Pomalowałem lampy (jedna ze słabszych rzeczy w modeliku), nakleiłem tablicę rejestracyjną własnego wydruku.
Koła użyłem od Fiata 126p z Estetyki – miałem takie w zapasie.

Jakoś w końcu ta przyczepka wyszła. Wielki sukces to nie jest, ale przynajmniej wymiary ma poprawne dla skali 43.
Sukcesem jest wyprofilowanie pokrywy przyczepki. No a malowanie wychodzi jednak z połyskiem.

Image


Image


Image


Image


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Wto 22:51, 05 Lis 2019, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 1401
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 1:17, 06 Lis 2019 Powrót do góry

Na pewno było warto.👍


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin